een stinkend probleem.. (hond)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 19:32

bonze kostte 3 euro voor 2 kilo, hij kreeg per dag ong 2/3e van een maatbekertje per dag.

dat laatste wat je zegt, vat ik totaal niet :?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:36

Lady1969 schreef:
Yamcha schreef:
Puppybrok is prima, zolang je het maar van een goed merk geeft.

In puppybrokken zit gewoon teveel eiwit, zoals je misschien wel weet haalt en hond hier een groot deel van zijn energie uit.
Teveel eiwit kan erg nadelig zijn voor de groei. Vooral bij grote rassen zie je hierdoor veel problemen.

Darrom worden voor grotere rassen geadviseerd om met 4 maanden met puppyvoer te stoppen en op volwassenvoer over te gaan

Ik zelf geef fokker, al is dat wel tegen mijn zin in, de hond doet het er harstikke goed op, heeft goede ontlasting en het voer is ook leuk aan de prijs
maar als het aan mij ligt geef ik elke dag carnibest :j
ik heb alleen de ruimte (nog) niet om een grote vriezer te plaatsen,maar dat gaat zeker komen!

Xono: goof heeft deels wel gelijk hoor, mijn hond ruft nooit van zijn voer, totdat een bepaald persoon op visite komt
bij diegene gaat hij ernaast liggen en alleen maar liggen ruften tot je er misselijk van word :r
heb het gevraagd bij de BM club en ook hunnen zeiden een aandachtsvraag probleem
ik heb hem ok weggestuurd als hij dit deed en het is toen ook afgenomen ,al wil hij er bij die persoon zo nu en dan toch nog even 1tje laten :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:49

XoNo schreef:
Goof: :n :'( Je hond die expres scheten laat om aandacht te vragen... :n Hoe rijk is jouw fantasie?

Helaas bittere realiteit....

Het viel ons op dat het alleen maar gebeurde als we visite hadden of aandacht aan elkaar besteedden. Ze kwam dan bij je zitten stinken, echt verschrikkelijk. Puur omdat wij geen aandacht aan haar gaven.
Na dus een tijd lang de hond iedere keer afzonderen als ze het deed is het over. Ze heeft zich dondersgoed gerealiseerd dat het toch leuker is om dan in ieder geval maar gewoon bij ons in de kamer aanwezig te zijn en dan maar minder aandacht te krijgen als er visite is.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:26

Nikki__ schreef:
Omdat brafen momenteel een gigantische hype is. Momenteel wil iedereen barfen omdat dit momenteel, volgens vele DE manier van voeren is. Toch vreemd dat voor het barfen de honden ook gewoon oud werden.
Van binnen is er zeker een hoop veranderd bij de hond.
Zo kan een hond prima granen verdragen en een wolf veel minder. Ook is een wolf veel beter in fasten en gebeurd dit ook veel vaker.
Wij mensen voeren nu iedere dag barf en vlees terwijl de wolf dat in het wild niet eten!

Ik ben helaas iemand met een allergische hond (huisstofmuitallergie én voedselallergie.
Ik ben zelf niet iemand die aan elke hype meedoet (ben ik ook te krenterig voor :o ).
Maar toen onze hond zich zo begon kaal te krabben, ben ik gaan zoeken naar een manier om haar beter te krijgen (aangezien de DA het maar niet lukte). Wat jij zegt over granen is naar mijn mening onzin.Er zijn hordes honden die er niet tegen kunnen. Ik kan het weten, doordat ik me er enigzins in verdiept heb. Ik heb een aantal foto-reportages van Babe hier en daar op internet geplaatst heb (met foto's toen ze kaal was en foto's van nu..met haren) en hierop heb ik behoorlijk veel reacties gekregen. Allemaal van mensen met een hond met voedselallergie. Op verschillende rashondensites kom ik ook mensen tegen die een hond hebben die allergisch is voor gluten (die dus in granen zitten).

Honden worden idd ook oud op brokken. Vroeger aten honden vaak gewoon met de pot mee. Kregen een bak brokken voorgezet, die 1 keer per dag bijgevuld werd (als ze al brokken kregen). Dan kregen ze ook meer te eten dan alleen de brokken.
Ik heb het ook een tijd zo gedaan, omdat ik merkte dat Babe zich dan minder krabde. Doordat ik haar dan groente, vlees en aardappelen voerde tesamen met brokken werd uiteraard de hoeveelheid gluten die ze binnenkreeg een stuk minder. Dus...als je meer voert als alleen brokken, maar ook resten avondeten, dan krijgt de hond tenminste niet zoveel onnodig vulmiddel uit de brokken binnen en leeft hij dus gezonder.

Ik ben absoluut geen aanbidder van vers vlees. Ik heb altijd brokken gevoerd. Ik vind het ook veel handiger dan mijn hele vriezer die nu vol hondenvlees ligt. Onze vorige hond deed het prima op de goedkope Aldi brokken. Maar ook die kreeg 's avonds de resten van ons avondeten.
Maar helaas hebben we nu geen andere keus om vlees te voeren, dus doe ik dat ook. En met mij, zijn er een hoop mensen die er ook achter zijn gekomen dat hun honds conditie verbeterde door het voeren van vers vlees. Ik heb me dan alleen verdiept in de glutenallergie, omdat ik wist dat mijn hond daar niet tegen kan. Ik zoek dus ook alleen KVV waar geen of heel weinig gluten in zitten. En om mij heen verzamelen zich lotgenoten...helaas...ik wilde ook dat het anders was.

Maar zoiets noem ik dus geen hype, maar pure noodzaak.

Nikki__ schreef:
Mensen willen tegenwoordig maar al te graag dat hun hond de broer van de wolf is en willen daar alles aan doen. Maar het gedrag ed vergelijken stoppen we maar mee.
Als we echt geloven dat we naast de wolf staan, waarom dragen onze honden nog een riem? moeten ze luisteren om comando? Moeten ze sociaal zijn? Mogen ze vooral geen agressie vertonen, enzovoort.

Kortom, ik vind níet dat de meeste huishonden nog te vergelijken zijn met de wolf.

Ja, dat zei ik ook al: uiterlijk en kwa karakter lijkt de huidige hond niet meer op de wolf.
Maar nogmaals: innerlijk is er niet veel veranderd.
Ik denk zelfs dat er hordes wolven zijn die ook best tegen granen kunnen, als ze het in de bewerkte vorm zoals ze in de brok zitten, krijgen gevoerd. Maar er zal ook een deel zijn, net als onze huishond, die er niet tegen kan.

Nikki__

Re: een stinkend probleem.. (hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:16

@ Isbonny; vat het asljeblieft niet te persoonlijk op! Ik heb jouw hond toen ook gevolgd en weet dat je geen andere keuze had.
Maar om me heen hoor ik zat mensen die 0,0 verstand hebben en maar gewoon vers beginnen te voeren. Ik vind het best hoor, maar zadel mij er niet mee op.
Hoeveel honden hebben wel geen 'voedselallergie' terwijl ze simpelweg zich suf vervelen, niet goed worden ontvlooid enz.

Ik vind barf dus wel een hype, maar aan jouw kant natuurlijk niet. Een hype vind ik dingen die mensen ineens masaal gaan doen omdat het goed zou kunnen zijn!

NU zijn het de granen. Binnenkort hebben alle honden ineens een all meat syndroom en is het BARF weer vreselijk. Zo blijf je bezig.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:52

Ow ik vatte het ook niet persoonlijk op hoor. Ik denk alleen dat er veel meer mensen zijn met een hond met voedselproblemen als er algemeen gedacht wordt. Dat probeerde ik eigenlijk ook duidelijk te maken.
En voor al deze mensen is het geen hype, maar pure noodzaak.
En tja, als je als buurman/-vrouw/familie ziet hoe goed een hond het kan doen op vers vlees, kan ik het ze niet kwalijk nemen dat ze het ook gaan proberen.

Maar idd : ik ben er ook niet voor om zomaar klakkeloos om te stappen van brok naar VV. Vooral als je een hond hebt die het goed op brokken doet.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:58

ik vind bonzo ook niet ideaal...alleen als je in donker buiten loopt...je ziet t van veraf liggen...die bonzo stront geeft gewoon bijna fluoriserend licht :o :P

ik voer Eukanuba, en tijdej royal canin gevoerd, misshc wel duurder, maar minder stank, minder stront en hond zat zichtbaar beter in zn vel!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:43

Isabonny schreef:
Ow ik vatte het ook niet persoonlijk op hoor. Ik denk alleen dat er veel meer mensen zijn met een hond met voedselproblemen als er algemeen gedacht wordt. Dat probeerde ik eigenlijk ook duidelijk te maken.
En voor al deze mensen is het geen hype, maar pure noodzaak.
En tja, als je als buurman/-vrouw/familie ziet hoe goed een hond het kan doen op vers vlees, kan ik het ze niet kwalijk nemen dat ze het ook gaan proberen.

Maar idd : ik ben er ook niet voor om zomaar klakkeloos om te stappen van brok naar VV. Vooral als je een hond hebt die het goed op brokken doet.

Tuurlijk zijn het voor een hoop noodzaak. Maar wat me vooral erg tegenstaat is het groepje dat brokvoerders als pure mordenaars zien. Iets wat ze zelf vroeger ook gedaan hebben, is nu de moord op je hond.. Dát vind ik de hype van het groepje.
En ik vind het best hoor als er mee geprobeerd wordt, maar er zijn zat mensen die nog niet eens weten welke brokken goed zijn en welke niet. En die zouden dan een compleet menu moeten samenstellen?
Dat is spelen met levens.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:01

Ik heb een tijd Cavom gevoerd, daar deden mijn herders het niet super op. Ik voer nu Royal Canine en ik vind ze er veel beter uit zien. Mijn honden krijgen zo nu en dan ook restjes van de pot, maar geen brood, want daar krijgen ze jeuk van. :)
In Bonzo e.d zitten teveel kleur en smaakstoffen, daarom heeft de ontlasting ook altijd zo'n rare kleur. Die stoffen beïnvloeden de smaakpupillen van de hond negatief, honden kunnen er verslaafd aan raken en het is heel zout en ontrekt dus vocht uit de maag en darmwand... Niet echt prettig dus... Een duurdere of biologische brok ziet er misschien minder 'mooi' en lekker uit voor ons oog, maar is beter voor de hond. Carnibest heb ik ook goeie verhalen over gehoord, maar ik heb inderdaad ook niet zo'n grote vriezer. :D

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:46

Mijn hond krijgt dus brokken van Dogs Chow (Purina) maar daarnaast doe ik er iedere dag een half blikje vlees doorheen van de AH. Ik vind het er goed uitzien, beter dan de blikjes vlees van Pedigree Pal of Bonzo.

Zijn die blikjes echter ook een oorzaak van de stinkscheten?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 16:55

m'n pup wil geen farmfood meer eten..
hij vertikt het :(

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:15

Mijn hond heeft ook een tijd onwijs gestonken... hij had toen ook onwijs veel last van zn vacht (veel jeuk, kale plekken)
Toen kreeg ie nog Bonzo te eten.
Ik ben overgestapt op Cavon, is iets duurder... maar het is onwijs voedzaam (mijn hond krijgt echt nog een kwart van de hoeveelheid brokken die die eerst kreeg... en hij heeft daar echt genoeg aan).
Z'n scheten en vachtproblemen verdwenen als sneeuw voor de zon.

Coco_Calan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:35

Daphne__ schreef:
m'n pup wil geen farmfood meer eten..
hij vertikt het :(

Ook niet als je er warm water op doet, dan wil het wel eens makkelijker gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:47

Je moet toch even doorzetten, 't is voor de hond wennen, voer zonder smaakstoffen. Warm water wil idd wel eens helpen, vleesbouillon zonder kruiden kan ook.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:23

Misschien vertikt hij het wel uit eigenwijzigheid. Haal de bak eens weg en probeer het op zijn volgende voermoment nog eens? Hij krijgt vanzelf honger natuurlijk. Mocht hij het écht weigeren omdat hij het niet lust, dan zul je iets anders moeten proberen.

Mijn pup had er ook een handje van zn voer te laten staan. Na een paar keer weghalen wist meneer wel dat het zijn kans was om te eten en het anders gewoon pech was! ;)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:38

Weet je wat ik bizar vind. Pedigree wordt afgekraakt, Frolic is slecht, maar royal canin is top... en het wordt allemaal door dezelfde fabrikant gemaakt. Namelijk Mars.

Overigens het researchinstituut achter Mars doet erg goed werk. Helaas adviseren ze Mars alleen en neemt Mars lang niet alles van hun bevindingen over. Helaas helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:13

Dat het door dezelfde fabrikant wordt gemaakt, betekent niet dat het ook hetzelfde is :)*

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:27

Ik lees hier dat er bij de grotere rassen geadviseerd wordt om te stoppen met puppyvoer op 4 maanden.
Wanneer raden jullie dit dan aan voor de kleinere rassen?
Ik heb een jack russel van nu net 6 maanden, en zijn laatste zak puppyvoer is nu halfweg...maar ik ga ok overschakelen op ander voer denk ik, want ook hij kan enorm stinken. Niet normaal...

Wat raden jullie aan als voer?
Ik had namelijk gelezen dat je zeer energieke honden minder eiwit moest voeren ivm hun activiteit. Klopt dit? Las het in 'vakliteratuur' ivm Jack russel.

In het begin gaf ik hem inderdaad ook vers vlees ivm de darmflora, dit omdat de fokker ons zo aangeraden had.
's morgens kreeg hij dan zo'n speciaal worstje. 's avonds zijn brokken.
Ondertussen krijgt hij 's morgens een terrine. en 's avonds brokken. Wat zijn jullie meningen hierover? Persoonlijk zou ik liever ook brokken geven? Maar hij is zo ontzettend gek van die terrines, zijn brokken vind hij oké : eet met lange tanden heb ik zo het idee ( misschien met ander merk dat het beter is, heb al 2 verschillende geprobeerd) , maar die terrines dat is 5 happen en als zn bakje leeg is zit hij nog n half uurtje dat na te likken om te zien dat alles er wel uit is...
Dus ik dat zijn onaangename geurtjes hier ook wel van voortkomen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:29

Op zich is vers voeren niet slecht hoor :)

Ik weet niet wat voor brok je voert?

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:36

Yamcha schreef:
Op zich is vers voeren niet slecht hoor :)

Ik weet niet wat voor brok je voert?

Tja tis niet echt vers voer...
Het zijn van die terrines die je ook bij de supermarkt en zo kan kopen. Nat voer eigenlijk.

De brokken, ik heb eigenlijk, nu ik het zo bedenk al wel meer geprobeerd:
Eerst hadden we hetgeen dat we mee hadden gekregen van de fokker. Hier kwam hij gewoon niet aan. De naam kan ik me niet meer herrineren. Hier staat dus nog n volle zak van in de kast.
Dan had ik n zak friskies Junior. At hij wel van. maar that's it.
Dan n zak Pedigree.
En nu heb ik dan maar n zak huismerk gekocht :o ziet er op zich identiek uit als de friskies. Maar die eet ie echt het minst graag.

Dus ik wil mijn voer graag drastisch gaan aanpassen eigenlijk...
Maar weet niet meteen goed hoe.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:38

Ik raad je wel aan om te mengen, plotseling overstappen op ander voer is niet echt goed voor je hond.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:44

Utopiaatje schreef:
De A-merken lijken wel duurder maar je hoeft er in verhouding minder van te geven omdat er meer voedingsstoffen in de brok zitten. Hierdoor kom je uiteindelijk op ongeveer de zelfde prijs uit dan wanneer je een goedkoper merk voert, want hiervan moet de hond meer hebben wil hij genoeg voedingsstoffen binnen krijgen.
Honden die kwalitatief goed voer krijgen produceren ook minder ontlasting, omdat er van de brok meer wordt opgenomen in het lichaam dan bij voer van minder goeie kwaliteit.

Bonzo staat bekend als voer wat vrij zout is, ondanks dat sommige honden het er wel goed op doen, zou ik het persoonlijk niet voeren.

helemaal mee eens!
ik herken meteen de bonzo-drollen :D
Ik herken zowiezo de brokkendrollen, mijn honden eten uitsluitend vers en poepen beduidend minder en wat er uit komt stinkt ook niet echt zoals een brokkendrol. Ook de kattenbak ruik je niet hier in huis, de kat eet ook alleen vers.
En ik ben echt niet duurder uit als met een A-merk brok, misschien zelfs nog iets goedkoper!

Je zou eens een paar weken diepvriesvoer kunnen proberen van Rodi of Smuldier of Energique. De eerste twee heeft vrijwel iedere supermarkt.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:51

even over dat 'barfen'
ik heb niets tegen brokken hoor, ieder moet zelf weten wat hij zijn hond te eten geeft.
Heb zelf jaren brokken gevoerd, totdat we een hond kregen met vreselijk huidproblemen en daardoor ben ik me gaan verdiepen in de voeding van de hond. Zodoende kwam ik bij vers uit, wat de dermatoloog me zelfs aanraadde! Eerst heb ik een compleet diepvriesvoer gevoerd, maar omdat ik het zo leuk vond om mijn hond te zien genieten gaf ik af en toe een lap pens en van het een kwam het ander, en nu heb ik twee vriezers vol met een heel assortiment aan vlees bot en orgaan.
Brokken zullen echt niet ongezond zijn, maar brokken bestaan nog maar een jaar of 40 denk ik, en wat aten de honden voor die tijd????? Dat heeft mij toen wel aan het denken gezet. En daarbij, ze krijgen hier heus wel af en toe een hondenkoekje, of een brokje, gewoon omdat ze het lekker vinden als beloning. Maar de lol van het eten van een groot stuk vers kan ik ze niet meer afnemen, ze genieten daar echt van. Liggen soms echt een half uur in de tuin te knagen om daarna moe en voldaan op hun kussen in slaap te vallen. Heerlijk toch? Die bak brokken was binnen 1 minuut leeg en dan bleven ze nog de hele dag schooien om meer meer meer. Nu eten ze zich vol en zijn voldaan en schooien niet meer.
Nee, voor mijn honden geen brokken meer.
Maar nogmaals, dat is mijn keuze, en niet omdat ik aan een hype mee wil doen!!!!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 14:06

Yamcha schreef:
Dat het door dezelfde fabrikant wordt gemaakt, betekent niet dat het ook hetzelfde is :)*

Nee dat snap ik ook wel... dat was ook niet mijn punt. Mijn punt was dat ik het typisch vind dat 1 frabikant zoveel verschillende voeren kan maken die kwalitatief zo anders zijn.

Brokken is voor honden trouwens niet zo'n ramp. De hardheid van brokjes komt door plantachtig materiaal. Honden zijn omnivoren en kunnen daar in principe prima mee over weg. Katten hebben hier over het algemeen meer problemen mee, aangezien katten dus pure carnivoren zijn en niks kunnen met planten materiaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 14:24

Oh, ok, dan begreep ik je verkeerd :)
Moet zeggen dat ik dat ook wel heel bijzonder vind, hoor ;)

Maar sommige mensen (zijn wel de mensen die de kwalitatief mindere brok voeren) gebruiken dat om te suggereren dat elke brok gelijk is, en dat is natuurlijk onzin :)