ik heb onze rat doodgeslagen..:(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elisa_

Re: ik heb onze rat doodgeslagen..:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 22:03

2 dagen later.. Ze stierf maar niet, ze lag er maar.. Vliegjes gingen steeds op hara en haar gezwel zitten, het gezwel barste open. en de vliegen zaten op haar ogen. ik kon het niet aanzien. Joeg ze steeds weg. Maar ze bleef maar vechten.. Ik kon er niet meer tegen.

TOEN NA 2 DAGEN!! de vliegen kwam omdat het gezwel openbarste heb ik de keuze gemaakt, daarvoor was ze gewoon lusteloos geworden... dat de vliegen kwamen en ik zag dat het was geknapt.. heb ik de keuze vrijwel direct gemaakt... jammer dat jullie allen er niet bij waren dan hadden jullie wrsch ook wat andres gezegt ipv nu zo kort door de bocht reacties te geven en ga niet zeggen dat ik iets te duur vind dat is echt belachelijk zoals ik al zei ben ik met mijn andere lieve diertjes altijd naar da;s geweest dit ging alleen niet zoals verwacht en heb ik gekozen om per direct haar lijden te stoppen!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:04

robijntjuhh schreef:
Delphi schreef:
Hmmm wat is voor zo'n beestje fijner? In 1 klap dood of eerst een spuit krijgen en dan pas langzaam doodgaan? Het is alleen belangrijk dat je het in één keer goed doet!

Precies! dat vond ik dus ook het belangrijkst! ze had genoeg geleden en wou haar niet nog meer pijn doen! DA kreeg ik zo snel niet te pakken en vond het genoeg geweest. ik kon haar niet nog een middag laten liggen, het is in een keer goed gegaan gelukkig! Had haar ook echt niet tien keer zacht"" geslagen hoor! wil het beestje zeker niet onnodig meer pijn laten lijden! Dit leek mij op dat moment de beste en meest moeilijke oplossing!

_/-\o_ amen.
In mijn ogen heb je het goed gedaan, beter in één keer uit zijn lijden verlost, thuis, op z'n vertrouwde plekje dan op een wildvreemde plek nog moeten te vechten tegen een spuitje.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:05

Sorry? Het doodslaan van een rat is ineens 'respect?!'
Het twee dagen laten lijden van een rat moet ineens kunnen?!
We mogen ts geen 'schuldgevoel' aanpraten, terwijl ts gewoon véél te laat gehandeld heeft?!
Het wachten totdat er vliegen komen is ineens geacepteerd?!
Dierenarts hoeft ineens niet meer?!

Wat nou he bokkers, als er had gestaan;
Heb mijn eigen hond dood geslagen, beestje was op en lag al 2 dagen niks meer te doen, tja, DA nam niet op, heb hem zelf maar doodgeslagen..
Dán is het ineens wel erg, maar omdat het om een rat gaat niet?

Pff

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:06

roxiie schreef:
Als je dat te duur vind moet je niet aan huisdieren beginnen.
Doodmeppen vind ik nou niet bepaald vredig.
Dat de TS het überhaupt zo ver heeft laten komen dat is pas bruut :=

Dat is ten minste wel op slag dood en dus geen lijden. Het beestje is het stervensproces in gegaan, dat is de natuur en niets bruut aan. Maar goed bel mij maar op zodra jij zover bent dan zal ik iemand vragen je een spuitje gif in je buik te spuiten waardoor je organen er één voor één op pijnlijke wijze mee stoppen.

Mensen kom toch eens van die wolk af en reageer niet alsof jouw biefstukje niet van een koe af komt.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:08

Citaat:
Hmmm wat is voor zo'n beestje fijner? In 1 klap dood of eerst een spuit krijgen en dan pas langzaam doodgaan? Het is alleen belangrijk dat je het in één keer goed doet!

Citaat:
_/-\o_ amen.
In mijn ogen heb je het goed gedaan, beter in één keer uit zijn lijden verlost, thuis, op z'n vertrouwde plekje dan op een wildvreemde plek nog moeten te vechten tegen een spuitje.

Tegenwoordig wordt er bijna altijd direct in het hart geprikt, zodat het diertje direct overlijd.
En het zou geen stress op leveren, ineens in een handdoek gewikkeld worden o.i.d.?
En dan nog maar hopen dat je ineen keer doodslaat.. Gebeurt nog vaak genoeg dat het diertje niet dood geslagen wordt maar buiten bewust zijn.
Misschien is dat bij TS ook wel gebeurd, heb je naar het hartje geluisterd? Waaschijnlijk niet.

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:09

goed van je, ik kon het niet, maar die van mij is heel snel dood gegaan gelukkig. s morgens ineens ziek en ik kwam uit me werk en ze was dood. anders was ik naar de dierenarts gegaan.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:09

Ik heb jaren ratten gehad, helaas ook een paar die een gezwel kregen.
Daar liet ik ze mee doorleven tot ze er last van kregen.
En met last krijgen bedoel ik lusteloos gedrag, zoals alleen maar liggen en niet meer willen of kunnen eten.
Zodra ik dat opmerkte ging ik er mee naar een DA om ze in te laten slapen.
Ik heb nooit het risico willen nemen dat zo'n arm dier daar nog dagen zou moeten liggen en uiteindelijk zou verhongeren.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:10

Nikki__ schreef:
We mogen ts geen 'schuldgevoel' aanpraten, terwijl ts gewoon véél te laat gehandeld heeft?!

Heb mijn eigen hond dood geslagen, beestje was op en lag al 2 dagen niks meer te doen, tja, DA nam niet op, heb hem zelf maar doodgeslagen..

Pff
Wat dan? Mijn oom heeft vaak zat zijn eigen jachthonden uit hun lijden verlost. Hij was boer, had een jachtvergunning en op het moment dat hij zag dat de hond te ziek werd om het nog eerlijk te kunnen vinden voor het beest (wat hond had en of daar nog iets aan te doen was, was dan al door de veearts vastgesteld die voor zijn paarden kwam), schoot hij hem af.

Veel humaner dan een heel zenuwachtige hond die te ziek is om te protesteren in de auto te proppen, doodsbang de kamer van de veearts mee in te dragen en dan te wachten tot het spuitje ging werken.
Misschien ben ik een boer hoor, maar ik zie het probleem niet.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:10

Nikki__ schreef:

Pff

Nikki_ hier is het heel normaal kleinere dieren zelf te doden is veel sneller volgens sommige mensen :Z

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 22:10

ja dat heb ik dus wel! heb gelijk gecontroleerd of hij echt dood was! zou het anders niet over mijn hart kunnen verkrijgenn! wat denk je zelf

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:11

Blue_Eyes schreef:
Nikki__ schreef:

Pff
Wat dan? Mijn oom heeft vaak zat zijn eigen jachthonden uit hun lijden verlost. Hij was boer, had een jachtvergunning en op het moment dat hij zag dat de hond te ziek werd om het nog eerlijk te kunnen vinden voor het beest (wat hond had en of daar nog iets aan te doen was, was dan al door de veearts vastgesteld die voor zijn paarden kwam), schoot hij hem af.

Veel humaner dan een heel zenuwachtige hond die te ziek is om te protesteren in de auto te proppen, doodsbang de kamer van de veearts mee in te dragen en dan te wachten tot het spuitje ging werken.
Misschien ben ik een boer hoor, maar ik zie het probleem niet.

Nou laat iedereen een geweer nemen kan iedereen zijn eigen dieren gewoon zelf doodschieten hoeven ze er ook niet mee naar een dierenarts scheelt veel stress bij de dieren :Z

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:12

Slotje voor overleg.