Overstappen blaasgruisdieet naar 'normaal' dieet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:57

Bedankt voor je reactie, ze vertelde me al dat hij veel meer plaste dan normaal. In het begin moesten ze wel zijn blaas leegdrukken.
Weet je ik heb gewoon mijn twijfels, ik heb het idee dat ze zich vergist heeft in de behandeling ze was €500 euro kwijt......(Was net met pinksteren) en zou begin van de week de medicijnen ophalen die de dierenkliniek in capsules zou doen voor haar omdat ze reuma heefr, echt heel aardig!
Maar nu vertelde ze gister dat de medicijnen kwijt waren geraakt bij de apotheek en ze dus niets had.
Ik geloof dit verhaal niet, ik kom al jaren bij de Zuiderkaag en weet hoe zorgvuldig ze zijn, densoods geven ze het uit hun voorraad mee.
Ook vertelde mn buuf dus dat hij geen dieet voer hoefte, dit verbaasde mij echt heel erg maar goed ik ben geen dokter.
Mag ik vragen wat jou nedenkingen zijn bij dit verhaal Janet?
Zou namelijk heel goed kunnen dat ze af is gehaakt door de prijs van de opname, en ze nog zei dat de medicijnen dr nog bij zouden komen......
Ik heb hier een groot vraagteken bij! Met name voor de welzijn van het dier die nu gewoon weer normaal supermarkt voer eet.

_janet_

Re: Overstappen blaasgruisdieet naar 'normaal' dieet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 23:00

Bijna alle medicijnen liggen in de DA praktijk meestal op voorraad, dus dat lijkt me een onzin verhaal.
Dat ze geen dieet voer adviseren ook. Straks wordt de kat weer ziek, en wie zn schuld is het dan.
Ze kunnen haar natuurlijk niet opleggen om het te kopen, maar ze zullen het haar toch zeker wel op het hart drukken dat het essentieel is voor de genezing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 23:30

Ja dat lijkt mij dus ook Janet....En ik kom al jaren bij de dierenkliniek Zuiderkaag als ze ergens serieus zijn is het daar wel. Ze had altijd heel veel commentaar op ze, tot ze er dus noodgedwongen naar toe moest omdaty zij dienst hadden.
Ik denk dat je nog wel eens gelijk zou kunnen hebben, dat ze dus vanwege de kosten dat dieet niet wilde geven (Is een bijstandsvrouwtje met maar liefst 7 katten!) en idd.....straks komt het weer terug.
Kijk ik ben niet achterlijk, maar zo komen wel de praatjes. Ze wilde mijn kater ook al weer gaan voeren zodra ze haar kat blaasgruisdieet zou gaan geven (O dat is ook een grote strijd geweest) en haar op het hart gedrukt dat nierfalen iets anders is dan blaasgruisdieet.
Ik hoop dat het dier niet weer ziek wordt, maar de kans is dus wel groot, hij is niet voor niets 5 dagen doodziek geweest.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 08:13

Chiqa schreef:
Ik kwam trouwen sop de site http://www.huisdierendokter.nl/ ook verhalen tegen van katten die genezen warem dmv medicijnen.

Verhalen ja, ik heb ook deze halve website thuis in de kast liggen. Van mij geen verhalen dat mijn katten genezen zijn.

Vaak is stress de oorzaak van een blaasontsteking (en dus gruis), ik weet dat ze in Oudewater bezig zijn met het testen van endorfine op stresskatten, schijnt tot nu toe een van de betere oplossingen te zijn (naast het gruisvoer).

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:33

Ik ken 2 sleutelwoorden die horen bij blaasgruis:

1. pH waarde
2. vocht

Door de urine te verzuren is er minder kans op ontsteking en kristalvorming.
Door voldoende vocht binnen te krijgen, vermindert de kans op blaas- en nierproblemen.

Dit kun je met name bereiken door een speciale natvoeding (speciaal ontwikkelde renal of natuurlijke voeding). Middels bijvoorbeeld cranberries kun je de urine nog verder verzuren.

Het lichaam is een heel complex geheel, dus ik kan me goed voorstellen dat ook stress een meespelende factor is. Maar met een juiste voeding en vochtbalans (heel lastig bij katten, omdat die van nature niet zoveel drinken) kom je een heel eind.

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:50

Ik heb nog niet alles hier doorgelezen, maar ga ik zeker doen.
Zelf heb ik 10 katten in huis, en 4 zijn er erg ziek geworden van brokjes van de supermarkt, die inmiddels ook nog uit de handel genomen zijn.
Kun je nagaan wat een troep het geweest moet zijn.
1 van de katten zat iedere keer verstopt en kon niet plassen, ondanks dat hij c/d voer kreeg ging het probleem niet over.
Hij blijft gruis aanmaken.
Een maand geleden heeft hij een hele zware operatie ondergaan.
De DA heeft zijn penis weggehaald en hij heeft nu een speciale opening dat de plas eruit kan.
Het heeft bijna 3 weken geduurd voor dat hij weer opgeknapt was.
Maar ondanks dat hij is geopereerd is het wel belangrijk dat hij het c/d voer moet eten.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:55

waarom voer veranderen als de poes er goed van eet?
ik zou het zeker niet doen, heel je poes raakt vanbinnen ws weer van slag!!! gewoon zo houden, overleg het anders met je dierenarts. maar ws gaat die hetzelfde zeggen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:55

cile205 schreef:
waarom voer veranderen als de poes er goed van eet?

Omdat het heel veel geld kan schelen en het vaak erg handig is als er meerdere katten rondlopen

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:20

ja klopt maar als het niet anders kan...
ik heb zo ook helaas 2 jaar een nierkat met suikerziekte apart moeten voeren van mijn andere kat.. en kostte me ook veel geld... maar dat moet je er dan maar bij nemen denk ik dan.. dat kom je helaas vaker tegen als katten ouder worden...

maar het is erg lastig idd. ik zou echt met je da overleggen wat het beste is, en niet uit je eigen ander voer gaan geven.. je kat kan er echt een opdonder van krijgen...

Ik heb trouwens het laatste jaar niet meer apart hoeven voeren, ik weet niet hoe oud jou andere katten zijn, maar de andere van mij was 2, en mocht toen ander dieet voer wel mee eten... dan heb je dat probleem al niet meer :-)