Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tiffany schreef:Allereerst om een duidelijk beeld te scheppen. Mijn beide honden zijn nu bij een kennis ondergebracht omdat ik aan het verhuizen ben.
Nu heb ik dus een probleem. Mijn ene hond van 7 maanden heb ik gekregen van een kennis. Zij zou op zijn naam blijven staan omdat hij er over 2 jaar een nest uit wil fokken. Daarna zou ze volledig op mijn naam komen te staan. Wel ben ik mede-eigenaar en heb hier ook voor getekend! Nu heb ik een beetje onenigheid met zijn vriendin gekregen (dit ging niet eens over de hond!) En als een dolle dwaas heeft ze vanochtend dus mijn hond gejat en krijg haar niet terug...
Wat kan ik nou het beste doen? En welk recht heb ik?
Hawai schreef:Stamboom is idd een afstammingsbewijs, maar staat wel de naam van de eigenaar of eigenaren in vermeld. ZO ook in het dierenpaspoort, en de chip. Als een hond van eigenaar veranderd dient dit ook allemaal te worden veranderd.
In hoeverre dit een bewijs van eigendom is dat weet ik niet.
Vind het alleen beetje vreemd dat we niets over de mede-eigenaar horen.
Tiffany schreef:Ben erg bang dat dit bij mijn ook zo gaat... maar moest jij niet tekenen om van het mede eigenaarschap af te komen dan?
Hawai schreef:Stamboom is idd een afstammingsbewijs, maar staat wel de naam van de eigenaar of eigenaren in vermeld. ZO ook in het dierenpaspoort, en de chip. Als een hond van eigenaar veranderd dient dit ook allemaal te worden veranderd.
In hoeverre dit een bewijs van eigendom is dat weet ik niet.
Vind het alleen beetje vreemd dat we niets over de mede-eigenaar horen.