Het is officeel katten zijn kl*te

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:35

NonaWen schreef:
En dat is toch ook zo, katten zijn toch huisdieren?.

Fout, WIJ hebben er huisdieren van gemaakt. Omdat we dat leuk vonden, hebben ze zelf nooooit om gevraagd.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:36

ik vraag me af wat voor mietjes mijn katten zijn, of wat voor killers mijn nijnen.... als hier door de tuin een kat loopt, dan gaan de beide nijnen daar vol vertrouwen op af, er is nog niet 1 kat geweest die bleef zitten :=

de nijnen lopen hier gewoon los, enige nadeel is de buizerd die hier sinds een week of 2 boven zweeft.... hopen dat ie geen trek krijgt :x

Morrie05

Als je zelf katten heb schijten ze mooi in een andermans tuin haha is toch goed :P

050206051012

nikolletje schreef:
Dus nee, in mijn ogen hoeft TS niet een steviger hok te nemen

Hmhm... en de volgende keer komt er een marter die dwars door het hok heen bijt en dan kan ze bij jou een nieuw hok komen halen? :+ Als een kat dit gedaan heeft, dan was het hok goed gammel en dan zijn er genóeg andere dieren die het kapot krijgen. Dus ook om andere dieren te weren zou ik een STEVIG hok adviseren.

Maya; ik denk dat er heel veel verschil zit tussen katten. Ik heb erbij zitten die een meter hoog springen en vervolgens in een hoekje gaan zitten rillen omdat er een dood eendagskuiken in een voerbakje ligt :+ Die 'helden' zie ik geen konijn uit een hok slepen, want dan mag dat in de krant :))

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:37

dicenbalt schreef:
NonaWen schreef:
En dat is toch ook zo, katten zijn toch huisdieren?.

Fout, WIJ hebben er huisdieren van gemaakt. Omdat we dat leuk vonden, hebben ze zelf nooooit om gevraagd.

Nou dan hoeven we ook niet meer paard te gaan rijden, en onze honden mogen dan ook los lopen :Y)

050206051012

Morrie05 schreef:
Als je zelf katten heb schijten ze mooi in een andermans tuin haha is toch goed :P

:roll:

dicenbalt

Wat doet iedereen toch spastisch over die poep, paarden leggen grotere hopen hoor }:0

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:38

Maar die poepen niet in andermans tuin :+

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:39

Mijn mond valt echt open van reacties als die van NonaWen.
'Een kat is toch een huisdier?' Jeetje kunnen jullie je dan helemaal niet vinden in wat dicenbalt schreef?
Katten zijn echt niet op de wereld gezet als huisdier ofzo..

dicenbalt

Nee, maar kom vaak genoeg stront van andere ruiters op straat tegen en voor dieren is dat gewoon normaal. Dat wij nou zo uber gevoelig zijn geworden voor dit soort dingen :roll:

_x_Vace_x_

Ik vindt dat je helaal gelijk hebt!

Ik heb een hond waar ik belasting voor moet betalen waarvan ik de strond op moet ruimen en dus in huis leeft
Ook heb ik een kat waar ik gelukkig een belasting over moet betalen in huis leeft en niet buiten komt alleen zo af en toe in de tuin en hij weet dat hij verder niet mag dit doet hij ook niet!
Ja het is een hoop werl een kattenbak om elke dag even de drollen eruit te scheppen en met de wat duurdere korrels merk je (ruik) je niet eens dat je een bak in huis hebt staan!!

Maar de buren en het hoekhuis hebben wel katten de 1 4 en de ander 2 verder zijn er ng veel meer mensen met katten nou wij hebben net de tuin opgeknapt maar overal schijten die PIEP katten tussen de planten in de aarde WALGELIJK!!!!!!
Het is zo erg dat vriendlief de tuin weer gaat herstraten en de plantvakken dicht gaat tegelen!!! alles is net nieuw!!!

Is toch niet normaal.... Ik ben zelf een kattenliefhebber maar vindt het werkelik schandalig van mensen die hun katten lekker overal laten schijten en de dieren van de buren dood maken!!

Ook bij ons is het konijnenhok leeggegeten door de kat van de buren het konijn lag namelijk bij hun op de bank!!

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:40

dicenbalt schreef:
Nee, maar kom vaak genoeg stront van andere ruiters op straat tegen en voor dieren is dat gewoon normaal. Dat wij nou zo uber gevoelig zijn geworden voor dit soort dingen :roll:

Bij ons is de boete 260 euro voor als je paard op straat poept of je moet het direct opruimen of een poepzak om hebben

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:40

NonaWen schreef:
Maar die poepen niet in andermans tuin :+

Mijn katten ook niet en mijn honden lopen altijd los.

Ik geloof dat ik het hele probleem van dit topic niet begrijp? Of jawel, misschien toch wel; TS is er op een rottige -tot op heden onbekende manier- achter gekomen dat ze eigenlijk een nieuw konijnenhok had moeten kopen.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:41

Angelkisssss schreef:
Wel beetje vreemd dat een kat een konijn pakt.....

Mijn Kat heeft ook m'n konijn opgegeten toen die was ontsnapt...

rockwitch

Mijn katten mogen van mij niet naar buiten, maar dan meer voor hun eigen veiligheid en mijn gemoedsrust.
Maar toen wij konijnen hadden, zaten er ook wel eens katten bij in de ren en meestal waren mijn konijnen degene die de katten aanvielen. Dus omgekeerde wereld.

dicenbalt

Tja, ik kan nou eenmaal niet tegen mijn kat zeggen dat ie niet mag poepen

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:42

@ Aliesjeh, ja dat mag :)
Maar zoals ik net al zeg.. welk dier wel?

@ Dicenbalt.. ja dat is ook wel weer zo

Maar, ik blijf écht bij m'n standpunt.. ik ga ook verder mee met Vace
Ik haat katten verder niet hoor, vind ze leuk.. maar ik hoef ze niet.. :P

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:42

Wat wil je nou zeggen dat je een kat uit moet laten aan een touwtje en dan als hij poept de poep opruimt :(:)

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:43

Nou ik wil mijn kat wel eens een hok zien slopen..
Wat reageren jullie overdreven, een kat heeft een jachtinstinkt.
Misschien die konijnen maar niet buiten he?
Een hond kan het ook doen.
En wat dacht je dan van die rothonden die katten en andere beesten doodbijt? Dat gebeurt vaker dan dat een kat een hok gaat slopen en een konijn meeneemt, dan heb je meer een tijger in je tuin ipv kat.
en die mensen dan die katten gaan vergiftigen, en wij hebben bij 2 van onze 3 katten al eens een kogel moeten verwijderen, bij de 1 zat die in zijn ruggengraat! Vind je dat normaal dan?
Ik vind het overdreven van je dat je gaat zeggen dat katten Kl0te zijn, Je hoeft geen katten mens te zijn, maar dat hoeft niet. Ik ben geen konijnenmens maar ik ga toch ook niet zeggen dat ze kl0te zijn?
En daarmee ben ik het ook eens met dicenbalt, paarden leggen grotere hopen poep.

Oh ik heb ff tegen mijn kat gezegt dat hij niet meer mag jagen en niet meer mag poepen zonder het op te ruimen.. :P
Hij keek me heel lief aan :) Maar denk je nou echt dat hij dat snapt.
Maar TS gwn ff een goed stevig hok kopen en die mormels zijn veilig
Laatst bijgewerkt door Finstar1991 op 21-08-09 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:44

Hahahaha _O- netjes in een perkje laten poepen. Nee joh, jullie plantjes gaan veel mooier bloeien van al die gratis 'mest', ik zou geld aan mn buren moeten vragen }:)
Laatst bijgewerkt door dicenbalt op 21-08-09 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:44

Lijkt mij een beetje raar dat een kat een konijnenhok/ ren sloopt, dan was ie vast niet stevig genoeg. Je weet dat er dieren los rondlopen, en het is die beessies hun natuur om te jagen. Kan je ze niet kwalijk nemen. Gewoon zelf maatregelen treffen. Konijntje 's nachts in binnenhok, of stevige ren.

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:45

NonaWen schreef:
@ Aliesjeh, ja dat mag :)
Maar zoals ik net al zeg.. welk dier wel?

Geen :)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:45

Nee precies, dus dit wordt denk ik echt een gebed zonder eind :P

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 13:46

Citaat:
Als je geen beter hok wil kopen waar je konijnen niet uit kunnen ontsnappen moet je geen konijnen nemen
Want als een kat het hok kan slopen kan een konijn dat helemaal. En dan hoeft het geeneens een kat te zijn die het hok sloopt. Kan net zo goed een ander dier zijn die geen baasje heeft.

schei toch uit, de konijnen zijn er nog geen een keer uit ontsnapt, en voor de 100ste keer niet ieder dier kan hier
in de tuin want er zit een MUUR omheen. Dus van vossen en wilde honden kan hier geen sprake zijn..

Citaat:
Lijkt mij een beetje raar dat een kat een konijnenhok/ ren sloopt, dan was ie vast niet stevig genoeg. Je weet dat er dieren los rondlopen, en het is die beessies hun natuur om te jagen. Kan je ze niet kwalijk nemen. Gewoon zelf maatregelen treffen. Konijntje 's nachts in binnenhok, of stevige ren

Dat beest heeft niet mijn hok te slopen of dat hij nou stevig is of niet, want hij hoort NIET in mijn tuin..

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:47

Sweetselina schreef:
Ik snap inderdaad dat dit heel rot is, maar wat moet er gebeuren dan met alle roofvogels/vossen en overige jachtdieren die ned heeft? Je moet gewoon zorgen dat bv een kippen of konijnenren compleet en degelijk dicht is en stevig is.

Wij wonen vlak bij het bos en wij hebben ons konijnenhok en de kippenren compleet dichtgemaakt. Nog nooit is er bij ons iets weggehaald, terwijl er heel erg veel vossen zitten.

Iig veel sterkte!

Dat zijn wilde dieren. Dieren die in de natuur leven.

Een kat is losgelaten en hoort daar niet!
Ik vind dat je een ander niet mag lastig vallen met je huisdier.

Maar goed. Deze discussie is al meerdere malen gevoerd....

Morrie05 schreef:
Wat wil je nou zeggen dat je een kat uit moet laten aan een touwtje en dan als hij poept de poep opruimt :(:)

Dat deed ik wel met mijn kat. Over het algemeen hebben mijn buren geen last van mijn huisdier gehad.
iets wat ik wel van andere katten had, die mijn kat gek zaten te maken voor de deur....
(ik spreek in verleden tijd, want ik hem hem afgelopen week in laten slapen |( )