"dé pil" voor katten, wel 100% betrouwbaar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: "dé pil" voor katten, wel 100% betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:21

Chiqa; ik bedoel te zeggen dat het niet altijd het 'niet willen' is van mensen, soms kán het ook gewoon niet. Maar w.b. het geld niet hebben voor steriliseren/castreren, dan moet je ze gewoon binnen houden.

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:24

@ Don_Zhivago
Weet ik, als het zover is gaat ze ook vast aan een lijntje zodat ze de tuin niet uit kan. (nou ja, kan wel, maar raad het haar wel af ivm lengte van het touwtje :P )

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:25

Citaat:
Onze kat is aan de pil, reden:
Het klinkt echt heel dom, we hebben heel veel katten gehad...
Zodra we een kat hebben laten sterilliseren, zijn ze binnen no time dood. (door een auto dood gereden) Dan is het wel zonde van het geld! We hebben wel eens een kat gehad vroeger die dat niet had, maar de laatste jaren, niet normaal.
Toen de laatste kat die gesteriliseerd is, binnen een week (na de operatie) dood gereden is, hebben we onze huidige kat aan de pil gezet. Hij leeft nog steeds!

:)* Je kan ook een ren maken in je tuin, of je tuin kattenproof maken zodat ze niet meer overreden worden

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:32

reininglover; ik dacht precies hetzelfde... de kosten die ik in een dier heb gestoken is het láátste waar ik aan denk als ik ze verlies...

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:34

probeer maar eens een tuin kat proof te maken..

een beetje kat kan klimmen als de beste.. als ze in bomen kunnen klimmen, klimmen ze ook over je schutting hoor..

tenzij je gaat werken met prikkeldraad of schrikdraad, maar das een beetje zielig.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:35

rensju schreef:
Cowgirl schreef:

Zodra we een kat hebben laten sterilliseren, zijn ze binnen no time dood. (door een auto dood gereden) Dan is het wel zonde van het geld! We hebben wel eens een kat gehad vroeger die dat niet had, maar de laatste jaren, niet normaal.
Toen de laatste kat die gesteriliseerd is, binnen een week (na de operatie) dood gereden is, hebben we onze huidige kat aan de pil gezet. Hij leeft nog steeds!

Als je straks ook 311 euro mag betalen voor het verwijderen van een tumor bij je kat is dat nog erger van het geld en van de kat :=

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:37

Don_Zhivago schreef:

een beetje kat kan klimmen als de beste.. als ze in bomen kunnen klimmen, klimmen ze ook over je schutting hoor..

tenzij je gaat werken met prikkeldraad of schrikdraad, maar das een beetje zielig.

Is schrikdraad bij paarden dan ook zielig?
Als ze 1x getikt zijn proberen ze het echt geen 2de keer hoor

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:38

Don_Zhivago schreef:

Wij gaan onze tuin wel proberen katproof te maken, een aantal zal geen moeite nemen om over de schutting te klimmen, eentje ben ik dezelfde dag nog kwijt denk ik. Desnoods spannen we een schrikdraadje (kattenschrikdraad), heeft niet mijn voorkeur, maar ik wil dat ze in de tuin blijven :)

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:42

Mijn katten waren ook allebei aan de pil, toen ze wat ouder waren werden ze gesteraliseerd.
De DA checkte eerst even of er al een kat met jong zat, en jahoor.. er was er al 1tje ongeveer 2 weken terug gedekt.
De DA heeft ze verwijderd, ik ben wel blij dat hij niet om mijn mening gevraagd heeft of de kittens wel weggehaald moesten worden want anders zou ik het echt niet weten
Natuurlijk is het voor mij niet te doen om alles te houden, maar ze waren al 2 weken..

Misschien dat de pil een keer uitgekotst was ofzo? geen idee. Zeer betrouwbaar is het natuurlijk nooit.

Wij waren overigens 200 euro kwijt voor de 2 katten, is natuurlijk wel een behoorlijk bedrag maar het welzijn van mijn katten en het voorkomen van een nog groter overschot aan kittens is het dubbel en dwars waard

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 14:03

reininglover schreef:
Don_Zhivago schreef:

Is schrikdraad bij paarden dan ook zielig?
Als ze 1x getikt zijn proberen ze het echt geen 2de keer hoor

een paard is volgens mij 100 x zo groot als een kat??
dus het voltage van schrikdraad is te hoog voor een poesje...
en nee.. ze doen het geen 2e keer... omdat ze dan geelectrocuteerd zijn..

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 14:10

schrikdraad voor katten zit meestal/normaal gesproken op een 6 volt ;) gaan ze dus niet dood aan nee :=

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 14:13

ow.. nou als je dat heb, dan kan het wel..

toch zou ik het niet gebruiken bij mijn kat..

vind het toch een risico als je dat op je schutting doet... kat krijgt een op donder.. schrikt zich rot, en valt van de schutting..

ze komen niet altijd op hun pootjes neer..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:05

Schutting is bij ons ook niet zo hoog :) Maar ik heb liever dat ze met hun kont in de planten vallen, dan dat ze voor de deur worden dood gereden.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:31

Don_Zhivago schreef:

vind het toch een risico als je dat op je schutting doet... kat krijgt een op donder.. schrikt zich rot, en valt van de schutting..

Je moet er geen 220V opzetten eh ;) dan heb je inderdaad een gegrilde kat.
Gewoon in verhouding dus, een schokje dat een beetje pijn doet en waardoor ze het geen 2de keer willen doen. En je kan ook altijd een ren maken met een hoop klim en speelgedoe, vinden ze geweldig.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:35

reininglover schreef:
Don_Zhivago schreef:

Je moet er geen 220V opzetten eh ;) dan heb je inderdaad een gegrilde kat.
Gewoon in verhouding dus, een schokje dat een beetje pijn doet en waardoor ze het geen 2de keer willen doen. En je kan ook altijd een ren maken met een hoop klim en speelgedoe, vinden ze geweldig.

Het is niet de volt die dodelijk is, maar de ampere.
Er mag dus gerust 220 volt op staan, volgensmij staat op kattenomheining zelfs wel meer.

Op die van paarden staat 10000 volt meen ik.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:57

reininglover schreef:
Citaat:

:)* Je kan ook een ren maken in je tuin, of je tuin kattenproof maken zodat ze niet meer overreden worden

Jahoor, wij wonen niet in een woonwijk ofzo dan kan ik het me nog voorstellen. Buren hebben we niet, tuin kattenproof maken wordt hem dus ook al niet. Ik ga geen kat houden om hem vervolgens op te sluiten in een ren.. :?
Reden genoeg toch om aan de pil? (ik wist trouwens niet van die bijwerkingen, tumoren e.d.)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:37

Dat staat zelfs in de bijsluiter.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 07:51

rensju schreef:
Ik ga geen kat houden om hem vervolgens op te sluiten in een ren.. :?

Ik op mijn beurt ga geen kat houden om hem vervolgens dood te laten rijden.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:56

Maar die van ons wordt nu niet meer dood gereden ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:18

Heeft ie je dat beloofd?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:21

Quellian, ik volg je gedachten helemaal.
Daarbij maak ik liever kosten aan een kat of hond waardoor hij een rustig een leventje kan leiden en niet een vergrote kans op kanker of zwangerschap heeft. Wordt hij doodgereden voor de deur, tja, dat is heel erg maar als je geen maatregelen wilt treffen en een sterilisatie te duur vindt ben jij in mijn ogen 'fout' (niet zo negatief bedoelt hoor)
En daarbij, ieder beest gaat wel een keer dood

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:30

rensju schreef:
Jahoor, wij wonen niet in een woonwijk ofzo dan kan ik het me nog voorstellen. Buren hebben we niet, tuin kattenproof maken wordt hem dus ook al niet. Ik ga geen kat houden om hem vervolgens op te sluiten in een ren..
Reden genoeg toch om aan de pil? (ik wist trouwens niet van die bijwerkingen, tumoren e.d.)

Ik snap jou helemaal hoor! Hier ook dezelfde situatie...
Luxe boerderijkatten noemen wij onze poezels 8-)

Ik vind de pil trouwens wel betrouwbaar. Wij geven em trouwens niet het hele jaar door en om de week en hebben geen kittens gehad!

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:45

Precies Rianneke, en bij ons issie ook betrouwbaar. Onze kat heeft 1 nestje gehad voordat ie aan de pil was en nu niet meer..

Quellian: We hebben hem nu zo'n 4/5 jaar? Dus als ie nu dood wordt gereden, tsja dat is dan zo niets aan te doen.. Ook al was ie gesteriliseerd, dat heb ik er wel voor over.
Maar als je een kat koopt, steriliseren en een maand later dood. Volgende kat, ook steriliseren, week later dood... Dan word het wél duur en het is ook niet leuk op zo'n manier.
We hadden ook kunnen zeggen, geen kat meer. Maar de pil bevalt ons wel duss

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:52

Wij gingen vorig jaar op vakantie en hebben onze poes de kattenpil gegeven, aangezien ze naar mijn schoonouders ging die een dikke kater hadden. Ze heeft zich tijdens onze vakantie kostelijk vermaakt met haar nieuwe vriend.

Maar...ze werd steeds dikker en dikker..ik bleef roepen: "Ze KAN niet zwanger zijn, ze eet vast meer of ze is schijnzwanger.."
Totdat er op koninginnedag '08 3 kleine wezentjes uitkwamen!

Bij ons heeft het dus niet gewerkt. We hebben haar inmiddels laten steriliseren, dat is in ieder geval veilig ;).

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:57

Nee, niet 100% betrouwbaar. Het bewijs ligt hier in de slaapkamer, 3 kleine fluffies. Mijn kat was nogal schuw, en toen ik ontdekte dat ze drachtig was, was ze al te ver heen om het spul weg te laten halen....