Prachtige Tibeau is 15 juli ingeslapen.......

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:50

Je bent een lieve meid, jij........ :+:

Het gevoel wat er nu is, is een diep verdriet, een grote pijn, en een zeer diepe dankbaarheid. Ik ben dankbaar dat ik deze hond mocht hebben, dat juist hij zo goed bij mij paste, en ik ben hem dankbaar voor al het moois wat hij mij heeft gegeven........
Vreugde, heel veel vreugde, heel veel plezier en eindeloos veel liefde en trouw......
Dit is mijn laatste, ultieme geschenk aan hem.
Voor altijd zal hij zo blijven, voor altijd mijn mooie Beau, mijn prachtige, schitterende, goudeerlijke werkhond. Volgens mijn DA een sieraad voor zijn ras........ voor altijd mag ik mij hem zó herinneren, stoer en sterk en prachtig.

If I never said all I needed to say
I'll say it now
You know I loved you once, love you stronger today
words I still need to say
but I don't know how......

Dank jullie wel, voor jullie steun en vriendschap, voor de mooie woorden, voor jullie liefde voor mijn mooie hond....... voor mij de mooiste en de liefste......
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-07-09 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:06

O wat een moedig besluit. Ik weet dat jij ontzettend gek bent van je mooie Tibeau heb je verhalen altidj gelezen. Een paar dagen geleden nog de foto's van het pakwerk, wist niet dat hij toen al zo slecht was.
Je ziet op die foto's een hond die gruwelijk aan het genieten is van zijn liefhebberij!
Ik zal de komende uurtjes ook wel regelmatig stilstaan bij dit idee, een van de moeilijkste beslissingen die we allemaal vroeg of laat moeten nemen, en daar ben jij heel beust en op tijd mee omgegaan als ik je verhaal zo lees.

Mooi gedicht van HBVisser de tranen schoten onmiddelijk in mijn ogen!

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:07

met tranen in mijn ogen heb ik je bericht gelezen, ik ken je gevoel zo goed... Ik heb onlangs in maart mijn grote vriend Bully in moeten laten slapen. Het was een hond uit Spanje en echt mijn grote trots. Plotseling werd hij ziek en was niet meer te redden, ook ik heb toen het besluit genomen om hem in te laten slapen...

Ik weet hoe moeilijk het is, zelf zei ik altijd tegen iedereen dat Bull en ik samen zouden gaan.. helaas weten we allemaal dat honden korter leven..

Ik wil je heeeeeeellllll veel sterkte wensen en denk idd aan de mooie momenten, hoe moeilijk dit in het begin ook zal zijn zonder de pijn en het verdriet te voelen...

Binnekort laat ik een tattoo zetten met hierin een beetje as van mijn grote vriend, zo is hij altijd een beetje bij me!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:11

Dank je wel voor je lieve woorden Chiqa........ :+:

Ook mij schoten de tranen in de ogen, want ook ik heb een verbond (hetzelfde oude verbond) gesloten met mijn hond.......

Ook ik zal moeten doen wat het beste is, en ik denk niet dat het anders kan......... maar wat doet het me zeer ;(

Yvette, jij ook nog sterkte meid, het zal niet makkelijk zijn voor je :(:)
Denken aan de mooie momenten lukt goed, er waren er zoveel, dat de voorraad onuitputtelijk is......

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:16

Live Yamcha

Ik wens jullie heel veel sterkte met deze hele moeilijke maar dappere beslissing...... :(:)

Hij zal jullie zeer dankbaar zijn dat jullie die moeilijke beslissing voor hem nemen zodat hij niet hoeft te leiden en voor het mooie leven dat hij bij jullie heeft gehad.

Anoniem

Re: Prachtige Tibeau wordt woensdag ingeslapen.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:18

Dank je wel meid.
Ik wou het jou ook even zeggen, dat je er niet later achterkomt.,..... vind dat zo banketstaaf.......

Nifinao

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:38

Lieve Yamcha,

FROM FRIEND TO FRIEND
You're giving me a special gift,
So sorrowfully endowed,
And through these last few cherished days,
Your courage makes me proud.
But really, love is knowing
When your best friend is in pain,
And understanding earthly acts
Will only be in vain.
So looking deep into your eyes,
Beyond, into your soul,
I see in you the magic, that will
Once more make me whole.
The strength that you possess,
Is why I look to you today,
To do this thing that must be done,
For it's the only way.
That strength is why I've followed you,
And chose you as my friend,
And why I've loved you all these years...
My partner 'til the end.
Please, understand just what this gift,
You're giving, means to me,
It gives me back the strength I've lost,
And all my dignity.
You take a stand on my behalf,
For that is what friends do.
And know that what you do is right,
For I believe it too.
So one last time, I breathe your scent,
And through your hand I feel,
The courage that's within you,
To now grant me this appeal.
Cut the leash that holds me here,
Dear friend, and let me run,
Once more a strong and steady dog,
My pain and struggle done.
And don't despair my passing,
For I won't be far away,
Forever here, within your heart,
And memory I'll stay.
I'll be there watching over you,
Your ever faithful friend,
And in your memories I'll run,
...a young dog once again.

(c) Karen Clouston

Heel veel sterkte morgen. Ik weet hoe moeilijk het is. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:43

Wat een mooi stuk......

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:43

Ik weet helaas bijna precies wat je voelt aangezien ik nu hetzelfde onderga.
Gister is mijn duitser volledig onverwachts overleden. Binnen 1 uur en 3 kwartier is ze ziek geworden en is ze overleden.
Het is net als wat jij voelt aan de ene kant een groot deel dankbaarheid aan de andere kant voelt het als een mokerslag op mijn borst.
Zo'n karakter vind je niet meer.
Wie weet vinden onze honden elkaar en kunnen ze daarboven samen ravotten.
Ik wens je heel veel sterkte!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:56

nifinao, wauw! Ik moest echt even heel hard slikken... prachtig.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:02

Heel veel sterkte, ik heb heel veel bewondering voor je beslissing, het is zoveel gemakkelijker om te wachten tot het écht niet meer gaat, dan om te zeggen nu is het genoeg, voor het echte lijden begint. Ik hoop dat ik op een dag dezelfde moed heb als het er op aankomt.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:19

Heel erg veel sterkte morgen :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:22

Yessy schreef:
Heel veel sterkte, ik heb heel veel bewondering voor je beslissing, het is zoveel gemakkelijker om te wachten tot het écht niet meer gaat, dan om te zeggen nu is het genoeg, voor het echte lijden begint. Ik hoop dat ik op een dag dezelfde moed heb als het er op aankomt.

Ik hoop het ook voor je....... en vooral voor je hond......

Het beste is nog niet goed genoeg voor ze.......

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:23

Ag... ;( Wat een besluit.... maar ik snap je heel goed... Het is niet fijn voor een dier te lijden.. Niet meer kunnen opstaan, plas laten lopen... al die ellende ;( . Dat is ook vreselijk... Maar heel, heel dapper... Heel veel sterkte ermee morgen en de dagen die zullen volgen. :(:)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 18:31

Neeeeeeeeeee! Oh nee toch... was eigenlijk het eerste dat ik dacht toen ik de titel van het topic zag. Wat ontiegelijk rot, voor ieder baasje natuurlijk, want iedereen moet op een gegeven moment zo'n beslissing nemen, maar als je dan een hond als Tibeau hebt... voor zover ik weet heb jij nooit een verkeerde beslissing voor hem genomen, heb er vertrouwen in dat je het ook nu goed doet, het moet inderdaad een trotse hond blijven :j Heel veel sterkte morgen :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 18:36

Dank je wel :(:)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 18:43

hé zit er de hele tijd over te denken. Je mooie foto's van vorige week met het pakwerk enz. Gaat wel erg snel zo.

Nogmaals wens jullie heel veel sterkte morgen en de dagen die volgen....... Ik weet hoe moeilijk dat is en zal aan je denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 18:46

Wilawander schreef:
hé zit er de hele tijd over te denken. Je mooie foto's van vorige week met het pakwerk enz. Gaat wel erg snel zo.

Nogmaals wens jullie heel veel sterkte morgen en de dagen die volgen....... Ik weet hoe moeilijk dat is en zal aan je denken.

Dat maakt het wel heel hard, hij gaat zo ontzettend hard achteruit, is echt kl*te om te zien, echt.......

Dank je wel voor je steun, heel fijn, ik waardeer het enorm......

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:00

Wat ontzettend knap van je dat je dit besluit kan en wil nemen voor je hond! Hij zal je, als hij het zou weten, absoluut dankbaar zijn, dat weet k wel zeker...

Vreselijk veel sterkte morgen, en de dagen na morgen natuurlijk ook....

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:02

Jee, ik schrik hier best van.....een tijdje geleden had je nog een maatje erbij genomen (helaas niet goed gegaan, maar toch), was hij toen nog niet zo slecht?

Sterkte zeg.....

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:11

Wat vreselijk om je hond waar je zoveel van hou te moeten laten inslapen. Het is duidelijk te merken dat je stapelgek op dit dier bent en daarom ben ik er ook niet bang voor dat je een verkeerd besluit neem. Het zal wel even pijn doen, maar het is het beste wat je voor je hond kan doen in dit geval.

Heel veel sterkte toegewenst morgen!

ps het was/is trouwens echt een PRACHTHOND!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:49

Diablo schreef:
Jee, ik schrik hier best van.....een tijdje geleden had je nog een maatje erbij genomen (helaas niet goed gegaan, maar toch), was hij toen nog niet zo slecht?

Sterkte zeg.....

Nee, hij is heel hard achteruit gegaan en het geit dat zij hem heeft aangevallen en voor de kill ging, heeft hem natuurlijk ook geen goed gedaan.......

Hij zakt steeds vaker gewoon door de achterhand, valt 4 keer in een wandeling van een kwartiertje....... het is voor ons onaanvaardbaar geworden om hem door te laten gaan.

Maar hard is het wel, en al ben ik heel dankbaar voor wat ik heb en had in hem, is de pijn en het verdriet groot........ morgen zal een zware dag zijn, maar ik denk dat het goed is......

@ Laura: dat is hij zeker :+: Beau is heel bijzonder, een prachthond in iedere zin van het woord :+:

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 21:31

oh Yamcha, dat meen je niet! :oo
ik zit gewoon te janken achter mijn toetsenbord
12 jaar is een mooie leeftijd, maar elke leeftijd is eigenlijk te vroeg om je maatje te verliezen.
ik vind het heel knap van je dat je hem zijn waardigheid laat behouden.
Tibeau had zich geen beter baasje kunnen wensen.
geniet nog van deze laatste momenten met elkaar, en verwen hem maar te pletter.
heel veel sterkte, meisje! :(:)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 21:40

Ik weet wat het is om je grote vriend te moeten laten gaan. En vooral omdat JIJ die beslissing moet nemen. Maar je kent je eigen hond als geen ander en als je dan beslist...tot hier en niet verder...is dat ook goed, hoe pijn dat ook doet!
Heel veel sterkte morgen, ik leef met je mee!!!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 21:46

Heel veel sterkte, ik weet het doet zo'n verdriet, je voelt gewoon de pijn, het gemis, zo definitief...
Zes jaar geleden onze eerste hond moeten laten inslapen, ik kan er nu nog niet over praten zonder dat de tranen prikken...

Achter elke traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering... :(:)