Een kat in huis halen!Nieuw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 11:48

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
WHOA verstandigen asielkatten mensen

(Overgensvolgens mij was ze al uit de verstandige keuze om een asielkat te nemen)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 11:51

ris schreef:
Als ik dit zo lees moet je echt geen kat nemen.
Je weet er duidelijk niks vanaf!
Ik zie het al voor mehoe dat gaat 1 kitten zielig en alleen een krabpaal van 30 centimeter supermarkt voer en nooit goed opgevoed en met 7 maanden laten deken!

Dat is niet waar een kat op zit te wachten!

Ik heb hier 5 katten.
2 krabpaalen 1tje van 240 hoog met een grondvlak van 120 bij 70 en 1tje van 240 hoog met een grondvlak van 60 bij 70
Ze heben de heele dag Royal Canin Exigent brokjes staan en krijgen savonds allemaal een zakje Royal Canin intinctif vlees en ze heben de heele dag water staan.
Ze worden op tijd ontwormd en ontvlooid zijn alemaal gestireliseerd en gechipt. Ze krijgen allemaal elke dag evenveel aandacht. Ik heb 4 kattenbakken die meerdere maalen per dag worden verschoont en zodra ik iets vreemds op merk ga ik direct naar de dierenarts.
Mijn katten zien er goed uit en zijn gelukig het zijn geen raskatten op 1 na komen ze uit het asiel en de kittenopvang en zijn ze of op straat gedumpt of door mensen afgestaan die een kat namen en eigenlijk niet wisten waar ze aan begonnen.

Ga je eerst verdiepen in katten voordat je er een neemt.
Volg een cursus en zorg dat je alles in huis hebt.
Mischiend at je er van de winter dan klaar voor bent!

ag mijn arme katten toch,,, die hebben dit ook niet allemaal hoor,, ze hebben gewoon huismerk voer en krijgen daarbij vers klaargemaakt te eten,, hebben een krabpaal van jawel 50 cm.

de hele dag kunnen ze spelen rennen vliegen rotzooien buiten :)

mijn arme poezen toch dat je niet eens royal canin krijgen en een giga krabpaal.
ohjaa mijn katten hebben niet eens een kattenbak :)

sorry voor het oude bericht naarboven halen :)

overgens zijn mijn katten katten die als ik ze niet had genomen ze ook gedumpt werden in een asiel :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:23

Prisca schreef:
Leuk dat die asiels vol zitten alleen zijn dat niet de perfecte beesten voor een gezin en ook is mijn ervaring als je onregelmatig leeft het moeilijker is voor hun om zich aan te passen. Vaak zit er ook nog een eisen pakket aanvast waar ik niet blij van wordt.

Wat denk je van opvangkatten op persoonlijke adressen?

Ik heb thuis ook nog een volwassen poes zitten die een ander huis zoekt (staat overigens in mijn profiel), maar niemand wil een volwassen poes. Mensen verzinnen de meest vreemde redenen om gewoon lekker een kitten in huis te nemen (natuurlijk zijn ze schattig, maar volwassen dieren zijn ook lief).

Heb zelfs nog drie poezen thuis die herplaatst mogen worden (waarvan 1 kitten). Dan kunnen wij nl weer verder met andere katten opvangen en dat lukt niet zolang wij ze niet meer kwijt kunnen en we genoodzaakt zijn ze zelf te houden.

Leo

Re: Een kat in huis halen!Nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:30

Ik heb zelf een poes die bij iemand was opgevangen, en die 3 maanden op straat heeft geleefd voordien. Ik ga daarin met Quellian mee; volwassen katten kunnen ook ongelovelijk lief zijn (of het nu asielkatten zijn of een opvangkat bij iemand persoonlijk) en het is zo dankbaar om een verstoten beestje een nieuwe kans te geven. :)

De belangrijkste praktische voordelen zijn daarbij dat volwassen katten zinderlijk zijn, (deels) opgevoed zijn en als ze uit het asiel komen zijn ze ook al geholpen. Mijn kat krabt nagenoeg niet aan meubels, helemaal niet aan behang en kijkt niet eens naar wat er op tafel staat, laat staan dat ze er op springt. Ideaal als eerste 'eigen' kat, een volwassen dier. :j Ik zou het iedereen aanraden.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:39

iid mijn 1e kat verblijft nu bij mijn ouders was 10 jaar ik heb hem daar gelaten toen ik weer ging verhuizen.(vorig jaar)
Hij is nu 17 lengtes jong

Ik kreeg toen een kit van paar maanden in mijn schoot geworpen niemand wilde hem hebben hij was tenslotte doof
pss makkelijker opvoeden dan de horende kittens :D

Voor Pooky nam ik er 2 bij die ongeveer zijn leeftijd waren vandaar ik dat ik nu eentje van 1.2 jaar heb 1 jaar en 8 maanden maar het liefst zou ik iid een kneusje redden uit het asiel zoals ik met Charlie heb gedaan

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:49

Hoi

Ik heb sinds anderhalve week een kat.
Hij komt bij stichting zwerfdier vandaan en het is echt een pracht beest!
Ik heb echt een heel klein huisje maar het gaat echt prima hoor :D
Het enige wat er "mis" is met Tales is dat hij geen staart meer heeft.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:56

XoNo schreef:
Of je neemt een naaktkat. Maar als ik het zo lees, dan ga ik al twijfelen of je wel aan een kat moet beginnen.

- Je vriend vindt al dat het veel tijd en geld kost. Als je een kat hebt met gezondheidsproblemen dan kunnen de kosten hoog oplopen, heeft je vriend er dat voor over?
- Je bent beiden allergisch. Is je vriend ook bereid om daar de rest van de kat zijn leven iets voor in te nemen. Áls het al werkt?
- Als het met jullie allergie niet werkt, dan moet de kat weer weg. Dit is heel sneu voor een asielkat wegens waarschijnlijk meerdere verhuizingen of wederom een kitten die gaat dwalen.
Wat betreft je vakantie. Er bestaan ook kattenpensions, waar je tijdens je vakantie je kat kunt onderbrengen.

Probeer te kijken of het met je allergie werkt bij iemand anders die al een kat of meerdere katten heeft. Neem er aub geen kat voor in huis.

Een kat kan prima binnen, dus dat je op een flat woont hoeft geen probleem te zijn :)

Hier ben ik het dus helemaal mee eens, is het wel een goed idee om aan een kat te beginnen, als je al allergies bent.
En als ik het zo lees is je vriend er minder voor te porren dan jij.
Denk er nog eens goed over na.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:29

Prisca schreef:
Leuk dat die asiels vol zitten alleen zijn dat niet de perfecte beesten voor een gezin en ook is mijn ervaring als je onregelmatig leeft het moeilijker is voor hun om zich aan te passen. Vaak zit er ook nog een eisen pakket aanvast waar ik niet blij van wordt.

Eisenpakket? Waar ben jij in godsnaam langs geweest?
Trouwens, een kitten waar niet regelmatig iemand bij is, gaat ook allerlei dingen aanleren waar je niet blij van wordt zoals in gordijnen klimmen en aan meubels krabben. Vind het vrij onzinnig om zwart-wit te stellen dat alle asieldieren onherstelbare psychische schade hebben opgelopen en dat alle kittens tegen de stress van een druk jong gezin kunnen.

Asterix was 3 (geschat) toen wij hem uit de opvang haalden. Hij zat er al 4 maanden en was er gecastreerd. Was als graatmagere zwerver gevonden op een camping in de Ardennen.
Nou, die heeft super manieren! Heeft zich nooit uit angst verstopt! Is gek op aandacht, ook van wildvreemd bezoek! Pikt geen eten. Loopt zelden of nooit op tafels en kasten. Doet niks in huis (buiten eens een occasionele braakbal, dat is in die 3 jaar al 5 hele keer gebeurd). Krabt alleen aan zijn paal. Gaat vanzelf op de bak. Bijt niet (tenzij om te spelen, zie je van ver aankomen). Gaat nooit ver van huis en zeker niet langer dan 24 uur. Is dol op knuffelen en aaien!
Helemaal wat ze ons in het asiel beloofd hadden. Dat had ik wel eens willen zien bij een op goed geluk gekozen kitten.

En wat iedereen zegt klopt: in de opvang gaan we nog wel eens langs met een gift, en dan zien we altijd hetzelfde: de kittens gaan eerst, dan de poezen van een paar maanden, en tegen einde herfst zitten er alleen nog volwassen katten, de zogenaamde vakantieslachtoffers en zwervers die als superlief kitten wel een huis hebben gehad (want ze zijn allemaal handtam en zindelijk) ...

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:39

:j daar ben ik het mee eens, terwijl die oudere katten ook super leuk zijn, soms nog wel beter als een kitten want ze zijn al wat ouder en daardoor ook wat rustiger.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:29

:j kittens slopen alles en of een beestje lief of niet is, zit ook in de genen.

Lotus heeft een correcte opvoeding van mij gehad en heeft dat nog steeds maar ze is zo _-:( _-:( ongeleid projectiel
Als ik geen kittens had gehad dan waren

-mijn beddengoed nog heel
-mijn vitrage nog heel
-al mijn planten leefden nog
-mijn aanrecht was nog schoon
-mijn bank was nog heel
-mijn paal in de gang was heel (trappaal terwijl ik maar liefs 4 krabpalen in huis heb)
-mijn mokken nog heel (garfield breekt er ong 1 per week hij is dol op thee en baas ook dus er staat vaak een beker op tafel)
-mijn sokken heel
-mijn spiegel heel

moet ik nog ff doorgaan >;)

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:10

Ik denk dat iedereen het wel snapt.

En ik ken het ik heb ook zo`n klein monster in huis.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:30

Ik heb op het moment 3 kittens in een huis, maar geloof me... moeders is makkelijker hoor, is rustiger en gaat niet met de hele clan achter de tv kast zitten om in de snoeren te hangen (kan er dan niet bij).

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:40

Quellian schreef:
Ik heb op het moment 3 kittens in een huis, maar geloof me... moeders is makkelijker hoor, is rustiger en gaat niet met de hele clan achter de tv kast zitten om in de snoeren te hangen (kan er dan niet bij).

Voor dat probleem hebben wij vanavond een stokje gestoken.
Steeds had de tv sneeuw of mijn draadloos internet was foetsie.
Nu kan hij er niet meer achter. :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:07

Ik vraag me serieus af of mijn kat niet erger is dan een kitten :=.
Hij is nu bijna 5 en een dondersteen eerste klas. Hij heeft een aantal krabpalen staan, die hij ook netjes gebruikt als ik thuis ben... Helaas pakt hij de bank of de vloerbedekking in de gang wanneer ik niet thuis ben... Of de draden van de tv, computer etc. Ook zit hij regelmatig in de open haard te spelen met de nepblokken hout...
Verder is het wel een harstikke lief ding, hij komt altijd bij me liggen, het liefst zo dicht mogelijk tegen me aan...

Ik had hem al toen ik nog bij mijn ouders woonde, daar ging hij elke dag naar buiten voor zijn beweging. De rest van de genoemde trekjes had hij daar helaas ook al (behalve krabbelen aan de bank en tapijt). Ik heb hem op de gok meegenomen naar mijn appartement, met de regel dat als hij niet zou kunnen wennen, hij weer terug zou gaan naar mijn ouders. Elke dag staan beide balkons open, maar hij maalt er serieus niet naar, hij is er misschien 3 keer 10 minuutjes op geweest en kwam met een rotgang teruggerend. Ook iets wat ik totaal niet had verwacht. De stoere buitenkat die elke dag een ander 'lekker' hapje meenam, is veranderd is een luie knuffelkont.

Over 2 weken kan ik mijn kitten ophalen, dan heeft hij een vriendinnetje erbij. Hopen dat hij niet de slechte gewoontes aan gaat leren...

Maar goed, wat ik hier mee probeer te zeggen is dat katten dus zeker wel kunnen veranderen bij een andere situatie en misschien ook wel bij een andere eigenaar.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 07:12

Yv_, dan heb je denk ik geluk gehad, want het is natuurlijk ook nog eens per kat verschillend of ze zich zo goed aanpassen.
Ik denk dat je dat ook per kat moet bekijken.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 07:48

Jesito; wat voor stokje heb je er voor gestoken? :D

Wij hebben ook elke keer sneeuw op tv of gewoon geen signaal meer (of we hebben ineens zwart-wit tv of geen geluid). Verder zijn het echt dótjes :+:

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 08:15

We hebben alle kabels netjes weg gewerkt, het modum en alles wat naast de kast staat hebben we tegen de muur geschroeft, daardoor kan de kast dichter bij de muur en past de kat er niet meer tussen.
Gister zat hij daar nog wel heel verdrietig te mauwen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 08:17

Hm klinkt als een hoop werk. We gaan deze zomer verhuizen, dus laat het nog maar even zo (100x op een avond opstaan, als je de ene er achter vandaan hebt, dan zit de volgende er alweer).

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:23

:)) Onze kat heeft een krabpaal van 2,5m hoog geheel tot zijn eigen beschikking en vindt het leuk om vanuit de bovenste verdieping zijn nagels aan onze hardhouten deur te vijlen :roll:

Ook behang op de overloop en een radiator (ja, een radiator |o ) zijn favoriet...

Verder issie wel lief, beetje een zeikerd :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:57

Jesito, dat denk ik inderdaad ook. Hoewel ik het bij hem echt niet had verwacht dat hij zo'n huismuts zou worden. Ik mijn achterhoofd had ik echt al zitten dat hij na een paar weekjes weer terug zou gaan naar mijn ouders...

TS, als je al die verhalen zo leest, durf je het dan nog wel aan ;)?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:58

Overigens hadden wij 2 kittens, beiden even oud, werd ons ook aangeraden, zodat ze elkaar bezig hielden, maar zij hebben vervolgens gewoon SAMEN ons huis verbouwd :))

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:59

Naja als ze het op een positiefe wijze heben gedaan is het niet erg nieuw behangetje enz maar dat denk ik niet

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:28

Neuh, hele lampen kapot, 2 grote, dure planten die we uiteindelijk weg hebben kunnen gooien, luxaflex is ook errrg leuk om tussendoor te banjeren :\ :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:35

Hahahahaha :=... Sorry dat ik lach, maar zie het gewoon echt helemaal voor me hier!

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 17:25

dan valt mijn kleintje nog wel mee.
Die heeft 2 keer per dag de dolle 3 uur enr aced dan door het huis meestal voor het slapen en na het slapen dus dan zit er smorgens om 6 uur een klein monster je aan te vallen en in je tenen te bijten in de hoop dat je wakker wordt