Slipketting versus halsband

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:53

LADPR schreef:
Dat geld inderdaad voor alles.

Als je zo gaat redeneren kan je niks meer.

Dat wordt nu discussieren genoemd. :) Is niet erg, alleen zou het fijn zijn als mensen eerst eens wisten wáár ze over spraken ipv een oordeel op tafel te gooien die kant noch wal raakt.
Een prikband is het enige apparaat wat geen lichamelijke schade achterlaat!

Nikki__ schreef:
Bij een keer trekken Chiqa, krijgt ze echt niet gelijk een slokdarm beschadeging! Ook kan je het trekken voor zijn. Door haar af te leiden op het moment dat je merkt dat ze wil gaan trekken.

Werkt niet bij mijn hond, die liep er lachend doorheen

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:02

oja, jij hebt zo'n heerlijk eigenwijze bull :D

Frances

Re: Slipketting versus halsband

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:03

@ chiqa: tja op een gegeven moment zal je toch iets moeten, dat snap ik wel... maar heb je de hond niet als pup gekregen dan? want als de hond jong is zal die geen 1200 kilo trekken lijkt me zo :=

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:05

Nee, papa heeft 1200 kilo getrokken (als ik het goed begreep) en zij heeft dezelfde bouw als papa en dus waarscheindelijk evenveel kracht als papa.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:07

Ik weet wel dat die papa dat heeft getrokken, maar bij wijze van spreken ;)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:26

Wat zou het toch mooi zijn als de honden gewoon los konden lopen en al die toeters en bellen niet erop hoefden te zitten (halsbanden).
Soms vraag ik me ook echt af waarom mensen zulke achterlijke dingen voor hun huisdieren verzinnen... zouden we het zelf leuk vinden om een wurgketting om te hebben of een prikband. Dit is wel degelijk te vergelijken aangezien de mens het bedacht heeft.

Overigens ben ik er zelf ook schuldig aan, maar ik zit nou echt heel erg te twijfelen wat er nou allemaal zo goed aan is.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:29

Ik zie liever niet alle honden los lopen als je het niet erg vind, hihi.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:32

LADPR schreef:
Ik zie liever niet alle honden los lopen als je het niet erg vind, hihi.

Nee, maar ALS dat zou kunnen, ik zit maar een beetje te fantaseren hoor :P.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:50

sunny_l0ve schreef:
Wat zou het toch mooi zijn als de honden gewoon los konden lopen en al die toeters en bellen niet erop hoefden te zitten (halsbanden).
Soms vraag ik me ook echt af waarom mensen zulke achterlijke dingen voor hun huisdieren verzinnen... zouden we het zelf leuk vinden om een wurgketting om te hebben of een prikband. Dit is wel degelijk te vergelijken aangezien de mens het bedacht heeft.

Overigens ben ik er zelf ook schuldig aan, maar ik zit nou echt heel erg te twijfelen wat er nou allemaal zo goed aan is.

nogmaals.. je kan de huid van een hond NIET vergelijken met die van een mens.. :+

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:55

Goed.....laat ik dan nog maar even meedoen....

Ik vind dat alle corrigerende hulpmiddelen, hoe 'zacht' of hoe hard dan ook een gebrek zijn aan degelijke training.

Ik heb zelfs (zoals ik al zei) een tijdje een halti gebruikt bij mijn hond (van bijna 50 kilo).....maar als je het goed doet kan je zoiets tijdelijk gebruiken en d.m.v het hulpmiddel het ongewenste gedrag afleren.....en daarna weer met een normale halsband verder gaan.....of zit ik er nu heel erg naast?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:56

Paintlinger schreef:
Goed.....laat ik dan nog maar even meedoen....

Ik vind dat alle corrigerende hulpmiddelen, hoe 'zacht' of hoe hard dan ook een gebrek zijn aan degelijke training.

Ik heb zelfs (zoals ik al zei) een tijdje een halti gebruikt bij mijn hond (van bijna 50 kilo).....maar als je het goed doet kan je zoiets tijdelijk gebruiken en d.m.v het hulpmiddel het ongewenste gedrag afleren.....en daarna weer met een normale halsband verder gaan.....of zit ik er nu heel erg naast?

een gewone halsband dus ook..?? :+

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:58

Mijn hond loopt los naast me...dus wat denk je? ;)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:59

Paintlinger schreef:
Mijn hond loopt los naast me...dus wat denk je? ;)

geweldig voor je.. maar niet elke hond is zo braaf.. en dat hoeft niks met opvoeding te maken te hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:00

Frances schreef:
@ chiqa: tja op een gegeven moment zal je toch iets moeten, dat snap ik wel... maar heb je de hond niet als pup gekregen dan? want als de hond jong is zal die geen 1200 kilo trekken lijkt me zo :=

Heb dr idd als pup gekregen (Welliswaar 16 weken maar t was klein)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:01

Die van mij WAS ook helemaal niet braaf.....
Agressief zelfs!

Ik heb hem uit het asiel gehaald toen hij 1,5 jaar was.
Hij wilde echte alle andere honden opvreten!!

Training dus ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:04

Paintlinger, ik weet niet wat je nu zeggen wil hoor? Ik heb hier beslist geen agressie in huis zitten.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:07

Nee, dat zeg ik ook niet......
Maar dat had ik dus wel....het was echt een monster!

Ik probeer alleen te zeggen dat ik weet wat jullie bedoelen....en dat ik mijn hond ook alles behalve kant-en klaar aangeleverd heb gekregen :)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:11

Paintlinger schreef:
Nee, dat zeg ik ook niet......
Maar dat had ik dus wel....het was echt een monster!

Ik probeer alleen te zeggen dat ik weet wat jullie bedoelen....en dat ik mijn hond ook alles behalve kant-en klaar aangeleverd heb gekregen :)

maar jij beweerd dus dat je alle honden braaf kan krijgen zonder hulp van een prikker of slipketting..??
ik zou zeggen: be my guest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:13

Ik snapte de vergelijking al niet Paintlinger, agressie en een prikband, hier is het puur omdat ik geen zin heb om op sleeptouw genomen te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:13

Dan ben ik wel benieuwd hoe erg jouw hond was paintlinger! Want dan mag je mijn hond ook wel een tijdje lenen hoor! ben nu 4 jaar met hem bezig en wat ik heb bereikt is dit: Zindelijk gemaakt, hij kan zit,af,poot, naast, foei, haphap, kusje en dergelijke en daar ben ik echt trots op!

Ts: als je hond erg trekt vind ik een anti-trektuig het beste werken, het werkte bij mijn hond die zijn slipketting na 5 minuten brak, die de gentle leader brak en alles gewoon liet breken. Ik vind er geen nadelen aan zitten. De eerste paar keren wordt je hond een beetje schraal maar ff insmeren en dat is dan ook weer over..

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:18

Sem_ schreef:
Bedankt voor de informatie weissjee. ;)
Wij zijn trouwens niet van plan zo'n tuig aan te schaffen maar ik was
wel nieuwsgierig, daar ik er aardig wat mensen mee zie lopen.

Alsjeblieft ;).

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 21:30

zohee jullie zijn hard gegaan zeg :D
@breezy, mijn hond trekt niet constant en zeker als ik er even wat aandacht aan besteed tijdens het wandelen loopt hij keurig naast.
Waar het mij om gaat is dat hij soms, bijvoorbeeld bij andere honden, héél sterk wordt en er op af wil vliegen.
Hij pakt ze niet echt, het is puur dominantie en baas beschermen, het is een spaanse zwerver wat dit gedrag wel iets verklaard.
Aan een halsband hou ik hem dan bijna niet en, omdat ik zo sterk moet zijn op dat moment, heb ik geen tijd/ruimte om iets aan het gedrag te doen.
Ik ben al een tijdje bezig met het negeer principe wat steeds beter gaat maar erg moeilijk wordt als ik beide handen en voeten nodig heb.
Vandaar de slipketting, ik heb er vanmiddag eentje gehaald om eens te kijken hoe dat wou.
Helaas kwamen we geen andere honden tegen maar ik heb hem 2 keer moeten corrigeren omdat hij door mijn commando heen liep en een spurtje wou trekken, dit ging beter dan met de halsband.
Ook vind ik het fijn dat de ketting gelijk weer los hangt, zijn halsband zit over het algemeen behoorlijk strak omdat hij hem anders af krijgt.

@chiqa, wat bedoel je precies met een prik ketting; zo ééntje met pennen eraan of een band met stroom erop?
In beide gevallen denk ik toch dat het aan je opvoeding heeft gelegen.
Als je jouw hond al van pup af aan hebt dan heb je alle kansen gehad haar de goede commando's te leren en er een , zij het ietwat brutale, brave hond van te maken die goed luisterd.
Als je nu nog steeds zo'n band nodig hebt doe je imo iets mis.
Mijn hond is een kruising herder met wat staffordbloed dus ook niet de makkelijkste, laat staan opgevoed toen ik hem kreeg(kon alleen maar trekken,springen en piepen)maar zo'n ketting heb ik niet nodig.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:30

Chiqa: Heb je dan ook een zin om het eruit te trainen?
Klinkt als gemakszucht......

Breezy: Lijkt me een leuke uitdaging :j
Dingo was heel erg.....

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:30

Is natuurlijk super paintlinger dat je jou hond zo goed hebt kunnen heropvoeden maar niet alles is met training op te lossen.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:31

Als ze echt een kronkel hebben niet......

Maar verder wel, daar ben ik van overtuigd :j