Pitbulls scheuren kind (6) aan stukken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:22

Limerick schreef:
Schuld ligt bij ouders/eigenaren vind ik.
Wat ik me afvraag.. waren de ouders ook de eigenaren van de honden? (mits ik erover heen heb gelezen)

Deze honden komen steeds in het nieuws... toen de labrador van bekenden een kind had toegetakeld was er nergens een nieuwsstukje over te vinden...
Bovendien weet ik niet wat het kind precies heeft gedaan in het hok.

Tuurlijk, als een ''braaf'' ras iets doen zegt men niets... maaaar oowéee die pitbull achtige honden!!!
Veels te gevaarlijk, afmaken zeggen ze dan! brrrr daar krijg ik het van :(
Als een jackrussel iets misdoet zegt men niets, dat zijn ook zo'n stoute dieren soms!
Laatst bijgewerkt door Eponastable op 22-07-09 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:23

kimmie261 schreef:
even voor de anti pitbull mensen,pitbulls worden zo gefokt dat ze ten ALLE tijden LIEF zijn voor mensen,ze mogen geen mensenhaat kennen,om de simpele reden,dat áls ze gebruikt worden voor gevechten,dat ze door mensen die in de ring staan uit elkaar gehaald moeten worden,en die willen niet aangevallen worden.

daarom zijn de vechthonden die op animal planet worden weggehaald,altijd vriendelijk tegenover de mensen die ze weghalen,dierenartsen enz...alleen zijn ze niet herplaatsbaar omdat ze alles wat dierlijk is wel aanvallen (worden ze wel op afgericht)

Waarom zijn er dan zoveel bijtincidenten met mensen?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:24

Mieke schreef:
kimmie261 schreef:
even voor de anti pitbull mensen,pitbulls worden zo gefokt dat ze ten ALLE tijden LIEF zijn voor mensen,ze mogen geen mensenhaat kennen,om de simpele reden,dat áls ze gebruikt worden voor gevechten,dat ze door mensen die in de ring staan uit elkaar gehaald moeten worden,en die willen niet aangevallen worden.

daarom zijn de vechthonden die op animal planet worden weggehaald,altijd vriendelijk tegenover de mensen die ze weghalen,dierenartsen enz...alleen zijn ze niet herplaatsbaar omdat ze alles wat dierlijk is wel aanvallen (worden ze wel op afgericht)

Waarom zijn er dan zoveel bijtincidenten met mensen?

zijn die er zoveel dan? heb je dat ergens staan?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 11:26

branco schreef:
@quellian; natuurlijk is dat zo. als je pittbulls of wat voor honden dan ook teveel doorfokt dan gaat het niet goed nee. Maar op per definitie aan te nemen dat dit gedrag bij "vechthonden" meer voorkomt vind ik erg dom.

Dit heb ik nergens gezegd hoor, dat maken jullie er zelf van :D

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:28

[NM] > [BB]

branco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:28

@kimmie262: goed uitgelegd en je hebt helemaal gelijk!

@mieke: misschien moet je eerst wat meer feiten nakijken.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:29

waarom de pitbull in het nieuws komt is omdat het lekker sensatie is over bepaalde rassen te schrijven,dat hebben ze tenslotte al jaren gedaan,waarom zou je ze eens een een goed daglicht zetten??

overigens voor de mensen die denken dat alleen pittjes gefokt worden met veel scherpte..

hier in nederland worden er veel hondjes gefokt voor de sport,politiehonden ,kruisingen mechelaar/herder/beetje dog erdoorheen,en alleen de honden die het hardste stellen en met de meeste moed willen ze puppies van..

zijn topsport hondjes,maar met zeer veel scherpte en moed,en veel bijtdrift erin gefokt,deze zijn door iedere onbenul als particulier te koop die deze honden dan als huis tuin en keukenhond gaan houden,zijn werkelijk projectielen die honden...

maar ja,voordeel is dan wel,dat ze er lief uitzien,niet zulke "rotkoppen" hebben als een pitbull,dus minder "nieuwsgevoelig" zijn,en minder op het toch wel sensationele "zie je wel gevoel" van de mens spelen.

mieke het lijken veel bijtincidenten omdat ze in het nieuws komen,en je er dus mee geconfronteerd wordt,de meeste bijtincidenten zijn nl met labradors en golden retrievers,maar die zijn niet spannend genoeg....

de pitbullwet is afgeschaft omdat er gebleken is dat er amper mensen gebeten worden door dit soort honden,maar veel meer bijtincidenten zijn met de gewone huis tuin en keuken rassen....

050206051012

Re: Pitbulls scheuren kind (6) aan stukken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 11:30

Ik vind het jammer dat mensen hier nu een draai geven richting de Pitbullwet en de vechthond. Het gaat mij er niet om dat het hier om Pitbulls gaat, maar om honden die een kind hebben versnipperd. Ik kan me uit het verleden herinneren dat een Husky een baby heeft dood gebeten, daarbij denk ik hetzelfde als bij een Pitbull of Yorkse Terriër of Labrador of weet ik veel wat.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:31

Je hoort je dieren te beschermen tegen je kinderen.

Mijn zoontje heeft de katten hier ontdekt, leuk joh zo'n staart waar je leuk aan kan trekken, is kijken wat ie doet als ik hem sla, of aan zijn vacht trek.
Mijns inziens is het dan niet meer dan terecht dat hij een haal krijgt als die kat het zat is toch?
Niet dat ik het zover laat komen, tuurlijk niet, ik corrigeer mijn zoontje, alleen aaien anders word ie boos, vrij logisch lijkt mij.

En dat werkt net zo met honden, je láát je kind niet alleen met een dier tot een bepaalde leeftijd want je weet gewoon nooit wat er kan gebeuren.

In dit geval kan dat jongetje ook wel die honden gepest hebben, of wilde hij die pups aaien, misschien deed ie wel niets maar kwam hij per ongeluk te dichtbij het nest, wie zal het zeggen?

Ik vind het zo triest dat de hond er altijd de dupe van is, die ouders hadden beter moeten weten, zeker als je die dieren in een kooi houdt, daar horen ze ook niet.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:31

Coby schreef:
Mijn hond zou zelfs wanneer ze pups had nog niet het lef moeten hebben om naar mijn kind te grommen. Zelfs niet wanneer het kind in het hok zou komen.
Een kind kan zomaar weg zijn. Even niet opletten en ze staan op plaatsen waar ze niet mogen komen. Waarschijnlijk is dat ook hier gebeurd.

Wat een nare reactie. Bij mensen zoals jij, die zich dus niet goed verdiepen in het fenomeen 'hond', gaat het dus vaak fout. En dat ligt dan niet aan de hond, maar aan de eigenaar. Een hond denkt niet als een mens en zal dat ook nooit kunnen. Jíj kunt het wel niet leuk vinden dat hij gromt als een kind bij de mand komt, voor de hond is dit volkomen normaal en dus níet vals gedrag. Leer hem het grommen af en volgende keer zal hij niet meer waarschuwen.....

Als een kind zomaar even weg kan zijn, is dat niet de schuld van de hond.

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:33

Princess_ schreef:
Vind het sowieso dom om een klein kind alleen te laten met honden, welke honden dan ook.

Erg triest allemaal, maar indd die pups kunnen er vrij weinig aan doen.

Inderdaad, niet dat je dat jochie erop kan beschuldigen, ik vind dat dat de verantwoordelijkheid is van de ouders om hun kind te laten weten dat hij niet zomaar onbekende dieren moet gaan voeren... En bovendien hadden de ouders de 1e keer dat het jongetje de honden voerden al moeten ingrijpen. Eigenlijk, het klinkt hard, maar het is de verdiende loon voor de ouders. De honden kunnen er niets aan doen, en de pups al helemaal niet.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 11:33

Ehm... mijn honden mogen ook niet grommen als iemand (kind of volwassenen) in de mand gaat, de kluif pakt of met z'n handen in de voerbak gaat. Hond heeft zich te gedragen, opvoeden heet dat. Paard laten we toch ook niet tegen ons hoofd slaan als hij het ergens niet mee eens is omdat het 'natuurlijk gedrag' zou zijn?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:34

Bah, naar om zo je kind aan te treffen.
Maar eigenlijk wel beetje schuld van ouders/eigenaren.
Kinderen nooit alleen laten bij honden, zeker niet als ze pups hebben!
Enne.. Pups afmaken? Dieren worden nooit vasl geboren, maar vals gemaakt door mensen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:36

Quellian schreef:
Ehm... mijn honden mogen ook niet grommen als iemand (kind of volwassenen) in de mand gaat, de kluif pakt of met z'n handen in de voerbak gaat. Hond heeft zich te gedragen, opvoeden heet dat. Paard laten we toch ook niet tegen ons hoofd slaan als hij het ergens niet mee eens is omdat het 'natuurlijk gedrag' zou zijn?

uhmmm.. pups vergelijken met voerbakken en kluifjes is appels met peren vergelijken :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:37

Quellian schreef:

Daarom laten we kinderen bijv. ook niet pal achter paarden langslopen. Als het wel gebeurt, en het paard haalt uit, laat je dan het paard ook afmaken?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 11:37

LimaMambo schreef:
Quellian schreef:

uhmmm.. pups vergelijken met voerbakken en kluifjes is appels met peren vergelijken :)

Van pups hier geen sprake, maar ook met pups geen gegrom hoor ;)
Trap voor hun flikker kunnen ze krijgen als ze grommen, doen ze maar 1x.

branco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:38

@quellian; daar heb je gelijk in. Mijn eigen "pitbull" heeft ook nog nooit naar een mens gegromd en dat is ook zeker niet de bedoeling. Iedereen kan zijn kluif of eten bij hem weghalen, met als enige reactie een teleurgesteld hoofd...

Dat het hier nu een draai wordt gegeven richting pitbull en vechthond. tja je zegt zelf ook "die vechthonden" zijn bepaald niet jou voorkeur...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:39

Quellian schreef:

fout fout fout fout fout
een pups beschermende hond een trap geven :n

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 11:39

branco schreef:
Dat het hier nu een draai wordt gegeven richting pitbull en vechthond. tja je zegt zelf ook "die vechthonden" zijn bepaald niet jou voorkeur...

Wil je die post van mij even hier neerzetten? Kan het me nl niet herinneren.

Ik vind Pitbulls de meest geweldige honden, maar ben al voorzien in honden (2 kruisingen).

Nee LimaMambo, jezelf in je flikker laten bijten door een hond is goed. Dream on.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:39

Quellian schreef:

Inderdaad, volgende keer bijten ze gewoon zónder te waarschuwen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:40

Quellian schreef:

@Diablo. Dat is ook mijn mening. Mijn honden horen mij niet te bijten en doen dat ook niet, want weten wat het gevolg is.
Inderdaad een paard mag een tik krijgen wanneer hij natuurlijk gedrag vertoont . Maar wanneer een hond dit doet moet ik dit toelaten? Lijkt mij niet.
Onze dieren hebben een heel erg leuk leven bij ons, maar mogen bepaald 'natuurlijk gedrag' alleen bij soortgenoten vertonen. En ik ben geen soortgenoot van een kat, hond, paard enz.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:41

LimaMambo schreef:

uhmmm.. pups vergelijken met voerbakken en kluifjes is appels met peren vergelijken :)[/quote]
Trap voor hun flikker kunnen ze krijgen als ze grommen, doen ze maar 1x.[/quote]

Ben ik het niet helemaal mee eens, een teef wil haar kroost gewoon beschermen, vind ik vrij natuurlijk.
Sterker nog, toen ik net bevallen was had ik die drang ook! Hands off the baby! Ik kon er ook echt agressief van worden als bv. mijn schoonmoeder hem zomaar oppakte!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:41

Quellian schreef:
branco schreef:

Wil je die post van mij even hier neerzetten? Kan het me nl niet herinneren.

Ik vind Pitbulls de meest geweldige honden, maar ben al voorzien in honden (2 kruisingen).

Nee LimaMambo, jezelf in je flikker laten bijten door een hond is goed. Dream on.

je hebt het over grommen.. en een hond die haar pups beschermt..
als die hond gromt, is dat een waarschuwing dat je ze met rust moet laten

dan zou jij ze nog ff een trap na geven..??

branco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:42

Quellian schreef:
[En uiteraard zal de mentaliteit daar anders zijn, ken het echte 'vechthondprincipe' alleen van Animal Planet en dat staat me niets aan, toch een bepaald slag mensen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 11:42

LimaMambo schreef:
je hebt het over grommen.. en een hond die haar pups beschermt..
als die hond gromt, is dat een waarschuwing dat je ze met rust moet laten

dan zou jij ze nog ff een trap na geven..??

Absoluut! Ik sta boven de hond.