Dieren sterven gruweldood bij Dierenambulance Hengelo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Re: Dieren sterven gruweldood bij Dierenambulance Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:59

ne omdraaien hoeft ook niet altijd snel te gaan Chloroforum wel, en pijnloos..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:22

Sja, dat moet je maar net bij je hebben :P
Werkt choroform niet hetzelfde als ether op een doekje?

Ik bel geen dierenambu voor een ernstig gewonde vogel... die doen er hetzelfde mee als ik zou doen: afmaken. Doe ik het liever zelf, scheelt weer tijd.
Als mijn pa mee is ,draait die zo de nek om. Het is natuurlijk wel een techniek op zich en die beheerst hij prima := waardoor het zeer snel gaat: alleen nog stuiptrekkingen zie je. Als je niet weet hoe het moet, moet je het ook absoluut niet doen... kans dat je alleen wat ontwricht en het beestje meer pijn doet is groot.
Zelf zoek ik iets zwaars op en dan een flinke mep achter de kop of op de kop zeg maar.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:27

SecretLIN schreef:

Ether werkt beter/sneller bedwelmend dan chloroform!!
Sterker nog in de anesthesie is chloroform als snel vervangen door ether....
http://nl.wikipedia.org/wiki/Chloroform

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:03

Bah, ik wordt er ook misselijk van!
Dit moet nodig stoppen!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:06

Less schreef:
Ongelooflijk! Geen woorden voor, en daar moet je dan met een gerust gevoel hulp aan vragen?

Dood gaan hoort erbij maar op deze wijze...

ik bel ze ook nooit als er iets is. je hebt er niks aan.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:09

Hmm lekker positief is iedereen, ik begin over 2 weken bij de dierenambulance Groningen, het wordt mijn stageplek..

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:55

@ Jildau: Ik heb gemerkt dat er heel veel verschil zit tussen verschillende dierenambu's. Sommige staan slecht te boek en anderen weer niet. Ik werk er zelf ook bij en dit soort praktijken gebeurt bij ons zeer zeker niet! Dus ik zou zeggen: veel plezier want het is echt heel leuk werk (meestal dan..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:42

Wees blij dat er iets is als een dierenambulance zeg.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:05

picobello schreef:
@ Jildau: Ik heb gemerkt dat er heel veel verschil zit tussen verschillende dierenambu's. Sommige staan slecht te boek en anderen weer niet. Ik werk er zelf ook bij en dit soort praktijken gebeurt bij ons zeer zeker niet! Dus ik zou zeggen: veel plezier want het is echt heel leuk werk (meestal dan..)

Bedankt voor je berichtje, het leek mij ook erg leuk werk! Ik ga deze zomervakantie 20 uren per week werken daar. :)

nikita_benno schreef:
Less schreef:
Ongelooflijk! Geen woorden voor, en daar moet je dan met een gerust gevoel hulp aan vragen?

Dood gaan hoort erbij maar op deze wijze...

ik bel ze ook nooit als er iets is. je hebt er niks aan.

Wat doen jullie dan als jullie een dier vinden? Aan zijn lot overlaten? Zelf mee aan gaan klooien?
Laatst bijgewerkt door Jildau op 12-06-09 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:06

Ik vraag mij wel af in hoeverre de dierenambu dieren die ten dode zijn opgeschreven ook echt naar de DA brengt voor een spuitje. Denk eerder dat de meeste het dier toch ter plekke zelf uit zijn lijden verlossen.
Zelfs mijn DA doet dat :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:26

SecretLIN schreef:
_San87_ schreef:
Waar komt dit verhaal weg? Oh... de Telegraaf :')

Van ether raak je meteen bewusteloos, dus echt lijden zullen de beesten niet doen. Neemt niet weg dat de methode nogal luguber is en er betere en diervriendelijkere manieren zijn.

nou ether is dus wel echte rottroep he zo'n beest lijd er enorm van hoor! weet waar je over praat als je zoiets neerzet!

Ik vraag me eerder af of jij wel weet waar je over praat.

Ether heeft een hoge Therapeutic ratio, wat inhoud dat er maar een beetje voor nodig is om een snelle dood te veroorzaken, en het is veel makkelijker te doseren dan Chloroform.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:50

SecretLIN schreef:

eh....nou, toen ik nog jong was :D (lees: 13) hebben we eens chloroform uit het lab op school gestolen (zat toen in Nieuw Zeeland op school, in het vak "science" wilden ze nogal wat experimenten doen, zo hebben we ook eens Gin gedestilleerd, een H. bom gemaak, en een konijn ontleed.....maar toen had ik me ziekgemeld O:) )

Anyway, wij hebben geprobeerd wat ze in films ook altijd doen :D doekje met chloroform en dan zouden mensen potentieel flauw neervallen.........was niet waar ! en toen we het uiteindelijk bij onszelf probeerden kregen we alleen maar knallende koppijn die dagenlang aanhield :+

heeft ons ook een schorsing opgeleverd :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 20:18

_O-

Weer een myth busted _O-

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:09

Welshcobfan schreef:
Ik vraag mij wel af in hoeverre de dierenambu dieren die ten dode zijn opgeschreven ook echt naar de DA brengt voor een spuitje. Denk eerder dat de meeste het dier toch ter plekke zelf uit zijn lijden verlossen.
Zelfs mijn DA doet dat :j

Ik weet 200% zeker dat bij ons alle dieren door de DA ge-euthanaseerd worden. Zijn laatst nog met een zieke rat die een mevrouw in de tuin had gevonden gegaan... Wij kunnen zelf geen dieren euthanaseren met een spuitje dus gaan we altijd naar een DA. Maargoed, ik kan alleen spreken voor onze ambulance, ik ben nog nooit bij anderen wezen kijken...