Chiqa schreef:Idd we leven niet meer in de jaren 80 maar in 2000 even één verschilletje met die tijd; de asielen zijn nog nooit zo vol geweest en het barst van de inteelt en andere erfelijke ziektes, je moet je schamen wil je hier nog met een lach van oot tot oor aan mee willen doen door een setje 'waardeloze' dieren (Kittens) op de wereld te zetten die geen enkele positieve bijdrage leveren aan de gezondheid van de kattenpopulatie en alleen maar tot nóg meer katten overschotten zorgt.
Tevens zadel je de nieuwe eigenaar ook nog eens op met andermans ellende, dat wil ej toch in deze tidj niet meer op je geweten hebben?
1ste: Ik ben 3 weken geleden met mijn opa naar het asiel geweest om een nieuwe kat uit te zoeken.
Toen werd duidelijk verteld dat ze nog nooit zo weinig katten hadden als de laatste paar jaar.
Ze hadden er 10 zitten (waarvan 3 besproken en 2 werden niet meer geplaatst) van de leeftijd van +/-1 jaar tot +/- 10 jaar.
Het kost trouwens ook 85 Euro, en dat is best wel veel geld (vind ik).
2de: Het is aan de nieuwe eigenaar of hij zo'n kitten wil, dus hij zit echt niet opgescheept met andermans ellende.
Heel veel raskatten hebben extra problemen en bijzonder onderhoud nodig.