hond gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

I_Love_Welsh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 11:28

Yamcha schreef:
I_Love_Welsh schreef:
wij hebben voldoende tijd

Dat idee krijg ik niet als ik jouw berichten zo lees. Jij wil een hond met alles erop en eraan, maar je wilt niet wachten.

Nou, dat kan gewoon niet.

ik wil heus wle wachten maar als ik kan kiezen tussen 2 maanden of 2 jaar dan kies ik 2 maanden

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:31

I_Love_Welsh schreef:
ik wil heus wle wachten maar als ik kan kiezen tussen 2 maanden of 2 jaar dan kies ik 2 maanden

Hoe kom je aan 2 jaar? Je hoeft heus geen 2 jaar te wachten op een Stabij pup die gefokt is volgens de regels van de rasvereniging.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:33

Laika schreef:
Het heeft heel wat gekost, zowel in inzet áls in euro's , maar wát een wereldhond! Zó onwijs dankbaar, alsof ze weet wat je allemaal voor haar over hebt. Het gaat nu dermate goed met haar dat ze gewoon heerlijk kan spelen en ravotten.

En jullie verdienen gewoon een lintje, er zijn te weinig mensen op de wereldbol die er zo over denken en zoveel voor een dier over hebben +:)+

Mijn vriend wil ook geen asiel hond, hij heeft daar helaas ook nare ervaringen mee en als ik op de site kijk kunnen de meeste honden daar ook niet met jonge kinderen. :n
Wij nemen waarschijnlijk later ook een puppy als we minder werken en kinderen hebben, nu is het gewoon nog even geen optie omdat we te veel werken.

De eisen van de TS zijn zo gek nog niet, alleen dan heb je inderdaad wel te maken met een wachttijd. Ik zou het er wel voor over hebben om een paar maanden te wachten, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. 2 jaar is wel extreem lang hoor, dan moet je of een heeeeeel speciaal ras willen ofzo.

I_Love_Welsh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 11:34

geerke schreef:
als ik TS haar 'eisenpakket' bekijk gaat ze naar mijn idee nooit slagen....
Wat heerlijk dat ik daar geen last van heb....wat letterlijk en figuurlijk op mijn pad komt(of weg)en homeless is mag mee....ongeacht ras/stamboom/leeftijd/uiterlijk....maakt niet uit.

inderdaad...allemaal tweede of derde handsjes...wie zal het zeggen....en waarschijnlijk met een lelijkere tuin dan het schatje op marktplaats....

Ik heb gekozen voor dit ras omdat ik het mooi ras vind,als ik een doodzieke bastaard op mijn pad tegen kom dan mag die ook gewoon met ons mee hoor
stamboom is voor inteelt ik wil niet een hond op 3 jarige leeftijd moeten laten inslapen wegens ziektes door inteelt
waarom kies ik voor 0-2 jaar, ik wil niet een hond waarmee je niets meer mee kan doen en binnen ene half jaar sterft. Ik weet dat de hond ouder word. dat is geen probleem
Wie zegt er wat over uiterlijk? Het maakt mij niet uit of is groen is blauw is 3 poten en geen staart
ik heb nog nooit wat gezegd over uiterlijk alleen over groote

I_Love_Welsh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 11:35

ThePast03 schreef:
I_Love_Welsh schreef:

Hoe kom je aan 2 jaar? Je hoeft heus geen 2 jaar te wachten op een Stabij pup die gefokt is volgens de regels van de rasvereniging.

je moet heel lang wachten opeen pup stabij

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:42

I_Love_Welsh schreef:

Absoluut geen 2 jaar. Wat noem jij heel lang?

Het meeste risico op erfelijke gebreken loop je door een rashond buiten de rasvereniging om te kopen. Je begrijpt hopenlijk toch wel dat er altijd een reden voor is waarom die mensen buiten de rasvereniging om fokken? Meestal omdat ze niet aan de eisen (willen) voldoen.

Van de site van de rasvereniging:

Goed gefokte pups
Goed fokken begint bij een goede basis: met honden die op HD gecontroleerd zijn, alsmede hun (voor)ouders en waarvan de achtergrond en afstamming bekend zijn, inclusief gezondheids-problemen. Alleen zo kan er een inschatting gemaakt worden of er mogelijk gezondheidsrisico's zijn bij een beoogde combinatie. Dankzij dit beleid is het aantal honden met HD en epilepsie binnen de vereniging drastisch gedaald.

Een goed gefokte pup heeft ook ouders die aan bepaalde eisen qua uiterlijk en karakter voldoen. Voordat die pup mocht worden gefokt, is de oudercombinatie door de Fok Advies Commissie beoordeeld op onder andere inteeltpercentage en mogelijke erfelijke problemen. Dit alles om er voor te zorgen dat de pup een zo optimaal mogelijke start krijgt, en u een maatje waar u vele jaren van kunt genieten.

Een stamboom is bij daarbij onontbeerlijk. In tegenstelling tot wat veel mensen denken, hebben die papieren niets te maken met status of snobisme maar alles met verstandig en gezond fokken. En juist dat staat bij ons hoog in het vaandel: onze rassen gezond houden, nu en in de toekomst!

I_Love_Welsh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 11:46

ThePast03 schreef:
I_Love_Welsh schreef:

Absoluut geen 2 jaar. Wat noem jij heel lang?

Het meeste risico op erfelijke gebreken loop je door een rashond buiten de rasvereniging om te kopen. Je begrijpt hopenlijk toch wel dat er altijd een reden voor is waarom die mensen buiten de rasvereniging om fokken? Meestal omdat ze niet aan de eisen (willen) voldoen.

Van de site van de rasvereniging:

Goed gefokte pups
Goed fokken begint bij een goede basis: met honden die op HD gecontroleerd zijn, alsmede hun (voor)ouders en waarvan de achtergrond en afstamming bekend zijn, inclusief gezondheids-problemen. Alleen zo kan er een inschatting gemaakt worden of er mogelijk gezondheidsrisico's zijn bij een beoogde combinatie. Dankzij dit beleid is het aantal honden met HD en epilepsie binnen de vereniging drastisch gedaald.

Een goed gefokte pup heeft ook ouders die aan bepaalde eisen qua uiterlijk en karakter voldoen. Voordat die pup mocht worden gefokt, is de oudercombinatie door de Fok Advies Commissie beoordeeld op onder andere inteeltpercentage en mogelijke erfelijke problemen. Dit alles om er voor te zorgen dat de pup een zo optimaal mogelijke start krijgt, en u een maatje waar u vele jaren van kunt genieten.

Een stamboom is bij daarbij onontbeerlijk. In tegenstelling tot wat veel mensen denken, hebben die papieren niets te maken met status of snobisme maar alles met verstandig en gezond fokken. En juist dat staat bij ons hoog in het vaandel: onze rassen gezond houden, nu en in de toekomst!

kennis van ons met friese stabij moest 1 jaar en 7 maanden wachten dat was in 2008
andere kennis moest 1 jaar en 11 maanden wachten dat was in 2007
op de site staat nu dat er nog steeds een lange wachtlijst is

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:51

I_Love_Welsh schreef:
kennis van ons met friese stabij moest 1 jaar en 7 maanden wachten dat was in 2008
andere kennis moest 1 jaar en 11 maanden wachten dat was in 2007
op de site staat nu dat er nog steeds een lange wachtlijst is

Als je nu eens gewoon belt naar de pupinfo en vraagt hoelang de wachtlijst op het moment is?

Je loopt toch niet liever het risico op een pup waarvan de ouders niet aan de (simpele) eisen van de rasvereniging voldoen? Zo belangrijk vind je gezondheid dus blijkbaar niet echt.

Als je echt serieus interesse hebt in een ras is de pupinfo de eerste die je belt. Alleen daar krijg je betrouwbare informatie. ;)

Anoniem

Re: hond gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 12:19

Dat sowieso, ik zou ook bellen als ik jou was.

maar hoe dan ook, als die wachtlijst zo lang is, dan zul je gewoon zo lang moeten wachten als je een pup wil met stamboom. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 12:45

I_Love_Welsh schreef:
eindelijk mogen we een hond
alleen nu het probleem, welke?
We hebben een grote onheinde tuin en we wonen in een park. Huis is ook groot. Hondenuitlaatveld (onheind) op 10 meter afstand. Beide ouders veel ervaring met honden.

Wat willen we graag:
middelgrote hond
betrouwbare waakse
buiten druk binnen rustig

we dachten zelf aan
kelpie of friese stabij

een bouvier is zeker te groot he!? daar het geen middelgrote hond is, maar ze zijn uit zichzelf betrouwbare waakse honden, hebben energie dus buiten kun je behoorlijk wat met ze doen, maar ze zijn ook blij om lekker thuis ergens te liggen (dus binnen zijn ze normaal gesproken rustig)

I_Love_Welsh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 12:53

AlexandraM schreef:
I_Love_Welsh schreef:
eindelijk mogen we een hond
alleen nu het probleem, welke?
We hebben een grote onheinde tuin en we wonen in een park. Huis is ook groot. Hondenuitlaatveld (onheind) op 10 meter afstand. Beide ouders veel ervaring met honden.

Wat willen we graag:
middelgrote hond
betrouwbare waakse
buiten druk binnen rustig

we dachten zelf aan
kelpie of friese stabij

een bouvier is zeker te groot he!? daar het geen middelgrote hond is, maar ze zijn uit zichzelf betrouwbare waakse honden, hebben energie dus buiten kun je behoorlijk wat met ze doen, maar ze zijn ook blij om lekker thuis ergens te liggen (dus binnen zijn ze normaal gesproken rustig)

bouviers vind ik zelf zuper leuk maar mijn broertje is bang voor ze want toen hij 2 was is ie onder de voet gelopen door een

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:55

Bouviers zijn wel erg dominant hé? Dus dat moet je wel aan kunnen.
Verder voldoen veel doggen ook wel aan je eisen; goed waaks, rustig in huis, buiten actief en vinden het niet zo erg als ze eens een dag wat minder lopen, bovendien staan de meesten erom bekend dat ze erg goed met kinderen zijn.

I_Love_Welsh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 13:58

anneliesdj schreef:
Bouviers zijn wel erg dominant hé? Dus dat moet je wel aan kunnen.
Verder voldoen veel doggen ook wel aan je eisen; goed waaks, rustig in huis, buiten actief en vinden het niet zo erg als ze eens een dag wat minder lopen, bovendien staan de meesten erom bekend dat ze erg goed met kinderen zijn.

maar kunnen ze ook heel veel lopen?
zouden ze het erg vinden om een keer wat meer te lopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 14:08

Is echt per hond verschillend. Ik ken een Berner Sennenhond die een hekel aan lange wandelingen heeft, ken er ook een die het heerlijk vindt....

Ken Duitse doggen die groot fan zijn van eropuit met de baas; maar dat verschilt echt per hond.

I_Love_Welsh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 14:14

maar ook per ras
bijv. buldoggen kunnen vaak niet ver lopen door hun ademhaling/neus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 14:16

Annelies bedoelt meer doggen in de zin van Duitse doggen, dogachtigen, molossers.....

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:58

Ik ken een frans bulletje dat pakwerk doet (oke, dan wel niet de serieuse vorm, maar is zeker net zo fanatiek!). Dus een platte neus hoeft niet te zeggen dat ze niet veel kunnen.

Een hond tussen de 0-2 kan verstandig zijn. Alleen dit stuit me een beetje tegen de borst ;
waarom kies ik voor 0-2 jaar, ik wil niet een hond waarmee je niets meer mee kan doen en binnen ene half jaar sterft.

Wij hebben sinds 2 jaar Taf. Is nu 9, was 7 toen ze kwam.
Ik train behendigheid, ze kent de meeste idiote trucjes en luistert goed.
Het wil dus niet zeggen dat als je een oude hond neemt, deze niks meer te leren valt en deze binnen een jaar stert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:00

Wel hoor Nikki. Tibeau bijvoorbeeld is al laaahaang dood, hij lijkt alleen nog zo levend dat ik hem hier nog altijd heb :))

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:14

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:20

Yamcha schreef:
Annelies bedoelt meer doggen in de zin van Duitse doggen, dogachtigen, molossers.....

:j Duitse dog valt dan wss ook af aangezien ze een middelgrote hond wil, ik zat meer te denken aan B/Z Sennenhonden, Bordeaux, Am. Bull, Schnauzers (erg leuk!), Hovawart, New Foundlander, Landseer ed. (dat ik deze rassen noem wil niet zeggen dat ze per definite geschikt zijn voor TS)
Maar ligt er ook erg aan wat je ziet als middelgrote hond, de rassen die hier genoemd zijn zijn wel een tikkie groter dan een Friese stabij ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:23

Ook veel leuker imo :))

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:32

Ja, dat vinden wij ;)
Persoonlijk vind ik een Friese Stabij bij de kleine honden horen ;)

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:33

Drentse Patrijs? Is toch beetje dezelfde maat?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:35

Ook heel erg leuk zijn Springer Spaniels, zo heerlijk vrolijk en actief, maar hebben wel veel beweging nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:38

Die zijn serieus leuk......

Ben persoonlijk ook erg gecharmeerd van Border Collies.....

Maar als iemand mij een Landseer of een Newfoundlander aanbiedt, zeg ik geen nee :n Heerlijke beren :+: