Je zou mijn mega muggebult eens moeten zien! Het is een dikke pijnlijke schijf met een diameter van zo'n 10 centimeter (als het niet meer is).. en het 'puntje' waar de mug heeft geprikt is helemaal ontstoken.. en daar heb ik er zo'n 4 van.. de rest is ook groot.. maar dit is echt het toppunt.. zou ik allergisch kunnen zijn voor muggen?
Ik werd er ook gek van. Dus heb eerst een spray om muggen te doden gebruikt (want kon hem nergens vinden, al dagen niet) en heb nu zo'n stekker van de kruidvat die een hoge toon maakt waardoor insecten wegblijven. Tot nu toe geen last meer gehad. Ik hoor het ding trouwens zelf wel als het helemaal stil is verder, maar dat is lang niet zo hinderlijk als een mug.
Ik krijg dat soort bulten ook bij muggen hoor . En ik ben allergisch, dus het zou best kunnen dat jij dat ook bent. Je had m'n benen moeten zien vandaag om dan nog te zwijgen over m'n rug/schouder .
Maartje1990
Geplaatst: 03-07-09 19:08
*krabt aan haar 30 muggenbulten* ik word er werkelijk waar hárstikke gestoord van! En ik heb er ondertussen écht een stuk of 30! Vroeger werd ik werkelijk waar nooit gestoken kon ik door een hele muggenzwerm lopen en had ik hoogstens één piepklein bultje gezien de mug zich had bedacht dat ik niet smaakte. Maar tegenwoordig.. vréselijk. Van 't gezoem heb ik geen last maar die jeuk.... ik word er toch zo niet goed van! Ik ga me écht een klamboe aanschaffen! Mij krijgen ze niet meer!
tip: tegen de jeuk kun je er azijn op doen! (gewoon even op een stukje keukenrol en dan daar smeren waar 't jeukt werkt geweldig!)
romy_b
Geplaatst: 03-07-09 19:12
tot nu toe heb ik er weinig last van, ik denk dat een hor toch wel heel goed werkt als je die altijd dicht hebt! alleen nu zit ik weer vol met bulten van Dazen.. aaaarg.. ga kapot van de jeuk
Uthrick
Geplaatst: 03-07-09 19:25
Zal ik jullie eens jaloers maken....... de muggen lusten mij niet Ik ben al 3 jaar muggenbult vrij Ze zitten er wel, ook op mijn slaapkamer maar op 1 of andere manier laten ze mij met rust. Mijn exvriend werd elke nacht lekgeprikt, laatst sliep hier een vriendin en die had ook de nodige bulten toen ze de volgende ochtend wakker werd en ik niks! Geen idee hoe het komt, ik eet niks speciaals en smeer me ook niet in met antimuggen spul ofzo. Van mij mag het zo blijven
Springruit06
Geplaatst: 03-07-09 19:47
IKbenEllen schreef:
Is dat niet van een daas [***]... die steken gewoon door kleren heen en geven dat soort bulten.
Nee, ik weet zeker dat het géén daas is.. de bulten waren namelijk gekomen nadat ik had geslapen in een kamer met een mug..
Twiggy2008
Geplaatst: 03-07-09 19:49
Wij wonen in een omgeving met veel muggen (en andere engerds ), vanwege het water (Loosdrechtse Plassen) en de bossen. Ik heb de ramen heerlijk open, maar wel met van die plakhorren (kun je o.a. bij de Gamma kopen). Ideaal!!!! Het is makkelijk op je raam te maken en er komt geen mug binnen. En ook ander gespuis blijft redelijk buiten. Ja. door de deuren vliegt er wel eens wat naar binnen, maar als je de deuren van de slaapkamers redelijk dicht houdt, heb je nergens last van, hoor. Ik hoef nooit meer op muggenjacht.
Lilliputter
Geplaatst: 03-07-09 20:18
Mij prikken ze nog niet al heb ik het graag Raam staat gewoon open, maar gelukkig geen mug te bekenen!
iedere avond sprenkel ik m'n kussen onder, m'n deken. me zelf. en daarna doe ik wat op een washandje en dat leg ik boven op mijn bed. sinds ik da doe heb ik der geen last meer van. ook heb ik een hor voor mijn raaam zitten. en dit scheelt heel veel
Oh jak, zit ik net rustig op mn laptop te tikken hoor ik opeens DE bekende zoem van de zomer Dat wordt mezelf vanavond toch eens even insmeren met dat spul vande Kruitvat.
Nell_
Geplaatst: 05-07-09 00:11
Ik heb nog nergens last van gehad *Klopt af* Komt misschien omdat er bij ons overal horren voor de ramen staan! Zoiezo word ik niet vaak geprikt door muggen!
Die zakjes werken ook tegen vliegen, had geen idee dat het ook tegen muggen werkt. Vliegen schrikken zich iig kapot als ze zichzelf in het zakje zien waardoor ze wegvliegen. Door het water vergroot het en zien ze zichzelf dus heel groot.
Van de week heb ik zo'n apparaatje bij de blokker gekocht (2 euro) Dat ding stop je in je stopcontact en je hoort een klein gezoem. Tot nu toe maar 1 muggenbult. Al 2 nachten raam open gehad.
Nathalie
Geplaatst: 05-07-09 08:19
Is denk ik toeval.
Of ik heb hele hardnekkige muggen..... Want bij mij werken die piepdingen niet. Geven me alleen koppijn na een week snachts naar het gepiep luisteren.
ik meld me, ik heb werkelijk waar alles geprobeerd, ik had zelfs een op maat gemaakt hor, piepdingen, geur dingen, en mezelf ingesmeerd ik werd altijd snachts wakker van het gezoem, muggen slaan letterlijk op hol als ze me ruiken, nu heb ik van me stiefpapa een citronella plant gekregen, hij staat naast me bed en is loeisterk, maar eerlijk is eerlijk, ik ben al een week jeukvrij
ik slaap nu in de tent buiten, wegens teveel mugoverlast
Wendel
Geplaatst: 05-07-09 09:13
Ik meld me ook even. Ik heb er snachts geen lanst van want ik slaap onder een huge klamboe. Maar overdag en vooral als ik bij de paarden ben. Ik ben donderdagavond 3 keer gebeten door dazen. Vrijdagavond weer 2 keer. Ik verga van de jeuk. Heb vanacht watjes met azijn erop gehad tegen de jeuk maar het helpt niet. Ben er echt gewoon misselijk van. Pfff wie weet een goede tip tegen de beten, en dan vooral tegen de jeuk! Schijven zo groot als een 50 eurocent stuk.