Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
slimmerik schreef:Mij gaat het er voornamelijk om dat ouders getest zijn op gezondheid. Dáár horen bewijzen van te zijn. Dan maakt het niet uit of ze een stamboom hebben.
Maar inderdaad, betalen voor verzorging van iets wat ze zich zelf op de hals halen? Mmmmm een pup van 8 weken kost echt geen paar honderd euro aan verzorging hoor.
Zakkenvullerij noem ik dat en dergelijke mensen vind ik niet eerlijk.
kimmie261 schreef:wat is er dan mis met het verdienen op puppies die je met liefde hebt groot gebracht?
waarom mag je voor alle diensten altijd en overal betalen en moeten hondjes bijna voor niets weggegeven worden?
waarom moet een nestje nemen altijd niets opbrengen,en mogen fokkers er wel aan verdienen?omdat dat papiertje dus daarop recht geeft?
vreemd...
kimmie261 schreef:bron telegraaf:
"Nederlandse fokkers van rashonden krijgen vanaf volgend jaar een speciaal en onder strenge voorwaarden toegekend keurmerk.
Daarmee moet in de toekomst voorkomen worden dat er met honden met ernstige erfelijke gebreken of andere ziekten gewoon wordt gefokt."
hmm,en wat is daar nu zo goed aan??er wordt toch alleen gefokt met zogenaamde super honden,en zal even het kostenrijtje neerzetten van een fokker
overigens die vriendin die staffs gefokt heeft,wel met super stamboom hoor,plaatjes van hondjes,mén,die lachte zich krom,die hoopte op zoveel mogelijk hondjes,dat zou nl zoveel mogelijk geld betekenen...![]()
en nam ook nog een 2de nestje puur voor de...jaaaaaa centjes, ,maar ze verdienen er niets op hoor![]()
![]()
ach hou op,ook fokkers houden dik geld over....
kimmie261 schreef:Weet ik niet. Weet wel dat de fokker waar mijn hond vandaan zal komen, dat doet. Heb er ook totaal geen problemen mee, laat graag zien waar de hond terechtkomt hoorslimmerik,fokkers die thuis komen kijken????het eerste jaar komen kijken??
nah..die mogen thuis blijven hoor,hou er zelf toch echt niet van gecontroleerd te worden...ik koop ene hondje,hou evt fokkers op de hoogte,maar wens niet gecontroleerd te worden...
en hoeveel fokkers doen dat dan?
kimmie261 schreef:nou pluck,er wordt wel heel veel bijgehaald hoor,wanneer is een stamboomloos hondje dan geen broodfok hondje,alleen als er een 200 euro grens is??
de rst wat ik hier ook zeg waarvan ik vind dat het geen broodfokkers zijn wordt alsnog afgedaan als wel broodfokkers...dus ja..komt bij mij erop neer,dat je alleen geen broodfokhondje hebt als ie 200 euro of goedkoper was 9en juist daarbij krijg ik wél broodfok,en doe maar raak fokken associaties mee)
kimmie261 schreef:nee hoor,ik zeg zelf vooral dat er onder stamboomfokkers ook broodfokkers zitten,dus lezen en begrijpen is niet moeilijk voor mij...
hmm ik zou dus never een puppie halen voor 200 euro,ook niet waar mensen niet de moederhond in huis hebben,mensen waarbij ik niet eerder als 8 weken bij puppies kan gaan kijken,plus ik wil altijd info over de vaderhond...
als mensen dat niet kunnen geven,dan houdt het op,koop ik geen pup
en wat de prijs betreft,het is wat je zelf wil uitgeven,en wat een hondje je waard is
ik bedoel het niet boos hoor,alleen denk ik er blijkbaar anders over als jullie
Biepmiep schreef:Ik vind dat iedereen die een nest krijgt verplicht moet worden te enten, ontwormen (ook vaderhonden en moeder) en te chippen. Dat gebeurt nog steeds niet. Daarnaast zou je ook aan bep. verplichte test bij gezondheid kunnen denken.
ThePast03 schreef:Biepmiep schreef:Ik vind dat iedereen die een nest krijgt verplicht moet worden te enten, ontwormen (ook vaderhonden en moeder) en te chippen. Dat gebeurt nog steeds niet. Daarnaast zou je ook aan bep. verplichte test bij gezondheid kunnen denken.
Dat zal al een hele verbetering zijn.
Persoonlijk ben ik al blij dat er nu voorzichtig wordt gesproken over een registratieplicht voor alle honden, dat is ook al een enorme verbetering.
kimmie261 schreef:slimmerik,fokkers die thuis komen kijken????het eerste jaar komen kijken??
nah..die mogen thuis blijven hoor,hou er zelf toch echt niet van gecontroleerd te worden...ik koop ene hondje,hou evt fokkers op de hoogte,maar wens niet gecontroleerd te worden...