less ze krijgen een balkon van 10 meter lang

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
BelgenGek schreef:Weet je wat dat Kost ?!
vind je dat niet zonde van je geld....?
kan je beter een goed hok van betonplex kopen..
Juul schreef:Maar daarbij denk je dat ik het expres zo doe uit ontwetendheid of gemakzucht. En dat wil ik je uit je hoofd praten want dat IS niet zo.
hyawatta schreef:Misschien een optie om via PB te doen, laten we het gezellig houden, ieder zijn eigen ding van huisvesting.[/b]
ik zie ook liever konijnen in grotere ruimtes, zelfs die van mezelf wil ik ik een groter hok hebben
Chiqa schreef:BelgenGek schreef:Weet je wat dat Kost ?!
NIets, we maken onze hokken van sloophout, heb handige vrienden![]()
Dit hok staat nu al weer 5 jaar, maar komt als het goed is eerdaags een ander hok deze is echt aardig
opgevroten.
Sommige hokken zijn echt mooi die ik voorbij zie komen schitterend om te zien dat mensen zich verdiepen in de welzijn van een knaagdier wat eigenlijk maar heel weinig aandacht eist en geen geluid maakt...En mss daarom wel (mss onwetend) jarenlang in een hoekje staat...
Juul schreef:Maar daarbij denk je dat ik het expres zo doe uit ontwetendheid of gemakzucht. En dat wil ik je uit je hoofd praten want dat IS niet zo.
Waar zeg ik dit? Vertel eens?
Juul schreef:Nou daar ben ik dus ook bang voor. Mijn konijn is ontzettend dominant. Beet dr moeder al in haar kont omdat ze bij het eten wilde, en sowieso als iemand aan háár eten komt heeft 'ie tandjes in z'n vingers. Ben dus ook heel bang dat ze dat met een ander konijntje ook zou doen. Zeker omdat ze al 5 jaar alleen is en alles voor zichzelf heeft. Ik ben heel bang dat een maatje niet tegen haar op zou kunnen.. Of het moet een 2e dominant vrouwtje zijn, maar dat wordt ongetwijfeld vechten.. en hard ook.
Chiqa schreef:BelgenGek schreef:Weet je wat dat Kost ?!
NIets, we maken onze hokken van sloophout, heb handige vrienden![]()
Dit hok staat nu al weer 5 jaar, maar komt als het goed is eerdaags een ander hok deze is echt aardig
opgevroten.
Sommige hokken zijn echt mooi die ik voorbij zie komen schitterend om te zien dat mensen zich verdiepen in de welzijn van een knaagdier wat eigenlijk maar heel weinig aandacht eist en geen geluid maakt...En mss daarom wel (mss onwetend) jarenlang in een hoekje staat...
[naam] schreef:Maar daarbij denk je dat ik het expres zo doe uit ontwetendheid of gemakzucht. En dat wil ik je uit je hoofd praten want dat IS niet zo.
Waar zeg ik dit? Vertel eens?
Sonja89 schreef:[naam] schreef:Nou daar ben ik dus ook bang voor. Mijn konijn is ontzettend dominant. Beet dr moeder al in haar kont omdat ze bij het eten wilde, en sowieso als iemand aan háár eten komt heeft 'ie tandjes in z'n vingers. Ben dus ook heel bang dat ze dat met een ander konijntje ook zou doen. Zeker omdat ze al 5 jaar alleen is en alles voor zichzelf heeft. Ik ben heel bang dat een maatje niet tegen haar op zou kunnen.. Of het moet een 2e dominant vrouwtje zijn, maar dat wordt ongetwijfeld vechten.. en hard ook.
Wat frappant dat je hiermee zit. Mijn inmiddels gecastreerde ram was hetzelfde. Heeft de eerste 8 weken van zijn leven geen mens of daglicht gezien. Ik weet niet of het daarmee te maken heeft gehad, maar ik had een zeer agressief konijn. Bijten, slaan, knorren: het kon niet op. Om hem eten te kunnen geven, deed ik het hok open, nam hem razendsnel in de houdgreep, en deed het eten in zijn hok. Op het dieptepunt heb ik rondgekeken voor een opvang. Ik wist niet meer wat ik ermee aanmoest, totaal radeloos!
Er moest dus iets veranderen. Twee maanden geleden een heeeeele grote gok genomen: op 2-jarige leeftijd moest mijn vechtmachine een vriendinnetje krijgen. Twee maanden apart gehouden, huilen huilen huilen! Met twee aparte hokken op mijn kamer. Vorige week heb ik ze bij elkaar gepropt en ben zelf weggegaan (vrouwtje is inmiddels 4 maanden). De vierde dag kwam ik terug en aten ze samen uit 1 voerbak. Sindsdien is het dikke mik en het mooiste is: ik heb een totaal ander konijn. Geen agressief gedrag, hij komt zelfs knuffels halen. De grootste gok en achteraf de beste beslissing ooit!
Ik zeg niet dat het bij iedereen zo goed gaat, maar ik heb véél konijnen gehad en geloof me: dit rammetje was geen lieverdje.
(ik besef ineens dat ik nu heel erg off-topic ga: excuus!)
x_Marr schreef:[naam]: meestal worden konijnen wat aggresiever als ze alleen zitten.
Vind het echt jammer dat jou zus nogsteeds niet bekeerd is.
x_Marr schreef:Oja [naam], zag dat jij om de 2-3 maanden de nagels laat knippen en dat dat 20! euro kost?
Laat je dat bij een DA doen?
Anders zou je ook nog eens bij een hondentrimsalon kunnen informeren of nie ook nagels van konijnen doen, is waarschijnlijk een stuk goedkoper.
Less schreef:Ik knip het zelf en ben echt geen ervaren knip therapeute.