Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pluttersput schreef:Oef, even een poging overal op te reageren:
Alane: dat is een kwestie van appesl met peren vergelijken
Pluttersput schreef:Ik haal ze niet op, maar als er hier een zwaar verzwakte postduif over de vloer komt, blijft hij zowiezo hier tot hij gerevalideerd is. Daar gaat een hele poos overheen, en dan zijn ze helemaal te lang weg om nog nut te hebben (is mijn ervaring dan met mensen die ik wel gebeld heb).
Pluttersput schreef:Als ik hier een duif krijg die nog gewoon goed vliegt, en na een dag wat eten weer goed is, houd ik hem niet hier hoor, dan mag hij weer gaan en staan waar hij wil. Dat gebeurt trouwens met alle duiven, daar niet van. Daarbij zeg ik ook niet dat een jonge duif of iets over een chipring( woord heb ik in mijn hele uitspraken nog niet gebruikt) een eerste vlucht vliegt hoor, ik zeg alleen dat het jonge duiven zijn, en dat ze vaak niet meer gewild zijn als ze in de eerste vluchten al blijven hangen zeg maarErm, ik weet die site niet uit mijn hoofd omdat ik niet elke dag een duif vind
Het is niet regelmaat van de klok dat er hier een aan komt zetten
Pluttersput schreef:Blensink: ik beschouw ze niet als mijn eigendom. De duiven zijn niet van mij, dat is het punt met duiven, die blijven van zichzelf, en blijven waar ze willen. Als ik ze na een paar weken weer loslaat, mogen ze helemaal zelf weten waar ze naartoe gaan. Daar ga ik niet over. Dan is het uit mijn handen. Maar als niemand er voor rent om hem op te halen, dan ga ik er niet voor rennen door te bellen. Nogmaals, via de site krijgen ze te weten dat we hem gevonden hebben, en dan kunnen ze contact opnemen.
Lady_M schreef:Lianne84 schreef:Maar als je al weet dat je gaat bellen, waarom wacht je dan?
Ik bel ook nooit mensen om zeg 11 uur.. ik wacht liever tot 's avonds om een uur of 7, dan heb je meer kans dat mensen thuis zijn
SecretLIN schreef:Wat een gedoe om een duif zeg!
Wij krijgen jaarlijk rond de 300 postduiven in de opvang
en er worden er hooguit weer 50 door de eigenaar opgehaald de rest mag allemaal wel in de soep wordt er dan gezegt
TE5 schreef:SecretLIN schreef:Wat een gedoe om een duif zeg!
Wij krijgen jaarlijk rond de 300 postduiven in de opvang
en er worden er hooguit weer 50 door de eigenaar opgehaald de rest mag allemaal wel in de soep wordt er dan gezegt
Maar misschien zou dit er juist wel een van die 50 zijn..
Wij hebben hier ook ooit een postduif gehad.
Hebben we toen gevoerd (weet niet meer wat) en na een paar dagen vloog ie weer weg