dat laatste wat je zegt, vat ik totaal niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lady1969 schreef:Yamcha schreef:Puppybrok is prima, zolang je het maar van een goed merk geeft.
In puppybrokken zit gewoon teveel eiwit, zoals je misschien wel weet haalt en hond hier een groot deel van zijn energie uit.
Teveel eiwit kan erg nadelig zijn voor de groei. Vooral bij grote rassen zie je hierdoor veel problemen.
XoNo schreef:Goof::'( Je hond die expres scheten laat om aandacht te vragen...
Hoe rijk is jouw fantasie?
Nikki__ schreef:Omdat brafen momenteel een gigantische hype is. Momenteel wil iedereen barfen omdat dit momenteel, volgens vele DE manier van voeren is. Toch vreemd dat voor het barfen de honden ook gewoon oud werden.
Van binnen is er zeker een hoop veranderd bij de hond.
Zo kan een hond prima granen verdragen en een wolf veel minder. Ook is een wolf veel beter in fasten en gebeurd dit ook veel vaker.
Wij mensen voeren nu iedere dag barf en vlees terwijl de wolf dat in het wild niet eten!
Nikki__ schreef:Mensen willen tegenwoordig maar al te graag dat hun hond de broer van de wolf is en willen daar alles aan doen. Maar het gedrag ed vergelijken stoppen we maar mee.
Als we echt geloven dat we naast de wolf staan, waarom dragen onze honden nog een riem? moeten ze luisteren om comando? Moeten ze sociaal zijn? Mogen ze vooral geen agressie vertonen, enzovoort.
Kortom, ik vind níet dat de meeste huishonden nog te vergelijken zijn met de wolf.
Isabonny schreef:Ow ik vatte het ook niet persoonlijk op hoor. Ik denk alleen dat er veel meer mensen zijn met een hond met voedselproblemen als er algemeen gedacht wordt. Dat probeerde ik eigenlijk ook duidelijk te maken.
En voor al deze mensen is het geen hype, maar pure noodzaak.
En tja, als je als buurman/-vrouw/familie ziet hoe goed een hond het kan doen op vers vlees, kan ik het ze niet kwalijk nemen dat ze het ook gaan proberen.
Maar idd : ik ben er ook niet voor om zomaar klakkeloos om te stappen van brok naar VV. Vooral als je een hond hebt die het goed op brokken doet.
Yamcha schreef:Op zich is vers voeren niet slecht hoor
Ik weet niet wat voor brok je voert?
Utopiaatje schreef:De A-merken lijken wel duurder maar je hoeft er in verhouding minder van te geven omdat er meer voedingsstoffen in de brok zitten. Hierdoor kom je uiteindelijk op ongeveer de zelfde prijs uit dan wanneer je een goedkoper merk voert, want hiervan moet de hond meer hebben wil hij genoeg voedingsstoffen binnen krijgen.
Honden die kwalitatief goed voer krijgen produceren ook minder ontlasting, omdat er van de brok meer wordt opgenomen in het lichaam dan bij voer van minder goeie kwaliteit.
Bonzo staat bekend als voer wat vrij zout is, ondanks dat sommige honden het er wel goed op doen, zou ik het persoonlijk niet voeren.
Yamcha schreef:Dat het door dezelfde fabrikant wordt gemaakt, betekent niet dat het ook hetzelfde is