WHOA verstandigen asielkatten mensen
(Overgensvolgens mij was ze al uit de verstandige keuze om een asielkat te nemen)
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ris schreef:Als ik dit zo lees moet je echt geen kat nemen.
Je weet er duidelijk niks vanaf!
Ik zie het al voor mehoe dat gaat 1 kitten zielig en alleen een krabpaal van 30 centimeter supermarkt voer en nooit goed opgevoed en met 7 maanden laten deken!
Dat is niet waar een kat op zit te wachten!
Ik heb hier 5 katten.
2 krabpaalen 1tje van 240 hoog met een grondvlak van 120 bij 70 en 1tje van 240 hoog met een grondvlak van 60 bij 70
Ze heben de heele dag Royal Canin Exigent brokjes staan en krijgen savonds allemaal een zakje Royal Canin intinctif vlees en ze heben de heele dag water staan.
Ze worden op tijd ontwormd en ontvlooid zijn alemaal gestireliseerd en gechipt. Ze krijgen allemaal elke dag evenveel aandacht. Ik heb 4 kattenbakken die meerdere maalen per dag worden verschoont en zodra ik iets vreemds op merk ga ik direct naar de dierenarts.
Mijn katten zien er goed uit en zijn gelukig het zijn geen raskatten op 1 na komen ze uit het asiel en de kittenopvang en zijn ze of op straat gedumpt of door mensen afgestaan die een kat namen en eigenlijk niet wisten waar ze aan begonnen.
Ga je eerst verdiepen in katten voordat je er een neemt.
Volg een cursus en zorg dat je alles in huis hebt.
Mischiend at je er van de winter dan klaar voor bent!
Prisca schreef:Leuk dat die asiels vol zitten alleen zijn dat niet de perfecte beesten voor een gezin en ook is mijn ervaring als je onregelmatig leeft het moeilijker is voor hun om zich aan te passen. Vaak zit er ook nog een eisen pakket aanvast waar ik niet blij van wordt.
XoNo schreef:Of je neemt een naaktkat. Maar als ik het zo lees, dan ga ik al twijfelen of je wel aan een kat moet beginnen.
- Je vriend vindt al dat het veel tijd en geld kost. Als je een kat hebt met gezondheidsproblemen dan kunnen de kosten hoog oplopen, heeft je vriend er dat voor over?
- Je bent beiden allergisch. Is je vriend ook bereid om daar de rest van de kat zijn leven iets voor in te nemen. Áls het al werkt?
- Als het met jullie allergie niet werkt, dan moet de kat weer weg. Dit is heel sneu voor een asielkat wegens waarschijnlijk meerdere verhuizingen of wederom een kitten die gaat dwalen.Wat betreft je vakantie. Er bestaan ook kattenpensions, waar je tijdens je vakantie je kat kunt onderbrengen.
Probeer te kijken of het met je allergie werkt bij iemand anders die al een kat of meerdere katten heeft. Neem er aub geen kat voor in huis.
Een kat kan prima binnen, dus dat je op een flat woont hoeft geen probleem te zijn
Prisca schreef:Leuk dat die asiels vol zitten alleen zijn dat niet de perfecte beesten voor een gezin en ook is mijn ervaring als je onregelmatig leeft het moeilijker is voor hun om zich aan te passen. Vaak zit er ook nog een eisen pakket aanvast waar ik niet blij van wordt.
Quellian schreef:Ik heb op het moment 3 kittens in een huis, maar geloof me... moeders is makkelijker hoor, is rustiger en gaat niet met de hele clan achter de tv kast zitten om in de snoeren te hangen (kan er dan niet bij).