En dan hoor je ineens:......Mieuw,mieuw,mieuw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Danielle_

Re: En dan hoor je ineens:......Mieuw,mieuw,mieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 07:51

Ik had het al gezien, maar nu toch maar een reactie.

Zelf vind ik dat je het totaal niet goed hoeft te praten of je excuses moet aanbieden. Niemand hoeft te zeggen wat jij wel en wat jij niet zou moeten doen ten eerste. Ten tweede vind ik (toch alweer even zeggen) gezien de omstandigheden het al helemaal op stront slaan, dat mensen zo durven te reageren. Echt waar, zij moeten zich schamen om dan nog zo te reageren!
Ten derde vraag je helemaal niet om een reactie of het goed of fout is. Dus in dit geval vind ik het niet gepast om het zo te zeggen. Als het al zo nodig moet doe het dan lekker per pb of iets dergelijks.. En vooral doe het op een normale manier. Niet meteen beschuldigend.

Zo dat terzijde, nu ontopic...
Ze zijn super schattig, geniet ervan. Jammer dat er eentje overleden is!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 07:53

Ik snáp ergens de reacties wel, maar ik denk dat het in dit geval iets overtrokken is. Ik ben er ook geen voorstander van dat er 'zomaar' dieren bij komen, maar dan bedoel ik met name de mensen die hun dier niet laten helpen (te duur) en ze dan toch naar buiten schoppen. Zo heeft mijn moeders buuf 2 poezen welke beide 2 tot 3 nestjes per jaar krijgen dáár gaan mijn rugharen van overeind staan!

Maar een foutje kan zomaar gebeuren. Mijn zus heeft op dezelfde manier een zwangere poes thuis gekregen, of nou ja... de poes had de pil moeten hebben maar is een tijdje van huis geweest en kwam dus zwanger thuis. Baby's zijn geboren (waarvan ze er 2 hebben gehouden) en daarna is ze gesteriliseerd.

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 07:55

Kijk dat snap ik ook wel. Maar het gaat al om hoe je het brengt! En natuurlijk kan je het eerst even vragen hoe het werkelijk zit. Maar dat is mijn mening. Verder snap ik wel dat mensen er geen voorstander zijn!

fvdhaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 07:55

@MackKwek laat je niet op naaien.
Leuk dat je er 1 zelf houd en voor de 2e al een plekje hebt. 8-)
Wat word er toch een hoop afgezeken op dit forum zeg |(

mackkwek schreef:
Maar waarom laat je een niet gesteriliseerde poes dan toch buiten?
Vind ook dat er veel beter mee omgesprongen moet worden, en vind het ook een beetje raar dat de TS al haar dieren eerst aanbiedt in haar andere topic (en ja, ik weet met welke reden), je wel zoveel tijd hebt om je leven op bokt te zetten, maar niet de tijd kan nemen om je beesten goed in de gaten te houden.
Maar gelukkig dat je er voor 1 wel een goed tehuis heb kunnen vinden.

aangezien jullie schijnbaar weten hoe het gegaan is,zal ik mijn kant ook vertellen.was in t ziekenhuis op de dag dat onze poes de pil moest hebben(moet elke week). helaas heeft degene die op onze oudste dochter paste de poes naar buiten gelaten. thats it,.meer niet.

en als er goed gelezen is in het andere topic weet je ook waarom de katten eerst weg moesten,(waar we stuk van waren)maar het toch niet hoefde.

dat het niet goed is geweest dat ik de pil vergeten ben is een ding wat zeker was. geef dat direct toe en zal het ook niet goed praten.

Feit is wel dat er nu 2 prachtige kittens geboren zijn die het verdienen om te leven.
niet gepland,maar meer dan welkom op deze wereld.
en dat ze prachtig zijn is een ding wat zeker is.

maar goed,.wilde ze alleen maar showen hier,... ik ben er blij mee,.ook al was het niet gepland.
dat anderen een andere mening hebben is ook prima,..het leven zou zijn zijn als we allemaal hetzelfde dachten.

wel jammer vind ik het dat men meteen denkt te weten hoe het gegaan is,terwijl niemand er bij was en ik het zelf beter weet.

hoe ze er gekomen zijn en of het gepland was of niet maakt niet uit.Feit blijft dat ze nou eenmaal bestaan en dat ik er alles aan doe om ze een prettig/gelukkig leven te geven.[/quote]

Vlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 08:22

Natuurlijk begrijp ik de (overtrokken) reactie's wel.
Maar niet in deze..... De situatie in namelijk heel anders dan
bijv. wanneer mensen om financiele redenen hun poes/kater
niet laten steriliseren/castreren, en er vervolgens niet naar omkijken.

Ik denk dat het een en ander behoorlijk uit z'n verband wordt getrokken.
Daarbij, en dat pleit voor TS, ze heeft al een mooi, nieuw plekje
voor het poesje wat niet bij hen blijft.

On-topic; Succes met je dubbele tweeling :D !!

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:11

Jesus wat een reachtie's :Z

Ik snap jullie kant ook wel een heel klein beetje, maar als je ziet wat de ts meegemaakt heeft en hoe blij ze nu toch gewoon is met de kittens, laat haar gewoon lekker genieten ;)

Wat zijn het toch een schattige kittens :+:

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:25

Moderatoropmerking:
Goed, ook dit topic loopt weer uit in de eindeloze discussie over onverantwoord fokken. En dat is jammer!
TS heeft heel duidelijk uitgelegd dat poes de pil krijgt en door omstandigheden dat een keer vergeten is. Vergissing dus. Ik denk dat daar in de afgelopen 4 pagina's alles over gevraagd en gezegd is, net als pover dat het rasloze kittens zijn.
Nu graag on-topic verder dus.
Om jullie geheugen op de frissen, de boodschap van het topic is:
Er is per ongeluk een nestje kittens geboren, TS is hier wel blij mee en inmiddels is er eentje overleden.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:57

Heb je al nieuwe foto's van je kittens?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:49

Ooh wat een bijzondere verrassing!! :oo
Wel erg gaaf zeg, heel veel plezier ervan gewenst en wel foto's blijven plaatsen he? :D

Mandoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:05

Vlindie schreef:
De situatie in namelijk heel anders dan
bijv. wanneer mensen om financiele redenen hun poes/kater
niet laten steriliseren/castreren, en er vervolgens niet naar omkijken.

Ik denk dat het een en ander behoorlijk uit z'n verband wordt getrokken.
Daarbij, en dat pleit voor TS, ze heeft al een mooi, nieuw plekje
voor het poesje wat niet bij hen blijft.

En wie zegt dat dat in dit geval ook weer niet de reden is?
Waarom doe je een poes waarvan je geen nestje wilt dan aan de poezenpil?
*Tja, nu zal ik wel weer heel wat over me heen krijgen, maar feit blijft: geen nestje; steriliseren. Ook veel beter voor je kat trouwens...*

En ja, ik vind het super dat het andere katje naar een ander tehuis gaat!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:14

Moderatoropmerking:
Helaas, de discussie zet zich voort... Ik hou me aan mn belofte dit nu dus op slot te zetten.