Hond bleek niet op oppasadres...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 19:27

Onze hond is eenmaal een weekend bij een pension geweest.
Mijn vriend had haar heen gebracht, ik had haar spulletjes klaar gezet.
Een kussen, snackbal, bot, riem en voer.
Toen ik haar kwam ophalen moest ik bij de kassa wachten :?
Ik wou persee meelopen omdat ik wou zien waar ze gezeten had.
Dit was volgens hun onmogelijk en hoogst ongebruikelijk, na lang aandringen mocht ik dan toch meelopen.
Ze zat alleen in een kale kennel, zonder kussen, bot of speelgoed -:(-
Verbaasd vroeg ik waar haar spullen waren, bleek dat eigen spullen meenemen niet toegestaan was.
Bij de kassa kreeg ik de spullen terug.
De hond stonk, was dolblij om mij te zien en scheet oranje bagger.
Toen ik de spullen thuis uitpakte zat de trommel met voer nog vol.
Vandaar dat ze oranje bagger uitpoepte :r

Heb echt hysterisch zitten huilen om wat ik mijn hond had aangedaan |(
Omdat mijn hond een sterk karakter heeft kan ik haar niet bij familie of vrienden onderbrengen vandaar dat de keuze op een proffesioneel pension viel.
Na dit voorval durf ik haar aan niemand meer toe te vertrouwen en gaat ze altijd met ons mee :+:

Jammer genoeg is dit voor jullie niet mogelijk omdat de hond wagenziek is.

Vindt het verschrikkelijk dat er mensen zijn die zo met dieren omgaan die hun zijn toevertrouwd -:(-
Misschien weet je dierenarts een vertrouwd adres?

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 19:31

Ze kan gewoon haar geld terugeisen; er zijn afspraken gemaakt en die zijn niet nagekomen.
Ik wil wedden dat het tweede adres geen cent heeft gehad voor de opvang, of minder dan de betaalde 10 euro per dag... en dat het eerste adres dit geheim wil houden. Logisch, maar het mag niet.

Ik zou hier zeker even achteraan gaan... als je moeder zelf niet durft, moet jij het gewoon doen. Je kent de situatie, dus dat hoeft geen probleem te zijn. Confronteer haar desnoods met het feit dat jullie weten hoe lang de hond er is geweest (je hoeft niet te vertellen hoe je dit weet) en dat je absoluut contact wilt met de andere oppas.

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 19:31

Dat je moeder het telefoonnummer niet krijgt zegt al genoeg -O-
Als jullie rechtsbijstand hebben dan zou ik die eens bellen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 19:33

Daantjuhhh, dat is echt heel lief van je, maar ik denk dat het te ver weg is. Mijn ouders wonen in Alphen aan den Rijn en de hond is erg wagenziek. Daarbij komt ook dat hij in de herfst 17 jaar wordt dus mijn ouders willen zijn hartje een beetje sparen.
Maar ik heb al veel aanbiedingen gehad dus hij heeft sowieso al een plaatsje in september :)

Jaydee, dank je wel, we hadden heel vroeger een paard die Condor heette, dus dat klonk zo leuk bij elkaar. Condor is al 13 jaar overleden, maar Andor is er nog steeds.

Diessel, wat er gzeg. Wij hebben met de vorige hond van mijn ouders hetzelfde meegemaakt bij een goed bekend adres. Maar dat is inmiddels al zo'n 18 jaar terug. Ook die hond kwam uit een achteraf gelegen hokje en stonk een uur in de wind. Ik had nog nooit een hond zo blij gezien als haar toen we haar gingen ophalen... Later hebben we ook Andor een keer daar gebracht, maar hij kwam toen broodmager terug. Hij is al geen goede eter en de anderen honden aten sneller dan hij. Daarna hebben mijn ouders besloten om hem naar een particulier adres te brengen, maar dat is nu dus ook misgegaan....

Nakisha, we laten het hierbij... maar ze is wel een klant kwijt...

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 19:36

Storm76 schreef:
Jaydee, dank je wel, we hadden heel vroeger een paard die Condor heette, dus dat klonk zo leuk bij elkaar. Condor is al 13 jaar overleden, maar Andor is er nog steeds.

Klinkt inderdaad leuk :)
Ja, voor een hond is Andor toch best aan de oude kant? Ligt ook wel aan het ras, geloof ik.
Ik heb haast nog nooit de naam Andor in de paardensport gehoord, maar honden die Andor heten hoor ik wel vaker. ;)

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 19:41

Wat een nare ervaring voor je ouders. Helaas gebeurt het best vaak in pensions, of met oppassen dat het fout gaat. Ik moet zeggen, op marktplaats zijn heel veel mensen/ gezinnen die het leuk vinden om op een hond te passen. Dit hebben mijn ouders gedaan, en de hond zag er na 4 weken bij dat gezin heel goed uit en mankeerde niks.
Zelf heb ik regelmatig een oppas voor mijn katten nodig, vanwege mijn werk en dit ging ook niet altijd even lekker. Ik kwam van de week thuis namelijk en 1 cavia zat niet in zijn hok. Dus ik zoeken door het huis. Op een gegeven moment op het balkon gekeken, lag er een vuilniszak. Daar lag mijn cavia in, dood. Ze hadden mij gesmst.. Die ik dus niet had ontvangen. Dat was een beetje de druppel voor mij. Dieren kunnen doodgaan, maar meld het dan netjes. :(
Nu heb ik een bedrijfje ingeschakeld die heel professioneel zijn. Ik hoop dat dit beter gaat. .
Voor iedereen die een oppas zoekt, een dagje proefdraaien werkt, vraag id en telefoonnummers, of laat je buren een steekproefje doen als ze thuis oppassen ;)