nieuwe aanwinst; boxer puber ;) tips, ideeen welkom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 18:57

he feiko,

en heb je bob(zijn nieuwe naam wordt rocky)vandaag nog gezien en heb je hem een dikke knuffel van me gegeven??
we missen hem nu al ; morgenavond gaan we met hem wandelen en ik hoop dat woensdag de da hem goedkeurt en als het aan ons ligt halen we hem woensdagmiddag al op

p.s. kun je me vertellen waarop of waarin bob slaapt bij jullie in het hok in het asiel?
wij hebben namelijk een heel groot mooi dik kussen voor hem nu in de kamer liggen ;)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:06

Mindim schreef:
x_Sannee schreef:
Wat is nou een 'nieuwe' en een 'oude' model boxer?(foto's)

Persoonlijk heb ik nog nooit van deze typescheiding gehoord? ik zal eens bij de boxervereninging kijken, dat moet daar dan bekend zijn.

Edit, kan er daar niets over vinden en eerlijk gezegd denk ik dat de moderne type boxer(qua neus) niet bestaat hoor.

Couperen van de staart is al even verboden hoor en is niet beperkt tot de boxer. Onze boxer is uit 2003 en heeft een lange staart.

Nee idd dat denk ik dus ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:09

tamaramt schreef:
wij hebben namelijk een heel groot mooi dik kussen voor hem nu in de kamer liggen

Zou hem daar maar niet alleen mee laten als ik jou was, eerst kijken of het geen slopert is. Zal je niet de eerste zijn bij wie je de bolletjes piepschuim buiten in de planten hangen bij thuiskomst.
Zonde van je geld.
Ik heb Donna hier gewoon op een fleece dekentje liggen, goedkoop en niet echt inetressant om aan te gaan zitten plukken, en als ze eenmaal het slopen van kussens ontdekt hebben.....

Zit ook nog steeds te wachten op die foto's van de verschillende soorten boxers, alhoewel ik nu wel haast zeker weet dat dit er geen is.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 21:16

is een gewoon hondenkussen en hij moet toch ergens op liggen he want ik wil hem niet op de bank
chica; ik zag dat je een amerikaanse bull hebt; mag ik vragen welk voer je je hond geeft en hoeveel dat dat kost

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 00:13

Nou ja ik denk waarschuw je alvast, als ze eenmaal slopen dan blijven ze dat doen en omdat hij nog erg jong is en nog wat leren moet :D Ze kunnen ook heel goed op wat fleece dekens hoor.
Waar deoe je hem als je er geen toezicht is, bv als je wegbent? (IS hij een bench gewent)

tamaramt schreef:
ik zag dat je een amerikaanse bull hebt; mag ik vragen welk voer je je hond geeft en hoeveel dat dat kost

Ik voer KVV afwisselend met Cavom. Als ik jou was zou ik vragen wat ze hem in het asiel geven, en hoe hij daar op reageerd. Is vaak toch een questie van proberen hoor, bij het ene voer poepen ze meer, of gaan ruiken, of krijgen uitslag.
Ik heb nu verschillende soorten geprobeert en ben uiteindelijk uitgekomen op KVV dus (Kant en klaar vers vlees) dit is te koop bij de supermarkt.
Ik zelf wissel wel af met Smuldier (50 cent wel de compleet versie) krijgt ze 2 pakjes per dag.
Soms Herby (Kopen we op de hondenvereniging) Rodi en Carnibest.
Cavom kost een zak van 25 kilo €32 euro.

Maar die kan je ook in 5 of10 kilo verpakking kopen om te proberen.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 06:40

als ik wegben en er dus geen toezicht is komt hij voorlopig in de gang
daar valt bijna niks te slopen plus ik heb nog een hond en de eerste paar weken wil ik niet dat zij samen zijn zonder dat ik erbij ben in verband met eventuele opstootjes;)
ze mogen pas dag en nacht bij elkaar en zonder toezicht als ik zeker weet dat ze helemaal gewend zijn aan elkaar

in het asiel krijgt hij volgens mij geen apart voer, hij heeft al wel eens diaree gehad daar dus hij is wel wat gevoelig
ik zal vanavond wel eens navragen welk voer hij in het asiel krijgt
in ieder geval vast bedankt voor je tips

Anoniem

Re: nieuwe aanwinst; boxer puber ;) tips, ideeen welkom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:08

@chiqa,

Ik geef ook wel eens rodi of smuldier. Ik kook het altijd, want onze hond kan geen wormmiddelen verdragen en ik ben dus xtra voorzichtig hiermee. Van smuldier ben ik weer niet gecharmeerd, ik ben in meerdere pakjes slierten schuimrubber tegen gekomen. Vooral in de kipvariant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:57

Mindim schreef:
Ik geef ook wel eens rodi of smuldier. Ik kook het altijd,

Dan kan je net zo goed brokken geven. Nu kook je alle goede ingedrienten dood en geef je een maaltijd waar niets meer inzit, dat is zonde.
Ze moeten wel wennen aan vers vlees, dit kan zo een week tot zelfs ruim een maand duren omdat de vertering anders is.
Ze zullen eerst dunnere ontlasting krijgen maar je zult al snel merken dat het veel minder en harder wordt :)

tamaramt schreef:
zal vanavond wel eens navragen welk voer hij in het asiel krijgt

Om erge diarree te voorkomen is het raadzaam om het oude voer gedurende een week te mengen met het nieuwe voer.
Cavom is een geperste brok, die kan je niet mengen met een geexpandeerde die vraagt een andere overgangmethode.
Dus probeer eerst nog wat van het kennel voer te geven voordat je overstapt, of hij moet het heel goed doen op dit voer!

Feiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 22:18

tamaramt schreef:
he feiko,

en heb je bob(zijn nieuwe naam wordt rocky)vandaag nog gezien en heb je hem een dikke knuffel van me gegeven??
we missen hem nu al ; morgenavond gaan we met hem wandelen en ik hoop dat woensdag de da hem goedkeurt en als het aan ons ligt halen we hem woensdagmiddag al op

p.s. kun je me vertellen waarop of waarin bob slaapt bij jullie in het hok in het asiel?
wij hebben namelijk een heel groot mooi dik kussen voor hem nu in de kamer liggen ;)

Heb ik gedaan.. (voorzover dat dat ging, meneer was erg enthousiast:P )
En ik hoop ook voor je dat hij morgen word goedgekeurt, ben er helaas morgen niet, want moet naar school :+

En Bob slaapt als ik het goed heb gewoon op een deken, maar denk dattie wel kan wennen aan een groot, dik kussen.. :P

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 23:03

Chiqa schreef:
Mindim schreef:
Ik geef ook wel eens rodi of smuldier. Ik kook het altijd,

Dan kan je net zo goed brokken geven. Nu kook je alle goede ingedrienten dood en geef je een maaltijd waar niets meer inzit, dat is zonde.
Ze moeten wel wennen aan vers vlees, dit kan zo een week tot zelfs ruim een maand duren omdat de vertering anders is.
Ze zullen eerst dunnere ontlasting krijgen maar je zult al snel merken dat het veel minder en harder wordt :)

tamaramt schreef:
zal vanavond wel eens navragen welk voer hij in het asiel krijgt

Om erge diarree te voorkomen is het raadzaam om het oude voer gedurende een week te mengen met het nieuwe voer.
Cavom is een geperste brok, die kan je niet mengen met een geexpandeerde die vraagt een andere overgangmethode.
Dus probeer eerst nog wat van het kennel voer te geven voordat je overstapt, of hij moet het heel goed doen op dit voer!

bovenstaande was mij bekend en was ook van plan om langzaam aan over te stappen en in het bgein de brokken(oude en nieuwe) te mixen
toch bedankt voor je tip ;)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 23:14

zo, we zijn vandaag weer naar het asiel geweest
we hebben fijn een stuk gelopen met rocky en milo en we hebben ze losgelaten op een omheind speel en losloopterrein
dat ging harstikke goed
wel had rocky het erg warm(was vanmiddag ook erg warm natuurlijk)en hijgde dan ook behoorlijk dus bij terugkomst in het asiel hebben we hem een lekkere bak water gegeven en hebben we nog gezellig half uur met hem op een bankje gezeten
geknuffeld en geaaid enz
ik wilde hem gewoon mee naar huis nemen maar we moeten nog ff geduld hebben
als de da hem morgen goedkeurt gaan we hem morgenmiddag halen
vanmiddag van mijn vriendin nog een hele zak speeltjes gekregen en heb gisteravond ook al brokken gehaald en veel kluifbotten
ook heb ik het asiel gevraagd of het echt een boxer is (100%) en hun zeiden van wel
ik heb namelijk inmiddels zelf ook wat twijfels
op de ene foto is het typisch een boxer en op de andere foto weer meer amerikaanse bull of stafford
alhoewel het mij eigenlijk niks uitmaakt welk ras het is; het is gewoon een super hond
en a.s zaterdag(als we rocky dan al thuis hebben) hebben we proeftraining voor de cursus

hieronder volgen wat fotos van vanmiddag
geniet van mijn prachtige honden ;) ;)

Afbeelding

Afbeelding

http://i352.photobucket.com/albums/r347 ... -09041.jpg

http://i352.photobucket.com/albums/r347 ... -09038.jpg

http://i352.photobucket.com/albums/r347 ... -09037.jpg

http://i352.photobucket.com/albums/r347 ... -09023.jpg

http://i352.photobucket.com/albums/r347 ... -09021.jpg

http://i352.photobucket.com/albums/r347 ... -09020.jpg

http://i352.photobucket.com/albums/r347 ... -09018.jpg

http://i352.photobucket.com/albums/r347 ... -09006.jpg
Laatst bijgewerkt door lindake op 16-07-09 20:39, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Foto's in link gezet. Je mag max 2 foto's per post plaatsen.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 23:17

Feiko schreef:
tamaramt schreef:
he feiko,

Heb ik gedaan.. (voorzover dat dat ging, meneer was erg enthousiast:P )
En ik hoop ook voor je dat hij morgen word goedgekeurt, ben er helaas morgen niet, want moet naar school :+

En Bob slaapt als ik het goed heb gewoon op een deken, maar denk dattie wel kan wennen aan een groot, dik kussen.. :P

hahaha, dat denk ik ook wel
weet jij trouwens welk merk brok bob bij jullie in het asiel krijgt??

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 23:25

Nou...zo te lezen is zijn komst al aardig voorbereid in de vorm van voer/speeltjes/slaperij :D

Het is een leuk dier om te zien en super dat het zo goed ging met jullie andere hond. Maar het asiel kan zeggen wat het wil...maar nu ik deze foto's gezien heb ben ik 100% van overtuigd dat het geen volle boxer is....mis ook de diepe/laaghangende borstkas.

Maar ik gun jullie een waanzinnig leuke tijd met dit dier.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 23:27

Hmm, toen ik de foto's op de eerste pagina zag dacht ik; kan nog best een rashond zijn maar met de laatste foto's begin ik ook sterk te twijfelen.
Hij is qua rug, staart en vacht namelijk anders.
De neus valt me mee, aangezien een minimaal verschil er al heel anders uitziet. Daarbij kan een combi van verschillende ouders al heel anders uitpakken, dus dat zou ik niet meteen als garantie voor het niet rasecht zijn geven.
Maar als je kijkt naar de standfoto hierboven, de 5e, dan zie je dat hij vrij laag op de poten staat, in verhouding weinig borstkas, een sterk gekrulde staarten vrij lang/ruw haar, vooral op de staart is dat duidelijk te zien.
Dat geeft duidelijk aan dat het iig geen rashond is ;)

Maar wat zou het? Het lijkt me een lieverd en persoonlijk vind ik het een supermooie hond, juist zo'n snuit vind ik mooier dan een 'echte' boxersnuit.

Hoe gaat het nu met het plassen ed? Kan hij al netjes meelopen?
Hou er wel rekening mee dat honden in een asiel natuurlijk minder aandacht en beweging krijgen en bovendien vrij veel stress hebben, dus laat je niet afschrikken door hyperactief gedrag, dikke kans dat dat een stuk minder is als hij een paar weken bij jullie in huis is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 23:30

tamaramt schreef:
op de ene foto is het typisch een boxer en op de andere foto weer meer amerikaanse bull of stafford

Nou ambull kan je wegstrepen, hij mist tenminste 50% wit, en heeft ook een hele andere kop en het lichaam lijkt er ook totaal niet op (Te iel en de poten zijn te dun en lang)
Ik blijf dr bij, een kruizing. Maar dat geeft toch helemaal niets, je bent er zo te zien erg gelukkig mee en dáár gaat het om.
Staffords heb ik geen verstand van (Wil ik ook niet :P )
Hoop dat de DA hem gezond verklaard maar zie ik nu dat ie rechts een kies mist?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 06:15

Chiqa schreef:
tamaramt schreef:

Nou ambull kan je wegstrepen, hij mist tenminste 50% wit, en heeft ook een hele andere kop en het lichaam lijkt er ook totaal niet op (Te iel en de poten zijn te dun en lang)
Ik blijf dr bij, een kruizing. Maar dat geeft toch helemaal niets, je bent er zo te zien erg gelukkig mee en dáár gaat het om.
Staffords heb ik geen verstand van (Wil ik ook niet :P )
Hoop dat de DA hem gezond verklaard maar zie ik nu dat ie rechts een kies mist?

nee hoor; ik denk dat je de 4e foto bedoeld he?
hahaha, daar zit zijn lip over de tanden heen ;)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 06:17

anneliesdj schreef:
Hmm, toen ik de foto's op de eerste pagina zag dacht ik; kan nog best een rashond zijn maar met de laatste foto's begin ik ook sterk te twijfelen.
Hij is qua rug, staart en vacht namelijk anders.
De neus valt me mee, aangezien een minimaal verschil er al heel anders uitziet. Daarbij kan een combi van verschillende ouders al heel anders uitpakken, dus dat zou ik niet meteen als garantie voor het niet rasecht zijn geven.
Maar als je kijkt naar de standfoto hierboven, de 5e, dan zie je dat hij vrij laag op de poten staat, in verhouding weinig borstkas, een sterk gekrulde staarten vrij lang/ruw haar, vooral op de staart is dat duidelijk te zien.
Dat geeft duidelijk aan dat het iig geen rashond is ;)

Maar wat zou het? Het lijkt me een lieverd en persoonlijk vind ik het een supermooie hond, juist zo'n snuit vind ik mooier dan een 'echte' boxersnuit.

Hoe gaat het nu met het plassen ed? Kan hij al netjes meelopen?
Hou er wel rekening mee dat honden in een asiel natuurlijk minder aandacht en beweging krijgen en bovendien vrij veel stress hebben, dus laat je niet afschrikken door hyperactief gedrag, dikke kans dat dat een stuk minder is als hij een paar weken bij jullie in huis is.

toen we gisteren naar het asiel gingen om met hem te lopen heeft hij niet tegen me aan geplast
en samen meelopen ging redelijk na wat correcties(hij trekt wat aan de riem), hij was gister ook vrij rustig vergeleken met de vorige keer maar hij had het ook erg warm wat goed te zien is op de fotos; tong overal eruit :o

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 06:22

djuno schreef:
Nou...zo te lezen is zijn komst al aardig voorbereid in de vorm van voer/speeltjes/slaperij :D

Het is een leuk dier om te zien en super dat het zo goed ging met jullie andere hond. Maar het asiel kan zeggen wat het wil...maar nu ik deze foto's gezien heb ben ik 100% van overtuigd dat het geen volle boxer is....mis ook de diepe/laaghangende borstkas.

Maar ik gun jullie een waanzinnig leuke tijd met dit dier.

bedankt ;)
ik ben ook gaan twijfelen aan de zuiverheid van zijn ras na de meningen van de bokkers hier maar ik vind het ook moeilijk om te zeggen wel of niet 100 % boxer
wel is het karakter helemaal typisch van de bokker; enthousiast, druk, beetje lomp, knullig, vriendelijk, snel onderdaning, helemaal gek van mensen en dieren

ik hoop dat ik ROCKY vanmiddag kan gaan halen want wil hem zo snel mogelijk thuis hebben; we zijn er nu al helemaal dol op alhoewel het wel wat dubbel is
9 maanden geleden heb ik namelijk mijn andere hond moeten laten inslapen en ik mis haar nog iedere dag(zie voor meer info mijn onderschrift)
nu de spullen voor rocky in huis staan op de plek waar de spullen van onze andere hond taz stonden heb ik af en toe weer een emotioneel moment
maar als ik aan rocky denk word ik weer vrolijk en heb ik er weer zin in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 08:59

Blijf ook bij mijn standpunt wat betreft niet 100% boxer.

Maar ach wat maakt het uit, je hebt een geweldige hond, ik vind hem echt een schatje om te zien. En als hij het karakter van de boxer heeft, heb je het mooiste van de boxer toch te pakken hoor :D
Ik kan me zo voorstellen dat je zin hebt om hem op te halen, heel veel plezier en geniet van hem. Zo te horen krijgt hij het in ieder geval super!

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 09:12

Mooi hondje om te zien!
Hij lijkt erg anders op verschillende foto's. De ene lijkt hij net wel 'n boxer maar op de andere denk ik meteen aan een stafford.
Zou het hier toch goed over hebben want mocht het een stafford kruising zijn dan valt ie onder de pitbull wet.

Veel plezier met je hondje! Erg leuk beest!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 09:21

wat super dat julie een hond uit het asiel nemen,en wat en gaaf beest....

het eerste wat ik dacht is daar zit stafford doorheen :j ,maar mooie hond hoor ,staffords zijn overigens ook heel blije vrolijke drukke honden,ik vind zijn kop echt geweldig!

echt een heel knappe hond,en de pitbullwet is afgeschaft,dus daar hoef je ook niet meer bang voor te zijn :)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:58

Boxer of niet, wat een schitterend dier heb je daar! En het mooiste van alle honden zit altijd van binnen toch?!?
Onwijs veel geluk en plezier met Rocky, leuke naam ook. Dit diertje heeft het maar getroffen met baasjes die nu al gek op hem zijn. TOPPIE!
Ik duim voor een fijne thuiskomst vandaag!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:15

kimmie261 schreef:
wat super dat julie een hond uit het asiel nemen,en wat en gaaf beest....

het eerste wat ik dacht is daar zit stafford doorheen :j ,maar mooie hond hoor ,staffords zijn overigens ook heel blije vrolijke drukke honden,ik vind zijn kop echt geweldig!

echt een heel knappe hond,en de pitbullwet is afgeschaft,dus daar hoef je ook niet meer bang voor te zijn :)

Hij is knap hé? Ik vind het ook een plaatje, is maar goed ook dat de pittbullwet is afgeschaft.

Hij lijkt idd wat op een stafford maar die zijn ook heel gladharig. Ik denk eerder aan 25-50% herder, dat verklaart namelijk vrijwel alles, muv de extreme krul in zijn staart maar ik heb ook wel vaker herders gezien met een sterk gekrulde staart, dus het kan ook dat hij er gewoon iets in is doorgeslagen, mss combi van genen ofzo.

Als ik ooit nog eens aan een nieuwe hond ga beginnen (mag ik niet te hard zeggen want onze DD is nu 2 en hopelijk nog lang niet van de wereld) dan wordt het er zeker een uit het asiel, kan er niet op wachten om zo'n prachtige kruising te mogen redden :j

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 15:02

en ja; het verlossende antwoord is gekomen; het asiel heeft gebeld; hij is goedgekeurd door de dierenarts en we gaan hem zometeen ophalen
:) ;)

enne ik ben zelf idd ook gaan twijfelen aan de 100 % boxer maar in het asiel en de da zegt ; boxer
en sommige vrienden van me zeggen ook boxer en andere zeggen stafford
hoe dan ook; maakt niet uit wat voor ras het is; hij is gewoon super geweldig
nu log ik ff uit ; we gaan hem hem nu halen ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 15:49

Veel succes!!
Ja, het asiel kan wel zeggen dat ie 100% boxer is maar zolang er geen papier bij zit blijft hij toch 'rasloos'. Wss plakken ze er een boxer-etiketje op omdat het daar het meeste op lijkt qua uiterlijk en karakter en evt eigenaren willen meer horen dan alleen 'kruising'.

Hopelijk heeft hij het naar zijn zin bij jullie, geniet er maar van!