castratie hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:56

Janne92 schreef:
ik moet rare sprongetjes maken of rare/onverwachte bewegingen of snoepje( wat trouwens neit werkt als hij ergens anders in geintresserd is )

Dat vind ik nou niet bepaald een goede manier om de aandacht te krijgen, in hondetaal zegt jouw hond; 'ik ben de baas dus ik geef jou aandacht als ik vind dat dat nodig is'. Als jij erom heen gaat springen zeg jij in hondetaal; 'alsjeblieft, alsjeblieft, geef me nu aandacht, toe nou, toe nou, als je me héél even aankijkt krijg je een snoepje'.
Dat geeft jouw hond alleen maar meer bevestiging van zijn leiderschap.
Neem hem aan de riem, ga met hem aan het werk en als hij zijn contentratie verliest krijgt hij 30 seconden om weer bij de les te komen, zonder dat jij daar iets voor doet. Hou een snoepje klaar, blijf gewoon naast hem staan maar doe niks, dus niet roepen, aaien oid, gewoon wachten. Geeft hij jou aandacht, dus door je aan te kijken dan geef je hem meteen een snoepje en 'goedzo! Braaf!'.
Blijft hij gewoon dom voor zich uit kijken of loopt hij bij je weg dan loop jij subiet de andere kant op, stevig tempo, niet omkijken, als de lijn strak komt; doorlopen. Je zult merken dat hij binnen enkele seconden zeer geintresseerd naast je loopt; jij bepaald wat er gebeurd, hij niet.
Geeft hij je nog geen aandacht of gaat hij bv terugtrekken aan de riem; doorlopen en steeds van richting veranderen, geen aandacht geven aan je hond.
Resultaat gegarandeerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 23:00

ik liep met trainen niet lang in een rechte lijn :n draaide ineens om naar links, of rechts, dus van de hond weg, maar ook voor de hond langs. (wel lastig om je been voor een stafford te zetten, ik ben niet zo groot haha) maar dat werkte wel :j ze moest op mij letten, ik lette niet op haar.. ik doe het met de hondjes die ik nu heb ik ook, als ik ze los heb in het losloopgebied en ze letten niet op dan ga ik ergens staan waar ze me niet zien, daar schrikken ze wel van, raken soms een beetje in paniek maar dan leren ze wel dat ze mij toch echt in de gaten moeten houden..

Janne92

Re: castratie hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 23:17

dank je wel voor het advies! met lopen heeft hij totaal geen aandacht voor me op cursus maar bev. met commando's leren doet hij het wel goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 23:21

En wat ga je nu met dit advies doen? Want heb verschillende vragen voorbij zien komen :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 23:25

Janne92 schreef:
dank je wel voor het advies! met lopen heeft hij totaal geen aandacht voor me op cursus maar bev. met commando's leren doet hij het wel goed

Vooral niet wanhopig proberen zijn aandacht te trekken, gewoon stevig tempo doorlopen, linksom, rechtsom draaien, voor hem langs, keer op zijn tenen staan als ie voor je voeten loopt, echt hoor, klinkt hard maar je hebt in no-time een zeer oplettende hond. En belangrijker; je geeft een duidelijk signaal aan hem dat jij de leider bent en niet hij en dat zul je merken in alles, ook gewoon in omgang in huis bv.

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 23:29

ik denk dat ik hem niet meer laat castreren maar me richt op de opvoeding en aan het advies van anneliesdj heb ik heel veel bedankt!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 23:59

Graag gedaan :) Wat heb je eigelijk voor hond?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 08:42

anneliesdj schreef:
Janne92 schreef:

Vooral niet wanhopig proberen zijn aandacht te trekken, gewoon stevig tempo doorlopen, linksom, rechtsom draaien, voor hem langs, keer op zijn tenen staan als ie voor je voeten loopt, echt hoor, klinkt hard maar je hebt in no-time een zeer oplettende hond. En belangrijker; je geeft een duidelijk signaal aan hem dat jij de leider bent en niet hij en dat zul je merken in alles, ook gewoon in omgang in huis bv.

Ik zoek me suf naar een hondenschool die het gewoon weer op deze manier doet. Het is hier allemaal koek dressuur. Ik mag nu 3 weken niet naar de club omdat ze loops is. Nu train ik lekker thuis op mijn eigen manier zo het examen in.

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 09:02

Ik heb een labrador hij is alleen 1 kwart friese stabij :)

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 09:34

Ik vraag mij af wat je ouders voor rol spelen bij de opvoeding van je hond? En laten zij jou de keuze of je de hond laat castreren of niet? :\

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 09:42

Mijn moeder was er mee eens.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:30

Vende schreef:
MamboBeach schreef:
Vende, heb ik je vraag goed beantwoord? ;)
Wat vind jij er zelf van dan?

Nee ik vind eigenlijk niet dat je mijn vraag goed hebt beantwoord.
Als ik vraag om een mening en alleen krijg "waarom wel" dan vind ik dat niet echt
een geweldig overtuigend argument :D.

Ik ben van mening dat castratie wel helpt, maar dat het niet hét wondermiddel is.
Het is nu eenmaal een feit dan 90% van de hondeneigenaren, en misschien zelfs meer,
niet in staat zijn om hun hond goed op te voeden omdat ze simpelweg niet weten hoe hun hond "in elkaar zit". Ze verdiepen zich niet in de hond in hoe deze communiceert en in wat een hond nodig heeft
(en nee dat is geen lekker warm plekje in bed of onbeperkt eten).

Als je een goed opgevoedde hond hebt, dan plast deze niet zomaar overal, vliegt hij niet op andere
honden af of rijdt tegen mensen op. Maar dit alles heeft óók met testosteron te maken.
Naar mijn mening is het sneu voor een hond om zijn ballen te laten zitten als hij toch
niets kan met al die hormonen die door zijn lichaam gieren, de kans is dan vele mate hoger
dat dit overgaat naar ongewenst gedrag.

Ik heb nog meerdere berichten geplaatst wwarom niet castreren, jammer dat je dat niet hebt gelezen...

Castratie vind ik een heel makkelijke oplossing.

Als je dit allemaal vindt, wat ik uit bovenstaande kan opmaken heb ik 2 heel goede opgevoede ongecastreerde reuen... O:)

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:49

Dat is heel fijn voor jou :).

Ik heb dat inderdaad niet gelezen, alleen je qoute op mijn bericht. Zal de rest nu wel even gaan lezen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 00:20

Zeker erg fijn! :j