Ineens een nestje kleine muisjes tussen mijn dekjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 22:38

Quellian schreef:
_Miesje_ schreef:
Ben ik dan de enige die het 'gewoon' doden erg zielig vind?

Nee hoor, want ik zou ook zo'n trut zijn die ze denoods met de hand groot brengt.

Ik ook :j Ik had er 4, die zijn inmiddels dood gegaan na 2 jaar. :(:)

suuzepuus

Re: Ineens een nestje kleine muisjes tussen mijn dekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 22:39

ja maar lyonesse, de TS heeft gif in de stalen staan....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 22:42

suuzepuus schreef:
ja maar quellian. zou jij als ze groot zijn ze weer uit zetten en ze met gif weer uitroeien???

Nee anders doe je het voor niets. Ik zou ze lekker vrij laten in het park of bos, op een plek waar ze grote kans hebben op een goed leven :)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 22:46

suuzepuus schreef:
ja maar lyonesse, de TS heeft gif in de stalen staan....

Deze baby's zijn toch al dood. Als TS ze in een bakje naast de kast gezet heeft, heb ik zo maar het vermoeden dat het niet mams is geweest die ze opgehaald heeft.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 22:49

Ik kan er altijd heel slecht tegen als mensen dieren 'ongedierte' noemen. Wij zijn zelf altijd nog de grootste plaag die er op aarde rondloopt. :+

Ik zou het dekje gewoon lekker laten waar die is, incl. de muisjes. Die beestjes zijn in een mum van tijd groot genoeg om hun nest te verlaten.

En als je dit soort dingen niet meer wilt zul je zelf je spullen zo op moeten bergen dat er geen muizen meer bij kunnen komen! :)

[edit] Ik concludeer uit de reacties dat je ze appart in een bakje hebt gezet. Nja ben benieuwd of moeders ze opgehaald heeft ja. :+ Ik hoop het voor ze. Waarschijnlijk zijn ze geëindigd als feestmaal. :=

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 22:51

Denk dat ze eerder 'tussendoortje' waren Marloez, ze waren nog heel mini :)

Geloof ook niet zo dat moeders ze opgehaald heeft, denk wel dat een kat de dag van z'n leven heeft gehad!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:24

ik denk niet dat een kat ze heeft gegeten. een kat eet prooi. weerloze roze dingetjes zijn geen prooi...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:25

Mijn kat eet dode eendagskuikentjes, hartstikke weerloos, maar mijn kat kan er een geweldige prooi van maken door ermee te gaan gooien.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:28

Mijn kat rooft regelmatig muizennestjes leeg

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:34

Waarom worden er hier rotdingen gezegd? zoals gooi ze op de mesthoop, geef ze aan de kat, verdrink het, meer van deze dingen?

Laat ze gewoon met rust, berg de volgende keer de dekens beter op, in een afsluitbare plastic bak, meer kan je niet doen.

Het zijn ook dieren, maar als een kat ze bijvoorbeeld ergens gevonden hebt en het opeet, dan is dat anders, dat is gewoon de natuur, maar als je een handje helpt ze te doden, dan vind ik dat erg, zoals op de mesthoop te gooien, dat soort dingen, bah, wij zijn zelf de ergste soort wat er bestaat op aarde, en dus de grootste vervuiler/vernietiger/moordenaars/natuurkapotmakers, alles eigenlijk en doen het zelfs met volle verstand, dieren niet, die willen alleen maar overleven en voortplanten.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:50

als ze nog roze en weerloos zijn is het een stuk vriendelijker ze te 'vermoorden' dan ze over 2 maanden als ze kunnen lopen/knagen/voortplanten ze uit te roeien met gif.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:57

_Miesje_ schreef:
Ja die heb ik wel eens tussen mijn paardenspullen gehad. Heb een speciaal busje gekocht heb dat op de deur gespoten binnen een dag waren ze weg. Arme beestjes meteen doodmaken als er iets kapot is :( Kan hier echt heel boos om worden!
Hoor iemand zeggen dat slangen en muizen nergens goed voor zijn, nou blijkbaar wel! Ga eens ff logisch nadenken en koop een anti muis bus!!
Mag ik vragen wat dat voor 'busje' is? Is dat een spray ofzo?
Ik strooi motteballen in mijn kast, dat helpt ook wel wat om ze weg te houden. Maar van een anti muis bus heb ik nog nooit gehoord. Ik heb trouwens ook een muizenvalletje in mijn kast staan, en vang elke dag wel 1, die ik vervolgens in de kliko gooi ;) (is dan wel dood al) :D

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 00:02

Juist omdat ze nog roze en weerloos is, ik zou het niet over me hart kunnen verkrijgen om ze iets aan te doen, maar ik begrijp het wel.

eenmaal volwassen piesen ze alles onder en knagen ze alles stuk, ik had zelf ooit een volwassen muis in de kast aangetroffen, die schrok zo van me en was opgelucht dat de kast eindelijk open was en ging er snel vandoor, maar hier en daar wel keutels en pis en in voerzak een knaagspoor, maar voor de rest gelukkig niks beschadigd.

Men moet de stallen goed schoon houden en niet rondstrooien met voer enzo, wat ze aantrekken, en een stalkat (volwassen) nemen, ipv gif, want dat is ook een lange ellendige dood en dan kan een ander dier ervan eten, denk aan roofvogels, dus met gif strooien is geen goed idee, en zorg ervoor dat je kast onaantrekkelijk wordt voor ongedierte, zoals mottenballen en of spray ofzo.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 00:04

Y;( dabo das toch sielugh
ik had er vanmorgen 2 in mn stal!!!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 00:08

Nee hoor, ze lopen erin en beng, dood zijn ze. :)
Dat ze overal over pissen, dat vind ik nog het ergste. die keutels veeg je zo weg, maar die pis overal op.. gatverdamme, dat vind ik echt ZO ranzig.

Ik laat dan spinnen wel weer in leven. Grote spinnen in mijn kast? Die laat is dus wel zitten haha. maar ja, die pissen dan ook weer niet over mijn spullen heen ;) :D

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 00:12

ik ben echt heeeeeel erg bang voor spinnen. ik ben nu ook erg blij dat er zwaluwen bezig zijn in de stal. hopelijk eten zij ze op!! bah bah bah
ik heb trouwens hele mooie zwart plastic vallen. zijn heel makkelijk te zetten en heb nog nooit een niet dode muis gevonden! die dingen werken echt geweldig! beetje pindakaas erin en vangen maar!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 00:14

suuzepuus schreef:
ik denk niet dat een kat ze heeft gegeten. een kat eet prooi. weerloze roze dingetjes zijn geen prooi...

Jawel hoor die eten ze met smaak op.

Ik heb een keer een nestje in mijn transportbeschermer gevonden en die aan de kat gegeven. Die vond het een lekkere snack. Hap, slik, weg.

Muizen redden gaat mij persoonlijk iets te ver, maar langer te laten lijden dan noodzakelijk is niet nodig.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 00:16

Mist schreef:
Sinds ik verhuisd ben (en alle dekens netjes opgehangen had over een rek, sommige in plastic dozen etc. )Hebben muizen mij een FORTUIN gekost. Had totdat de nieuwe stallen er stonden geen dekenrek meer waar ze netjes op konden hangen, dus moesten ze in de schuur.

Totale kosten:
-4x 300grams winterdekens, totaal verpulverd
-2 xregendekens, verpulverd
-3 xstubbendekjes finaal opgevreten.
EN mijn wintec pro Isabelle W (gelukkig niet mijn stubben) zadel AANGEVRETEN waar hij over de schoft valt :( :( :(

dus ik had ze gelijk gedood,

Ik zou elke keer als ik ging rijden mn dekje weer mee naar huis nemen enz :P
zo ken je dekjes blijven kopen
vreselijk als je zulke schade hebt

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 00:17

hmmm mijn kat is duidelijk geen jager.... ik krijg 2 a 3 keer per jaar een kado van haar en daar mag ik het mee doen.
truste

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 00:17

Die vallen in je kast, een goed idee, dat is niet zielig, want ze zijn dan meteen goed gepakt en dood, en voor spinnen ben ik heel erg bang hahaha dan laat ik snel iemand anders het weghalen, anders durf ik niks meer te pakken uit me kast, ik zorg er dan ook voor dat alles in plastic bakken zijn en afgesloten zijn en dat het er schoon en netjes is, dan krijg ik niet zo gauw een spin.

ja vies he die pis van muizen, dat stinkt goed.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 00:24

Mijn muizenvalletje is nog veel handiger, daar hoef je niet eens pindakaas of wat dan ook in te doen. Je zet hem open, vangt een muis, pakt de val op zonder de muis aan te raken, en knijpt hem open boven de kliko (of kruiwagen) en de dode muis valt eruit. De val is dan gelijk weer open, en je zet hem zo weer in de kast klaar voor de volgende muis. De muizen gaan ook niet stuk in deze val, dus geen bloedspetters ofzo.
Als er intresse is wil ik wel even kijken wat voor merk dat ook alweer was.. ik had ze in een setje van 2 bij de plaatselijke dsz gekocht voor een paar euro.

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 09:59

Dan moet ik altijd aan me zus denken. Die had er last mee in haar voorraad kast thuis. Dus had ze ook een muizenval gezet. muisje liep erin maar niet helemaal goed. hij zat wel om zijn nek maar die was niet gebroken. ze durfde die muis er niet tussen uit te halen. De kat erin gegooid. Heeft nog een half uur geduurt voordat het rustig werd in de kast.

Ik vind het altijd zielig om ze te laten lijden. Dus met verdrinken, in de vriezer, met de hand opvoeden lange lijdens weg als ze uiteindelijk toch dood gaan of met gif uitroeien, al hun organen smelten. Kan je nagaan hoeveel pijn ze dan hebben.
Maar dat maakt niet uit omdat wij mensen het niet zien zoals dat je het zelf moet doen.

Heb ze liever in een val of geef ze een klap op hun kop.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:40

Pff ik had ze neit verplaats, boeie wat kan jou zon dekje schelen. Emotionele waarde? een dekje? Als een dekje heel belangrijk voor je is doordat het bijv van je overleden/verkochte pony was, dan zou ik het gewoon op je kamer leggen en niet laten wegrotten in een zadelkamer.

Ik had ze lekker laten liggen en desnoods met de hand grootgebracht en ze dan in een park of bos uitgezet. Verdrinken? in de vriezer leggen? O bah ik moet er niet aan denken, dat kan (en wil) ik echt niet.. ;)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:29

En wat doe jij met een wesp, marlinH? of met zo'n dikke vieze spin? en mieren? muggen....? :P

Vieze dikke spinnen vang ik trouwens, die vind ik nuttiger dan die pokkemuizen. De spinnen laat ik weer los buiten. Muggen sla ik dood, en wespen ook, als ik de mogelijkheid krijg. pats, weg wesp ;) :P

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:32

Wespen vang ik in een glas en zet ik buiten. Spinnen laat ik zitten. Mieren heb ik geen last van en muggen gaan eraan omdat die mij iets doen :+