Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
laura22 schreef:Tja ieder zijn mening over vers vlees ik ben er niet kapot van en een ander dan weer wel
Don_Zhivago schreef:brokken zorgen voor tandplak??
die zorgen er juist voor dat het schuurt, dus dat er juist geen plak ontstaat..
Citaat:orijen mag dan een kwalitatief goede brok zijn, het blijft een brok.
het is een hardnekkig misverstand dat katten hun tandjes schoon eten met een brok.
het tegendeel is het geval: de zetmeel uit de brok (aardappel bij orijen) hecht zich aan de tand en vormt er een laagje op.
mensen hebben een bepaald enzym in hun speeksel wat de zetmeel afbreekt, maar katten hebben dit niet.
zolang je brok blijft geven, zal je helaas tegen dit probleem aan blijven lopen vrees ik.
Citaat:'De site http://www.barfplaats.nl bevat ongelofelijk veel informatie over het BARFEN voor je huisdier. BARF is het voeren van rauw vlees, botten en organen aan je hond, kat of fret, dus voer wat de dieren vroeger in het wild ook aten. Dit voer bevat geen conserveringsmiddelen, kleur-, geur- en smaakstoffen etc.. Daarnaast zorgt het voor schone tanden bij de dieren. In brokken zit namelijk heel veel zetmeel. Dieren missen het enzym in hun speeksel welke mensen wel hebben om zetmeel wat aan de tanden zit af te breken. Dat wil zeggen dat dit zetmeel blijft plakken en dus tandplak en tandbederf veroorzaakt. Door het voeren van rauwe botten met vlees worden de tanden mooi schoon. Holistisch dierenarts Tannetje Koning heeft ook een heel mooi boekje geschreven hierover: Voer voor Carnivoren. Ze geeft ook regelmatig lezingen over vers vlees voeding. Daarnaast bevat de site een forum waarop veel informatie over barfen staat en ook allerlei medisch zaken komen aanbod'
laura22 schreef:Ik doe het bakje ong voor 3 kwart vullen en dan aan het eind van de dag zit er nog een klein bodempje in. Blikvoer of dat andere voer wat in die zakjes zit hoef ik hem zowiezo niet te geven want daar kan hij op de een of andere manier niet tegen en spuugt hij na een half uur weer uit.
laura22 schreef:Morgen moet ik weer wat urine naar de da brengen zit nog even af te vragen hoe ik dat ga doen heb wel wat van de da mee gekregen maar aangezien hij niet op de bak gaat moet ik wat anders verzinnen.
lodo schreef:Dat vers vlees slecht is, is natuurlijk onzin. Een kat eet van nature alleen vlees dat de kattenbrok fabrikanten hun voer vol stoppen met granen is juist minder goed en raar. We geven de paarden toch ook geen brok met vlees?