Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
robijntjuhh schreef:Delphi schreef:Hmmm wat is voor zo'n beestje fijner? In 1 klap dood of eerst een spuit krijgen en dan pas langzaam doodgaan? Het is alleen belangrijk dat je het in één keer goed doet!
Precies! dat vond ik dus ook het belangrijkst! ze had genoeg geleden en wou haar niet nog meer pijn doen! DA kreeg ik zo snel niet te pakken en vond het genoeg geweest. ik kon haar niet nog een middag laten liggen, het is in een keer goed gegaan gelukkig! Had haar ook echt niet tien keer zacht"" geslagen hoor! wil het beestje zeker niet onnodig meer pijn laten lijden! Dit leek mij op dat moment de beste en meest moeilijke oplossing!
roxiie schreef:Als je dat te duur vind moet je niet aan huisdieren beginnen.
Doodmeppen vind ik nou niet bepaald vredig.
Dat de TS het überhaupt zo ver heeft laten komen dat is pas bruut
Citaat:Hmmm wat is voor zo'n beestje fijner? In 1 klap dood of eerst een spuit krijgen en dan pas langzaam doodgaan? Het is alleen belangrijk dat je het in één keer goed doet!
Citaat:amen.
In mijn ogen heb je het goed gedaan, beter in één keer uit zijn lijden verlost, thuis, op z'n vertrouwde plekje dan op een wildvreemde plek nog moeten te vechten tegen een spuitje.
Nikki__ schreef:Wat dan? Mijn oom heeft vaak zat zijn eigen jachthonden uit hun lijden verlost. Hij was boer, had een jachtvergunning en op het moment dat hij zag dat de hond te ziek werd om het nog eerlijk te kunnen vinden voor het beest (wat hond had en of daar nog iets aan te doen was, was dan al door de veearts vastgesteld die voor zijn paarden kwam), schoot hij hem af.Sorry? Het doodslaan van een rat is ineens 'respect?!'
Het twee dagen laten lijden van een rat moet ineens kunnen?!
We mogen ts geen 'schuldgevoel' aanpraten, terwijl ts gewoon véél te laat gehandeld heeft?!
Het wachten totdat er vliegen komen is ineens geacepteerd?!
Dierenarts hoeft ineens niet meer?!
Wat nou he bokkers, als er had gestaan;
Heb mijn eigen hond dood geslagen, beestje was op en lag al 2 dagen niks meer te doen, tja, DA nam niet op, heb hem zelf maar doodgeslagen..
Dán is het ineens wel erg, maar omdat het om een rat gaat niet?
Pff
Nikki__ schreef:Sorry? Het doodslaan van een rat is ineens 'respect?!'
We mogen ts geen 'schuldgevoel' aanpraten, terwijl ts gewoon véél te laat gehandeld heeft?!
Heb mijn eigen hond dood geslagen, beestje was op en lag al 2 dagen niks meer te doen, tja, DA nam niet op, heb hem zelf maar doodgeslagen..
Pff
Blue_Eyes schreef:Nikki__ schreef:Wat dan? Mijn oom heeft vaak zat zijn eigen jachthonden uit hun lijden verlost. Hij was boer, had een jachtvergunning en op het moment dat hij zag dat de hond te ziek werd om het nog eerlijk te kunnen vinden voor het beest (wat hond had en of daar nog iets aan te doen was, was dan al door de veearts vastgesteld die voor zijn paarden kwam), schoot hij hem af.Sorry? Het doodslaan van een rat is ineens 'respect?!'
Pff
Veel humaner dan een heel zenuwachtige hond die te ziek is om te protesteren in de auto te proppen, doodsbang de kamer van de veearts mee in te dragen en dan te wachten tot het spuitje ging werken.
Misschien ben ik een boer hoor, maar ik zie het probleem niet.