Hoe zit jouw konijnenhok eruit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

theelichtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:57

Vriendlief zegt grotere nachthok, 56 bij 40 vind ie te klein.En groot gelijk slaapliever ook in grotere hok.Maar als ik groter neem betekend meer ruimte en ook dat de chihuahuas erin gaan kruipen... Alhoewel de konijnen dat niet erg vinden.

less ze krijgen een balkon van 10 meter lang :)

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:59

Kunnen ze zelf bepalen.
Als ze naar buiten willen gaan ze naar buiten en anders gaan ze wl naar binnen.
Ben bang dat als ik ze alle 4 in het binnenhok stop dat ze vechten ofzo en dan kunnen ze geen kant op.

Dus als ze naar binnen willen gaan ze zelf wel en anders maar buiten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:00

BelgenGek schreef:
Weet je wat dat Kost ?!
vind je dat niet zonde van je geld....?
kan je beter een goed hok van betonplex kopen..

NIets, we maken onze hokken van sloophout, heb handige vrienden :D
Dit hok staat nu al weer 5 jaar, maar komt als het goed is eerdaags een ander hok deze is echt aardig
opgevroten.

Sommige hokken zijn echt mooi die ik voorbij zie komen schitterend om te zien dat mensen zich verdiepen in de welzijn van een knaagdier wat eigenlijk maar heel weinig aandacht eist en geen geluid maakt...En mss daarom wel (mss onwetend) jarenlang in een hoekje staat... ;(
Juul schreef:
Maar daarbij denk je dat ik het expres zo doe uit ontwetendheid of gemakzucht. En dat wil ik je uit je hoofd praten want dat IS niet zo.

Waar zeg ik dit? Vertel eens?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:00

Mijn hok ziet er zo uit:
Afbeelding
EDIT: even nieuwe foto geplaatst.

Juul: meestal worden konijnen wat aggresiever als ze alleen zitten.
Vind het echt jammer dat jou zus nogsteeds niet bekeerd is.
Laatst bijgewerkt door Air op 06-08-09 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:04

[/b]
hyawatta schreef:
Misschien een optie om via PB te doen, laten we het gezellig houden, ieder zijn eigen ding van huisvesting.[/b]

ik zie ook liever konijnen in grotere ruimtes, zelfs die van mezelf wil ik ik een groter hok hebben

Chiqa schreef:
BelgenGek schreef:
Weet je wat dat Kost ?!

Dit hok staat nu al weer 5 jaar, maar komt als het goed is eerdaags een ander hok deze is echt aardig
opgevroten.

Sommige hokken zijn echt mooi die ik voorbij zie komen schitterend om te zien dat mensen zich verdiepen in de welzijn van een knaagdier wat eigenlijk maar heel weinig aandacht eist en geen geluid maakt...En mss daarom wel (mss onwetend) jarenlang in een hoekje staat... ;(
Juul schreef:
Maar daarbij denk je dat ik het expres zo doe uit ontwetendheid of gemakzucht. En dat wil ik je uit je hoofd praten want dat IS niet zo.

Laatst bijgewerkt door hyawatta op 06-08-09 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:05

Juul schreef:
Nou daar ben ik dus ook bang voor. Mijn konijn is ontzettend dominant. Beet dr moeder al in haar kont omdat ze bij het eten wilde, en sowieso als iemand aan háár eten komt heeft 'ie tandjes in z'n vingers. Ben dus ook heel bang dat ze dat met een ander konijntje ook zou doen. Zeker omdat ze al 5 jaar alleen is en alles voor zichzelf heeft. Ik ben heel bang dat een maatje niet tegen haar op zou kunnen.. Of het moet een 2e dominant vrouwtje zijn, maar dat wordt ongetwijfeld vechten.. en hard ook. :\

Wat frappant dat je hiermee zit. Mijn inmiddels gecastreerde ram was hetzelfde. Heeft de eerste 8 weken van zijn leven geen mens of daglicht gezien. Ik weet niet of het daarmee te maken heeft gehad, maar ik had een zeer agressief konijn. Bijten, slaan, knorren: het kon niet op. Om hem eten te kunnen geven, deed ik het hok open, nam hem razendsnel in de houdgreep, en deed het eten in zijn hok. Op het dieptepunt heb ik rondgekeken voor een opvang. Ik wist niet meer wat ik ermee aanmoest, totaal radeloos!

Er moest dus iets veranderen. Twee maanden geleden een heeeeele grote gok genomen: op 2-jarige leeftijd moest mijn vechtmachine een vriendinnetje krijgen. Twee maanden apart gehouden, huilen huilen huilen! Met twee aparte hokken op mijn kamer. Vorige week heb ik ze bij elkaar gepropt en ben zelf weggegaan (vrouwtje is inmiddels 4 maanden). De vierde dag kwam ik terug en aten ze samen uit 1 voerbak. Sindsdien is het dikke mik en het mooiste is: ik heb een totaal ander konijn. Geen agressief gedrag, hij komt zelfs knuffels halen. De grootste gok en achteraf de beste beslissing ooit!

Ik zeg niet dat het bij iedereen zo goed gaat, maar ik heb véél konijnen gehad en geloof me: dit rammetje was geen lieverdje.

(ik besef ineens dat ik nu heel erg off-topic ga: excuus!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:07

Chiqa schreef:
BelgenGek schreef:
Weet je wat dat Kost ?!

opgevroten.

[naam] schreef:

Niet lettelijk maar zo kom je wel over, vind je niet? Ook weer wat je hier boven zegt: Mensen die grote hokken hebben verdiepen zich in het welzijn van het dier. Dan voel ik mij aangesproken dat ik dat volgens jou dus blijkbaar niet doe..

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:09

Doet dat maar ff via PB heeft niemand anders er last van ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:10

Sonja89 schreef:
[naam] schreef:
Nou daar ben ik dus ook bang voor. Mijn konijn is ontzettend dominant. Beet dr moeder al in haar kont omdat ze bij het eten wilde, en sowieso als iemand aan háár eten komt heeft 'ie tandjes in z'n vingers. Ben dus ook heel bang dat ze dat met een ander konijntje ook zou doen. Zeker omdat ze al 5 jaar alleen is en alles voor zichzelf heeft. Ik ben heel bang dat een maatje niet tegen haar op zou kunnen.. Of het moet een 2e dominant vrouwtje zijn, maar dat wordt ongetwijfeld vechten.. en hard ook. :\

Wat frappant dat je hiermee zit. Mijn inmiddels gecastreerde ram was hetzelfde. Heeft de eerste 8 weken van zijn leven geen mens of daglicht gezien. Ik weet niet of het daarmee te maken heeft gehad, maar ik had een zeer agressief konijn. Bijten, slaan, knorren: het kon niet op. Om hem eten te kunnen geven, deed ik het hok open, nam hem razendsnel in de houdgreep, en deed het eten in zijn hok. Op het dieptepunt heb ik rondgekeken voor een opvang. Ik wist niet meer wat ik ermee aanmoest, totaal radeloos!

Er moest dus iets veranderen. Twee maanden geleden een heeeeele grote gok genomen: op 2-jarige leeftijd moest mijn vechtmachine een vriendinnetje krijgen. Twee maanden apart gehouden, huilen huilen huilen! Met twee aparte hokken op mijn kamer. Vorige week heb ik ze bij elkaar gepropt en ben zelf weggegaan (vrouwtje is inmiddels 4 maanden). De vierde dag kwam ik terug en aten ze samen uit 1 voerbak. Sindsdien is het dikke mik en het mooiste is: ik heb een totaal ander konijn. Geen agressief gedrag, hij komt zelfs knuffels halen. De grootste gok en achteraf de beste beslissing ooit!

Ik zeg niet dat het bij iedereen zo goed gaat, maar ik heb véél konijnen gehad en geloof me: dit rammetje was geen lieverdje.

(ik besef ineens dat ik nu heel erg off-topic ga: excuus!)

Naja heel erg offtopic is het niet, het gaat nog steeds over huisvesting. :P

Maarja ik ben er gewoon echt bang voor. Ik heb geen garantie dat het goed gaat, en als ik een konijntje erbij koop zit ik ermee, straks gaat het fout en hebben we nog een konijn alleen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:12

x_Marr schreef:
[naam]: meestal worden konijnen wat aggresiever als ze alleen zitten.
Vind het echt jammer dat jou zus nogsteeds niet bekeerd is.

Ik ook Mar. Die ram van m'n zus is dus ook écht agressief, die valt aan, gaat heel gestresst hooi knabbelen als hij stress heeft, hele hok verbouwen.. dat vind ik echt zielig. Maar geen haar op dr hoofd die eraan denkt om hem te castreren. En tja, ik heb alle argumenten geprobeerd om het wel te doen..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-08-09 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:12

Konijntje dat ik had gekocht mochten we nog terugbrengen als t niks werd, hebben we dus ook na 5 dagen gedaan ;)

hyawatta

Re: Hoe zit jouw konijnenhok eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:13

Heb je wel geluk dat je hem terug mocht brengen, vele doen dat niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:14

hyawatta schreef:
Heb je wel geluk dat je hem terug mocht brengen, vele doen dat niet

Precies, daarom..

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:17

Dit weekend krijg ik een vrouwtje die al jaren alleen zit. Ik mag haar een week "op proef" om te zien hoe sociaal ze wel of niet reageert op mijn konijntje. Spannend dus!

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:18

Ik heb in juni een konijn van een collega gekregen, die heeft maar haar gefokt een paar nestjes en heb haar zo kunnen krijgen.

Ze heeft verder nooit met andere samen gezeten dan alleen ff de ram maar gaat super met mijn 3 andere vrouwtjes :D

Gelukkig haha

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:23

Oja Juul, zag dat jij om de 2-3 maanden de nagels laat knippen en dat dat 20! euro kost? :=
Laat je dat bij een DA doen?

Anders zou je ook nog eens bij een hondentrimsalon kunnen informeren of nie ook nagels van konijnen doen, is waarschijnlijk een stuk goedkoper.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:24

Ff een voervraagje.
Hoeveel wortels mogen konijnen per dag hebben?

Heb ze de brokken iets minder gegeven, bleem bij 2 konijnen beetje aan de kont plakken en dat zou te maken hebben met te veel brokken

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:24

Ik knip het zelf en ben echt geen ervaren knip therapeute.

Ik voer 1 peen, 3 bladen andijvie, 1 stuk komkommer en 1 radijs verspreid over de dag. Twee kleine handjes gemengd voer van Nature's Best en onbeperkt hooi. Hij is klein, weegt 1,2 kg.

Hoeveel brokjes geef je dan?
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 06-08-09 18:26, in het totaal 2 keer bewerkt

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:25

Hier zitten mijn 3 konijnen in :) :

Afbeelding
Ze hebben dag en nacht de beschikking over de 'kleine' ren :P

http://img218.imageshack.us/img218/9237 ... renfg9.jpg
Deze foto is al 3 jaar oud, maar is nogsteeds hetzelfde :) Hier waren we ook aan t schoonmaken, en ze liepen in de grote ren los toen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:26

x_Marr schreef:
Oja [naam], zag dat jij om de 2-3 maanden de nagels laat knippen en dat dat 20! euro kost? :=
Laat je dat bij een DA doen?

Anders zou je ook nog eens bij een hondentrimsalon kunnen informeren of nie ook nagels van konijnen doen, is waarschijnlijk een stuk goedkoper.

20 euro voor 2 konijnen samen hè. Das nog best netjes, consultprijs etc meegerekend..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:27

Nagels knippen doe ik zelf, mijn konijnen hebben nog nooit een DA gezien :)

Zo 1234 jij heb een apart hok zeg! en ook heerlijk de ruimte zo te zien en toch warm.
Zelf vind ik dus een nachthok wel erg belangrijk, met name in de winter en als ze willen schuilen als ze angstig zijn voor iets.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:28

Das een hoop geld zeg, voor 2 vind ik het nog duur. :wow:
Ik knip ze zelf en heb ook bijna mn eigen trimsalon :D
Maar bij trimsalon doen ze het vaak voor €5 en soms zelfs voor niks.

Heb je ze niet op de stenen zitten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:28

Less schreef:
Ik knip het zelf en ben echt geen ervaren knip therapeute.

Daar beginnen wij maar niet aan. := Die kleine van ons heeft bij de da al een keer in de wasbak gezeten omdat ie van de behandeltafel sprong. Tegenwoordig doen ze het met z'n 2en. 1 heeft hem vast, en de ander knipt. En dan nog trekt hij wel eens dusdanig zijn pootje weg dat er in het leven geknipt wordt. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:29

hyawatta schreef:
Das een hoop geld zeg, voor 2 vind ik het nog duur. :wow:
Ik knip ze zelf en heb ook bijna mn eigen trimsalon :D
Maar bij trimsalon doen ze het vaak voor €5 en soms zelfs voor niks.

Heb je ze niet op de stenen zitten?

Fluffy wel, Piccolo soms. Maar daar slijten ze echt minimaal van.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:29

Als je konijn zo bang is Juul, kan ik het me voorstellen hoor :D