HELP!! Kat brood mager gestrand wat nu???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mentjuh

Re: HELP!! Kat brood mager gestrand wat nu???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 14:17

hmm hij is niet gecastreerd en niet gechipt dus n dierenarts issi denk ik nog niet geweest heb zo veel moigelijk info er op gezet van de ene kan took niet slim maarja ik weet niet het is moeilijk zo iets!! hopelijk is hij baasloos hou ik m XD heb ik iig de moeite gedaan

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 14:17

zooooooo dat was scheef getypt sorry :o

YamaDeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:20

Misschien kun je nog wijzigen op de site? Of afmelden en opnieuw aanmelden? Als dat kan is de volgende info al voldoende voor een eigenaar om te reageren: kleur rood/wit, geslacht kater, leeftijd < 1 jaar, gevonden omgeving .... Tijdens een eventueel gesprek kun je dan vragen over castratie, witte vlekken, vaal of helderrood etc.
Zou trouwens nooit mijn adres op zo'n site achterlaten, hooguit de vier cijfers van mijn postcode of "omgeving straatnaam". Maar ik ben een beetje paranoide met dat soort dingen :D

Wel slecht dat je ze telefonisch niet kunt bereiken hoor...
Succes en ik hoop stiekem dat je hem kunt houden, want volgens mij wil je dat wel graag ;)

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 16:43

het is verplicht dat achter te laten heb ook al de man eindleijk!!! aan de telefoon gehad van de site... hij verwacht niet dat hij gevonden word assiel zit ook al bom vol maar ze hebbn 13 maandn!! om hun kat op te halen bij de amidevi :? ik ga m over n jaar echt niet meer afgeven hoor

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:44

Ze hebben 2 weken om een kat op te halen bij een dieren asiel. Dat weet ik wel!

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:45

Wat een gekken! Nou als zich binnen twee weken nog geen eigenaar heeft gemeld dan lekker laten castreren en direct chippen! Dan staat ie op jouw naam! In een asiel gaat het precies hetzelfde!

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 17:09

ja idd denk het ook ga niet n jaar wachte op iemand die zn kat buite schopt en na n jaar denkt van eej eigenlijk was dat toch wel leuk zo een kat

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:49

mentjuh schreef:
het is verplicht dat achter te laten heb ook al de man eindleijk!!! aan de telefoon gehad van de site... hij verwacht niet dat hij gevonden word assiel zit ook al bom vol maar ze hebbn 13 maandn!! om hun kat op te halen bij de amidevi :? ik ga m over n jaar echt niet meer afgeven hoor

Dat ligt niet aan Amivedi, een eigenaar heeft wettelijk een x aantal maanden (13 blijkbaar, wist ik niet zeker) om zijn kat weer op te eisen, hierna is hij van jou.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 19:54

maar bij het assiel is het 2 weken en dan is de kat van hun en kunne ze de kat herplaatsen?

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:03

Een vriendin van mij werkt al een aantal jaar bij het asiel in Eindhoven, als je wilt wil ik haar wel even bellen hoe het precies zit?

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 20:04

ik bel morge zowiezo zelf het asiel in eindhoven maar toch bedankt gwen :)

YamaDeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:10

Ik heb bij het asiel in Hilversum gewerkt en daar zitten zwerfdieren twee weken in quarantaine: als de eigenaar zich dan nog niet heeft gemeld, worden ze eigendom van het asiel en kunnen ze naar het gewone verblijf om herplaatst te worden.
Vind die 13 maanden van Amivedi wel belachelijk lang hoor!

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:22

Achja dan ligt het allemaal aan Amivedi, maar als iemand een kat vind, deze vrijwilliger onderdak geeft en verzorgt heeft de eigenaar een jaar de tijd om hem op te eisen.

Een asiel moet de kat nou eenmaal weer zo snel mogelijk kwijt, als deze de kat vind worden ze vaak gesteriliseerd/gecastreerd, medisch verzorgt, en na 2 weken zijn ze herplaatsbaar. Dan koopt iemand dus die kat, hij wordt niet gevonden.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:41

mentjuh schreef:
ik bel morge zowiezo zelf het asiel in eindhoven maar toch bedankt gwen :)

Toevallig mailde ze mij met een vraag terwijl ik hier voorstelde om navraag te doen, dus omdat ik haar toch moest bellen om uitleg te geven heb ik meteen maar even gevraagd hoe het hier zit.

Als je de kater naar het asiel zou brengen moet hij inderdaad 2 weken blijven. In die tijd wordt hij gecastreerd, ingeënt (indien nodig 2x), ontvlooid en ontwormd, gechipt en indien nodig van andere medicatie voorzien. Je kunt meteen een optie op hem nemen, ofwel aangeven dat jij de kat graag wilt adopteren als er geen eigenaar komt opdagen, dan heb jij het eerste recht om hem mee te nemen zodra hij 'vrijgegeven' wordt. Na die twee weken kan de oude eigenaar géén aanspraak meer maken op de kat.

Een kat 'koop' je niet bij het asiel, je adopteert hem en je betaalt de standaard kosten van ik meen € 100,- voor een volwassen kat. Officieel blijft hij eigendom van het asiel. Ons zwarte poekie komt er ook vandaan. Ze bellen later nog een keer hoe het gaat en ze vinden het leuk om mails met of zonder foto's te krijgen hoe het hun voormalig huisgenoot vergaat, maar verder hoef je je geen zorgen te maken betreffende dat eigendom. Het doel is katten op een goede manier te herplaatsen, niet om ze allemaal weer terug te nemen.

Het is voor jou een stuk goedkoper één en ander op deze manier te regelen dan om hem zelf te laten castreren, etc.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 15:57

Heb net het asiel gebeld en die zit vol dus dat gaat niet.
Als je hem zelf houd dan is er geen regel hoe lang je moet wachten tot je m zelf mag castreren en chippen...
is niet echt handig..

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 16:16

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 16:16

En kan je niet via het asiel regelen dat ze in naam van hun doen chippen en castreren, maar dat jij dan in eerste instantie een opvang adres voor de kat word?

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 16:21

@xXLianneXx hij staat bij amivedi op de site dus ze weten er van dus ook het asiel en dat ben ik inderdaat van plan.

@Pubelia had ik gevraagd maar dat gaat niet asiel zit gewoon vol en vol is vol...

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 16:49

@ Mentjuh: Bij ons deden ze dat wel. Als er zo veel katten waren, werden sommige in pleeg gezinnen neer gezet. Maar je kan nog altijd andere asiels af bellen. Het is meer wat je zelf wil ;)

En anders zelf 2 weken wachten. En dan castreren en chippen. Dan staat die op jou naam, en dan kunnen mensen niet meer gauw zeggen dat die van hun is. Jij geeft de kat eten, en jij verzorgt voor het dier de medische zorg, dus vaak word de kat dan toch aan jou verwezen!

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 19:11

ik heb het asiel gebeld pubelia en gevraagd wat alle opties waren en precies hoe of wat.. + aangemeld bij amivedi + nar dierenarts geweest om alles te laten chekken en natuurlijk dier verzorgen eten geven e.d. dus ik denk dat ik zo n beetje alles aan het proberen ben... het asiel kon er verder niets mee ze zeiden aanmelden bij amivedi en afwachte. ik had ook gevraagd over het door hun laten castreren chippen an adopteren maar ze hadden kortweg geen plek dus ben beetje uit opties nu.. nog even afwachte en dan zelf castreren en chippen is het enige wat ik op dit moment kan doen denk ik