Engste stuk ongedierte dat jullie ooit gevonden hebben?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:24

Jeaulijn schreef:
Ja dat zijn er 2, Camelspider of niet? Ik meen me alleen te herinneren dat het geen spinnen zijn maar wat anders? Ik weet het niet meer..

Het zijn solifugae, http://en.wikipedia.org/wiki/Solifugae

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:26

waypoint

Re: Engste stuk ongedierte dat jullie ooit gevonden hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:32

Ben ik dit topic aan t lezen komt er ineens zo een spin voor mn neus naar beneden gedwarreld :')

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:33

Onze zeer geweldige kat neemt alles wat ie vangt (gelukkig) mee naar huis. Dus muisjes, spinnen, vlinders :(, mollen en vogels :( zijn we wel gewend. Maar afgelopen herfst kwam ie binnen en ik dacht dat ie een grote naaktslak had meegenomen. En ik dus echt van ‘LOS!!!’, nou Gijssie liet los, maar het beest bleek pootjes te hebben en een bijtende bek. Toen natuurlijk de hele buurt over geweest om te horen of een van de ‘oudere, geleerde heren’ , de gestaakte oudere boertjes bij ons van het streekje, ook wisten wat het was. Zelfs zij vonden het een vies eng beest… Een van hun had wel het idee dat het een larve van iets zou zijn. Dus opgezocht op Google:

http://images.google.nl/images?hl=nl&q=larve%20grote%20spinnende%20watertor&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

Blijkt dat ie vleesetend is! Eet ook kleine visjes en kikkertjes en zo. Nou, ik was wel geschrokken dat onze kat met zoiets kwam aanlopen!
Laatst bijgewerkt door Mirjam79 op 09-07-09 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:34

Aaah, echt? :')
Schrok me dood bij dat plaatje bovenaan pagina 3, haha :')

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:37

whaaaaaaaaaaa spinnen

vriendlief vind het nogal leuk om ze te vangen en mij bang te maken nou IK STEEK JE NEER ben zo bang o mijn god waarom ze zijn banger voor mij dan ik voor hun maar ben altijd zo bang dat ik er eentje tegen kom die niet bang voor mij is

en dan vooral kruisspinnen die zijn zo goor

in hongarije zaten wij op een terrasje heerlijk te genieten van een borrel (was 12 dus geen alchol voor mij ) en op een gegeven ogenblik hoorde we tik en weer tik kijken we omhoog O MIJN GODDDDDDDDD allemaal spinnen die zich gewoon lieten vallen ,ben op gevlogen met tafel en al en heb 3 meter voor het terras staan schreeuwen

denk dat heel hongarije en buurlanden me hebben gehoord

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:37

Mirjam79 schreef:
Blijkt dat ie vleesetend is! Eet ook kleine visjes en kikkertjes en zo. Nou, ik was wel geschrokken dat onze kat met zoiets kwam aanlopen!

He die zijn behoorlijk zeldzaam. Wees blij, als je kat daar mee aan komt heb je het geluk in een omgeving met mooi zuiver oppervlaktewater te wonen ;-)

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 12:42

Nou dan volgens mij toch maar liever iets minder zuiver oppervlaktewater :+

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:42

Dat is toch een larve van een libelle?

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:49

Een gigantische kakkerlakken plaag, in het apartementen complex op Lanzarot.
In de douch, slaapkamer echt overal. Die dingen waren zon 8á10 cm groot..
En later nog een reuze ''dode'' kever die in mijn slaapkamer, thuis lag..

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:49

Net PatriesCarm haar avatar van het scherm proberen vegen :+

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:50

Bandida schreef:
Net PatriesCarm haar avatar van het scherm proberen vegen :+

vond al dat me huisdiervlieg vreemd deed whahahah

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:55

In de bergen in de Dolomieten een mega groot vliegend hert die recht op mij af kwam. Ik heb nog nooit zo hard op FlipFlops gerend.

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 13:08

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 13:28

Pluizebolpum schreef:
(voor de insecto en andere creepybeestologen: hij was zwart, handgroot, leek qua vorm ietwat op een scarabee of mestkever, had, dacht ik, gewoon 6 poten, als iemand weet wat ik toendertijd ben tegengekomen, zou 't graag nog eens weten! - en ja, heb google e.a. al heel wat keren uitgepluist ;) )

Deze?
http://www.ent.uga.edu/insectzoo/images/live_exhibits_bess_beetle_large.jpg

Da's de Passalidae

Overigens zijn kakkerlakken helemaal niet zo vies als iedereen altijd denkt/vindt. De omgeving is vies, maar kakkerlakken zijn éigenlijk juist de opruimers van dat vuil. Dat ze ziektes over kunnen brengen (alleen de amerikaanse en duitse kakkerlak, dat zijn de soorten die je in vieze keukens e.d. tegen komt) komt door de vieze omgeving waar ze opruimen, niet door de dieren zelf.

Op Apenheul hebben we zelfs héél gave kakkerlakken. Worden7 tot 10 cm groot (dus letterlijk zo groot als een handpalm) en zijn echt heel mooi. Als gids laat ik regelmatig 'beestjes' zien aan kinderen, wandelende takken van meer dan 20cm bijv. maar dus ook deze Sissende kakkerlakken die oorspronkelijk van Madagascar komen en daar vooral 's nachts in het oerwoud opruimen. Die zul je ook op Madagascar dus niet in een vieze keuken vinden, ze leven echt puur in het regenwoud daar.
Afbeelding

Ik heb het echt niet op alle beestjes, spinnen mogen van mij fijn buiten blijven (hoewel ik ze binnen eerder zal vangen en buiten zetten dan dat ik ze gelijk zal pletten, dat doe ik in princiepe niet), maar kevers een aanverwanten zijn echt wel mooi.
Ben ik dan de enige gestoordeling die omgerolde mestkevers weer recht op hun pootjes zet?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 13:38

Bandida schreef:
Een 'haarskeerder' (zuidafrikaans, 'haarscheerder' vertaald). Mega griezelig nachtelijk insect, en ik had er zo eentje in een schoen zitten. Naar goeie gewoonte schud ik die eerst uit voor ik mijn voet er in steek, maar komt nooit wat uit gevallen..
Behalve die ene keer toen dit er uit viel: http://www.biodiversityexplorer.org/ara ... s/sol4.jpg
BRRRRR

Oh mijn God! Ik zou echt zo hard gillen als ik zo een beest zou zien!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 13:42

Hmm.. Ik ben ze nog nooit tegengekomen. Maar op onze doos anti-slakken-middel stond dat het ook tegen veenmollen hielp. Dus ik natuurlijk meteen opgezocht wat dat was.. Die wil je ook echt niet opje voet hebben zitten ofzo..

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 13:43

En ik krijg de kriebels van dit topic :')

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 13:46

Oooooo elke spin! Vooral degene die héél hard kunnen rennen.

Toen ik een jaar of 10 was waren we op vakantie in Hoenderlo, en in dat huisje was ook een bad waar ik uiteraard veel gebruik van maakte. Tot ik op een dag in bad zat en er een spin met een doorsnede van 1 mm naar beneden kan vallen :+ Ik ben van schrik het bad uit gerend en ik geloof dat het hele park me in m'n blootje heeft zien rondrennen. Mijn vader wilde hem weghalen, maar hij zag hem niet terwijl die daar nog wel gewoon vrolijk aan zijn touwtje hing :') Sindsdien let ik elke keer als ik waar dan ook in bad ga of er niet toevallig een spin zit ofzo. :+

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 13:48

Een keertje een hele hele grote tor!!
Die zat op de tent toen we op safari waren in kenia! Was zo eng!!

En een keer in Bulgarijè waren dr heel veel toren! * het leek net een plaag! *
En die beesten vlogen dan ook nog! Gingen we een keer buiten lopen zat er zo'n ding
op mn t-shirt! :| Heb toen echt een heel stuk gerent! xD
En er zat er ook nog 1 in mn bed.. Sinds dien moest me papa daar elke nacht mn bedje na kijken! :o

VoulezVous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 13:54

Francis schreef:
Pluizebolpum schreef:
(voor de insecto en andere creepybeestologen: hij was zwart, handgroot, leek qua vorm ietwat op een scarabee of mestkever, had, dacht ik, gewoon 6 poten, als iemand weet wat ik toendertijd ben tegengekomen, zou 't graag nog eens weten! - en ja, heb google e.a. al heel wat keren uitgepluist ;) )

Deze?
http://www.ent.uga.edu/insectzoo/images/live_exhibits_bess_beetle_large.jpg

Da's de Passalidae

Overigens zijn kakkerlakken helemaal niet zo vies als iedereen altijd denkt/vindt. De omgeving is vies, maar kakkerlakken zijn éigenlijk juist de opruimers van dat vuil. Dat ze ziektes over kunnen brengen (alleen de amerikaanse en duitse kakkerlak, dat zijn de soorten die je in vieze keukens e.d. tegen komt) komt door de vieze omgeving waar ze opruimen, niet door de dieren zelf.

Op Apenheul hebben we zelfs héél gave kakkerlakken. Worden7 tot 10 cm groot (dus letterlijk zo groot als een handpalm) en zijn echt heel mooi. Als gids laat ik regelmatig 'beestjes' zien aan kinderen, wandelende takken van meer dan 20cm bijv. maar dus ook deze Sissende kakkerlakken die oorspronkelijk van Madagascar komen en daar vooral 's nachts in het oerwoud opruimen. Die zul je ook op Madagascar dus niet in een vieze keuken vinden, ze leven echt puur in het regenwoud daar.
Afbeelding

Ik heb het echt niet op alle beestjes, spinnen mogen van mij fijn buiten blijven (hoewel ik ze binnen eerder zal vangen en buiten zetten dan dat ik ze gelijk zal pletten, dat doe ik in princiepe niet), maar kevers een aanverwanten zijn echt wel mooi.
Ben ik dan de enige gestoordeling die omgerolde mestkevers weer recht op hun pootjes zet?

hebbu daar mestkevers???
Hier zou ik ze met een stokje nog wel rechtzetten..
Maar ben ze buiten het Kruger nog nooit tegen gekomen..

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 13:56

Al weer lang geleden in ons vorige huis maar na een vakantie in een -nota bene- vijf sterren hotel in Turkije bleken wij de z.g.n. bedwants of wandluis in onze koffer te hebben meegenomen (we hadden onze kleding in de kasten in het hotel opgehangen en wrs zijn ze zo meegekomen). Achteraf vonden we de dagelijkse insectenverdeling op de kamers in het hotel in de middag al zo vreemd. Het zijn hele kleine bloedzuigende beestjes die in grote groepen op de wand zitten, heeel vies.

VoulezVous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 13:57

Vieste beest ever, was een Soweteshrimp zoals ze hier genoemd worden.
Wil je de was op pakken, grijp je in zo'n beest..

Zo groot als je hand, en het lijkt op een grote garnaal maar dan gekruist met een insect. Harde buitenkant en lange voelsprieten.

Gadverdrekkie..

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 14:06

Oh man, ik zit hier met kippenvel over m'n hele lijf. Vooral dat verhaal van laetitia op pagina 2 :=

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 14:13

VoulezVous, geen mestkevers in Afrika? Lijkt me sterk, de mestkever is de scarabe uit egypte ('k heb em om m'n nek ;) ) z'n latijnse naam is tenslotte ook Scarabaeus semipunctatus
Die mooie blauwe kevers...
Afbeelding
Daar breek je hier je nek over. Bij mij op de hei stikt het er van en ook op de wei bij m'n paard vind ik ze bij bijna elke mestbult die ik uit de wei schep. Omdat ik wat met de scarabee heb zet ik ze altijd rechtop als ze op hun rug liggen en probeer echt goed op te letten dat ik er niet perongeluk een dood trap als ik de honden uit laat.

Van Bandida's 'haarskeerder' zou ik trouwens ook wel flippen hoor. Wat een griezel zeg...