Een topic openen, dier in nood of ziek, maar niet naar de DA

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:55

Helaas heb ik geen paard, dus ook geen stinkende dekens. Tevens heb ik niet zozeer last van vlooien, maar wel veel teken hier. En mijn kleine yorkie krijgt daar een heuse grote zwelling van. ;(

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:56

marleen_usar schreef:
Even een vraag,als ouders nou niet naar de D.A willen gaan dus geen verantwoording nemen.Reageren de kinderen later dan hetzelfde denken jullie? Dus je wordt als kind gepest zeg maar pest je dan leter ook je eigen kinderen?

Het lijkt me juist niet.
Kinderen van strenge ouders worden immers heel soft tegen hun kinderen, da's ook algemeen bekend.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:06

Miss_Malfoy schreef:
marleen_usar schreef:
Even een vraag,als ouders nou niet naar de D.A willen gaan dus geen verantwoording nemen.Reageren de kinderen later dan hetzelfde denken jullie? Dus je wordt als kind gepest zeg maar pest je dan leter ook je eigen kinderen?

Het lijkt me juist niet.
Kinderen van strenge ouders worden immers heel soft tegen hun kinderen, da's ook algemeen bekend.

Terwijl mensen die hun kinderen misbruiken zelf graag als excuus aanvoeren 'maar ik ben zelf ook misbruikt'. Om maar even een zijweg te noemen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Een topic openen, dier in nood of ziek, maar niet naar de DA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:11

Pff, en daar heb jij weer gelijk... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:05

marleen, ik weet het niet of de opvoeding meespeelt, ik denk dat je zoiets van nature meekrijgt, dierenliefde.
Begint als als kind, je al van streek kan zijn als je een rupse doodtrapt.
Feit dat sommige kinderen kwaad worden als je ze adviseerd naar de DA te gaan zegt imo al genoeg....Kijk ook eens naar de begintitels vol spelfouten, scheldwoorden, en smilies. Ik weet het niet hoor maar dan moet ik er knap naastzitten wil het weer zo'n topic worden, ik ga toch niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:15

Ik heb ook weleens zo'n topic geopend hoor. Mijn hond geeft heel erg vaak over. Nou ik ben al ontelbare keren naar verschillende dierenartsen en klinieken geweest en die hadden geen idee wat hij kan hebben. Als hij dan weer overgeeft dan ga ik niet weer naar de DA om 150 euro te betalen en dan te horen krijgen dat ze niet weten wat hij heeft. dan open ik een topic op bokt, kijken of iemand misschien hetzelfde probleem heeft en misschien iets anders kan bedenken.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:44

breezy302 schreef:
Ik heb ook weleens zo'n topic geopend hoor. Mijn hond geeft heel erg vaak over. Nou ik ben al ontelbare keren naar verschillende dierenartsen en klinieken geweest en die hadden geen idee wat hij kan hebben. Als hij dan weer overgeeft dan ga ik niet weer naar de DA om 150 euro te betalen en dan te horen krijgen dat ze niet weten wat hij heeft. dan open ik een topic op bokt, kijken of iemand misschien hetzelfde probleem heeft en misschien iets anders kan bedenken.

Maar kijk wat je hier zelf zegt.... en als je dan een topic opent om te kijken of er ervarings- "deskundigen" zijn die je misschien tips kunnen geven, dan is daar natuurlijk niets mis mee.

Er staan zoveel topics over kwalen die zijn vastgesteld door de dierenarts waar dan raad en advies van anderen gevraagd worden. Super zelfs, om verder te kijken dan de dierenarts. Maar bij twijfel wel altijd éérst de dierenarts dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:48

Breezy, alsjeblieft lees de begin post eens door, zo trek je dingen uti zijn verband en dat is niet nodig voor dit topic.
Zoals Laika al zegt gaat dit topic NIET over mensen die wél de moeite nemen om een DA in te schakelen.

De titel is immers 'topic openen, dier in nood of ziek maar NIET naar de DA'

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:56

Kan me er ook serieus flink aan irriteren!
Ik sta redelijk snel bij de DA als 't gaat om mn beestjes.
Zo hebben we een konijn op 3 poten. Kwamen op een zondag avond thuis, konijn had het voor mekaar gekregen om z'n poot zo ergens tussen te draaien (nóóit ontdekt waar 't was), dat het een open botbreuk was. Totaal : 275,-
Had ik uit het asiel 11 konijnen voor kunnen halen.

Ik denk dat ik voor mijn ratten nu, aan DA kosten zo' n 500 euro kwijt ben. Heb ze voor 10 euro gekocht.

Ik snap mensen soms gewoon echt niet. En ben dan altijd onwijs blij dat mijn moeder me zo opgevoed heeft, dat als er een dier maar iets heeft, we naar de DA gaan. Bedankt, mam!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:06

Goed zo Nikki, zo hoort het ook!! Ik ben zelf opgegroeid in een gezin waarvan mijn moeder het niet breed had, maar dieren laten lijden was er niet bij, mn moeder zei altijd; 'als jij pijn heb ga je ook naar de dokter'

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:09

Hier hebben we het ook zeker niet breed.
Woensdag moet de poes onder het mes, d'r gebit word opgeknapt en gedaan. Hebben we toch even voor moeten sparen, maar haar laten lijden daardoor?
Geen haar op mn hoofd die eraan denkt.

Serieus, ik denk dat de DA aan ons alleen al zo'n 9000 opgehaald heeft, als het niet meer is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:12

Helaas zijn DA's erg duur....maar dat weet je als je aan een dier begint. Heb je geen geld is een verzekering mss een hele mooie optie. Voor nog geen 10 tje per maand kan je je kat al verzekeren.
Maar ook daar zijn weer voor en tegenstanderd in, je heb mensen die dát al veel geld vinden....

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:30

grappig chiqa :P had hier een jaar geleden ook ee topic over geopend haha :P

denk er precies hetzelfde over hoor
beter een keer te veel dan te weinig denk ik altijd maar

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:32

Het zijn vaak van die dingen die dan net weer daarbuiten vallen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:40

Het meeste wordt vergoed. Op HD en ED na. Maar kwalen als een virusje, gebroken pootje, kanker, enten, wormen en vlooienmiddelen, ontstekingen, infecties, gebitsproblemen, labonderzoeken bloed en urinetesten, rontgenfoto's, fysio... krijg je gewoon terug.
En dat zijn er nog te kort om op te noemen! En dat zijn presies de dingen waarom sommigen niet naar een DA gaan omdat ze bang zijn dat dít wat kost....
Dan zou een verzekering toch heel mooi zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:56

Chiqa schreef:
Hoi Dees [naam] nee juist heel goed dat je de kanarie niet onnodig heb laten lijden omdat je portemonaie belangrijker is, mogen mensen een voorbeeld aan geven.
Goed ik begrijp inmiddels dat het dus idd de portemonaie is, ongelovelijk dat soort mensen horen geen dieren te houden.

Quell, ik heb dat verhaal gelezen en heb het advies eerder in dit topic maar opgevolgt, snel wegklikken
ze gaan toch niet naar de DA zien hem liever pijn lijden.

ik kan er echt niet tegen dat mensen geld belangrijker vinden.. gebeurd veel vaker, heb op mijn stage ook wel eens de vraag gekregen hoe het kon dat mevr. haar goudvissen zo snel doodgingen.. euhm hebt u ze in een kom? ja.. nou daardoor dus.. maar daar wou ze niets van weten, dat kon het niet zijn, je gaat natuurlijk niet een aquarium voor een goudvis aanschaffen.. schaf dan helemaal geen goudvis aan, en zet er een nepvis in denk ik dan.. of een meisje dat een hamsterkooitje voor een rat wil aanschaffen omdat die kooi zo goedkoop is.. ik zou nog geen hamster in dat kooitje zetten zo klein.. rat kan zich dan amper omdraaien..
DA vond het wel heel sneu van de kanarie, maar goed, vanmorgen heb ik al behoorlijk wat etter/pus uit het oogje gehaald (kwam uit de bult onder haar oog) en ze was te zwak om te behandelen, dus dan houd het op.. ze vergeleek het beestje nog met ET.. zo misvormd was haar koppie geworden..

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:05

Ik ken dat hoor.. Toen ik nog stage liep was er ook een vrouw, die wou 1 ratje voor haar zoontje kopen, een niet al te duren kooi, voer moest ook niet al te duur worden en ze vond de rat ook wel wat aan de dure kant (12,50).
Heb mevrouw vertel dat ze met deze instelling van mij geen rat mee kreeg en dat ze zich eerst eens moest verdiepen en ik haar daar graag bij wou helpen.
Mevrouw heeft geïntreseerd mijn verhaal aangehoord en toen toch maar besloten geen rat te nemen.

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:47

Ik denk dat veel mensen de ernst van de situatie zelf niet zien of willen zien.
Die denken vaak dat ze nog wel een nachtje kunnen wachten of zijn bang dat het veel meer geld kost (wat trouwens geen excuus is om niet te bellen). Ik kan me er ook vresenlijk aan ergeren, en vindt het dierenmishandeling als mensen niet naar de dierenarts gaan als dit nodig is.

Ik ben iemand die soms wel eens te snel naar een dierenarts gaat.
Maar dat is omdat ik weet en heb gezien hoe snel dieren achteruit kunnen gaan, als een dier ziek is telt vaak elke seconden. De kittens die ik opvang zijn voor mijn gevoel mijn kindjes dus ik doe dan ook alles voor ze, ook al kost het veel geld. Ik ben zelf vaak genoeg in het weekend of midden in de nacht naar de spoeddienst geweest met een zieke kitten.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:54

Hier loopt op het moment een kitten van 10 weken rond met een beginnende longontsteking. Diertje is hiervoor 3x naar de DA geweest in 3 dagen, heeft 10 dagen AB meegekregen (2x per dag een half pilletje) en wij hebben haar zelf 3 dagen (2x per dag) moeten spuiten om de longen een steuntje in de rug te geven.
Ik was zelf op vakantie toen het kitten slecht werd, gelukkig ziet mijn moeder (die op ze lette) ook wel of het goed of slecht is en ze wéét dat ik wil dat er gelijk aktie wordt ondernomen. Die rekeningen betaal ik wel, geen punt, als het dier maar beter wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:16

Nikki__ schreef:
Heb mevrouw vertel dat ze met deze instelling van mij geen rat mee kreeg en dat ze zich eerst eens moest verdiepen en ik haar daar graag bij wou helpen.
Mevrouw heeft geïntreseerd mijn verhaal aangehoord en toen toch maar besloten geen rat te nemen.

Wat goed van je!!! :j Zo hoor je ook een dier te verkopen, gelukkig kon deze vrouw ook naar zichzelf kijken en was het toch niet zo'n goede keus, en nam ze je advies aan, dan maar geen dier.
Je wil niet weten wat er was gebeurd als het diertje ziek was geworden..... ;(

Dees daan, ja zulke verhalen kan ik ook gewoon niet geloven. Of als je een wat ouder dier naar de DA brengt en er een dure operatie aankomt die levensreddend is en succesvol.
Dan de standaard vraag; 'hoe oud is het beestje, is tie het nog wel waard? Heel Nederland zit vól met jonge diertjes'
Ik bijt mn tong er dan maar af met dat soort mensen in discussie gaan is zinloos ze houden er een ander idee op na...
Ik ga ook ver...Ben geen DA renner hoor (Kan heel veel zelf) maar soms moet je wel eens prioriteiten stellen.
Sterkte met het verlies van je kanarie.

Quell. Als er ook wel een is waar ik mijn twijfels nooit bij heb gehad is dat jou wel!!
KLasse wat jij doet voor huisdieren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:47

bij ons kregen ze dan ook geen dier mee :n er kwamen ook wel eens jonge jongens die muizen of een rat mee wilde hebben, dan vroegen we ook waarom, twijfelden we dan kregen ze ze niet mee.. sommigen vinden het leuk om die beestjes los te laten op school, of hun moeder te laten schrikken..
helaas gaan de meeste mensen die advies krijgen waar ze niet mee om kunnen gaan/geen dier meekrijgen dan gewoon naar een andere dierenwinkel, houden daar hun mond dicht en kopen daar dus een dier.. voorkomen kan je het niet helemaal.. sommige mensen hebben een hele dikke plaat voor hun kop..

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:39

Gatverdamme zeg, bij mij gaan de rug haren al overeind staan bij t lezen van zo'n topic. Ik ga zo vreselijk snel naar de dierenarts, en ik pieker er niet eens over om eerst een heel topic de openen. Ik ben van mening dat kosten daarin geen rol mogen spelen. Tuurlijk, toen ik mijn katten wilde laten steriliseren heb ik gewacht omdat tot het schip met geld binnen was (katten komen niet buiten). En dat vind ik oke, mits het geen nood was.

Hoevaak ik wel niet snachts en in het weekend bij de dierenarts heb gezeten. Je word er akelig van. Afgelopen zaterdag nog, een van mijn ratjes had haar rug gebroken, en dan is het gewoon einde verhaal. t enigen wat ik kon doen was de spoed arts bellen om haar te laten in slapen. Nu had ik mazzel dat mijn eigen dierenarts spoed dienst had, en ik niks extra's hoefde te betalen en 'maar' 25 euro kwijt was. Maar anders had ik mooi ook de weekend kosten kunnen betalen. In zulke gevallen mag je gewoon niet wachten, Dat zou je zelf ook niet doen.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 16:53

Ik ga altijd op mijn gevoel af, mijn gevoel heeft me nog nooit in de steek gelaten. :D

Soms heb ik zelf al in mijn hoofd een bepaalde tijd gemaakt wanneer het beter moest gaan met mijn dier, maar open ik wel een topic om te vragen wat mensen hier denken, of er ervaring mee hebben.
Soms stel ik dan die tijd bij, zoals een aantal jaren geleden toen ons hondje zo hoestte en door het hoesten braakte, ik was van plan om het nog 1 dag aan te kijken maar kreeg waarschuwingen in mijn topic dat het iets ernstigs kon zijn en dus ben ik diezelfde middag nog gegaan. ;)

Malih, zo heb ik eens op zaterdag mijn hamster in laten slapen, die had ook dr rug gebroken, 5 euro!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:17

Beter een keer te vroeg dan te laat zeg ik maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 00:41

Wat soms ook wel eens gebeurt is dat iemand een topic start met wat aanwijzingen en vervolgens wacht tot er wat bruikbaars langskomt om daar vervolgens actie op te ondernemen. Op deze manier scheelt het toch weer een consult van de dierenarts, want bokt stelt heus de juiste diagnose wel. Opvallend vaak kunnen dit soort problemen opgelost worden met eenvoudige middeltjes die je bijna bij de supermarkt uit het schap kunt vissen. Dus ofwel de ziekte bestaat niet, of de feedback over de genomen actie is niet naar waarheid. In dit soort gevallen is het dus niet zo heel erg de moeite waard om erop in te gaan, meestal gewoon gevalletje aandacht trekkerij.