Achtergelaten kittens gevonden...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:51

Het lijkt toch wel op een ragdolkruising, een sealpoint dan . dit is mijn eigen bleupointkitten ik denk dat hij hier een week of 5 is Afbeelding

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:55

ontstoken ogen bij kittens kun je wel vanuit gaan dat ze de niesziekte hebben, denk ook wel dat deze het hebben zo aan de oogjes te zien. Gelukkig zo op het eerste gezicht niet zo heel erg, met wat antibiotica en oogzalf zijn ze er dan met een paar daagjes vanaf.

wat ze bij moeten komen ongeveer staat ook op die site wat ik je gaf bij zwefkat. Moet je ergens bij flessenkittens kijken, als je het niet kunt vinden laat maar even weten. Daar staat ook precies hoeveel een kitten ongeveer moet drinken. Neem aan dat je kittenmelk gebruikt voor vervanging van moedermelk? Tot 400gram moeten ze in iedergeval melk krijgen, hierna doen wij het afbouwen en er eerst natvoer bij geven en daarna brokken. Ik meen even uit me hoofd dat de regel is 8 cc melk op 25 gram lichaamsgewicht. Een kitten van 300gram heeft dus 192 cc melk nodig per dag, over 6 voedingen verdeeld. is tussen de 30 cc en 35 cc per keer. vanaf 400grams lichaamsgewicht mogen ze de nachtvoeding overslaan. Succes ermee!

@ sheela, deze zijn toch echt tussen de 3 en 4 weken, denk zelf eerder rond de 4. Met 4 lopen ze rond en beginnen ze te spelen, met 3 weken liggen ze nog vooral op een plaats en lopen onbeholpen rond.
Onze opvangkittens zijn nu 7 weken en eentje weegt al over de 900gram, de ander rond de 830gram goed gevoed dus ;-)
ze kwamen binnen rond de 3/4 weken en wogen rond de 280gram, dus ook wel behoorlijk ondervoed, het was dan ook meer ribbetjes als kitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:56

En deze gaan er later zo ongeveer uitzien Afbeelding

Dat donkere masker komt als ze ouder zijn,zulke kittens worden wit geboren en beginnen van af 10 dagen te kleuren.
Britten komen trouwens ook in deze kleuren voor,dus daar kan het ook nog een kruising mee zijn.

ouwerakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:59

@ twinducklin,
als ze ontstoken oogjes hebben hoeft het nog niet meteen niesziekte te zijn, ik heb genoeg kittens en volwassen katten gezien met vieze/ontstoken ogen, wie GEEN niesziekte hadden!!

tot 400 gram geven wij ook altijd melk, en dan gewoon elke x 1 voeding minder, we geven GEEN natvoer aangezien dat slecht is.. zit geen voedinswaren in, beter kun je een goede (geweekte!) kittenbrok geven

scoobydoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 23:02

oh wat zijn ze gaaf.
ik vang zelf ook vaak kittens op momenteel ook een paar en die hadden ook niesziekte maar dat komt wel goed hoor met medicijnen en oogzalf en veel werk.
hebben ze ook een snotneus dan of alleen ontstoken ogen want dat is wel een verschil natuurlijk.
als je verder nog info over het grootbrengen wilt dan kun je me altijd pben
ik heb zelf ook bimanen en ragdolls gehad maar volgensm ij wat ik even snel heb gezien hebben deze korte haren dat is eigenlijk altijd met kruisingen tenzij ze zijn gekruisd met een halflangharige kater of poes.
nou mocht je ze niet kwijtraken dan weet ik nog wel een adresje.....

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 23:11

cissy schreef:
Saskia, het zijn kruisingen dus die witte neus kan dan toch ook bij de andere ouder vandaan komen?

TS, ze hebben niet alleen vieze oogjes maar ook vieze pootjes, effe lekker met een nat doekje schoonmaken? Ipv ze te wassen kun je ook met droogshampoo misschien ze wat schoon maken, of met talkpoeder of bloem? wel goed uitborstelen uiteraard. Dan hoef je ze niet nat te maken en toch worden ze dan wat schoner omdat het poeder wat vuil opneemt.

Inderdaad, die pootjes was ik ook af, maar na het eten pas en deze was toen op zijn fles aan het wachten :D

DA is geweest... de ergste is er erg aan toe, zijn ogen zijn zeer slecht en of die nog gaan goedkomen is afwachten.
Anders ja vlooien, antibiotica en oogzalf, ze zijn allen iets verdikt!!!
Er is een siamees die van 234 naar 250 gr is gegaan op één dag!ze wegen nu tussen 250 en 304 gram!
verder iedereen verdikt behalve 1tje hetzelfde gewicht, de zwakste 2 zijn het meeste bijgekomen.
We moeten hun maagjes ook stilaan wat meer gaan aanpassen aan meer voeding, DA zei van niet te forceren als ze geen zin hebben maar ik merk dat ze met de dagen meer en meer drinken dus dat is wel positief!!

Hij geeft ze toch medicatie tegen de niesziekte.
Vond het grappig, ze niezen nooit en nu staat de DA daar en hier even niezen zeg maar. :D

@ Silvana: als ze er zo gaan uitzien :~

Cemlys

Re: Achtergelaten kittens gevonden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 23:13

Jammer dat de ergste er zo slecht aan toe is. Wel super dat ze verdikt zijn. :) klinkt toch een beetje of het de goeie richting uitgaat. Met de medicatie en zalf zullen ze wel nog veel gaan verbeteren.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 23:17

Ja klinkt al iets beter, vooral die zwakste die eet echt héél goed eigenlijk de 2 zwakste, die dat 16 gram verdikt is stond als laatste, nu nog maar op 2 gram van de andere.

Ik ben een beetje opgelucht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 23:23

Heeft de dierenarts nog gezegd hoe oud ze waren?
En wat hij dacht niesziekte of een chlamydia infectie?
Wel fijn dat ze al goed eten dat is een goed teken.

janneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 23:24

wat een mooie kittens zeg.
en dat er nog steeds kittens gedump worden langs de weg ik kan dat echt niet snappen.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 23:27

silvana schreef:
Heeft de dierenarts nog gezegd hoe oud ze waren?
En wat hij dacht niesziekte of een chlamydia infectie?
Wel fijn dat ze al goed eten dat is een goed teken.

Hij schat ze tussen 2-3 weken, nu ze hebben ook een gewichtsachterstand volgens mij dus daar kan ik niet zo op voort gaan op dit ogenblik.

Ik ga nu slapen tot morgen bokkertjes!!!

Bedankt nog allemaal!!!

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 07:53

Gelukkig dat ze goed eten :) Ik vind ze echt schattig. Hopelijk knappen de oogjes snel op. Wat moet je daar nu mee doen van de DA? Schoonmaken?
Veel succes nog en sterkte!

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 08:08

Inderdaad, de oogjes eerst met lauw water proper maken en daarna het zalfje erin doen, het zal hun deugd doen eens dit beter wordt... ze zijn altijd zo blij als je hun oogjes kuist en ze beter kunnen zien.
Ze hebben vanmorgen flink gegeten.
ze waren gisterenavond nog aan het spelen met elkaar, was zo lief om naar te kijken...

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:34

Och wat een knappe humpies :+: Wat super van je dat je ze opvangt en verzorgt +:)+

Veel succes en sterkte!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:36

en heeft de DA de geslachten bekeken? :D

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:40

Ik kan maar een ding verzinnen...

*Hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe*

Succes met het verzorgen van jullie kroost! Ze komen er vast wel weer boven op!!

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 11:53

tessyke schreef:
en heeft de DA de geslachten bekeken? :D

OOhhjaa oei ik heb jullie in spanning laten afwachten.

De creme kleurige zijn 3 vrouwtjes en de zwarte natuurlijk 2 mannetjes :D

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:53

Ze zijn echt TE leuk.
Zou zo een creme-kleurige bij je op komen halen :D

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:53

ah gut :')
wat jammer nou :j

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 11:55

:') Allesinds de vrouwtjes zijn de ergste.

Ruzie dat ze maken _O-

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:58

Dat al die boerderijachtige katjes gedumpt worden kan ik nog iets van snappen, maar zulke mooie poesjes toch niet? Die kan je makkelijk plaatsen bij iemand lijkt me zo.. Het lijken mij overigens geen siameesjes maar een snowshoe kruizing. (witte voetjes en neusjes en wat ronder dan siamees.)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:59

Wat fijn dat de DA erbij is geweest! Met wat voor medicijnen worden ze nu behandeld?

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:06

Heb je al nieuwe baasjes gevonden voor ze? :o O:) :o

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:28

ouwerakker schreef:
@ twinducklin,
als ze ontstoken oogjes hebben hoeft het nog niet meteen niesziekte te zijn, ik heb genoeg kittens en volwassen katten gezien met vieze/ontstoken ogen, wie GEEN niesziekte hadden!!

tot 400 gram geven wij ook altijd melk, en dan gewoon elke x 1 voeding minder, we geven GEEN natvoer aangezien dat slecht is.. zit geen voedinswaren in, beter kun je een goede (geweekte!) kittenbrok geven

Maar met kittens buiten op straat is dat wel vaak het geval dat ze niesziekte hebben. Maar ga hier dan ook geen discussie op voeren, aangezien bij topicstarter wel waarschijnlijk niesziekte is volgens arts.

Natvoer is misschien slechter, maar het ruikt wel heel sterk en ze vinden het lekker, en het belangrijkste op dat moment is dat ze iets naar binnen krijgen, en dat ze leren vast te eten.
Denk dat er ook wel verschil aan natvoer en natvoer is, net zoals tussen voer. En aangezien het meerendeel van de mensen niet teveel aan voer willen uitgeven lijkt me dan het natvoer voor een paar dagen ook niet zo slecht.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:35

Heb het topic even doorgelezen...super dat je ze tijdelijk een thuisje geeft!! :j
En het zijn idd plaatjes!!! :+:
Ik blijf dit ook even volgen.