Kat gevonden aan de straat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Audi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:18

LimaMambo schreef:
Falona schreef:
Gezien de regio misschien wel uit Duitslang afkomstig is, maar wat dan nog. TS heeft er al het nodig aan gedaan, als je nog meer tips hebt van wat ze zou kunnen doen dan kan je die toch geven? Dan hoef je de TS er niet van te beschuldigen dat ze er te weinig aan heeft gedaan? Misschien heeft ze er niet aan gedacht dat te doen of heeft ze daar zo haar redenen voor.

dan had ze nu toch tijd zat gehad om die tips op te volgen?

je kan me een ontzettende zuigerd vinden, maar het zal je kat maar zijn he ;(

Als ik de eigenaar zou zijn had ik liever dat hij goed verzorgt werd en weken later terug zou komen, dan dat ie ergens langs de kant dood ligt en hem nooit meer terug zie..

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:20

Wat een mooierd!
Wij hebben een paar maanden geleden ook een zwervertje in huis genomen. Bij de paarden liepen opeens twee poesjes van ongeveer 5 maanden. We dachten eerst dat het nieuwe poesjes van de buren waren, maar dat was niet zo. Ze was niet gechipt en ze werd nergens gezocht. Waarschijnlijk zijn ze samen gedumpt. Een van de poesjes is door de buren opgenomen en wij hebben Madelief in huis genomen. Ze was ook mager en had erge diarree. We hebben haar een hele tijd pro biotica gegeven en een streng dieet. Nu gaat het goed met haar!
Misschien is die pro biotica ook iets voor haar, het helpt om weer een normale darmflora op te bouwen.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:21

Elessar schreef:
Ik ga haar niet meegeven aan mensen waarvan ik niet weet of het wel de echte eigenaren zijn, zeker niet als ze in zo'n slechte conditie verkeert. :n

Zeg gerust dat ik gek ben en onvoldoende actie heb ondernomen. Gelukkig weten genoeg mensen en ik zelf dat ik wel degelijk mijn best doe voor dit beestje.

TS...trek het je niet aan...dit is bokt weer op zijn smalst...
Iedereen denkt het altijd beter te weten en beter te doen, kortom...een beter mens te zijn....pfffft...

Hartstikke goed dat je dit diertje opvangt en meer dan Amevedi inschakelen, DA en asiel kun je toch niet doen.
Wat wel kan zijn, is dat zo'n diertje van heel ver komt. Het gebeurt wel eens dat een kat per ongeluk meereist in één of andere vrachtwagen (spreek uit ervaring helaas) en dan ontsnapt en dus uit een hele andere regio komt.
Maar ik neem aan dat Amevedi een database heeft van heel NL op chipnummer?
Kortom...keep up the good work en laat de onnozele reacties maar langs je rug afglijden!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:21

Ik weet hoe het is om een kat kwijt te zijn, maar als eigenaar een paar daagjes langer niets weten maar achteraf wel horen dat de kat er goed bovenop is gekomen zou ik persoonlijk eerlijk gezegd geen probleem vinden.

Ik hoop en ga er vanuit dat Elessar na wat meer onderzoek binnen korte periode wel actief opzoek gaat naar de eigenaar

Hopelijk is de kat snel weer gezond en terug bij zijn baas :)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:22

Toch typisch. Zodra het om een kitten gaat zijn ze atijd maar gedumpt en zal niemand ze missen en zodra het om een raskat gaat, wordt het ineens zo goed als onmogelijk...
Vergeet niet dat er ook mensen zijn die zich niet bekommeren om de prijs en waar het geen drol uit maakt of een kat nou 20 of meer gekost heeft!
'T zou ook net zo goed een kruising kunnen zijn!

Als de kat zo belangrijk voor mensen is, zouden deze zelf ook wel wat mogen ondernemen! En laat jij een kat alleen thuis als je op vakantie gaat? Voor langere tijd? Ik niet hoor.

TS had de kat ook gewoon kunnen laten liggen.
Ze doet meer dan haar best voor 't beestje en wees blij! Als de kat dan dus gedumpt is, wat dus zeer waarscheindelijk zo is, want als het o zo'n belangrijke raskat voor iemand is, had het beestje wel gechipt geweest!

Ik hoop dat hij beter wordt ts!
En je hebt altijd muggenzifters, helaas.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:23

Elessar schreef:
Gisteren hebben we aan de straat, bij een hek een kat gevonden. Ik hoorde al wat 'zielige' geluiden en liep er naar toe.
Daar zag ik een relatief kleine (jonge?) kat liggen. Ik twijfelde enorm of ik 'm mee zou nemen. Mijn moeder vond het eerst geen heel goed plan.
Toen we verder liepen, zagen we dat 'ie ons achtervolgde. Toen zagen we pas goed dat hij er niet gezond/goed uitzag.
Hij is ontzettend aanhankelijk en lief, dus we hebben hem meegenomen. Thuis hebben we even goed gekeken, hij is echt ontzettend mager en had een hele vieze kont (allemaal dikke klonten poep in zijn vacht). Hij is de nacht goed doorgekomen, dus we hebben hem vanochtend in bad gedaan en zijn kont wat schoongemaakt. Vanavond gaan we ermee naar de dierenarts.

Ik heb wat informatie opgezocht, maar kan er niet helemaal uitkomen wat voor kat het precies is. Mijn eerste gedachte was een Noorse boskat, maar ik weet het niet zeker. Misschien dat de kenners onder ons dit kunnen zien?

http://i29.tinypic.com/2a0m00.jpg

http://i26.tinypic.com/332xdfd.jpg

http://i31.tinypic.com/334lvrd.jpg

Als hij helemaal opknapt, willen we graag kijken of we hem kunnen houden. We hebben nog een andere kat, een pers. Die is erg eenkennig en graag op zichzelf. Wat is dan het beste om ze aan elkaar te laten wennen? Hoeveel tijd moet je zoiets geven?

Oh ja, ik zeg al telkens hem en hij, maar we weten nog niet wat het eigenlijk is. :D

daar lijkt hij wel op...maar of het er eentje is :P (de kat van een vriend van me is er eentje die is net was pluiziger nog...) maar bijna t zelfde...

verder vind ik het lief dat je hem/haar gevonden hebt (dit kun je achter ook zien he!!) dus .... verder dus idd politie, plaatselijke en rondom asiels enc bellen... het kan best zijn dat er mensen al een hele tijd naar de kat opzoek zijn... een vriend van me is de kitten van mijn katten kwijt geraakt nu zoon anderhalve maand geleden...komt nooit buiten, mooi dier waarschijnlijk dood nu (was bijna een jaar) daar hij echt niks van buiten kent! maar nog zoekt hij en vraagt hij na voor de zekerheid...

Dus zou er idd niet gelijk vanuit gaan dat je de kat kan houden, meld niemand zich dan wel natuurlijk!!

overgins heb ik al jaren katten en ken het niet hoor! kga het wel ff proberen te onthouden!!!

het is zeker top wat je doet en nee een je hoeft de kat ja niet mee te geven aan iemand die miss niet de kat is.. je kunt wel in de buurt waar je hem gevonden hebt rondvragen of iemand een kat kwijt is zoja dat ze hem/haar beschrijven ;) dan weet je gelijk of het de jouwe is... als niemand zich meld dan ist gewoon jou kat! maar je moet wel ff de moeite gedaan hebben ervoor dat ze eventueel gevonden kan worden!!
Laatst bijgewerkt door Mars op 21-07-09 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's uit quote gehaald

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 21:24

Polly2: Als ze gechipt was, dan was het natuurlijk aan een stuk makkelijker zoeken. Nu kan iedereen wel zeggen dat diegene een poes kwijt is dat aan de beschrijvingen voldoet, maar of het echt zo is weet je nooit..

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:27

Nikki__ schreef:
Toch typisch. Zodra het om een kitten gaat zijn ze atijd maar gedumpt en zal niemand ze missen en zodra het om een raskat gaat, wordt het ineens zo goed als onmogelijk...
Vergeet niet dat er ook mensen zijn die zich niet bekommeren om de prijs en waar het geen drol uit maakt of een kat nou 20 of meer gekost heeft!

Als de kat zo belangrijk voor mensen is, zouden deze zelf ook wel wat mogen ondernemen! En laat jij een kat alleen thuis als je op vakantie gaat? Voor langere tijd? Ik niet hoor.

Ze doet meer dan haar best voor 't beestje en wees blij! Als de kat dan dus gedumpt is, wat dus zeer waarscheindelijk zo is, want als het o zo'n belangrijke raskat voor iemand is, had het beestje wel gechipt geweest!

en nee niet iedereen is voor chippen!!! onze honden waarvan 1 ras andere kruisings zijn ons alles waard!!! kzou gek worden en das zacht uitgedrukt als er wat zou gebeuren met ze! maar ze zijn niet gechipt evenals onze katten! en ras of geen raskat ze zijn ons miljoenen waard! dus dat vind ik iets waar je niet van opuit KAN gaan... iig ;)

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:28

meeste mensen zullen echt wel foto's hebben van hun dieren lijkt me, verder ts lijkt me dat je doet wat je kunt dus laat ze lekker zeuren

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:31

Elessar schreef:
Polly2: Als ze gechipt was, dan was het natuurlijk aan een stuk makkelijker zoeken. Nu kan iedereen wel zeggen dat diegene een poes kwijt is dat aan de beschrijvingen voldoet, maar of het echt zo is weet je nooit..

nee idd daarom zeg ik... gewoon een kat kwijt. geen omschrijving..de mensen kunnen dan zonder de kat gezien te hebben een beschrijving geven! klopt die dan is het hun kat waarschijnlijk zo niet dan niet ;)

maar idd nogmaals heel goed wat je doet en als je nu echt alles gedaan hebt en dr komt niemand tja dan heb je je best gedaan iig :D
\
idd ze doet wat ze kan doen..zou wel een mooie aanwinst zijn btw ;) de meeste aldan niet iedereen heeft foto's van zn dieren ja ;)

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:31

Elessar schreef:

precies...

"Heeeeeeeeeel goed de foto's bekeken en kom tot de conclusie dat die poes van mij is!"
...........want dat is wat je gaat krijgen Limamambo!!!!!!!!!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:34

AlexandraM schreef:
Nikki__ schreef:

en nee niet iedereen is voor chippen!!! onze honden waarvan 1 ras andere kruisings zijn ons alles waard!!! kzou gek worden en das zacht uitgedrukt als er wat zou gebeuren met ze! maar ze zijn niet gechipt evenals onze katten! en ras of geen raskat ze zijn ons miljoenen waard! dus dat vind ik iets waar je niet van opuit KAN gaan... iig ;)

Ze gaan er van uit dat, omdat het een raskat is, iemand hem zéker wel zal missen.
Vaak worden échte (stamboek ed) raskatten gechipt en komen deze zelde in een onomeinde omgeving buiten.
Vandaar het chip gebeuren.

Deze kat kan net zo goed gedumpt zijn omdat de vakantie eraan kwam. Diertje was ook al mager toen het bij TS kwam.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:37

Elessar schreef:

Oh...dat had ik even gemist in mijn ergernis bij het lezen van sommige reacties.

Maar evengoed....Amevedi zal wel een lijst van katten hebben van heel NL neem ik aan?
En op dit moment kun je gewoon niet meer doen dan dat.
De kans dat de kat gewoon gedumpt is, is net zo groot als de kans dat er wel iemand naar op zoek is.

Er worden immers ook nog steeds hele dure rashonden aan een boom gebonden gevonden, al wordt dat minder nu pups gechipt worden voor ze bij de fokker weg gaan (rashonden dan die volgens de rasstandaarden en de rasvereniging gefokt worden).
Als dit een dure raskat zou zijn, die volgens de rasvereniging registratie had, dan was deze als kitten ook gechipt (beetje afhankelijk van de leeftijd dat wel), dat is het meest waarschijnlijke.
Zoals ik al zei...ze lijkt sprekend op onze kat, die een eenvoudige kruising is, die we gratis gekregen hebben (was een ongelukje). Kortom...iedereen slaat hier wel op tilt...raskat etc...hoeft dus helemaal niet.
Succes met het dier!

AlexandraM

Re: Kat gevonden aan de straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:46

oke veel raskatten worden wel gechipt maar niet alle ;) en ken dr ook al dan niet super veel die buiten rondlopen (kunnen ook altijd uit de tuin/open raam/deur zijn gerent!

zo zoude die van ons kwijtkomen :D 1 van de 4 is niet erg die komt altijd terug de andere zijn echte binnenkatten en hier al redelijk schrikkerig.

maar zeker elk dier ras of geen ras kan gedumpt zijn!!!!!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:56

trek je alsjeblieft niet te veel aan van de beroeps zeikerds TS
je hebt het beestje gevonden, probeert het op te lappen en hebt verschillende instanties ingeschakeld en contact mee gehad, laten checken op een chip

maar sommige mensen zullen idd blijven zeiken ondanks de moeite die je doet

zover ik kan lezen doe je je best voor het beestje
en sta je open voor de rechtmatige eigenaar mocht deze op de proppen komen
meer dan dat kun je niet

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:06

Wat goed dat je het beestje verzorgd en wilt houden als de eigenaar niet komt opdagen! :D Succes! Mooi beestje trouwens :o

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:18

djuno schreef:
Elessar schreef:

precies...

"Heeeeeeeeeel goed de foto's bekeken en kom tot de conclusie dat die poes van mij is!"
...........want dat is wat je gaat krijgen Limamambo!!!!!!!!!

je moet eens beter lezen

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: Kat gevonden aan de straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:51

Moderatoropmerking:
Maar even een slotje voor overleg.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:32

Moderatoropmerking:
Na overleg is besloten dit topic gesloten te houden, de hoog oplopende discussie heeft verder geen toegevoegde waarde voor het welzijn van deze kat of voor Bokt.