Mag een hond tegen een heg aan plassen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Re: Mag een hond tegen een heg aan plassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 20:33

nou idd brainless, hier voor het huis is een basketbalveldje met gras eromheen, dan een wandelpad en dan weer een strookje gras.
Alleen op dat strookje mag hij van mij omdat er op het veldje ook kids spelen, maar die (vooral oudere)idiote boeren hier met hun anti poepbeleid.....
pffff, ik zou er haast scheit aan krijgen :D

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 20:34

Ben het met die man eens.
Maar hij hoeft niet zo te keer tegen jou gaan.
Hij kan dat ook op een andere manier zeggen.

Als ik honden uitlaat van andere mensen laat ik die honden ook niet bij iemand bij zijn
erf of wat dan ook plassen.
Ik heb geluk dat bij dat huis een hondenuitlaatplaats is tegenover

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 20:36

Wij hebben een hele mooie aangelegde tuin met een heg op bepaalde plaatsen. Op andere plaatsen staan buxus bollen en andere planten langs de erf afscheiding. Deze tuin zo aanleggen heeft ons heel heel heel veel geld gekost. De eerste persoon die ik betrap die zijn hond tegen mijn heg laat pissen heeft toch echt een heel groot probleem hoor. Wij hebben 2 honden, maar die wachten netjes tot we in het bos zijn, ik heb gezegd dat het nu goed is en dan doen ze pas hun behoeftes. De grote gaat met poepen zelfs nog ver de bosjes in voor "privacy"
Gewoon je hond opvoeden dus.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 20:37

Ik vind het al heel vreemd dat iemand deze vraag stelt eerlijk gezegd.
Dat is méér als logisch namelijk..

Hier hebben we een losloop route, daar grenzen ook een paar achtertuinen aan.
Een van de bewoners heeft een hekje naar buiten naar het gras, wat officieel ook losloop route is.
Die maaien altijd supernetjes dat grasveldje, en daar mogen honden zijn/haar behoefte doen.
Mijn hond mag er niks doen, die mensen houden dat netjes bij en dan vind ik het respectloos om mijn hond er te laten kakken.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 20:37

__Nathalie__ schreef:
sunnylove dat zegt meer over jou als over hem. Want dat is gewoon schandalig.

Je zou ook begrip kunnen hebben en bij jezelf kunnen denken ja die man heeft wel gelijk en ik begrijp dat als dat meerdere keren per dag gebeurd hij zo boos word.

Nee, ben ik het niet met je eens. Die man kan ook normaal reageren. Als hij nou gewoon 1 keer vriendelijk verzoekt, zullen mensen sneller gaan luisteren dan dat je gelijk je scheur open trekt. Wie is er dan onbeschoft bezig? We leven gewoon (dacht ik) in een normale maatschappij waar je elkaar niet gelijk verrot hoeft te schelden. Ik kan me voorstellen dat die man op een gegeven moment geïrriteerd raakt, maar als hij je gelijk bij de eerste keer al verrot scheldt, dan heb ik er (letterlijk) schijt aan!

prii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 20:41

Chiqa schreef:
Gelukkig zijn de meeste mensen dus goe dopgevoed als ik dit topci zo lees, tegen een heg aanpissen is opzettelijk vernielen van andermans bezittingen, niet netjes.
TS kan toch heel goed dat je je dit nooit gerealiseerd heb? Geen probleem maar schiet niet zo in de verdediging met smoejes als "ik kan het mijn hond moeilijk verbieden"want dat kan je gerust wel.

Dit heb ik NOOIT gezegd, ik zeg dat ik het hem moeilijk kan aanleren, omdat hij nogal eigenwijs is en ik heb gezegd dat hij niet weet waar hij wel en niet mag plassen, maar ik heb nooit gezegd dat ik hem dat niet kan verbieden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 20:49

Wij hebben thuis drie honden. Alle drie de honden hebben van jongs af aan geleerd uitsluitend op gras te plassen. Daar komt nog eens bij dat ze weten vanaf waar ze mogen plassen. (ik moet eerst door een klein stukje woon wijk om bij de berm te komen.) Ze weten dat ze pas in de berm mogen plassen.

Een hond die op tijd wordt uit gelaten kan zijn plas best nog even op houden tot een plek waar ze wel mag plassen. Dus ja, om het cru te zeggen sleur ik mijn hond mee als ze ergens begint te plassen waar het niet mag. ( sleuren is in dit geval erg overdreven, even flink door lopen en een commando geven)

Ik heb er een gruwelijk hekel aan als mensen hun honden op onze oprit hun behoefte laten doen. Al is het 'maar' plas. 1. het stinkt, ook al plassen ze niet tegen iets groens aan. 2. Hoe frustrerend is het wel niet voor drie honden als in eens een wild vreemde hond op die manier weer zijn geur afzet.

Ik vind het gewoon walgelijk.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:01

Ik heb niet alles gelezen maar ik geef die man ook groot gelijk. Als je hond zonodig tegen een heg aan moet plassen doet hij dat maar in zijn eigen tuin. De meeste hondeneigenaren laten hun reuen tegen van alles en nog wat aan plassen en als daar wat van wordt gezegd staan ze zo dom te kijken.
Ik kan me daar ook heel erg kwaad over maken, je kunt je hond wel leren waar hij wel en niet mag plassen. Ik vind het gewoon een kwestie van mentaliteit.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:04

flyfly schreef:
Ik heb niet alles gelezen maar ik geef die man ook groot gelijk. Als je hond zonodig tegen een heg aan moet plassen doet hij dat maar in zijn eigen tuin. De meeste hondeneigenaren laten hun reuen tegen van alles en nog wat aan plassen en als daar wat van wordt gezegd staan ze zo dom te kijken.
Ik kan me daar ook heel erg kwaad over maken, je kunt je hond wel leren waar hij wel en niet mag plassen. Ik vind het gewoon een kwestie van mentaliteit.

hier ben ik het helemaal mee eens.
ik heb ook twee honden (gelukkig teven) maar ook die mogen alleen plassen en poepen waar ik aangeef dat het mag.
en dat weten ze nu zelf ook goed.
Vreselijk reuen die overal tegenaan plassen.
ik werk in een tuincentrum waar honden binnen mogen, maar dan laten sommige de hond zels in de winkel plassen!!!

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:07

Ik ben het helemaal met die man eens!

Ik heb 2 honden, waaronder 1 reu, die plast nergens tegenaan, alleen op stukjes gras waar hij weet dat het mag. Sterker nog, hij gaat zelfs zitten, net als onze teef. Is gewoon een kwestie van opvoeding en heeft niks te maken met het reu zijn.

Als iemand bij ons tegen de heg of schutting zijn hond uitlaat zou ik ook link worden, lekker fris zeg. En een heg gaat inderdaad dood, kijk maar naar een grasveld, allemaal gele plekken, daar zie je aan wat urine doet ;)

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:08

Dat is dus ook onze reden dat wij 2 vrouwtjes hebben. Reuen?? Ik moet er niet aan denken!!!

En als het nou bij 1 reu blijft is dat nog daar aan toe. Maar als er 1 hond tegen de heg pist, pissen er meer. Tot in het oneindige toe.
Laatst bijgewerkt door flyfly op 28-04-09 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:09

flyfly schreef:
Dat is dus ook onze reden dat wij 2 vrouwtjes hebben. Reuen?? Ik moet er niet aan denken!!!

je kunt ze aanleren waar het wel en niet mag hoor.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:12

nicci88 schreef:
flyfly schreef:

Dat kan ook wel ja, maar dat kost tijd. En dan denken ze dat mannetjes dat gewoon doen.

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:13

@flyfly: Zoals eerder door verschillende mensen is gezecht. Dat vieze onopgevoede gedrag van overal tegenaan plassen is gewoon een kwestie van je hond opvoeden. Verder vind ik een reu veel fijner als een teef, die kunnen nog veel viezer zijn, vooral als ze loops zijn ;)

Gewoon goed opvoeden en dan is er geen verschil in uitlaten van een teef of een reu.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:22

flyfly schreef:

En als het nou bij 1 reu blijft is dat nog daar aan toe. Maar als er 1 hond tegen de heg pist, pissen er meer. Tot in het oneindige toe.

Lol, mijn teef is erger dan mijn reu, mijn teef plast zelfs met pootje omhoog, en ook echt iedere boom in het bos moet ze hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:34

prii schreef:
Dit heb ik NOOIT gezegd, ik zeg dat ik het hem moeilijk kan aanleren, omdat hij nogal eigenwijs is en ik heb gezegd dat hij niet weet waar hij wel en niet mag plassen, maar ik heb nooit gezegd dat ik hem dat niet kan verbieden!

Onee? Dit zijn toch echt anders je eigen woorden ;)

prii schreef:
Een hond weet niet tegen welke heg hij wel of niet mag plassen.
Ik kan moeilijk zeggen: Roxy, tegen deze heg mag je niet plassen hoor 8)7 .

Ik ben van mening dat jij als baasje bepaald waar je hond zijn behoeftes doet, questie van trainen.
Wel zo prettig als je geen overlast bezorgd, en een hond opvoeden op dat gebied kan heel goed. :j

Kijk als pup ben je blij dat ze het berhaupt buiten doen, maar als ze ouder worden leer je ze toch wel aan dat ze het niet midden op de stoep doen of elke keer tegen een plant/struik of beeld.

Maar gelukkig zie je nu wel in dat dit echt niet kan en daar gaat het om :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:46

Ik laat mijn hond niet tegen andermans hek/heg plassen, kwestie van hond aan je andere kant houden en doorlopen naar het uitlaatveld waar hij zijn gang mag gaan.
Ik vind het ook heel vervelend als bvb de kat van de buren in onze tuin poept dus ik bezorg een ander ook geen last van mijn huisdier.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 23:04

Het is inderdaad niet netjes om je hond bewust tegen een heg aan te laten plassen.. De man mocht daarintegen WEL netter reageren..

Als mijn hond al naar een heg toe trekt van een tuintje,trek ik hem daar al plassend vandaan :D Ongelukjes kunnen gebeuren bij hoge nood misschien.maar ikzelf laat het niet bwust gebeuren in elk geval.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 23:08

offtopic
Hoe vinden jullie het als er 2 vreemde honden in je tuin lopen en je vriendelijk verzoekt de honden terug te roepen en deze persoon jou te verstaan geeft dat je eigen 2 honden die op priveterrein lopen aangelijnd moeten worden 8)7 (ja ja het gebeurt!!)
ontopic
kan me voorstellendat hij geirriteerd raakt ja,reactie had wat rustiger gekund maar ja op een gegeven moment flip je behoorlijk(ik wel in ieder geval)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 00:27

flyfly schreef:
nicci88 schreef:

Dat kan ook wel ja, maar dat kost tijd. En dan denken ze dat mannetjes dat gewoon doen.

Binnen 1 week had ik dat mijn reu geleerd, en hij was al 4 toen ik hem kreeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 00:52

Hier ook...even door bijten veel belonen maar na een weekje deed ze het waar ik het wilde.
Sterker nog als ik het commando vergeet plast en poept ze niet, beetje overdreven maar goed vidn het wel handig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 01:33

prii schreef:
verootjoo schreef:
Dus dan kan jij met jouw verstand zorgen dat je hond piest op een plek waar dat niet asociaal is :)

Een hond weet niet tegen welke heg hij wel of niet mag plassen.
Ik kan moeilijk zeggen: Roxy, tegen deze heg mag je niet plassen hoor 8)7

Dan kan je wel zeggen dat je een hond dat kan aanleren, maar als je zo'n eigenwijze als ons heb, dan zal dacht echt moeilijk gaan.

Maargoed, ik zorg voortaan dat mijn honden niet meer tegen heggen aan plassen. Snap nu wel dat mensen dat asociaal vinden. Ik was er gewoon niet bekend mee.

Wake up call: je kan hem toch aan de riem houden en gewoon niet toestaan daar te plassen? Gewoon met een goeie boog erlangs/eromheen? En dan evt. commando aanleren zodat je zelf bepaald wanneer ze plasje mag doen.

Goed dat je nu inziet dat het asociaal is, en fijn dat je eraan wilt werken +:)+

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:13

prii schreef:

wij hebben een engelse bull van 25kg,maar als die van plan is om op ander zijn gazon of tegen iemand zijn heg te plassen,trek ik toch net zo lang aan de riem totdat hij mee loopt.totdat we in de berm zijn.
ik loop altijd direct richting buiten bebouwede kom,daar poept en plast hij maar raak.(niet op fietspad oid.)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:36

prii schreef:
Sorry voor de misschien hele domme vraag, maar vraag het me af na aanleiding van het onderstaande.

Ik ben mijn 2 hondjes aan het uitlaten. Ik loop altijd door een stuk natuurgebied en moet dan een klein stukje door de bebouwde kom.
Een van mijn hond plast tegen een hegje aan bij mensen. Komt er een man hartstikke boos naar buiten. Wie denk je wel niet dat je bent. Rot op met dat poedersuiker beest van je. Vind je dat normaal dat hij daar tegen aan plast? Kom jij me heg knippen en ik zal je eens achter na lopen en tegen jou hegje aan plassen.. Nou en nog veel meer scheldwoorden. Daarna zijn vrouw naar buiten, ook helemaal tekeer tegen mij.

Ik stond werkelijk verbaast te kijken. Stond hij nou in zijn recht? Mag een hond niet tegen een heg/schutting enz aan plassen?
En het was plassen. Dus GEEN poep. Dat snap ik als hij daar boos om zou worden, dan moet je ook opruimen. Maar plassen?

Tegenvraag op je vraag of hij in zijn recht stond. Denk je dat jij in je recht staat met je hond die tegen de heg van iemand anders aan piest? Dat veel mensen er niet zo´n probleem mee hebben betekent niet dat het mag.

De manier waarop diegene het bracht was misschien minder netjes, maar als je de zoveelste op rij bent dan kan ik me voorstellen dat die meneer het zat is. Het zal vast vaker gebeuren bij zijn heg en nu was het wel terwijl hij toekeek, dus voor hem toch wel de uitgelezen kans om zijn ongenoegen te spuien :)

Volgende keer even verder kijken dan je neus lang is. Dat jij er persoonlijk geen bezwaar tegen zegt te hebben, dat betekent toch niet dat andere mensen er op zitten te wachten? ;)

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:45

Nederlandse benepenheid ten top...ik vind deze man asociaal om op zo' manier tw reageren. Hij had je er op een andere manier op kunnen aanspreken. Tegenwoordig vindt iedereen mast dat hij alles mag zeggen omdat het van hem/haar is. Waarom van iemands kwade bedoelingen uitgaan, zoals ts aangeeft weet ze het gewoonweg niet. Ik vind dit niet zo'n vergrijp hoor, vergissing kan best, maar de reactie van zo'n vent beneden peil. Zou hij zich ook achter zijn oren krabben of hij niet iets te heftig reageert.