Onze kater moet dagelijks twee keer per dag pilletjes hebben voor zijn hart. In zijn bek stoppen lukt met geen mogelijkheid, en de periode dat hij het in een likje leverpastei op at is ook voorbij wat wij nu doen is de medicatie tot poeder vermalen met een vijzel, dan door een mini-likje mayonaise mengen en dit op zijn poot of zij smeren er zullen maar weinig katten zijn die zichzelf dan niet gaan schoonpoetsen en het dus op die manier binnenkrijgen!
Wendel
Geplaatst: 14-06-09 11:28
Ja hoor ik stuit op het topic en moet ook even mijn ervaring delen Beide poezen werden gestereliseerd en moesten 2 dagen aan de pijnstillers en 10 dagen aan de antibiotica. Eerste dag was een drama om de pilletjes te geven. Pijnlijke handen en overal kattehaar Een vriendin kwam met de oplossing....... Leverpastei....... Een uitvinding. Gewoon een theelepeltje uit het kuipje nemen daar de pil in drukken en een paar katten die om me heen staan te krioelen. Je legt het op de grond en nu is het opletten geblazen, maar nu om te kijken of de een wel snel genoeg is om het op te eten en de ander dan per ongeluk geen dubbele dosering krijgt.
De katten laten zich hier goed foppen, stelletje sukkels
Shattered
Geplaatst: 14-06-09 11:39
Op je hurken zitten, benen kruisen, kat tussen je knieën, bek open, pil erin, bek dichthouden en door naar de volgende kat. Zo lukt het hier eigenlijk altijd.
als het alleen voor ontwormen is dan kan je ook nog overwegen om stronghold pipetten te gebruiken. Dan hoef je geen tablet in de bek te doen en het is echt zo gebeurd (de kat is ook meteen ontvlooid). Het werkt alleen niet tegen lintwormen. Wij laten onze katten 1 keer in de 2 jaar bij de dierenarts tegen lintworm inenten (ja ook dat kan al). Ik heb een siamees waarbij het echt onmogelijk is om die met tabletten te ontwormen we hebben alles geprobeerd en ik ben door mijn werk in de dierenkliniek heel wat moeilijke katten gewend maar deze spant de kroon.