Janne92 schreef:ik moet rare sprongetjes maken of rare/onverwachte bewegingen of snoepje( wat trouwens neit werkt als hij ergens anders in geintresserd is )
Dat vind ik nou niet bepaald een goede manier om de aandacht te krijgen, in hondetaal zegt jouw hond; 'ik ben de baas dus ik geef jou aandacht als ik vind dat dat nodig is'. Als jij erom heen gaat springen zeg jij in hondetaal; 'alsjeblieft, alsjeblieft, geef me nu aandacht, toe nou, toe nou, als je me héél even aankijkt krijg je een snoepje'.
Dat geeft jouw hond alleen maar meer bevestiging van zijn leiderschap.
Neem hem aan de riem, ga met hem aan het werk en als hij zijn contentratie verliest krijgt hij 30 seconden om weer bij de les te komen, zonder dat jij daar iets voor doet. Hou een snoepje klaar, blijf gewoon naast hem staan maar doe niks, dus niet roepen, aaien oid, gewoon wachten. Geeft hij jou aandacht, dus door je aan te kijken dan geef je hem meteen een snoepje en 'goedzo! Braaf!'.
Blijft hij gewoon dom voor zich uit kijken of loopt hij bij je weg dan loop jij subiet de andere kant op, stevig tempo, niet omkijken, als de lijn strak komt; doorlopen. Je zult merken dat hij binnen enkele seconden zeer geintresseerd naast je loopt; jij bepaald wat er gebeurd, hij niet.
Geeft hij je nog geen aandacht of gaat hij bv terugtrekken aan de riem; doorlopen en steeds van richting veranderen, geen aandacht geven aan je hond.
Resultaat gegarandeerd!