Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tita schreef:Het heet melktreden
Ik heb dus zelf een kat die dat doet en tevens gaat ie gelijk sabbelen op je dekbed of een kledingstuk
Claudienee schreef:Ik noem het nagelen en mijn vriend noemt het schurken, mijn moeder noemt het trappelen, en mijn broers noemen het: NIET DOEN! JE MAAKT MIJN TRUI KAPOT! K*UTKAT!
CrazyCat schreef:9 weken wordt niet als jong gezien, maar is dit feitelijk wel.
Het is niet voor niets dat fokkers van raskatten de kittens niet bij moeders mogen weghalen voor 12 a 13 weken. Met name in de periode van 8 tot 12 weken zie je dat ze pas zelf echt zelfstandiger worden en niet zo vaak steun zoeken bij moeder en nestgenootjes.
Maar er zijn inderdaad zat uitzonderingen hoor die het ook blijven doen. Ik heb er hier eentje die is 11 maanden bij moeder gebleven en doet het ook. Melkt gelukkig wel in de lucht dus je hebt er geen last van.
crossmonster schreef:Melktreden
Niemand die het zo noemt, maar dat is dus de officiele benaming
Ze doen het idd om de melkproductie te stimuleren, en later doen ze het uit genegenheid, hier word heel wat af ge-melk-treed !
Katten die op volwassen leeftijd dit doen, in combinatie met tutten aan je trui oid, die zijn idd vaak te vroeg bij de moeder weggegaan, maar er zijn ook uitzonderingen die het doen,maar wel lang genoeg bij mams zijn geweest.