ACE: reddingsorganisatie voor honden in Spanje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 10:03

Tuurlijk mag je dat helemaal zelf weten. Ik wil niemand iets aanpraten. Mijn ervaring is echter dat je voor heel veel rassen (en niet rassen) honden vindt op MP die een nieuw huisje zoeken. Het voordeel vind ik dat je dan ook een proefperiode kan afspreken (heb ik met mijn hond ook gedaan), voor als het écht niet klikt of lukt met de hond. Over het algemeen zijn de mensen die een nieuw tehuis zoeken voor een hond daar zeker toe bereid. In ons geval zijn de mensen nog 2 keer komen kijken hoe het ging en ze konden alleen maar constateren dat hij nu een hemeltje op aarde had gevonden (hun woorden) :D
Overigens kwamen ze van ACE de thuissituatie niet bekijken hoor. Al aan de telefoon werd mij verteld dat het dan niet kon....

Sientje

Re: ACE: reddingsorganisatie voor honden in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 10:56

Kan het niet zijn dat het 2 halve dagen niet thuis zijn voor díe hond niet paste? Voordat ik Zeus liet invliegen, heb ik ook gezegd dat ik werkte. Dat was geen enkel probleem, omdat hij goed alleen kan zijn en vanwege zijn blindheid veel slaapt, hetgeen ook volledig klopte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:03

bnb schreef:
@ Yamcha

Nou dat vind al heel anders klinken als "daarom neem ik geen hond uit het buitenland"
Maar het spreekt vanzelf dat je een gezonde hond wilt, maar dat geld toch voor iedere hond, waar hij/zij ook vandaan komt??
Je neemt eigenlijk maar aan dat er alleen maar zieke of zwakke honden uit het buitenland komen.
Ik heb jarenlang een Samojeed van een van de best bekend staande fokkers in Europa gehad en hij was zwak ziek en misselijk de helft van zijn leven, dus jouw betoog gaat zeker ook niet altijd op. Ik heb 17 jaar lang een bastaardje van de straat vandaan gehad en hij is nooit een dag in zijn leven ziek geweest, tja het zegt allemaal zo verdomd weinig.
Je kunt een hoop uitsluiten maar echt niet alles, eigenlijk net als met ons mensen!!
En Berdien we verwachten wel een hoop foto's :D

Ik ben wat bevooroordeeld soms ja :o

Niets menselijks is mij vreemd, vrees ik :D

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:21

Tja we zijn allemaal maar mensen, maar soms komen dit soort dingen een beetje rot je strot uit!! :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 16:16

Er is een kleine grote kink in de kabel gekomen. Wij waren in de veronderstelling dat we donderdag ons hondje op konden halen. Maarrr.. we hoorden maar niks. Mams wilde niet echt bellen "ik heb ze toch gemaild?" maar na aandringen van mij heeft ze toch maar gebeld. En wat blijkt? Er is een hondje ziek, ze komen de 20e. Fijn, dat wij dat ook weten. Ja, er was gebeld maar er werd niet opgenomen en we hadden ook geen voicemail. Dan bel je nog een keer, of je mailt verdorie. Oh ja, en de mevrouw werkte er ook nog bij én zat in een verhuizing. Ja? Wat hebben wij daar mee te maken? Mams is dus nou flink pissig. Er gaat nou een mailtje naar ACE over a) welk hondje ziek is, b) welke ziekte deze heeft en c) dat dit echt geen manier van doen is :n
Afhankelijk van het antwoord besluiten we dan of we hier mee door gaan. Als het een besmettelijke/erfelijke ziekte is.. :n
Dat is ontzettend sneu, en iets wat we eigenlijk ook helemaal niet willen. Maar als je op zo'n manier behandelt wordt...

:\ -O-

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:20

Jeetje... !
Dat is balen zeg! Dus je hebt nu geen idee wanneer jouw hondje komt?
Slordig zeg! Snap dat je moeder goed pissig is. Jullie verheugen je er op en ineens loopt het heel anders!
Ik hoop maar dat jullie pup het niet is en dat het geen besmettelijke ziekte is :(

Ik hoop dat je snel nieuws hebt, voorral voor jezelf!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 16:25

Ja de 20e, maar nog geen aankomsttijden of wat. Echt ontzettend laks. We balen er ook stevig van, vind dit echt geen manier van doen :n

Volgens mij was het niet Lientje die ziek was, maar goed, ook dát weten we niet zeker.

:n :\

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:32

Nee, dit is inderdaad geen manier van doen zeg!
En als zij niet ziek is, dan is het natuurlijk alsnog kijken of het niet besmettelijk is en of het niet erfelijk is...
Tjees, wat balen zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:47

Zooooo....... da's niet netjes :\

Bel even met je DA als je weet wát het is en in welke mate....... en het lijkt me ook wel prettig om te weten welk hondje er ziek is idd :\

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:51

T zijn allemaal vrijwilligers.....ben het met je eens dat ze best nog een keer hadden kunnen bellen of mailen maar vind dit nou niet zo heftig om gelijk je hondje gedag te zeggen. Mocht één van hen een ernstige ziekte hebben, zou dat anders kunnen zijn maar dat zou ik gerust even afwachten!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 16:59

Ondertussen is dit al wel het zoveelste hondje wat 'niet' gaat. De lol gaat er dan wel een keer vanaf ;)
Het vorige hondje, Eva, zou ook via een soortgelijke organisatie komen. Mijn mams zich helemaal verheugd, totdat het telefoontje kwam "Eh, jullie hadden Eva gereserveerd he? Ja die eh.. ja die is al weg. Sorry, foutje."

Daarnaast is er nou al een dikke maand contact geweest. Contracten ondertekend, huisbezoek geweest, de hele rataplan.
Prima dat je vrijwilliger bent, en prima dat je het druk hebt, maar als je het te druk hebt om éven nog een keer te bellen of éven te mailen, dan moet je imo geen contactpersoon zijn.

En het is niet dat we Lientje ineens niet meer willen. Maar als er zo met je omgegaan wordt, en je pas twee dagen voor verwachte aankomst hoort dat er ziekte heerst, dan is dat een hele dikke deksel op je neus. Echt níet leuk.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 17:01

daffodil schreef:
T zijn allemaal vrijwilligers.....ben het met je eens dat ze best nog een keer hadden kunnen bellen of mailen maar vind dit nou niet zo heftig om gelijk je hondje gedag te zeggen. Mocht één van hen een ernstige ziekte hebben, zou dat anders kunnen zijn maar dat zou ik gerust even afwachten!

Ik vind het verschrikkelijk heftig. Mensen kijken uit naar de pup en verwachten overmogen het diertje in huis te kunnen hebben.
Dan moeten ze er zelf achteraan bellen om te horen dat er van alles aan de hand is (allemaal vaag en onduidelijk begrijp ik, want er wordt niet gezegd om welke ziekte het gaat) en dat het nog even meer dan een week langer duurt.
Wat als ze niet zelf gebeld hadden? Wanneer hadden ze het dan gehoord?

Helaas is dit niet het eerste verhaal waarbij het zo gegaan is. Zelfs van iemand die pas op de avond tevoren hoorde dat "haar" pup al dagen ziek was en die is uiteindelijk zelfs overleden daar.
Het excuus van vrijwilligers vind ik goedkoop.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 17:05

De ene hond werd op 10 jaar geschat.
Maar was zeker 14+.
Zijn hartproblemen hadden ze niet vermeld. Kwamen we bij de dierenarts achter toen we hebben lieten checken.
Binnen 6 maanden hebben we hem moeten laten inslapen.

Andere cocker zou 6 jaar zijn volgens zijn paspoort.
Was bij het checken bij de dierenarts zeker 10+.
Na 1,5 jaar was hij vreselijk ziek.
Midden in de nacht ben ik naar de dierenarts gegaan.
Tandvlees was wit, longen en hart en aderen slecht.
Kon hem laten inslapen of thuis laten doodgaan met alle pijn van dien.

Wij hebben nu een afgekeurde blinde geleidehond(dierenasiels.com).
Reu is gecastreerd helemaal klinisch en röntgenologisch getest en goed bevonden.

Wat erg als je je zo verheugd op je hondje en hij/zij komt niet.
Laat dit dan op tijd weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 17:05

@ daffodil: En waarom hier niet, terwijl ik het bij een fokker onmiddellijk zou doen?
Terwijl hier meer risico's aan kleven.........

En als ze zich aan deze afspraak niet houden, aan welke dan nog meer niet? Kan ik er dan wel op vertrouwen dat er écht wordt gekeurd, of gaat dat ook niet door omdat de DA daar toevallig zijn praktijk moet verbouwen of verhuist?

Klinkt heel hard dit, weet ik wel, maar het punt is wel dat er dan een stukje vertrouwen weg is. De hond die straks bij mij komt, wordt uitgebreid gekeurd en geröntgend, er worden afspraken met de fokker gemaakt, en zowel de fokker als wijzelf doen onze uiterste best die na te komen. Natuurlijk kan er altijd iets gebeuren, maar dan neem je contact op zodra je iets weet en legt de situatie uit, én regelt een alternatieve oplossing, zo werkt dat.
Maar wachten tot de ander maar contact opneemt, omdat die nog niets gehoord heeft, vind ook ik geen manier van doen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 17:11

Misschien zit ik iets minder strak in elkaar? Bedoel ik niet rot, maar weet uit eigen ervaring dat iets er wel eens bij in kan schieten. Praat het niet goed hoor, want ik vind het niet netjes.

Bij mij werd destijds gezegd dat ze hun best gingen doen om een vlucht te regelen en daarna kreeg ik te horen wanneer ik haar op kon halen .Niks geen huisbezoek van te voren, gewoon daar tekenen en hond mee!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 17:12

Nou is dit wel één -imo zeer lakse- vrijwilliger, die niet voor de hele organisatie staat/hoeft te staan. Maar je vertrouwen loopt wel een deuk op. Als de ziekte iets onschuldigs is en alles verder oké is, dan verwelkomen we Lientje natuurlijk.
Maar als dit niet goed afloopt, dan is het ook echt gedaan. Dan wordt het geen asiel- of buitenlandhondje, dan wordt er een fokker van -waarschijnlijk een Spaniël- uitgezocht, eentje die onder strikt toezicht staat en waarbij we in alle rust een hondje uit kunnen zoeken.
Zo vaak teleurgesteld worden is echt, écht niet leuk :\ Kan ACE het nog zo goed bedoelen, en kunnen de wanstanden in Spanje nog zo erg zijn... :n

;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 17:15

Dat is precies wat ik bedoel idd, Berdien, je vertrouwen loopt gewoon een flinke deuk op, en dan houdt het op een bepaald moment wel op......

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 17:50

Jeetje Berdien dat is wel naar zeg. Wij plaatsen ook altijd honden, maar wij zijn dan geen stichting en zoiets hebben we echt nog nooit gedaan. Als er iets was met een van de honden kregen de nieuwe eigenaren dat gelijk te horen. Al moet ik zeggen dat we zoiets nog nooit hebben gehad, onze honden gaan pas op voor plaatsing als ze er eventjes zijn zodat we hun karakter kunnen peilen en dan zien we gelijk of er nog iets mis met ze is.
Binnekort komen er weer hele leuke, en we zijn nog druk op zoek naar een thuis voor een blinde pup die nog een heel leven voor zich heeft, maar goed dat wordt wat lastiger plaatsen.

Ik hoop dat het nog allemaal goed geregeld gaat worden Berdien, want dit is wel een domper.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:19

Ja dit is zeker een hele grote domper!!! Maar....daar komt het.....er spelen zoveel factoren mee als het om een 'buitenlandertje' gaat. Ik weet dat ik dit niet goed moet en wil praten maar ik spreek uit ervaring!
Wij hebben ook weleens een hondje 'dubbel' geplaatst bv, omdat wij ook een grote web-site in Duitsland en in Spanje hebben, kan er weleens iets net even met de coomunicatie mis zijn gegaan, er werken zoveel mensen in deze drie landen om deze diertjes een goed huis te bezorgen dat er weleens iets mis kan gaan, dierenartsen, de mensen die ze naar het vliegveld moeten brengen, mensen die de dagelijkse verzorging op zich hebben genomen, mensen die de web-sites bijhouden, mensen die de honden van de straat redden,de mensen die zich aanmelden als vluchtbegeleider en het op het laatste moment af laten weten....daar sta je dan met 5 aangemelde honden, klaar voor de reis en ze kunnen toch niet.......en ga zo maar door.
Het mag niet voorkomen maar het gebeurt soms bij iedere stichting weleens. En tja we zijn allemaal maar mensen en we maken weleens een fout, en wij zijn allemaal maar vrijwilligers die het naast hun dagelijkse werk erbij doen, vind ik nog wel ff wat anders dan de fokkers die lekker thuis hun eigen honden hebben en daar geld mee verdienen.
Maar desalnietemin is het zwaar kl*te voor jullie Berdien.
Ik hoop met je mee dat het niet jullie puppie is die zo ziek is, blijf positief!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:32

Dat laatste wil ik wel even relativeren: de fokker van mijn keuze werkt hard genoeg, heeft het écht druk, en verdient echt geen rooie cent aan het fokken. Dat geeft ook niet, ze doet het omdat ze het leuk vindt, omdat ze van honden houdt, omdat ze probeert de perfecte Duitse Herder te fokken......

En toch komt ze wel bij mij thuis om te zien waar de hond terechtkomt, zijn er met haar echt goede afspraken te maken, en belt ze onmiddellijk als er iets is. Het kán dus blijkbaar wel...... en ook zij heeft net als ieder mens familie-omstandigheden, verbouwingen, kennissen met problemen......
Dit soort dingen hoort gewoon niet te gebeuren, en dan bedoel ik niet de onverwachte situatie an sich, maar wel het gebrek aan communicatie, dat vind ik echt schandalig. Je werkt met levende wezens, kwetsbare wezens, en mensen. Communiceren is dan wel het minste wat je kunt doen imo.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:42

@bnb, t is wel duidelijk dat jij niet echt fan bent van fokkers. Ik ken geen een goede fokker die op z'n gat thuis zit en geld verdiend, maar oke, dat is wat anders.

Er kunnen nog zoveel factoren mee spelen bnb, dit is gewoon niet goed te praten, iets wat jij wel probeerd.

Ts verheugt zich al dagen op het beestje, heeft al meerdere keren teleurstellingen gehad en is het eigenlijk wel gewoon zat. Logisch!
Honden dubbel plaatsen vind ik helemaal slecht. Je vergeet dat mensen die een hond nemen zich er onwijs op verheugen.

Moet jij je voorstellen, je krijgt na lange tijd weer een pup, je hebt alles al in huis en je krijgt het bericht 'ja sorry mevrouw maar ehm u hond is al herplaatst, máár gelukkig hebben we nog ruim 100 andere pups waar u uit kunt kiezen!' . Of 'nou mevrouw, uw pup komt nog lang niet hoor, er is misschien zelfs wel een kleine kans dat ze 't niet overleefd'.

Nee, ik kan hier niet over uit.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:49

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:51

Je moet wel lezen wat ik schrijf en dan zie je dat ik niks probeer goed te praten, maar dat dit soort oliebol gewoon gebeuren kan, maar het MAG niet!!
Er is niemand die mij hoeft te vertellen hoe slecht dit is, ik heb er dagelijks ermee te maken, en dat neemt niet weg dat ik het op z'n zachtst gezegt zeer vervelend vind voor Berdien!!!
En geloof me als dit bij ons gebeurt is het huis te klein!!!!!!!!!
En ja fokken vind ik voorlopig overbodig en zeer onnodig!!!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:53

Uiteindelijk blijven het ook gewoon mensen, daarmee bedoel ik ook niet dat het goed te praten is, maar mensen maken nou eenmaal fouten. En dit is een grote fout, absoluut en daar mogen ze wel heel erg hard hun excuses over aanbieden.

bnb over dat fokken ben ik het wel met je eens, dat moet echt aan banden gelegd worden.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:59

Ik vind dit geen normale foute meer. Als er zo slecht gecommuniceerd wordt, sorry, maar dan vind ik je vrij onprofesioneel.

En over fokken, ik denk dat ieder zijn eigen mening daar over heeft. Ik heb er geen problemen mee. Zou raar zijn als er niet meer zorgvuldig gefokt mag worden, krijgen we alleen nog maar kruisingen en verdwijnen alle rassen?