Hij heeft iedereen al een keer gebeten behalve mij, omdat ik gewoon streng ben en hem corrigeer. Bij die vriend heeft hij meerdere malen in zijn handen gehangen e.d. De arme hond komt uit een asiel en heeft niet echt een leuk verleden. Nou schijnt hij ook een klein beetje blind te zijn, dus dat verklaard ook wel dat hij snel bijt als je een hand snel richting zijn hoofd doet. Die moet ook geschoren en geknipt worden en dat met muilkorf. Ook kan hij hem nooit in bad doen, terwijl hij bij mij 1 grom geeft maar verder niks.. Hij behandeld hem als een poezelig hondje.. Terwijl het echt niet zo'n leuk dier is.. Wel jammer vind ik dat, maar wie niet luisteren wil moet maar voelen denk ik dan 
Edit: hij heeft ookal meerdere vreemden mensen gebeten die gewaarschuwd werden met aaien en het toch deden.. Dus hij mag denk ik al van geluk spreken dat hij nooit aangeklaagd is.. Hij heeft ondermeer al 3 kinderen gebeten, 1 toen hij er net was(was nichtje van hem) 2. was toen hij dacht dat hij niet zou bijten terwijl hij het dus wel deed uit het niets en 3. was gewaarschuwd..
Als je aan de keukentafel zit, kruipt ze rustig bij je op schoot haha. En dan zijn die 18kilo's ineens wel heel zwaar hoor 
In zo'n situatie vind ik dat ze mag blaffen en grommen, anders gewoon niet. Verhalen over boerboels (en andere honden) waarbij mensen geen visite meer over de vloer kunnen hebben, of die gewoon link zijn (baasje zegt dan trots "goed waaks" vind ik te maf voor woorden. Dat zijn ook geen waakhonden, maar ongeleide projectielen. 

) dán is het wel nuttig. Wij hebben een vreselijk dominant mannetje hier thuis. Én die denkt wel echt dat hij helemaal 'the man' is als hij op bed gaat liggen oid. Dat mag hij helemaal niet, maar toen we hem net hadden en ik ging even douchen ofzo. Dan vond ik hem bv terug op de bank of het bed, en daar volgde dan een aardig conflict op. Nouja na 2x (een keer bij mij, en een keer bij moeders
) haalde die het niet meer in zijn hoofd. Maar no way dat ik het bij hem moet tolereren oid dat hij op de bank gaat liggen want dan gaat hij echt misbruik maken van zijn positie, en denkt hij echt dat hij meer is dan hij is. Bij hem moet je je echt continu bezig zijn met hem 'laag' te houden. Nou is dat een herplaatser en heeft hij van zijn vorige eigenaren heel veel gedaan gekregen, dus hij denkt sowieo wel dat hij heel veel is.