Geven jullie de hond of kat eten van tafel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

danielle1981

Re: Geven jullie de hond of kat eten van tafel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:06

Als wij eten eet de hond niet! Tuurlijk krijgt ze wel eens wat lekkers, maar pas nadat wij gegeten hebben en gewoon uit dr eigen bak.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:07

Mijn dieren krijgen niks anders te eten dan brokken, soms kippennekjes, hondenbotjes en hondenkoekjes.
Mijn hond heeft wel leren schooien doordat ze van mijn moeder tijdens het oppassen wat lekkers kreeg aan tafel en tijdens het eten klaar maken, dus als wij gaan eten, gaat zij naar de mand en als ik eten bereid stuur ik haar weg.
Ik heb een hekel aan dieren die bij je lopen te schooien in de hoop wat te kunnen krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:14

Honden niet. Die krijgen soms wel restjes, maar dan in hun eigen bak als ik klaar ben met eten.
Mijn kat lust niks behalve haar eigen brokjes en blikvoer, dus dat is makkelijk. ;)

Mijn ratten daarentegen. :D Die lopen meestal los als ik thuis ben en die zitten ook gerust OP mijn bord om mee te smikkelen. Ik zou het niet anders willen, hartstikke leuk en gezellig.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:15

absoluut niet is onwijs slecht niet alleen voor de rang ook voor t dier

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:17

bij ons krijgt de hond dus wel wat de pot schaft. dit krijgt hij ná het eten. hij bedelt nooit, en moet als wij aan het eten zijn in zijn mand, of hij gaat als een slome onder tafel staan :') en heel rustig wachten/slapen :') als we op pad zijn met de paarden, smeer ik ook altijd een broodje pindakaas extra voor hem :Y) vindt ie heerlijk! *D

de kat komt altijd alleen aanrennen als ik iets aan het maken ben met kip erin... ruikt ie van ver, en ook alleen dan krijgt hij een stukje en is ie weer snel weg.. :)

onze dieren lopen bijna nooit te bedelen. als ik nee zeg is het nee. en de ene keer dat ze iets mogen maak ik me er echt niet druk om.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:19

DyMarvel schreef:
absoluut niet is onwijs slecht niet alleen voor de rang ook voor t dier

wat is er zo slecht dan, om ze ander voer te geven dan hun eigen? ( en dan heb ik het niet over de rangorde) onze dieren worden er stokoud mee... de glans spat van hun vacht en ogen, en hebben tot nu toe nog nooit ziektes gehad ;)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:20

Ik denk dat zoute dingen geven als frikandel ed slecht is voor de dieren.
Qua rangorde is om het slecht om het te geven tijdens het eten.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 12-08-09 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:21

Bij ons krijgen ze niets als wij aan het eten zijn, als we klaar zijn en er is nog iets over, dan krijgen ze dat in hun voerbak. Ze mogen ook niet aan de tafel erbij zitten. Dat wil ik absoluut niet hebben, zou ook niet fijn zijn met 2 grote honden en een Jack.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:23

Onze hond krijgt wel regelmatig restjes aardappelen, pasta en gekookte groenten. Maar niets van tafel, altijd na het eten uit haar eigen bak.

De katten krijgen eigenlijk nooit wat, maar als ik niet oppas jat de jongste het uit de pan := Hij likt ook de pannen graag uit als hij de kans krijgt..

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:31

Onze katten krijgen stikem vaak wel wat toegestopt, als is mijn moeder het daar nooit mee eens (en mijn vader juist de persoon die meestal zijn hand onder tafel staakt :P ). Maar mijn oom maakt het wel helemaal bont. Hij zijn kat geleerd beschaafd te eten (met een beetje hulp): kat eet van vork

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:34

Die van ons krijgen niets als wij aan het eten zijn, en zeker al niet van tafel of van de borden. Als we iets hebben wat zij op mogen eten, mogen ze dat uit hun bak eten als wij klaar zijn met eten.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:36

ja hoor,alle 6 eten ze mee,er wordt zelfs hondenham in huis gehaald :') ,goedkope ham van de appie voor de hondjes dure ham voor ons zelf ..

rangorde zit gelukkig niet in mee mogen eten ja of nee..dat scheelt weer een berg... :D

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:58

Als er groente over is zoals bloemkool, broccolli, sperciebonen, dan wel, even afspoelen en bij het vlees geven. Verder nooit wat

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 23:18

Mijn honden krijgen ook altijd de restjes van een prakkie. Maar wel als wij klaar zijn met eten.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 23:24

onze vorige hond kreeg altijd de restjes eten van ons :+
en de katten en onze hond die we nu hebben krijgen weleens wat
maar niet heel erg vaak
soms als er een kat op een stoel lligt te slapen en hij ruikt eten probeert ie wel wat te krijgen maar ik zet hem dan gwn op de grond en soms krijgt ie wat
en als ie eenmaal op de grond is weet ie wel dat hij toch niks krijgt en loopt ie weg :P

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:28

Als wij klaar zijn met eten gaat wat over is naar de hond en/of katten. Gewoon in hun voerbak, vrijwel altijd eten ze het op. Tijdens het eten zelf krijgen ze niets, alleen als we buiten eten laten we soms wel eens iets 'vallen' voor de hond.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:30

Mijn hond krijgt NOOIT iets uit de hand.
Dingo krijgt alleen eten in zijn eigen hok (paardenstal).

Verschil moet er zijn ;)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:31

Mijn kat krijgt helemaal niets noppes nada.
Eerst eten wij, daarna de kleine madam pas.
Als er eens iets op de grond valt taalt ze er ook niet naar.
Neeeeej we moeten wel even zorgen dat de rangorde duidelijk blijft

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:34

Nee, nooit.
Hond is wel altijd in de buurt (waar ik ook ben). Als ik eet ligt ze onder tafel te slapen. Als ik wat laat vallen heeft ze dat niet eens in de gaten. Ze weet niet wat schooien is en dat wil ik graag zo houden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:39

wat heeft rangorde te maken met het feit dat jij eten 'geeft'?

snap hem ff niet..kijk als jij je bord op de grond zet en op handen en voeten met je mond daarvan gaat eten en je dan laat wegblaffen of grommen door de hond des huizes,okeeee...

maar jij die eten "geeft" ,zie daar echt geen onderdanig gedrag is :n

ik kan mijn honden eten geven,maar ook net zo makkelijk weer afpakken,dat is het enigste wat mij boeit...

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:56

kimmie261 schreef:
ja hoor,alle 6 eten ze mee,er wordt zelfs hondenham in huis gehaald :') ,goedkope ham van de appie voor de hondjes dure ham voor ons zelf ..

rangorde zit gelukkig niet in mee mogen eten ja of nee..dat scheelt weer een berg... :D

Wij geven de honden leverworst... gewoon, hetzelfde wat wij ook eten. Vroegáh kochten we speciaal Rodiworst, maar die worsten zijn duurder en ze vinden ze véél minder lekker... en toen ook nog bleek dat ze SUIKER in die worsten stopten, wist ik 't wel. :D

Ben het trouwens met jou eens; eten geven (ofwel, de macht hebben over het eten) is juist dominant gedrag; JIJ bent de baas over voedsel, jij geeft en bepaald. Of dat nu brokken of tafelrestjes zijn zal voor een hond niet uitmaken.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 00:03

Mijn katten eten ook mee, hoewel ik er 2 heb die bijna overal hun neus voor optrekken, slagroom en dat soort dingen gaat er altijd wel in.
Heb een ander katje, die is geboren als zwerfkatje en die vreet (is geen eten te noemen hoor) alles wat los en vast zit. Snitzel jat ie van je bord als je niet oplet, maar ook groenten en fruit. Bananen vind ie heel lekker en alles waar aardbei in zit: aardbeienbavarois, aardbeienpudding etc etc. Meloen gaat er wel in, kiwi eet ie ook. Zegmaar bijna alles wat wij eten lust die kleine ook. En als ik brood smeer krijgt ze kaas, vlees of net wat toegeworpen :D
Enne ja, daarbij komt ze ook schooien, maar ze weet als ik nee zeg dat ze dan ook ophoud.
Ik vind het eerlijk gezegd heel erg grappig, als ik een danoontje opentrek en ik ga op de bank zitten, wordt die kat helemaal wild en likt ie voor mn neus heel mn danoontje leeg in een paar seconden. Ja sorry niet helemaal opvoedtechnisch correct misschien, maar ik lach me dood :D

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 00:15

Eén van onze twee katten likt vaak de bakjes vla uit. Als poes in de buurt is dan heeft hij altijd geluk, maar soms ligt ze ook te maffen en dan krijgt ze niks extra. Onze andere poes mag het gerust, maar hoeft het niet :n

Overigens krijgen die van ons ook weleens een plakje ham (in hun bakje) en als er vlees over is van het gourmetten krijgen ze dat ook in hun bakje (1 a 2 keer per jaar :P)

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 10:20

Onze hond moet in zijn mand als we aan het eten en daardoor schooit hij ook niet,
Als we gedaan zijn met eten en er is nog wat vlees over (zoals kotelet, dat laat ik altijd voor de helft liggen) dan krijgt hij dat in zijn voerbak in de bijkeuken. Enkel als we pannekoeken eten bakt mama een extra pannekoek voor de hond. Dat is zo gegroeid met onze vorige hond en als ze de geur van pannekoeken ruikt dan kan ze niet wachten tot wij gedaan zijn met eten en als de tafel is afgeruimd staat ze al bij haar voerbak te wachten op de pannekoek

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 10:26

1 van onze katten wil nog weleens een bord schoonlikken als je die even naast je neerzet, maar we voeren de honden en katten geen menseneten.
Als we eten wil onze jongste hond nog weleens lekker dichtbij tafel komen en kijken, dus die stuur ik dan een paar passen achteruit en dan gaat ie vanzelf liggen slapen ofzo.

Het enige dat we weleens buiten de voerbak geven is een broodje, verder niets. De honden krijgen goede kwaliteit brok en de katten versvlees en dat vind ik goed voor ze, menseneten hoort imo niet bij een dier.