Hond agressief naar kind.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:05

Ik zou je echt aanraden je hond weg te doen. Dit gaat er namelijk niet meer uit. Ik heb zelf ook een hondje dat agressief kan worden naar kinderen toe. Dit komt omdat hij vroeger gepest is door kleine kinderen en niet tegen het onvoorspelbare gedrag kan van kleine kinderen. We houden hem dus ook heel verstandig ver weg van kleine kinderen (hij zoekt ze zelf ook niet op hoor). Het is een schat van een hond, maar niet met kinderen. Dit is al vanaf kleins af aan en gaat er gewoon niet meer uit.

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:07

als het even moeilijk wordt????
hij heeft je kind gebeten!kom op zeg...

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:07

elma: liever je hond "afgedankt" wegdoen, dan dat je zoontje een hap uit zijn gezicht krijgt.

Elma_

Re: Hond agressief naar kind.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 15:09

Ik zorg wel dat mijn zoontje geen hap uit zijn gezicht krijgt..
Anyway we kunnen nog een uur doorgaan over die hond wegdoen, ik weet niet hoe jullie hem nu zien, als een levensgevaarlijke moordmachine? spijtig als ik hem zo neer heb gezet dat is hij NIET, hij snapt het gewoon niet. Wegdoen is NOG geen optie, ik wacht eerst de hulp van de deskundingen af.

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:12

Het is helemaal geen rothond... je kunt hem alleen niet meer bij je kind vertrouwen. Zo'n hondje is dan ook beter af bij mensen zonder kinderen. Hij kan alsnog wel hartstikke lief zijn hoor.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:12

hij heeft je kind gebeten.. uh.. sorry hoor, maar een pup kan dan idd een "moordmachine" zijn. Ff naar de keel bijten.. Ik vind je naief, en ik vind dat deze pup een kans verdient, maar niet bij jou ( dit is mijn mening he.. ) Ik vind dat je zon hond niet bij je op het erf moet halen met een klein kind in je huis, dat is wachtten tot het fout gaat. Snap ook niet dat je gaat "testen" of je kind met je hond kan op de bank.. kan ik met mijn kop niet bij, echt niet.. als je dat de eerste keer deed ok, maar nadat je hond je kind heeft gebeten! wow, echt, snap ik niet. Snap zowiso niet dat je die hond nog heb, zoek een pup die bij je kind kan, ik hoef niet uit te leggen waarom..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:17

pinuts schreef:
hij heeft je kind gebeten.. uh.. sorry hoor, maar een pup kan dan idd een "moordmachine" zijn. Ff naar de keel bijten.. Ik vind je naief, en ik vind dat deze pup een kans verdient, maar niet bij jou ( dit is mijn mening he.. )

Hier ben ik het helemaal mee eens, het is niet verstandig om hier nog mee door te gaan hoe graag je ook zou willen Elma, iedereen ziet dat jij de kennis mist om een pup op te voeden laat staan een hond met een gedragsprobleem wat wel zéker een moordmachine is.
En daaruit concludeer ik dat je het ernstig onderschat heb.

pinuts schreef:
Snap ook niet dat je gaat "testen" of je kind met je hond kan op de bank.. kan ik met mijn kop niet bij, echt niet.. als je dat de eerste keer deed ok, maar nadat je hond je kind heeft gebeten! wow, echt, snap ik niet.

Stond ook met mijn mond open dit stuk te lezen, ik ben overigens wél benieuwd Elma wat jij op dit moment heb gedaan met de hond?

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 15:20

Ik begrijp de reacties, en de meningen..
Laat ik voorop stellen dat mijn hond NOOIT voor mijn kind gaat. Ik heb nu 5 keer gehoord dat deze hond niet bij mij zou horen/passen wat dan ook. Ik ben het hier niet mee eens, ten 2e kennen jullie de hele situatie plus de hond niet.
Ik vind het fijn dat mensen hun mening geven,
jammer dat ik niet de kans krijg te zeggen dat ik het eerst met deskundige hulp wil proberen, dat is niet naief, dat is omdat ik de hond ken..

Chiqa : de hondenkennis heb ik inderdaad niet in pacht nee, dat is ook de reden waarom we nu naar mensen gaan die er voor geleerd hebben.
wat ik nu doe is tot die tijd het kind en de hond gescheiden houden.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:23

Jongens, TS heeft meerdere malen aangegeven dat de pup NIET weggaat. Waarom er dan nog zo over door drammen? Ik tem hier dan ook op.

Jullie kennen de situatie niet waardoor ik jullie erg hard vind oordelen. Misschien heeft de TS wel de mogelijkheid.

Chiqa, er zijn zat honden die snauwen/beiten. Normaal honden gedrag. En ook JIJ bent ooit als leek begonnen, zo ook de TS. Gun iemand de kansen om zich te verbeteren ipv gelijk zo aan te vallen!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:23

en wanneer weet je of het goed klikt tussen kind en hond? ga je straks weer een test op de bank doen? als je 2 cursussen hebt gehad? En dan kijken of het goed of fout gaat?

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:25

Nikki__ schreef:
Jongens, TS heeft meerdere malen aangegeven dat de pup NIET weggaat. Waarom er dan nog zo over door drammen? Ik tem hier dan ook op.

Jullie kennen de situatie niet waardoor ik jullie erg hard vind oordelen. Misschien heeft de TS wel de mogelijkheid.

Chiqa, er zijn zat honden die snauwen/beiten. Normaal honden gedrag. En ook JIJ bent ooit als leek begonnen, zo ook de TS. Gun iemand de kansen om zich te verbeteren ipv gelijk zo aan te vallen!

normaal?dat een hond een kind bijt IS NIET normaal :n :\

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 15:25

pinuts schreef:
en wanneer weet je of het goed klikt tussen kind en hond? ga je straks weer een test op de bank doen? als je 2 cursussen hebt gehad? En dan kijken of het goed of fout gaat?

Ondanks je zeer irritante sarcastische ondertoon, die je best weg mag laten wil ik wel antwoord geven.
Op de bank was mijn fout, ben ik me van bewust had nooit moeten gebeuren :n
Als het met behulp van de deskundigen fout blijft gaan, dan zal ik zeker gaan nadenken over herplaatsing, nu NOG niet.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:25

Pinuts, zo kan het wel weer vind je zelf niet ? ;) TS heeft aangegeven dat ze nu weet dat de hond niet op de bank bij het kind kan. Had je kunnen weten als je goed zou lezen.
En ik denk zeker dat de hond bij het kind kan als er een duidelijke rangorge is. Want de hond leert nú namelijk dat het hoger staat dan het kind. Terwijl dit omgedraait zou moeten worden. Hier gaat Ts aan werken.

tender_yon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:26

zo gaat het lekker hier ???
mijn geweldig lieve jack russel heeft ook wel is gebeten
en ja wij hebben hier werk van gemaakt !!!!!!!
ik blijf haar in de gaten houden maar ze heeft nooit meer gebeten dit gebeurde trouwend ook toen ze pup was en ze kwam niet uit een dierenwinkel maar was op dat moment wel aan het puberen direct de hond aan gepakt en duidelijk gemaakt dat er regels zijn
en nu is een top hond met kinderen al blijf ik alert

kan dus echt wel goed komen !!!!!!!!!!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:26

Ellen__ schreef:
Nikki__ schreef:

normaal?dat een hond een kind bijt IS NIET normaal :n :\

Vertel mij, waarom dit in HONDENTAAL niet normaal is.
Dat het voor ons ontoelaatbaar is, is een héél ander verhaal.

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:27

elma: mag ik vragen waarom je niet eerder een puppycursus hebt gedaan?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:27

nee ik was serieus benieuwd hoe dat dan in zijn werk zou gaan, want je moet toch op een gegeven moment weten of de hond bij het kind kan? Sorry dat ik boos overkom, maar ik vond de eerste test van TS echt erg. Wat ts ook doet, ik hoop dat t goed komt, maar ik wil alleen maar aangeven dat een ongelukje in een klein hoekje zit;)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 15:27

Nikki___ ik probeer al een half uur uit te leggen dat mijn kind voor gaat, dat ik eraan wil werken en dat ik nog veel moet leren, helaas gaat het dus weer om t afbranden van mensen, altijd jammer :(

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:28

nikki in hondentaal misschien maar dan had het baasje deze signalen op moeten vangen en van tevoren in moeten grijpen om dit te voorkomen...

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:30

ik brand je niet af hoor, ik ben duidelijk, streng, en hard in mijn reacties.. ik heb gezegd wat ik vind, en daar trek jij je weinig van aan TS.. Je kiest ervoor om de hond een kans te geven, wens je ik succes mee, ben benieuwd hoe het zal lopen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:30

Ik wiat dat er wat felle reacties zouden komen over de veiligheid van het kind ect
Ik denk ook niet dat het ermee te maken heeft dat de hond uit de dierenwinkel komt :)
Die van mij komt van de fokker maarja..

Meschien snapt de hond gewoon niet wat jouw zoontje van hem wil.. want kinderen zijn natuurlijk niet echt duidelijk tegen een hond.. Ik merk nu mijn neefje iets ouder word hij is nu 7 , en naar mijn advies luistert bv niet voorover staan bij de hond , niet de hond in de ogen blijven aankijken dat het wel wat beter gaat... Jongere kinderen die niet echt duidelijk aangeven wat hun intenties met haar zijn of onduidelijk tegen haar doen .. Blijf ik goed bij opletten.

Elma ik zou de adviezen als de hond een eigen plek geven en de cursus enz doen opvolgen
en ja blijven opletten idd :)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 15:30

Ellen__ schreef:
nikki in hondentaal misschien maar dan had het baasje deze signalen op moeten vangen en van tevoren in moeten grijpen om dit te voorkomen...

En aangezien ik de hondenwijsheid blijkt dus maar weer niet in pacht heb, heb ik deze signalen niet opgevangen, en eerlijk toegegeven, ik ben blij met de komende cursus, anders had ik zeker met mijn handen in het haar gezeten!

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:31

Weer duidelijk een geval rangordeprobleem. Jij bent duidelijk niet thuis in hondengedrag. Je geeft inderdaad verkeerde signalen af (hoe goed bedoeld ook) naar de hond door bijvoorbeeld de hond samen met jouw kind op de bank te nemen.... Een gevaarlijk probleem. Het enige dat je kunt doen is jouw dierenarts bellen om in contact te komen met een GOEDE gedragstherapeut, verbonden aan een gerenomeerd gedragsinstituut, anders zijn zowel hond als kind straks de dupe. Nogmaals, SNEL handelen anders krijg je spijt !.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:31

Een vriendin van mij heeft de hond direct geleerd dat het kind ook een mens is en dat hij daar naar te luisteren heeft. Zodra haar dochter een beetje kon praten heeft ze de commando's zit en blijf geleerd en gezorgt dat de hond ook luisterde als haar dochtertje dit zei. Zodra het kindje kon lopen heeft ze (uiteraard onder begeleiding) het kind de hond eten laten geven waarbij haar dochter dus de hond vertelde dat hij in de kamer moest wachten totdat ze het bakje brokjes in de voerbak had gedaan en riep dan de hond om te komen eten. De hond heeft op deze manier alle jaloerse of onzekere gedragingen afgeleerd omdat hij accepteerde dat dit gewoon ook een baasje was, enkel een beetje kleiner.
Je moet hoe dan ook altijd oppassen ook als een beest lief lijkt!!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 15:32

pinuts schreef:
ik brand je niet af hoor, ik ben duidelijk, streng, en hard in mijn reacties.. ik heb gezegd wat ik vind, en daar trek jij je weinig van aan TS.. Je kiest ervoor om de hond een kans te geven, wens je ik succes mee, ben benieuwd hoe het zal lopen.

Ik trek me er heel veel van aan, ik begrijp de reacties, ik wil het alleen proberen, omdat het volgens deskundigen een bekend probleem is wat op te lossen valt, dat ik dat een kans wil geven betekent niet dat de veiligheid van mn kind voor alles gaat, en als het niet goed komt, is het heel jammer maar dan is de hond zo weg! Nu alleen NOG niet.. snap je?