Niet nadenken bij houden van vissen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Re: Niet nadenken bij houden van vissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:33

Ronde kommen worden wel degelijk verkocht. Het was toen een voorstel van de PVDD om het te verbieden maar dat is ze naar mijn weet niet gelukt.
Ik moet zeggen dat een ronde kom wel mooier 'staat' maar ben er zelf ook geen voorstander van.
Ik heb nu een logé goudvis en die zit normaal in een ronde kom, hier in een normale, beest was helemaal de weg kwijt :?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:37

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:39

Ok das sneu, wij hebben ooit ook van die roodwangschildpadjes gehad maar die zaten in een soort terarrium, met verwarmd water en dan een steen erin met lamp erboven zodat die steen lekker warm werd. vonden ze heerlijk om op te liggen.

Ik wil nog steeds graag weer een cavia, maar mag niet van vriendlief :n

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:43

1 cavia? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:44

Joh Marr, tis maar een cavia, who cares, die zijn zo goedkoop en klein.. alsof je die een goed leven moet geven, welnee.. ik bedoel ik ken iemand die had haar cavia in z'n eentje in een te kleine kooi en die kreeg niet echt topbiks en ook niet veel hooi of groente maar die werd toch mooi WEL 4 jaar das vet oud!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:51

WildWings schreef:
Joh Marr, tis maar een cavia, who cares, die zijn zo goedkoop en klein.. alsof je die een goed leven moet geven, welnee.. ik bedoel ik ken iemand die had haar cavia in z'n eentje in een te kleine kooi en die kreeg niet echt topbiks en ook niet veel hooi of groente maar die werd toch mooi WEL 4 jaar das vet oud!

Jemig zeg, ga ff terug in je hok.
Wij hebben altijd caafs gehad, altijd met zijn 2'en, hebben er ook mee gefokt. Beesten hadden een prachtig buitenhok met grote uitloop. 1 van mijn cavia's is 11 jaar geworden. Who the f*ck are you om te zeggen dat ik mijn beesten niet goed behandel, Ik nodig je graag (nouja, graag) uit om eens hier te komen kijken, de arme paardjes hebben net ook al in de regen en onweer buiten moeten staan. Kom ze snel even een plu boven het hoofd houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:53

Zeg ik dat ik je beesten niet goed behandel? Leg mij geen woorden in de mond zeg :n Ga nou toch ff een partij fietsen.
Ik zeg dat je je vissen niet goed behandeld en dat ik het vreemd vind dat je jezelf een dierenliefhebber durft te noemen als jij zo met vissen omgaat omdat het 'maar vissen' zijn. (wat zo komt het over)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-05-09 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:54

Mijn goudvissen leven al 8 jaar, in een vierkante redelijk grote bak, met een luchtpompje. Ik vind dat ze het er prima op doen, ze zien er goed uit. Ik heb me nooit ingelezen, verschoon niet om de 2 weken de bak maar toch doen ze het super.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:54

cp112 schreef:
WildWings schreef:

Wij hebben altijd caafs gehad, altijd met zijn 2'en, hebben er ook mee gefokt. Beesten hadden een prachtig buitenhok met grote uitloop. 1 van mijn cavia's is 11 jaar geworden. Who the f*ck are you om te zeggen dat ik mijn beesten niet goed behandel, Ik nodig je graag (nouja, graag) uit om eens hier te komen kijken, de arme paardjes hebben net ook al in de regen en onweer buiten moeten staan. Kom ze snel even een plu boven het hoofd houden.

Ze was sarcastisch....

Nijn, het lijkt wel zuid afrikaans wat je typt zonder Z :')

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:55

Jij insinueert met bovenstaande post dat als ik een Caaf zou aanschaffen deze niet goed verzorgd zou worden. Nogmaals, wie ben JIJ om te zeggen dat ik mijn dieren niet goed verzorg, naar mijn mening hebben ze hier een luizenleventje, en dat is inlcusief de 3 vissen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:55

MarcoBorsato schreef:
cp112 schreef:

Ze was sarcastisch....

Nijn, het lijkt wel zuid afrikaans wat je typt zonder Z :')

Dat was ze niet, aan meerdere post vna haar te lezen en wat andere bokkers te zeggen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:56

'Al' 8 jaar is niet 'al' 8 jaar, 'al 8 jaar' is 'gewoon 8 jaar'. Goudvissen schijnen wel 20 te kunnen worden, op sommige sites lees je zelfs van 28 jaar..

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:56

Dit topic heeft toch niks met cavia's te maken..

Splash_ schreef:
Mijn goudvissen leven al 8 jaar, in een vierkante redelijk grote bak, met een luchtpompje. Ik vind dat ze het er prima op doen, ze zien er goed uit. Ik heb me nooit ingelezen, verschoon niet om de 2 weken de bak maar toch doen ze het super.

Luchtpompje kan ook al schelen :j , ammoniak remt de zuurstof toevoer naar de organen, organen sterven af wegens zuurstof tekort, organen functioneren niet meer, vis gaat dood
Wanneer je extra zuurstof toevoort kan de vis meer zuurstof tot zich nemen en zo beter overleven
Zegt niet dat dit de beste manier is maar de vis kan leven.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:58

WildWings schreef:
'Al' 8 jaar is niet 'al' 8 jaar, 'al 8 jaar' is 'gewoon 8 jaar'. Goudvissen schijnen wel 20 te kunnen worden, op sommige sites lees je zelfs van 28 jaar..

Ik vind 8 jaar al heel wat. Aangezien ik te veel mensen ken die na 3 weken elke keer nieuwe vissen kunnen kopen. Dus. Pikeur, bij aanschaf van een luchtpompje heb ik me inderdaad wel laten informeren, en dat is ook wat mij verteld werd destijds.
Laatst bijgewerkt door Splash_ op 22-05-09 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:58

cp112 schreef:
Jij insinueert met bovenstaande post dat als ik een Caaf zou aanschaffen deze niet goed verzorgd zou worden. Nogmaals, wie ben JIJ om te zeggen dat ik mijn dieren niet goed verzorg, naar mijn mening hebben ze hier een luizenleventje, en dat is inlcusief de 3 vissen.

Dat jij dat eruit haalt.. wie de schoen past trekke hem aan he?
Ik zeg niet dat jij je AL je dieren niet goed verzorgt voor de tweede keer, ik zeg dat je je VISSEN niet goed verzorgt.. en dat jij daar anders over denkt zegt alleen maar wat over je gebrek aan kennis en liefde voor dieren (want hee sherlock, vissen zijn OOK dieren ja).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:00

Splash_ schreef:
WildWings schreef:

Ik vind 8 jaar al heel wat. Aangezien ik te veel mensen ken die na 3 weken elke keer nieuwe vissen kunnen kopen. Dus.

Precies, en waarom worden die vissen maar 3 weken? Omdat mensen zich niet laten inlezen en vissen in slechte omstandigheden houden. Nogmaals, 8 jaar is niet oud. Je kan wel vergelijken met dieren die veel te jong zijn doodgegaan maar dat is natuurlijk een kromme vergelijking, je moet vergelijken met hoe oud je dier kan worden in de goede omstandigheden, niet met hoe jong ze kunnen sterven in compleet verkeerde omstandigheden. Dat is geen goed vergelijkingsmateriaal :)

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 18:04

Allereerst sou ik het erg jammer vinden als dit eindigt in een rel topic, is niet mijn intentie geweest toen ik dit opende ;)

Verder verbaas ik me er enigsins over dat leeftijden goed gepraat worden door te ''wijsen'' naar dieren die se kenden die eerder dood sijn gegaan. Kijk niet naar anderen, kijk naar je eigen dier en sorg ervoor dat dit dier een respectabele leeftijd haalt :)

Luchtpompje kan i.d.d. al heel wat schelen!

Overigens de kosten van een pompje hoeven echt niet veel te sijn, sterker nog die kun je self erg makkelijk maken.
Je neemt een luchtpompje ( in de aanbieding nog geen 5,-), glasen potje, witte filterwatten (sak in winkel nog geen 2,-) en je hebt een filtersysteem, duur hoeft het dus seker niet te sijn :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:06

Moderatoropmerking:
Ik heb in het andere topic dat intussen bijna over hetzelfde onderwerp verzocht om het ontopic te houden en niet aanvallend naar elkaar te reageren. Datzelfde geld voor dit topic, houdt het aub vriendelijk en ontopic, het is niet de bedoeling elkaar aan te vallen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:23

Ik moet zeggen, dat toen ik mijn eerste bak opzette (en ik ben/was absoluut geen kenner) ik aan mijn dierenwinkel enorm veel heb gehad. Ze hebben me keurig gevraagd welke vissen ik wilde, me geadviseerd een zo groot mogelijke bak te nemen, me het juiste filter en een geschikte thermostaat geadviseerd. Me verteld dat ik de bak eerst drie weken 'visloos' moest laten draaien om de juiste cultuur te verkrijgen. Geholpen met het uitzoeken van mooie plantjes.

Drie weken later heb ik m'n guppen opgehaald. Ik kreeg keurig te horen welke watertemperatuur en waarden m'n bak moet hebben, welk voer geschikt is, enz. Het kan dus ook anders :)

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 12:17

Ik ga helemaal met Nijn mee!

Je leest het echt te veel op bokt dat de goudvissen echt al heeeeel oud zijn geworden bij sommige bokkers :j wel 3 jaar! of wel 5! Of nog meer! Groot geworden, nee, dat niet. Dat worden ze ook niet, ze passen zich aan :j :n :roll:

Gelukkig wanen mijn vissen zich in een walhalla met hun aquarium van 200x60x60! Ik heb ontzettend veel plezier van mijn vissen, ze zien er goed uit, ze doen het goed en ze leven lang!