Anouk_Leroy schreef:De reden dat ik biologisch eet (danwel fruit of vlees) is omdat ik dan tenminste weet dat die dieren voordat ze geslacht zijn een beetje een fatsoenlijk leven hebben gehad.. Een beetje, ja. Je hoeft mij niet te vertellen wat er met die diertjes gebeurd. Heb ooit stage gelopen in een slagerij met eigen slachthuis.. wordt je niet vrolijk van nee, maar aan de andere kant moet je ook even bedenken dat mensen al sinds het begin van de mensheid vlees eten.. En toen hadden ze ook geen pinnen of gas.. Ook zielig? of was dat gewoon overleven? (en ja, ze aten inderdaad ook fruit of granen etc. ik ken mijn geschiedenis)
Ik snap niet dat mensen het eten van vlees nog steeds rechtvaardigen met 'mensen eten nu eenmaal vlees'. Want 1. Het is nu heel goed mogelijk om gezond te leven en daarnaast ook nog heerlijk te eten met een veganistisch dieet, en 2. Vlees eten is vrij recent voor mensen! We doen het nog maar sinds zo'n 1000 jaar! De 120.000 jaar daarvoor aten we alleen maar groenten, fruit, noten, zaden en af en toe vis. Dit schijnt trouwens ook het gezondste dieet te zijn, hebben recente onderzoeken uitgevonden. Ik zal niet beweren dat heel af en toe wat vlees ontzettend slecht voor je is, maar als je het elke dag eet word je er alleen maar dik van en het is heel slecht voor je darmen. Daarnaast zitten er tegenwoordig allemaal hormonen en andere oliebol in. Melk is nog erger; de samenstelling is volkomen op kalfjes afgestemd. Er zit zoveel eiwit in dat je er botontkalking van kunt krijgen... Mensen zijn zo gemaakt dat ze na moedermelk echt geen melk meer hoeven te drinken...