koeien beulen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Re: koeien beulen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 23:28

ik woon ook gewoon in een dorp hoor,
maar het is al klaar.
Alles was toch terecht , het was GEEN
loosalarm. Dus wat zeurt iedereen?
toch alleen maar beter dat ik in actie kwam
of kun je beter de kat uit be boom kijken en
dat het te laat is achteraf?
schiet mij maar lek :)

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 23:43

Liever een boer die af en toe een bezorgde 'stadsmeid' aan de deur krijgt, dan geen kip die actie onderneemt op 'rare' omstandigheden en zo een hoop dierenleed in stand houden.

Heel netjes TS! Een hoop mensen in dit topic zijn je nu wel een excuus verschuldigd.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 23:28

In de eerste plaats vind ik het onverstandig dat iemand zomaar een stal in loopt. Nóóit ongevraagd doen. Dit i.v.m. hygiène en verspreiding van ziektes.

Ze ziet twee koeien liggen met een infuus: dat infuus mag alleen door een DA aangebracht worden dus die is bij die beesten geweest en nog steeds op het bedrijf aanwezig geweest.

Dan wordt er beweerd dat de boer op 17 augustus (dus binnen 24 uur) een boete te pakken heeft.

Totaal ongelooflijk verhaal maar leef wel met de TS mee die het gewoon allemaal anders beleefd heeft imo.

En ik sluit absoluut niet mijn ogen voor het koeienleed wat collegaboeren veroorzaken. Want helaas gebeurt dat ècht hier en daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 23:36

En veel minder dan er altijd geroepen wordt..... en door wie?

Juist, mensen uit de stad van wie de honden nog geen 20 minuten buitenkomen, en de hele dag alleen moeten zijn. Dat is waar ik in het algemeen soms wat pissig over word, wel commentaar hebben op anderen, maar zelf verantwoordelijk zijn voor zo mogelijk nog meer ellende.....

Dit is niet gericht naar de TS hoor, ben het gekat op de boeren gewoon zat.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 00:35

ik kat ook echt geen boeren af hoor,en mn ma is ook geen watje,die heeft wel erger gezien!!!maar het was die dag echt bloedheet bij ons,en die koe lag een meter van de weg af,iedereen had kunnen bellen,en die andere koeien lagen er al 4 dagen hoorden wij van de politie,ik heb echt naar de boer gezocht op het erf en bij zn huis,we wisten gewoon niet of dit normaal was,we dachten eerst nog dat het beestje was losgebroken en een stuk ijzer had meegesleept,tja en als de boer dat niet wist was het best banketstaaf geweest toch!! maar goed de politie(DUS NIET DIERENBESCHERMING)snapte ons helemaal,en heeft om uitleg gevraagd.......en vond het ook geen goed idee om de koe langs de weg te leggen....meer wil ik er niet over kwijt...o ja nog 1 ding ik kom niet uit de stad!!!! zo van het platteland waar het af en toe naar koeienstrond ruikt...

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 09:03

Hoe jij het verhaal uiteindelijk vertelt vind ik er ook niet veel slechts aan, goed gehandeld dus.
Je geloofwaardigheid ontbreekt alleen omdat je het verhaal constant aanpast aan reacties van andere Bokkers. Ineens heb je meer gekeken, komt die boete van de politie, was het terecht dat jij daar kwam enzovoort. Maargoed, ik was er niet bij dus ik denk er gewoon het mijne van en zal maar afgaan op je eerlijkheid. En ik zou reacties als; 'Nu jullie weer', 'waar zijn jullie nu?' in het vervolg maar weglaten. Hou de eer gewoon aan jezelf als jíj vind dat anderen onterechte reacties plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 15:46

_Bitje_ schreef:
ik kat ook echt geen boeren af hoor,

Geloof ik ook wel hoor, maar het gebeurt wel veel, en daardoor reageer ik soms wat ehh..... geprikkeld.....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 22:20

Ook de politie mag geen boetes geven voor dierenmishandeling......
Wat ik al eerder zei, alleen de VWA mag boetes uitdelen. De politie zal nl. bij dierenmishandeling altijd de VWA inschakelen. En kan/mag daar geen uitspraken over doen.
Citaat:
De boetes worden uitgedeeld door inspecteurs van de Voedsel- en Warenautoriteit. Het gaat om zogeheten bestuurlijke boetes, waarbij politie en justitie niet in actie komen. Tot nu toe moet het Openbaar Ministerie beslissen of vervolging wordt ingesteld in gevallen van dierenmishandeling.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 22:29

Bovendien wordt echt niet van de een op de andere dag een boete uitgedeeld. Daar vindt eerst terdege onderzoek plaats.

Ook zal de DB niet gauw bellen over sancties die genomen zijn.

TS wil graag gelijk hebben imo en neemt het dan niet meer zo nauw met de waarheid.

Jammer, haar eerste aktie was niet verkeerd.

TS ga nog eens naar die boer of bel hem en vraag eens uitleg van wat er nu aan de hand was.