Waar laat je 40 goudvissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:37

ik zal gewoon zodra je het weet,naar de dierenwinkel gaan vragen of ze nog intresse hebben in die vissen. geef ze gewoon gratis weg(als die meneer dat ook goed vindt)dan nemen ze ze vast wel!
ik heb gehoord dat goudvissen zich aanpassen naar de vijfer.
Ik had 2 kleine goudvisjes in een kom,vondt ik maar niks(had ik gekregen) Die heb ik in een vijfer gegooid binnen in de receptie van een camping..Maanden later waren ze vet gegroeid!
s6 ermee

Daphaan

Re: Waar laat je 40 goudvissen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 23:44

dankje wel. zoiets had ik ook gehoord, maar ik durf neit meer veel van mijn vissenkennis te opperen, er zitten hier echte kenners en er gaat voor mij een wereld open :P

ik ga morgen bij de dierenwinkel informeren, en donderdag foto's maken, en met de man praten over zijn vissen (hopelijk lukt dat laatste vooral, hij is soms erg in zichzelf gekeerd of weet niet goed wat hij moet zeggen)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:22

Vissen passen zich dus niet aan aan hun kom. Dat zou lekker makkelijk zijn, dan zou je een haai in een klein aquarium stoppen en dan bleef ie klein :P

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 12:35

*beeld het zich in* gaaaaf!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:55

Daphaan schreef:
dankje wel. zoiets had ik ook gehoord, maar ik durf neit meer veel van mijn vissenkennis te opperen, er zitten hier echte kenners en er gaat voor mij een wereld open :P

ik ga morgen bij de dierenwinkel informeren, en donderdag foto's maken, en met de man praten over zijn vissen (hopelijk lukt dat laatste vooral, hij is soms erg in zichzelf gekeerd of weet niet goed wat hij moet zeggen)

Je kunt niet alles weten ;)
Weet je inmiddels al wel of het nu om echte goudvissen gaat of om tropische visjes? Want dan is het nogal een verschil :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:00

ik zou idd ook langs dierenwinkels en tuincentra's gaan, evt. een oproepje plaatsen op marktplaats of een vissenforum.. ik had ook een goudvis in een aquarium, die is een paar jaar terug de vijver ingegaan en leeft nog steeds.. iemand met een vijver zal er idd wel blij mee zijn.. je woont in Groningen zie ik, misschien dat het AOC Terra er nog belang bij heeft? of weten zij mensen die er belang bij hebben.

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 13:03

donderdag maak ik foto's en zal proberen ze hier te plaatsen. Mogen jullie me vertellen wat het zijn.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:17

zo zagen mijn zwaarddragers eruit.
Ik denk ook dat je het hier over zwaarddragers hebt.
De mannen hebben een zwaard de vrouwtjes niet.
Afbeelding

Deze vissen kunnen niet in een vijver.
vaak nemen de dierenwinkels ze wel aan soms krijg je er geld voor soms ook niets maar dan probeerde ik er altijd een busje voer voor te krijgen.

kelly_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:21

Ik vroeg me serieus af waarom je niet gewoon een oproepje plaatst en ze dan per post verstuurd }:0

Het is bijna 5 uur, einde van een lange werkdag...vergeef me :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:00

kelly_ov schreef:
Ik vroeg me serieus af waarom je niet gewoon een oproepje plaatst en ze dan per post verstuurd }:0

Het is bijna 5 uur, einde van een lange werkdag...vergeef me :D

Wat heeft dit voor toegevoegde waarde voor TS?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:42

bij F.kuiper aquarium winkel in groningen die neemt ze zoiezo wel aan denk ik ;)

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 19:46

zal ik ook even kijken! als het een beetje in de buurt is, is het wel haalbaar. Ik ga met de auto naar mijn werk in haren, na mijn werk kan ik wel een keer ergens heen of ze een halve dag in een emmer houden of zo. Vandaar dat ik nu de ideen goed kan gebruiken, dan kan ik de meneer vertellen dat ik een goed tehuis voor zijn vissenoverschot heb gevonden. Donderdag ga ik overleggen en zal ik wat foto's maken van de beesten zodat we zeker weten of het zwaarddragers zijn of toch normale goudvissen :)

kelly _ov: ik zal ze in een envelopje doen met genoeg postzegels en droogvoer voor onderweg ;)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:58

Daphaan schreef:
zal ik ook even kijken! als het een beetje in de buurt is, is het wel haalbaar. Ik ga met de auto naar mijn werk in haren, na mijn werk kan ik wel een keer ergens heen of ze een halve dag in een emmer houden of zo. Vandaar dat ik nu de ideen goed kan gebruiken, dan kan ik de meneer vertellen dat ik een goed tehuis voor zijn vissenoverschot heb gevonden. Donderdag ga ik overleggen en zal ik wat foto's maken van de beesten zodat we zeker weten of het zwaarddragers zijn of toch normale goudvissen :)

kelly _ov: ik zal ze in een envelopje doen met genoeg postzegels en droogvoer voor onderweg ;)

stuur er mij ook maar een stuk of 10 op.
owja maar klinkt waarschijnlijk heel zielig maar een maanvis? die eten kleine pasgeboren visjes! anders zit die bak over een maand of 4 weer barstes vol

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:01

Maar een maanvis moet men in warm water houden, het is niet duidelijk of TS nou goudvissen heeft ja of nee...
Daarbij heeft een maanvis een hoge bak nodig aangezien deze inclusief vinnen enorm groot kunnen worden, geen aanbeveling dus ;)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:02

Cyntje schreef:
Maar een maanvis moet men in warm water houden, het is niet duidelijk of TS nou goudvissen heeft ja of nee...
Daarbij heeft een maanvis een hoge bak nodig aangezien deze inclusief vinnen enorm groot kunnen worden, geen aanbeveling dus ;)

ja dat klopt wij hebben een bak van120 en 60 cm hoog maar de 2 maanvissen zijn echt enorm
1 roofd wel eens en die andere is fegetarisch ofzo haha

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 21:09

Ok. De meneer was al in de stress vanwege hoog gras dat gemaaid moet worden (hij is in de tachtig, dus het is niet heel verwonderlijk.) ik kreeg er niet meer uit dan: ik zal het in beraad nemen. Zelfs toen ik zei dat er mensen wel wat vissen willen, en dat de dierspeciaalzaak ze misschien wel wil etc etc, uiteindelijk trommelde hij met zijn vuisten op de leuning en probeerde denk ik duidelijk te maken dat hij even niet goed wist wat hij ermee moest.... ummm juist.
Daarom heb ik maar foto's gemaakt, en het water gevoeld. Het water is gewoon koud (nou ja, zoals een glas water wordt als je het op tafel laat staan, niet ijskoud, ook niet lauw of zo).
Aan jullie om me te vertellen wat dit is. Dan kan ik ook op zoek naar een tehuis, en misschien binnen een maand de meneer overhalen de beestjes weg te doen, via mij.

Afbeelding
bijna alle vissen in beeld toen ik drie stukjes voer in de bak gooide. Er zitten dus nog meer in tussen de planten verscholen.

Afbeelding

Afbeelding
dit is denk ik het zuiveringsaparaatje, gaat een slang naar de bak en van de bak weg.

Afbeelding
en dit zijn de vissen met aanhangsel

Afbeelding

Ben benieuwd wat jullie denken wat voor vissen het zijn. De foto's zijn bagger, maar de belichting was ook niet briljant, en ik had vijf minuten de tijd tussen het stofzuigen en dweilen door ;)

PS ik voel me nogal crimineel dat ik foto's heb genomen van zijn vissen. Ik probeer hem en de vissen dus te helpen. Er zal vast wel een regel zijn dat ik eigenlijk niet over de mensen bij wie ik werk mag vertellen, maar zolang jullie alleen op mij reageren, en over de vissen, komt het vast goed. :)

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:13

De vissen met aanhangsels zijn mannetjes, de rest vrouwtjes
Zwaarddragers oftewel Xiphophorus helleri

Dat ding wat jij een zuiveringsapparaatje noemt is een luchtpompje
Dat slangetje gaat de bak in en dat andere wat je ziet is een stekkersnoer

De bak is nogal druk ja, maar het scheelt dat het maar 1 soort vis is en dat deze vis een groepsvis is
Zolang het water in orde blijft is het nogn iet zo'n enorme ramp
Maar als het kan is het natuurlijk beter om er een berg weg te doen.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:15

dit zijn 100% zeker zwaarddragers ;)

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:16

Ik heb er geen verstand van maar het zijn geen gewone goudvissen en zou ze dus ook niet in een vijver gooien.

Denk dat een dierenwinkel hier wel blijer van wordt dan doodgewone goudvissen.

Succes met de meneer, oude mensen zijn vaak heel koppig :D
edit: beetje laat zie ik.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:16

Idd tropische visjes dus... een oproepje op marktplaats en je bent er denk ik zo een stel kwijt :j

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 21:17

ook dat ze in koud water zwemmen is dus geen probleem?
en is het verwonderlijk dat ze zich snel voortplanten?
EN hoe dringend is het dat ik onderdak zoek voor de vissen? of is dit aantal nog te doen? Het is best wel een oranje gekleurde bak :P

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:19

worteltjestaart haha, nee als t geen 80 worden kan het wel zo

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:19

Zit er eigenlijk wel een filter in de bak?
Oranje water is niet goed.

Het zijn tropische vissen maar kúnnen overleven op kouder water, beter van niet.

En nee, het is niet verwonderlijk dat ze zich snel voortplanten. Ze kweken gewoon enorm snel

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 21:20

:P worteltjestaart

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 21:21

nou ja het water is oranje door best veel visssen ;)
en er zit wel een pompje bij, en er kleven schelpdiertjes aan de zijkant. Alleen wat kalkaanslag op het glas, het water is wel helder :)