Rat ziek? Hoop dat er nog bokkers zijn die NU kunnen reagere

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:46

xTamara schreef:
Rosie_Posie schreef:
Dat vind ik dan weer een nare opmerking.
Waarom zou een ratje minder zijn dan een hond?

Omdat je denk ik een veel sterkere band kan hebben met een hond dan een rat..
Ik heb hier cavia's, als daar wat mee is ga in natuurlijk naar de dierenarts.
Maar als 1 van hun dood zou gaan zou ik lang niet zo verdrietig zijn dan dat 1 van mijn honden dood zou gaan.
Als een cavia/rat doodgaat kan je makkelijk en sneller weer een cavia/rat kopen dan dat je maatje overlijd.
Dus ik vind dat er zeker wel verschil is tussen een rat en een hond.

Maar als je er voor kiest om dieren te houden heb je gewoon een verantwoordelijkheid. Of het nou om een ratje gaat of om een hond of een paard. Een ziek dier heeft medische zorg nodig. Dat weet je als je er voor kiest om een dier te houden. Dus in die zin is er geen verschil.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:46

xTamara schreef:
Rosie_Posie schreef:
Dat vind ik dan weer een nare opmerking.
Waarom zou een ratje minder zijn dan een hond?

Omdat je denk ik een veel sterkere band kan hebben met een hond dan een rat..
Ik heb hier cavia's, als daar wat mee is ga in natuurlijk naar de dierenarts.
Maar als 1 van hun dood zou gaan zou ik lang niet zo verdrietig zijn dan dat 1 van mijn honden dood zou gaan.
Als een cavia/rat doodgaat kan je makkelijk en sneller weer een cavia/rat kopen dan dat je maatje overlijd.
Dus ik vind dat er zeker wel verschil is tussen een rat en een hond.

dat vind jij! Ik niet. Ik heb met al mijn ratten een band.
Mensen kunnen zich dat vaak moeilijk voorstellen, jij blijkbaar ook.
Ratten zijn ook dieren die net zoveel recht hebben op medische zorg als honden.

Als mijn ratjes overlijden ben ik wel een maatje kwijt.
Uiteindelijk komen wel weer nieuwen, maar dat is geen vervanging.

Je kunt ook heel makkelijk en snel weer een nieuwe hond kopen hoor.
Even naar asiel gaan ofzo. Of op marktplaats kijken, vast wel ergens een gratis nestje...

Nessa

Re: Rat ziek? Hoop dat er nog bokkers zijn die NU kunnen reagere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:47

Overigens hechten ratten zich enorm aan hun baasjes.
Laatst was ik bij een vriendin, had 2 meiskes meegenomen. Ik zette ze op haar schoot. Meteen helemaal plat liggen en zo snel mogelijk naar mij rennen en onder mijn trui kruipen.
geen band?

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 14:50

Nog ff paar foto's van net :

Handdoek :

Afbeelding

Mijn lieve scheetjes ( de cremekleurige is ziek ) :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Arm scheetje |( :(:) .

Afbeelding

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:50

Zoals ik al zei, ja ik vind dat je voor je beesten moet zorgen.. Dara heb je ze voor, maar ik zou nooit zeggen dat ik niet met iemand samen wil wonen die dat niet met me eens is.

En oke je hebt misschien wel een band.. Maar ik zie liever mijn cavia doodgaan dan mijn hond/paard omdat je daar veel meer mee doen en een veel sterkere band mee hebt.

Ja je kan snel een nieuwe hond kopen maar dat is ook geen vervanging..
Bij alle mensen die ik ken die honden gehad hebben en die doodging hebben ze allemaal ruim een jaar gewachjt op een nieuwe.. En van alle mensen die ik ken met cavia's/ratten die dood gingen kochten ze max. naar een maand weer een nieuwe..

In mijn ogen verschilt een rat zeker van een hond/paard.. Maar dat betekend inderdaad niet dat je er niet voor moet zorgen..
Maar ik vond die opmerking echt niet kunnen.

Ow mijn moeder wilt niet naar de dierenarts, dus ik ga het huis uit :+

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:51

Rosie_Posie schreef:
Laatst was ik bij een vriendin, had 2 meiskes meegenomen. Ik zette ze op haar schoot. Meteen helemaal plat liggen en zo snel mogelijk naar mij rennen en onder mijn trui kruipen.
geen band?

Ik zeg toch niet dat er helemal geen band is?
Lees wat ik schrijf!
Ik zeg dat je een minder goede/sterke band heb met zo'n huisdier dan je hond of paard!

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:53

waarom is die dan minder goed/sterk? :)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:54

xTamara schreef:
Zoals ik al zei, ja ik vind dat je voor je beesten moet zorgen.. Dara heb je ze voor, maar ik zou nooit zeggen dat ik niet met iemand samen wil wonen die dat niet met me eens is.

En oke je hebt misschien wel een band.. Maar ik zie liever mijn cavia doodgaan dan mijn hond/paard omdat je daar veel meer mee doen en een veel sterkere band mee hebt.

Bij alle mensen die ik ken die honden gehad hebben en die doodging hebben ze allemaal ruim een jaar gewachjt op een nieuwe.. En van alle mensen die ik ken met cavia's/ratten die dood gingen kochten ze max. naar een maand weer een nieuwe..

In mijn ogen verschilt een rat zeker van een hond/paard.. Maar dat betekend inderdaad niet dat je er niet voor moet zorgen..

welke opmerking vond je niet kunnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:56

xTamara schreef:
Ik zeg dat je een minder goede/sterke band heb met zo'n huisdier dan je hond of paard!

Dat is heel persoonlijk denk ik. Ik heb wel een heel sterke band met mijn ratten. Anders dan met mijn paard, maar zeker niet minder goed of waardevol.

Maar dat is ook totaal niet relevant in dit topic. Punt is dat je verantwoordelijk bent voor je (huis)dieren en er geen geld aan uit willen geven mag nooit een reden zijn om niet naar de DA te gaan.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:56

Het is voor iedereen weer anders, dat snap ik ook wel :)

Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt TS
Succes vanavond bij de DA! (moet zo werken)
Ik lees vanavond wel hoe het gegaan is

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:57

Een beest is een beest en als ze iets hebben moet je gewoon gaan je kan dat beestje toch niet dood laten gaan?

Ik hecht me aan al mijn beesten. En als je een beest neemt moet je de verantwoordelijkheid over nemen en als je kinderen een beest hebben moet je dat als ouder doen jij hebt immers toestemming gegeven.

Elk beest heeft gevoel en ik stel dieren boven mensen want die kunnen het zelf niet. Dus als ik jou ergens half dood aantref moet ik zeggen ja ik ken jou niet dus laat maar liggen?

En haar moeder wil niet eens naar haar paard laten kijken sorry hoor maar dan tik je in mijn ogen niet!

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 15:00

xTamara schreef:
Rosie_Posie schreef:
geen band?

Lees wat ik schrijf!

Waarom zou je een mindere band hebben dan met je hond of paard? Omdat ie groter is? Omdat ie minder geld kost?
Sorry, maar ik heb 4 cavia's waar ik ontiegelijk veel van houd. En van mijn honden houd ik net zoveel..
Ik vind dat zo'n rare opmerking dat je met een cavia, rat of hamster een mindere band kan hebben dan met je hond, kat of paard.. Ik kan die gedachtengang echt niet begrijpen.
Ik heb deze maand in totaal 90 euro moeten betalen voor 1 van mijn cavia's. En weetje? Ik vind dat helemaal niet erg. Ze heeft misschien maar 15 euro gekost.. Maar het is mijn maatje. Mijn dier.. En daar heb ik alles voor over.. Of de dierenartskosten nou 20 keer meer is dan de aanschafprijs of niet.. Als ik daar het leven van MIJN dier mee kan redden. Dan doe ik dat. En mensen die dat niet voor hun dier over hebben.. Die zijn dat dier niet waard!

Maasr even naar TS: Ik vind dat je het nu super aanpakt. En ik hoop dat de dierenarts iets voor je kan betekenen :)

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 15:04

Suuskipje schreef:
xTamara schreef:

welke opmerking vond je niet kunnen?

Waarvan is als eerste quote..
Er stond dat de TS een fijne moeder had en dat iemand niet bij haar in 1 huis wou wonen omdat de TS haar moeder niet naar de dierenarts wou gaan..
En dat is een opmerking die niet kan in mijn ogen..

Ik zeg dit voor de laatste keer, en ik hoop dat ik het dan niet meer hoor want ik word gek van alle bokkers die wel commentaar leveren maar niet je hele berichtje lezen:

Ik vind wel!!! dat je voor je dieren moet zorgen als ze ziek zijn..
En ik heb alleen maar gezegd dat ik die opmerking niet vind kunnen en dat ik persoonlijk denk dat de band tussen een mens en een rat of cavia of wat dan ook minder sterk is als de band tussen jou en je hond/paard en ik de vergelijking van rat/hond niet goed vind.

Sorry TS als je mijn berichten als kwetsend hebt ervaren, zo bedoelde ik het niet.

Ik weet hoe vervelend het is als er iets met je diertje is en je weet gewoon nog niet wat.
Ik hoop dat het helemaal goed komt met hem, en dat het niks ernstigs is!

@coot: Ja ik heb ik een maand ook 100 euro of zelfs meer aan mijn cavia uitgegeven.
Maar ik merk aan mezelf en mensen uit mijn omgeving dat hun band met honden of paarden sterker is dan met hun andere dieren. En omdat ik het ook zo ervaar is dat voor mij ook de waarheid.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 15:05

xTamara schreef:

Ik weet dat het offtopic is...
Maar ook ik ben het daar niet mee eens.
Ik heb wél meer dan een jaar gewacht voor ik toe was aan een nieuwe groep ratjes. Ik was er namelijk kapót van toen mijn lieveling stierf. Ik was helemaal niet toe aan nieuwe ratten. Het verschil ligt hem er alleen in dat een rat niet alleen kan zijn en ze meestal niet allemaal tegelijk doodgaan, dus er uiteindelijk 1 alleen komt te zitten. Toch heb ik ervoor gekozen nadat mijn oudje stierf voor haar laatste dochter, die inmiddels ook bejaard was, geen nieuwe rat meer erbij te nemen.
Toen ik uiteindelijk toch nieuwe ratten nam heeft het zeker nog een halfjaar geduurd voor ik echt een band met ze kon opbouwen, omdat ik bleef vergelijken. Misschien vinden sommigen dat aanstellerig of dat ik dan maar eens een hond zou moeten nemen ter vergelijking... jawel, ik heb 14 jaar lang een hond gehad, was mijn maatje, was ik óók kapot van.
Je zou eens moeten weten wat voor innige band je met ratten kunt hebben. Mensen staan en stonden er telkens versteld van hoe gehecht mijn ratten waren aan mij. En nu? Nu is mijn lieveling vorig jaar op 4 juli ingeslapen (deze bloeide overigens in haar eentje juist helemaal op nadat de anderen gestorven waren) en ik heb nog geen nieuwe, omdat ik daar nog niet aan toe ben. Geen band? Ben ik het toch even écht niet met je eens in dezen. ;)
Sorry dat ik offtopic ga! :o :o

TS, houd je ons op de hoogte van je dierenartsbezoek straks?
Je ratje ziet er duidelijk niet lekker uit, dat terwijl ze echt niet gauw tonen hoe ziek ze daadwerkelijk zijn. Maar wel lekker voor ze onder die handdoek. :)

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 15:10

Even voor de duidelijkheid ik zei dat ik niet met haar moeder in een huis zou kunnen wonen omdat ze niet naar de DA wil want hij gaat toch dood.

En als jij niet naar de DA gaat als je beest ziek is maakt niet uit wat voor beest tik je niet en dat is gewoon mijn mening...

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 15:15

Munnie schreef:
Even voor de duidelijkheid ik zei dat ik niet met haar moeder in een huis zou kunnen wonen omdat ze niet naar de DA wil want hij gaat toch dood.

En als jij niet naar de DA gaat als je beest ziek is maakt niet uit wat voor beest tik je niet en dat is gewoon mijn mening...

Ik vind ook dat het slecht is als je dan niet gaat..
Helemaal mee eens.
Maar om dan gelijk te zeggen dat diegene niet spoort.. Dat vind ik te ver gaan..

Maar goed, ik wil de sfeer niet verzieken op dit forum.. Dus ik zal niks meer zeggen.
En wil er iemand per se wat kwijt aan mij, pb staat open.

Succes TS! Ik hoop dat het goed komt :D

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 15:18

Tamara: Ik vind dat zeker niet ver gaan als je een dier niet wil helpen ben je het niet waard om te leven. En ja ik ben een echte dierenvriend en je moet ten alle tijden het beste doen ookal is dat dus late inslapen of voor heel veel geld het dier laten helpen.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 15:20

Munnie schreef:
Tamara: Ik vind dat zeker niet ver gaan als je een dier niet wil helpen ben je het niet waard om te leven. En ja ik ben een echte dierenvriend en je moet ten alle tijden het beste doen ookal is dat dus late inslapen of voor heel veel geld het dier laten helpen.

Dus volgens jou moet iemand de doodstraf krijgen als ze niet naar de dierenarts gaan terwijl er wel wat aan de hand is? Gaat een beetje te ver..

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 15:26

Dat zeg ik niet maar dan ben je gewoon een mens zonder gevoel... Das hetzelfde als je je kinderen misbruikt verdien je het ook niet om te leven die zijn net zo weerloos als beesten.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 15:36

ik ging zelfs met mn hamstertje naar de dierenarts beestje kostte destijds 5 euro en ik heb er bijna 30 euro voor moeten betalen had ik heel wat hamsters voor kunnen kopen als ik het had gewild..
vind inderdaad ook als je beesten houd moet je ook voor de kosten opdraaien als ze ziek worden.
mijn pony is ook redelijk vaak ziek nu ouderdomskwaaltjes, bij minste of geringste heb ik de veearts erbij.. hebt wel met dier te maken die het soms pas laat aan geven.. ben het liever voor dan dat het te laat is..

maargoed hoop voor je dat het beessie het haalt, leuke ratjes trouwens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 15:44

Klinkt als een long probleem en dat zijn vaakn één van de twee volgende zaken

1 longontsteking : met antibiotica vaak nog op te lossen
2 longkanker

Ik heb al een jaar of 15 ratten, op het ogenblik 10 stuks.

Bijzonder van ratten is dat ze dusdanig sociaal en naar mensen gericht zijn dat je er makkelijk een band mee op kan bouwen.

Hoe sneller je erbij bent hoe beter. Bij mijn dierenarts mag ik altijd gelijk komen ( ook snachts)
Misschein op zoek naar een andere dierenarts, dan was je er vannochtend al geweest.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 15:46

xTamara schreef:
Lees wat ik schrijf!

Zoo dan, das een gewaagde opmerking, je trapt me op me ziel!. Ik heb hier 11 ratten zijn, en van alle 11 hou ik heel erg veel. Ik ga voor ze door het vuur, en geef ze de zorg die ze nodig hebben. Ik betaal de kosten, ook operatie's van 140 euro terwijl de rat zelf gratis was.

Waarom? omdat ik er een band mee heb, En dat merk je echt wel, Sommigen van mijn ratten komen niet te voorschijn als er iemand voor de kooi staat, pakken geen koekjes aan en willen niet geaait worden. En tegen mij doen ze lief, met mij willen ze wel knuffelen en kroelen.

Het is echt een belachelijke opmerking. Sorry, maar kan hier best wel boos om worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 15:51

@Malih ik ben neit op mijn ziel getrapt ik weet net als jij wel beter. Ratten zijn speciaal Dat anderen mensen dat niet zien, of dat het anders is voor hun, ach dat is toch niet ons probleem

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 15:54

bedoel t niet zo letterlijk als ej het nu opvat hoor :P zit hier niet helemaal in tranen, maar bij bepaald nu voor ons , dat de band minder hecht is.

Maar goed, laat maar waaien.

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 15:57

Idd, als mijn rat dood gaat, zit ik ook wel te janken hiero hoor.