Jullie honden ook zo last van de warmte?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re: Jullie honden ook zo last van de warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:18

eet ie geen vers vlees dan?als rodi oid??

of wil je hem dat niet voeren?

ik moet zeggen,mijn honden krijgen allemaal vlees,en ze hebben brokken staan overdag,als ze honger hebben kunnen ze wat eten,maar de brokkenbak blijft nu wel langer vol als normaal...

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:32

wij hebben de ven aan staan en de honden bij ons gaan er lekker bij liggen..
Alleen onze herder heeft echt last van de warmte..
hmm en last van zijn pootje :(:) . heel stuk kussen onder zijn poot is weg, maar ongelooflijk, ik onsmet het met soda en hij vind het goed :+

Mijn Labje heeft het ook bloedheet, die duikelt af en toe het zwembadje in ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:54

kimmie261 schreef:
eet ie geen vers vlees dan?als rodi oid??

of wil je hem dat niet voeren?

ik moet zeggen,mijn honden krijgen allemaal vlees,en ze hebben brokken staan overdag,als ze honger hebben kunnen ze wat eten,maar de brokkenbak blijft nu wel langer vol als normaal...

Ik ga hem vandaag alleen kip en rijst voeren, en morgen haal ik Smuldier voor hem, dat zal hij zeker eten. Maar zijn maag moet eerst even wat kalmeren, gevoelig maagje joh, rashondjes hè.....

Hij eet regelmatig vers, mijn DA is er geen fan van, maar daar heb ik lichtelijk schijt aan, het is goed voor hem, en zijn vacht wordt er gewoon echt mooier van. Ik geef ook brok hoor, maar dat weigert meneer nu, en ik wil wel hebben dat ie eet, zo dik is ie nou ook weer niet......

Je hoort altijd dat honden dikker worden na castratie, nou meneer niet hoor, eet als een bootwerker (normaal dan he) en komt geen gram aan...... ik zou willen dat ik hem wat dikker kreeg, maar goed, een halve kilo brok per dag, een halve kilo vlees, en rijst, zou die toch van aan moeten komen, zou je denken.......

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:09

Ons jackrusseltje van 12 jaar heeft nergens last van :).
Hij ligt de hele dag in de zon te bakken of hij gaat beestjes vangen in de zon.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:13

Onze herder heeft het ook warm, gelukkig is die wel zo slim om in de schaduw, de garage of op de stenen vloer te gaan liggen.
Zwemmen doet hij ook graag dus iedere dag gaan we ff naar het water om hem te laten zwemmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:14

Mijn Jack-russel blijft wel veel binnen met dit weer, lekker op de koude tegels.
Ik weet niet of iemand het al gezegd heeft (niet alle pagina's gelezen) maar wat ze ook heel lekker vinden met dit weer is ijsklonten! Wij hebben in de vriezer een vak voor extra grote klonten (formaat van 2 à 3 normale ijsklontjes) en daar krijgt hij er af en toe één van. Hij vind het echt heerlijk, en kluift ze gelijk op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:12

Hond heeft weer gegeten, voelt zich een stuk beter ook. Je ziet het altijd gelijk aan zijn ogen, mooie ogen heeft mijn hond :+:

Menu: kip, rijst, bouillon (vrouwtje zelf gemaakt, zonder zout), en een handje brok, ging er prima in, volgens mij had meneer grote trek. Iig vond hij het erg lekker.
Maar ik kan dan ook heerlijk hondenvoer klaarmaken, heb recepten uit een oud boek 8-) en die zijn volgens Tibeau héél erg lekker :9

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:23

oeehh Yamcha, wat is jouw geheime ingredient? Mijn honden krijgen nu dieetbrokken, aangezien ze veel te dik zijn, maar ze eten het niet bepaald van harte. Ik doe er nu een beetje water bij dat de brokken wat zachter worden en ik doe er een stuk smuldier diepvries vlees bij en dat meng ik door elkaar.
Het gaat erg langzaam met afvallen en ik merk er ook niet veel van jammer genoeg. Terwijl ze nu echt veel minder eten en ze krijgen ook geen tussendoortjes, alleen 's avonds een koekje. Maar ze willen niet echt dun worden, zelfs niet met dit weer...

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:23

Fijn dat hij weer eet :D Ik dacht mijn terrierkruising zal het wel warm hebben, dus ik vul zo'n schelp (Jeweetwel zo'n zandbak voor kleine kindjes in schelpvorm) met wat water. En de hond kijkt me aan met: denk maar niet dat ik daarin ga hoor baasie.. Dus ik kom op nou hup! lekker afkoelen! toen ben ik er maar in gaan zitten maar de hond wou zelf echt niet. Dan maar ijsklontjes gevoerd en dat vind ze wel heel lekker :D

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:26

ah, jij bent in ieder geval wel lekker afgekoeld ;).

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:27

Yamcha schreef:
Arme Beau hij vindt het echt véééél te warm....... wil ook niet eten overdag, 's avonds wel gelukkig......
Ik laat hem zwemmen zoveel ik kan, maar warm blijft het.....

Meer honden die écht niet tegen de hitte kunnen?

Mijn hond krijg serieus om het uur ( dus éen x in de twee uur ) de tuinsland over zich heen allebei ja! ) x]

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:31

Mijn honden gaan tussen 12 en 15 naar binnen. Binnen is het erg koel. Verder sta ik s'morgens om half 7 al met ze buiten, dan gaan we tot een uur of 8 even lekker donderjagen.

Sorry komt uit Singapore dus die heeft er niet zoveel last van, maar die arme Lola wel. Ze hebben hier ook een eigen zwembadje, Zo'n kunstofschelp. Lola gaat er regelmatig in staan.

Na tienen sávonds komen de dames weer echt tot leven en wordt er flink geraust. Ik ga met dit hete weer echt geen wandelingen maken met Lola. Ze mag de hele dag in de tuin (700 vierkante meter) en 2 keer per dag het weiland in met Sorry.

Het is even niet anders....

Oh ja hier krijgen ze ook af en toe een ijsklontje of een cherrytomaatje uit de koelkast. Vinden ze geweldig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:33

sunny_l0ve schreef:
oeehh Yamcha, wat is jouw geheime ingredient? Mijn honden krijgen nu dieetbrokken, aangezien ze veel te dik zijn, maar ze eten het niet bepaald van harte. Ik doe er nu een beetje water bij dat de brokken wat zachter worden en ik doe er een stuk smuldier diepvries vlees bij en dat meng ik door elkaar.
Het gaat erg langzaam met afvallen en ik merk er ook niet veel van jammer genoeg. Terwijl ze nu echt veel minder eten en ze krijgen ook geen tussendoortjes, alleen 's avonds een koekje. Maar ze willen niet echt dun worden, zelfs niet met dit weer...

Kippenbouillon :9

Gewoon een goedkope braadkip of soepkip in een grote pan, 2 uur koken, kip slachten (goed alle botten eruit halen, honden mogen geen gekookte kippenbotten) in stukken, en gewoon alles erin, en je verdeelt de bouillon met vlees in bakjes, en dat vries je in. Je kunt het ontdooien wanneer je wilt, en je hebt altijd iets om het voer extra lekker te maken.

Moet je hond wel fan van kip zijn, anders werkt het niet :+

Runderbouillon kun je trouwens ook maken, vinden ze ook lekker, flink stuk rundvlees in de pan met water en goed laten trekken. Dat moet alleen wel 5 uur opstaan.
HBVisser schreef:
Oh ja hier krijgen ze ook af en toe een ijsklontje of een cherrytomaatje uit de koelkast. Vinden ze geweldig.

Cherrytomaatjes vinden ze lekker ja :j

Maar die van mij hoeft écht geen ijsklontjes, vindt ie veel te koud :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-07-09 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:35

Niinatjuh schreef:
Yamcha schreef:
Arme Beau hij vindt het echt véééél te warm....... wil ook niet eten overdag, 's avonds wel gelukkig......
Ik laat hem zwemmen zoveel ik kan, maar warm blijft het.....

Meer honden die écht niet tegen de hitte kunnen?

Mijn hond krijg serieus om het uur ( dus éen x in de twee uur ) de tuinsland over zich heen allebei ja! ) x]

Hoef ik bij die van mij echt niet te doen :=

Zwemmen vindt ie heerlijk, maar de tuinslang heeft ie een hekel aan.... moet sowieso al heel sneaky zijn kop nat maken met een emmer, als ie me ziet rent ie hard naar binnen :')

rooz_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:38

Onze hond eet sinds gister ochtend niet echt meer, waarschijnlijk/hopelijk door de hitte :Y) . Ze heeft alleen wat stukjes korst ( brood) gegeten omdat het opgegooit werd maar verder niks.
Normaal is ze super druk ( zit iets verkeerd in der hersenen, continue stress en waakzaam) en nu lijkt het alsof we geen eens een hond hebben :+ . Moet zeggen dat het in het begin wel fijn was maar nu mag ze wel weer normaal/hysterisch gaan doen. Dierenarts is al gebeld maar moeten nog even afwachten hoe het vanavond gaat met eten.

Zelfs met uitlaten blijft ze na een tijdje gewoon staan en moeten we haar weer aanlijnen zodat ze verder loopt, hopelijk is die hitte snel voorbij. Doe mij maar 20 C ;)

Die van ons wilt ook geen tuinslang zien inderdaad hahaha, als k met een koude/natte washand aankom voor der koppie kruipt ze al weg. :P

moppielover

Ons hondje rent al naar binnen als hij ook maar ergens water ziet of hoort :P. Hij houd echt niet van water.

Janiniie

Yamcha, mijn honden vinden het hééééééééééééérlijk en men zwarte hondjeweet als het vrouwtje wat wil, is dat goed voor der ( zo goed van vertrouwen is ze dus) De oude dame is onderhand 14 ^^
Maar e gaat er echt voor staan en de andere, die vind het ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:40

Tibeau zou jouw honden echt keihard uitlachen :D

Maar die van mij eet medicijnen zo uit mijn hand, over vertrouwen gesproken ;)

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:41

Yamcha schreef:

De mijne doet dat ook.. Lekkerpuh! De mijne is zelfs zo dat als ik met der naar het water loop, ik spring er in en zeg kom bij t vrouwtje, zwemt ze mee x] En zogauw ze moe word gaat ze piepen en dan gaan we naar kant, ze loopt ook áltijd los.. ^^
En volgt overal, vreemde moet ze niet.. =O

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:42

Niinatjuh schreef:
Yamcha schreef:

De mijne doet dat ook.. Lekkerpuh ;) ! De mijne is zelfs zo dat als ik met der naar het water loop, ik spring er in en zeg kom bij t vrouwtje, zwemt ze mee :9 En zogauw ze moe word gaat ze piepen en dan gaan we naar kant, ze loopt ook áltijd los.. *D
En volgt overal, vreemde moet ze niet.. =O

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:53

Ik heb vanmiddag weer zo gelachen!
Vannochtend naar de Aldi gereden, daar een schel gekocht. Deze 's Middags in de tuin gezet en er een klein laagje water in gedaan. Ze snapte eerst niet zo wat ze er mee moesten, er dus maar snoepjes in gegooid...
De lab kon ineens snorkelen! Deed dr neus onderwater en ging heel hard bellen blazen,geeen gezicht!

De volgende ging erin staat spetteren en de derde bleef op n afstandje, die vond het wel best.

Aan 't eind met z'n 3e lekker uit het badje staan drinken :+

Tuig... :D