Hond en baan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:09

ik vind dat het wel kan maar je moet goede voorzieningen treffen

ik was werkloos toen [***] kwam....heb hem eerst rustig kunnen opvoeden,toen ging ik fulltime aan het werk en deed ik het samen met mijn toenmalige vriend,we werkte beide in wissels dus bijna altijd iemand thuis
toen ik er alleen voor kwam te staan: (relatie over) nam ik een hondenuitlaat in de arm....maar wel een particulier...1tje die op verschillende tijdstippen uit kon laten (ivm wisseldiensten) en ook aandacht gaf en eten enz ....

nu ben ik door omstandigheden weer al een tijd thuis (febr.) en vooralsnog doen de honden als ik thuis ben precies hetzelfde als ik er niet ben :+
Deze foto is genomen in de middag.....en dit is dus elke dag zo!
Afbeelding

dus tja ....zie ik geen probleem om wat uurtjes weg te gaan
In de avond gaan ze eigenlijk altijd mee...of dat nou naar stal is of dat ik nou op visite ga (vaak mogen ze gewoon mee)

mocht ik weer fulltime werken en mijn vriend en ik zijn te lang van huis dan schakel ik weer hondenuitlaat in...

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:10

Wij hebben een boerenfox en een mechelse herder.
De boerenfox kochten we als pup toen mijn vriend en ik net samen waren en ik nog naar school ging :o
Hij bleef thuis als ik vrij was en anders ging hij met mijn vriend mee naar het werk.
Een ouder echtpaar uit de buurt liet hem weleens tegelijkertijd met hun eigen hondje uit als wij er allebei geen tijd voor hadden, maar dat kwam echt sporadisch voor ;)
In je planning houdt je automatisch rekening met de hond.

Toen ik later ging werken mocht hij mee naar het werk ( in een winkel )
Dan lag hij bij de kassa of op kantoor, of hij was in het magazijn achter ongedierte aan.
Als we schappen moesten veranderen kwamen we altijd tig verstopte hondenkoekjes tegen :+

Voor een paar jaar terug hebben we een huis gekocht met ruimte voor de paarden, dus ook een groot erf.
Ik werkte intussen part time op een kantoor, dus kon de hond niet mee hebben naar het werk.
Gelukkig werkte ik halve dagen van 4 uur met in totaal een half uur reistijd.
De hond ging meestal mee met mijn vriend, maar kon ook prima even alleen thuisblijven.
De mechelaar hebben we ook als pup gekocht, inmiddels werk ik aan huis.

Mijn vriend heeft de boerenfox meestal bij zich en ik zorg voor de mechelaar.
Zo'n grote hond schrikt sommige klanten namelijk af :D
Er zijn ook klanten die de mechelaar helemaal te gek vinden en dan ruilen we een dag :O

Bij ons horen de honden helemaal bij het gezin, in alles houden we rekening met ze :D
Soms gebeuren er dingen in het leven die je vantevoren niet kon voorzien, daar is niets aan te doen :(:)
Maar mensen die fulltime willen werken en vinden dat een hond de hele dag wel alleen kan zijn :n

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 14:07

MamboBeach schreef:
BlackEyed schreef:
Familie van mij heeft een hond, terwijl beide full en partime werken.
Om 11 uur 's ochtends wordt het beest uitgelaten en om 18.00 uur nog een keer.
Ik vind het geen leuk leven voor een hond. :n

Dat vind ik nog niet zo schokkend hoor...

Het is niet schokkend, maar leuk is het ook niet.
Bovendien moest die hond zich in zijn eentje vermaken, terwijl het nog een pup was.
Iig zal het mijn keuze niet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 14:12

Wij brengen onze hond drie dagen in de week om 8.00 uur 's ochtends naar een kennis in de buurt en halen haar daar dan rond 16.30 uur weer op. Ze vindt het er fantastisch, ze hebben ook een hond en andere dieren, dus ze vindt het er prachtig. We hoeven 's ochtends alleen maar de achterklep open te doen, dan vliegt ze al de auto uit om iedereen daar te begroeten :) . Prima oplossing dus. Maar ja, dan moet je wel het geluk hebben dat je iemand in de buurt hebt wonen waar je je hond bij onder kunt brengen :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 14:12

Voor een pup is dat wel lang natuurlijk maar voor een volwassen hond vind ik van niet.
Heb ook nog een eigen leven hoor, dan zou ik nooit langer dan een uurtje of 3 a 4 weg kunnen gaan. Eh, nee, ben wel goed maar niet gek. :)

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 14:23

MamboBeach schreef:
Voor een pup is dat wel lang natuurlijk maar voor een volwassen hond vind ik van niet.
Heb ook nog een eigen leven hoor, dan zou ik nooit langer dan een uurtje of 3 a 4 weg kunnen gaan. Eh, nee, ben wel goed maar niet gek. :)

Nee, als het een volwassen hond is, die het gewend is om alleen te blijven vind ik het ook geen probleem.

En ze moeten het natuurlijk zelf weten, het is hun eigen hond, maar erg fair vind ik het niet voor een pup.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:53

MamboBeach schreef:

Mag hopen dat jij een verschil ziet tussen altidj maar langer dan een paar uur afwezig zijn of zo nu en dan een keertje....Dat is namelijk een groot verschil.

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:57

Ik werk 32 uur en ik breng mijn hond elke ochtend voordat ik naar het werk ga bij mijn moeder, zij is oppasoma ;) voor mijn hond en werkt niet, als ik uit me werk kom dan rij ik weer langs me moeder en dan haal ik hem weer op.
Ideaal :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:00

Chiqa schreef:
MamboBeach schreef:

Mag hopen dat jij een verschil ziet tussen altidj maar langer dan een paar uur afwezig zijn of zo nu en dan een keertje....Dat is namelijk een groot verschil.

Ik vind je erg onduidelijk maar ik denk dat je bedoelt of mijn honden altijd lang alleen zijn of niet? :?

Anoniem

Re: Hond en baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:08

Nee dat bedoel ik niet, jij beweerd dat je dannooit eens een paar uurtjes weg kan blijven, en ik zeg daarop, een keertje moet kunnen toch dat moet het verschil zijn ;)
Snappie?

Kehylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:11

Ik werk in een hondenpension en daar komen ook honden in de creché(dagopvang).
Mensen die bijv. een hele dag moeten werken brengen de honden dan rond 8 uur naar het pension en halen de honden 's middags tot 18:00 weer op.
De honden komen dan lekker 3 á 4 keer per dag op de speelweide (en de honden die samen met een andere kunnen zitten lekker samen met een maatje in het hok en op de speelweide).
De honden hebben het lekker naar hun zin en ze hoeven niet de hele dag alleen te zijn.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:20

Chiqa schreef:
Nee dat bedoel ik niet, jij beweerd dat je dannooit eens een paar uurtjes weg kan blijven, en ik zeg daarop, een keertje moet kunnen toch dat moet het verschil zijn ;)
Snappie?

Oh zo! Ja, vind ik van wel, dat moet wel kunnen!
En voor de honden is dit ook geen probleem gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:48

Precies, honden kunnen best wel goed tegen alleen zijn alleen moet het geen gewoonte worden.
Ik slaap ook wel eens uit hoor, dan ligt ie ook wel eens wat langer dan normaal te wachten.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 19:24

Een keertje je hond een paar uur alleen laten moeten kunnen inderdaad :)

Maar altijd, elke (werk)dag......dat vind ik echt niet kunnen....
Dan heb je dus echt een hond enkel en alleen voor je eigen vermaak.....dat die hond het grootste deel van de dag zich rot loopt te vervelend maakt niet uit dan....

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 12:03

Vind dat er best overdreven gereageerd wordt hier op honden alleen thuis. Denken jullie nou werkelijk dat zo'n dier de hele dag aandacht etc. wil? Ben je een keer een dag thuis, ligt je hond doodleuk de hele dag op bed te slapen......das echt onzin!

Ik heb dus ook honden maar hou er wel rekening mee, ik werk bijvoorbeeld tot twee uur zodat ze niet idioot lang alleen thuis zitten, echter dit komt echt wel eens voor! Jammer dan, de cavia's worden ook niet continue geaaid (en willen overigens alleen maar eten....) en de katten gaan ook hun eigen gang.

Zolang je ervoor zorgt dat als je thuiskomt, de hond de eerste is die de aandacht krijgt en de nodige beweging, zie ik er echt geen bezwaar in!

Ik heb overigens toen ik nog alleen woonde gewoon de gok genomen met een zwerfhond uit Spanje, wist niet eens of ze zindelijk was toen ze hierheen kwam en of ze alleen thuis kon zijn. Kwestie van leren en oplossingen zoeken als iets niet gaat zoals je gedacht had!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:49

Een hond is een roedeldier en dus per definitie niet te vergelijken met een cavia of een kat. De ene hond heeft overigens meer behoefte aan zijn roedel dan een ander. Ik zie hier een wezenlijk verschil tussen een Basset en een Terrier. Het niet veel/lang alleen kunnen zijn is een van de meest voorkomende redenen waarvoor afstand wordt gedaan van een Basset.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:17

daffodil schreef:
Vind dat er best overdreven gereageerd wordt hier op honden alleen thuis. Denken jullie nou werkelijk dat zo'n dier de hele dag aandacht etc. wil? Ben je een keer een dag thuis, ligt je hond doodleuk de hele dag op bed te slapen......das echt onzin!

Dus als ik het goed begrijp vind jij het de normaalste zaak van de wereld dat een hond 5 dagen in de week zo'n 9 tot 10 uur alleen komt te zitten?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:19

Dat zegt ze niet Chiqa...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:21

Nee maar ze zegt wel dat er overdreven wordt gereageerd, wat imo vrij logisch is een hond laat je niet zo lang alleen :) Zou me pas zorgen maken als er niet gereageerd zou worden vandaar mijn vraag :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:39

Ik vind ook dat er wat overdreven gereageerd wordt maar ik vind het niet normaal om iedere dag je hond 10 uur bijvoorbeeld alleen te laten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:43

Maar waar wordt er dan overdreven gereageerd Mambo heb je wat citaten, want ik vond het juist wel meevallen eigenlijk, gewoon gezonde reactie's dat dit gewoon echt niet kan als je een hond hebben wilt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:02

Nee, citaten heb ik niet, maar over het algemeen wordt er een beetje overdreven gereageerd, maar dat vind ik wel met meerdere dingen hier, dus kan ook aan mij liggen hoor! :)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 16:03

Chiqa schreef:
Maar waar wordt er dan overdreven gereageerd Mambo heb je wat citaten, want ik vond het juist wel meevallen eigenlijk, gewoon gezonde reactie's dat dit gewoon echt niet kan als je een hond hebben wilt.

Ho ho , jij vind dat het niet kan. Dat is iets heel anders dan dát het werkelijk niet kan. Het is geen feit.
Wij hebben 3 honden, ik zit op school en mams werkt (momenteel dan even niet, maar normaal wel).
Dames hebben allemaal zo hun eige doen.
Taf gaat naar boven en op zolde slapen. Gips nesteld zich in de vensterbank en Sanne op de bank zelf.
Dit doen ze ook als wij gewoon thuis zijn.
Nu ook hoor.
En die van ons gaan 's avonds mee naar boven en zijn dus geen 16 uur per dag alleen.

Ook komen onze honden allemaal uit een nog 'klotere' woonomgeving, dus is dit de hemel voor ze. En ja, als ze dat moeten sliken met een aantal uur alleen, denk ik dat er een hoop honden een moord voor zouden doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 19:19

Dus geen citaten maar wel overdreven reactie's mag ik zeggen dat ik dat erg bijzonder vindt :D :D

Goed Nikki dus jou honden zijn alle dagen rond de 8-9 uur alleen thuis?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 19:54

Niet alle dagen, maar er komen zeker dagen voor.
Vergeleken met waar ze van dan komen (10 tot 11 uur per dag alleen, buiten of in de schuur), vinden het prima om alleen thuis te zijn. Ze liggen alleen maar te pitten.