Kwijtgelopen/gedumpt katje op visite..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Twaalf

Re: Kwijtgelopen/gedumpt katje op visite..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 00:56

Op 18 augustus had ik al gemeld dat ik nog rond zou gaan bellen.
Helaas is er daarna iets vervelends gebeurd in mijn privéleven.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:57

Quellian schreef:
Als ik verhalen lees over katten die spoorloos zijn of die door buren gevoerd worden, dan heb ik daar zo mijn eigen gedachten bij ja.

Dan moet je je maar eens verdiepen in katten. Je zult versteld staan. Ik werk nu voor een huisdierenmeldpunt en heb van de persoon die dit werk al sinds heugenis doet heel veel geleerd over katten. En uit wat jij zegt of denkt blijkt wel dat jij niet veel weet van de kat in het algemeen.

Een kat heeft overigens geen baas maar personeel.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:57

Succubi schreef:
@Quellian: Een kat uit Frankrijk is iets heel anders als een kat uit Nederland.
Ik ben nu in Spanje en het krioelt hier van de zwerfkatten. Dat heb je in Nederland écht niet! (ja, misschien bij boeren)
.

Jah das zeker niet te vergelijken met hier, moet wel zeggen toen ik 16 was en in Gran Canaria zat ben ik wel een supermarkt in gelopen, heb een paar zakjes blikvoer gekocht, wat brokjes en dat bij de zwerfkatten neer gestrooit.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:58

urselin schreef:

Sterkte iig :) maar je hoeft geen verantwoording af te leggen hoor
Laatst bijgewerkt door S_uus op 31-08-09 00:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:58

urselin schreef:

Oké, nou dan ben ik benieuwd wat de medewerkers van de dierenambulance morgen te zeggen hebben. Hopelijk gaan ze een eigenaar blij maken.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:59

suusiejj schreef:
Jah ik ook, maar wil wel graag weten waar ze zijn dan.
Gelukkig zijn er wel eerlijke mensen die rond bellen om te vragen of er meldingen zijn.

Toch heeft in mijn ogen de TS juist gehandeld , meende te lezen dat ze asiels's en iets anders heeft gebeld.
Ze heeft/had wat anders aan d'r hoofd waardoor ze (nog) niet heeft gebeld naar het nummer wat jij aangaf, Yinnar

Er zijn verder geen briefjes bij AH oid aangeplakt of aan lantaarnpalen.

Goed bedoelen en juist handelen is iets heel anders ;).
Iemand die goed bedoeld een kat eten geeft, handelt niet juist ;)
Maakt je geen slecht persoon maar een slecht voorgelicht persoon.
Ik denk dat TS wel genoeg meningen heeft gehoord maar vooral ook wel genoeg info heeft gehad om juist te handelen.

(@urselin: Vervelend dat er iets vervelends is gebeurd in je privé leven :(:). Ik snap dat dat de kat nogal kan overschaduwen.)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 01:00

Succubi schreef:
suusiejj schreef:
Jah ik ook, maar wil wel graag weten waar ze zijn dan.
Gelukkig zijn er wel eerlijke mensen die rond bellen om te vragen of er meldingen zijn.

Toch heeft in mijn ogen de TS juist gehandeld , meende te lezen dat ze asiels's en iets anders heeft gebeld.
Ze heeft/had wat anders aan d'r hoofd waardoor ze (nog) niet heeft gebeld naar het nummer wat jij aangaf, Yinnar

Er zijn verder geen briefjes bij AH oid aangeplakt of aan lantaarnpalen.

Goed bedoelen en juist handelen is iets heel anders ;).
Iemand die goed bedoeld een kat eten geeft, handelt niet juist ;)
Maakt je geen slecht persoon maar een slecht voorgelicht persoon.
Ik denk dat TS wel genoeg meningen heeft gehoord maar vooral ook wel genoeg info heeft gehad om juist te handelen.

(@urselin: Vervelend dat er iets vervelends is gebeurd in je privé leven :(:). Ik snap dat dat de kat nogal kan overschaduwen.)

Jep i know, maar mij maakt niemand wijs dat die katten eigenaren hebben ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 01:01

Nou Yinnar, vertel jij me dan maar eens wat ik bij moet leren over katten als het aankomt op spoorloos zijn of door buren bijgevoerd.

Ik denk eerder dat bij jou een gebrek aan kennis is, wat overigens niet geeft, maar besef wel dat er 3 vingers naar jezelf wijzen op het moment dat je er met 1 naar een ander wijst :)

suusiejj; we hebben ook een NL zwerfpoes, gevonden in Centerparcs, dier was hoogzwanger.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 01:03

aanvulling:
Die katten vermeerdigvoudigen door te kort aan geld om te steraliceren/casteren..

Ze lopen daar maar in de binnenstad.
Ik voerde ze natuurlijk niet voor of in het apartement of restaurant ;)
Dan zouden de eigenaren van het apartement/restaurant ermee zitten, worden ze natuurlijk alsnog weggejaagd.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 01:03

suusiejj schreef:
Sterkte iig :) maar je hoeft geen verantwoording af te leggen hoor

Dankje :)

Dat wat gebeurd is, is ook de reden waarom ik andere dingen aan mijn hoofd heb/had.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 01:03

suusiejj schreef:

Over welke katten heb je het?
Een kat in het buitenland, is vaak wel een echte zwerfkat maar daar hebben wij het hier niet over.
Een ondervoede kat in Nederland kan wel degelijk een baasje hebben.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 01:04

Quellian schreef:
Nou Yinnar, vertel jij me dan maar eens wat ik bij moet leren over katten als het aankomt op spoorloos zijn of door buren bijgevoerd.

Ik denk eerder dat bij jou een gebrek aan kennis is, wat overigens niet geeft, maar besef wel dat er 3 vingers naar jezelf wijzen op het moment dat je er met 1 naar een ander wijst :)

suusiejj; we hebben ook een NL zwerfpoes, gevonden in Centerparcs, dier was hoogzwanger.

Da's wel sneu zeg!
Zegt me moeder ook altijd

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 01:05

Quellian schreef:

Ik vind je laatste postst érg kort door de bocht en absoluut offtopic.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 01:06

Succubi schreef:
suusiejj schreef:

Over welke katten heb je het?
Een kat in het buitenland, is vaak wel een echte zwerfkat maar daar hebben wij het hier niet over.
Een ondervoede kat in Nederland kan wel degelijk een baasje hebben.

Ik had het indd over katten in het buitenland, maar wat ik eigenlijk bedoelde is , dat je zei dat het niet juist handelen is ..
Dat weet ik wel vandaar me aanvulling dat ik ze wel voerde maar niet in de buurt van restaurants of apartementen
Edit: en ze dus geen eigenaar hebben. hun eigen voedsel moeten zoeken en ik hielp ze wat
Laatst bijgewerkt door S_uus op 31-08-09 01:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 01:07

Quellian schreef:

Hahahahaha...geweldig die reactie! Zegt al meer dan genoeg!
Ik weet veel over katten...heb inmiddels jarenlange ervaring met katten. Zowel thuis als bij diverse instanties gewerkt met katten. Dus ik durf te zeggen dat ik het wezen kat wel ken.

Ik zou zeggen vraag maar raak. Maar dan via PB...ik zal al je vragen beantwoorden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 01:08

Niets offtopics aan, ik krijg het verwijt dat ik niet genoeg van katten weet :)

Oh en suusiejj, dat is de moederlijke wijsheid die je meekrijgt op het moment dat je zwanger raakt.

Yinnar; zo uit het topic te lezen kan ik zeer weinig tot niets leren van jou op het gebied van katten, dus mocht jij nog ergens vragen over hebben, dan mag je die uiteraard altijd aan me stellen :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 01:09

Yinnar schreef:
Dus ik durf te zeggen dat ik het wezen kat wel ken.

Juistem en hier hebben we het! 'Het wezen kat', ik bekijk elk dier liever als een eigen individu :)
Elke kat (elk dier) heeft zo z'n eigen eigenaardigheden, karaktereigenschappen en manieren van omgang.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 01:10

Gelukkig wel ;)
Ik ga naar bed barst van de koppijn

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 01:11

Quellian schreef:
Niets offtopics aan, ik krijg het verwijt dat ik niet genoeg van katten weet :)

Oh en suusiejj, dat is de moederlijke wijsheid die je meekrijgt op het moment dat je zwanger raakt.

Yinnar; zo uit het topic te lezen kan ik zeer weinig tot niets leren van jou op het gebied van katten, dus mocht jij nog ergens vragen over hebben, dan mag je die uiteraard altijd aan me stellen :)

Het gaat wel offtopic want het gaat niet over jullie kennis over katten.
Hoewel na het lezen van je posts ben ik het met Yinnar eens en kom je nogal naiëf over.
Hoe hoog heb je je RVS tuinhek gemaakt? Of heb je ze aan de ketting liggen? :=

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 01:13

Succubi schreef:
Hoe hoog heb je je RVS tuinhek gemaakt? Of heb je ze aan de ketting liggen? :=

Mijn RVS tuinhek wordt hoog genoeg, aangezien ik nogal angstige katten heb :) Zal me niets verbazen als er een aantal katten niet eens de tuin in durven.

Niets naief hoor, ken gewoon mijn dieren van haver tot gort.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 01:17

Quellian schreef:
Yinnar schreef:
Dus ik durf te zeggen dat ik het wezen kat wel ken.

Juistem en hier hebben we het! 'Het wezen kat', ik bekijk elk dier liever als een eigen individu :)
Elke kat (elk dier) heeft zo z'n eigen eigenaardigheden, karaktereigenschappen en manieren van omgang.

Moeilijk hè je gelijk niet krijgen. Ik weet meer dan jij over katten en daar kan je nu eenmaal niets aan veranderen. Behalve dat ik al het dubbele aantal jaren van jou meeloop op deze aardbol heb ik me mijn hele leven al niet anders bezig gehouden dan met katten. Dus wat jij denkt of zegt werkt mij op de lachspieren.

Ik ga ook naar bed! Dit soort discussies is mij mijn schoonheidslaapje niet waard. Fijn jouw berichten te mogen lezen succubi. Jij weet wel van wanten in ieder geval.

Ik ben benieuwd wat TS morgen te horen krijgt van de mensen dan de dierenambulance/

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 01:21

Yinnar schreef:
Moeilijk hè je gelijk niet krijgen. Ik weet meer dan jij over katten en daar kan je nu eenmaal niets aan veranderen. Behalve dat ik al het dubbele aantal jaren van jou meeloop op deze aardbol heb ik me mijn hele leven al niet anders bezig gehouden dan met katten. Dus wat jij denkt of zegt werkt mij op de lachspieren.

Die lol is geheel wederzijds, aangezien jij het blijkbaar ziet als 'je gelijk krijgen', jammer dat je zo in een discussie stapt :) Vind het prima dat ik niets weet van katten hoor, als jij dat zo wilt vind ik het prima. Nu blij dat je je gelijk hebt gehad? :)

TS; geniet lekker van poeslief en trek je niets aan van die typische bokt reacties, je weet hoe mensen het altijd zo goed weten voor anderen. Neem je tijd en onderneem wat op het moment dat het bij jou past.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 01:27

@Yinnar: Soms is een beetje gezond verstand toch wel prettig :)
Ik ga ook mijn mandje opzoeken.

@TS: Ik hoop dat het in je privéleven weer wat beter gaat!
En je nu weet wat je kan doen als je de kat weer tegenkomt :)

@Quellian: wat een rot opmerking, ik zou het je bijna gunnen om je kat een keer te verliezen om alleen maar te kunnen voelen hoe DOM jij je dan voelt! (natuurlijk wens ik je kat een fijn thuis toe)

@TS: Excuus dat het een rel topic is geworden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 01:30

Succubi schreef:
@Quellian: wat een rot opmerking, ik zou het je bijna gunnen om je kat een keer te verliezen om alleen maar te kunnen voelen hoe DOM jij je dan voelt! (natuurlijk wens ik je kat een fijn thuis toe)

Dank je wel dat je me zoiets negatiefs gunt :)
Weet overigens niet over welke rot opmerking je het hebt.

Succubi schreef:
@TS: Excuus dat het een rel topic is geworden.

Ook excuus van mijn kant, jammer dat mensen je direct zo de grond in boren als je het beste voor hebt met een zielig dier. Daarbij kan niemand in je privéleven kijken, maar vinden ze het wel hun recht om je af te branden tot op het bot omdat je het anders aanpakt dan zij zouden doen.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 01:39

@Quellian: ik gun je absoluut niets negatiefs, ik gun je een inzicht ;).
De 1 kan beter lezen en leren en de ander leert meer doormiddel van voelen ;).

Als je gewoon leest boor ik haar absoluut niet in de grond.
Ik geef haar alleen advies hoe te handelen.
Ik gun zowel het katje als TS allebei veel goeds.
Als TS het dier namelijk gewoon aangeeft dan mag zij het dier houden.
Daar is niks negatiefs aan, alleen maar een advies om samen gelukkig te kunnen worden zonder de angst dat iemand de kat later kan opeisen.