wat voor voeding boerboelpup

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: wat voor voeding boerboelpup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:36

Moderatoropmerking:
Beetje vriendelijker graag en als je een pittig antwoord wil plaatsen, lees dan eerst even goed wat er al langs gekomen is!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:40

Paintlinger schreef:
Maar even voor de duidelijkheid Nikki_
Niemand verplicht haar om vers vlees te gaan voeren......maar een GOEDE brok is toch wel het minste.....en hoeft helemaal niet duur te zijn :n

Zucht,
wie zegt dat de brok die zij voer NIET goed is? Wie weet is het wel goed voer alleen dan zonder lux merk naam? Fokker heeft ook diverse verschillende voerzakken, die beduidend in de prijs schelen.
Vind wel weer dat bokt prachtig snel oordeeld en alles maar weer over moet gaan op versvoer.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:41

Ik doel op die troep van de Lidl......

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:44

Niemand zegt dat ze over moet op vers voer. Ik heb ook al genoeg adviezen gezien waar het over brok gaat.

Gezien het feit ze lidl vlees aan haar honden voert, vertrouw ik niet echt op haar oordeel als ze een of ander merkloze brok voert. Kan een volledig verkeerde aanname zijn, maargoed, ze kan me ook geen antwoorden geven op de vragen die ik over het voer heb gesteld.

Er wordt helemaal niet geoordeeld. Alleen over datgene wat de TS zelf aangeeft. Als zij meldt dat ze Lidl bagger wilt blijven voeren, ja, dan oordeel ik daarover. Ik heb geen oordeel uitgesproken over het brok wat ze nu voert, behalve dat ik het niet ken.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:46

Inderdaad Xono...die brok 'kan' prima zijn :j....kan wel, hoeft niet.

Maar eerlijk gezegd had ik ook niet verwacht dat de brok van Lavor zo goed zou zijn........
Dat blijkt maar weer dat ook relatief onbekende merken goed 'kunnen' zijn...

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:51

Laika schreef:
Om de (gemiste) vraag van TS te beantwoorden:
Om over te gaan op vers vlees, moet je je eerst even terdege inlezen. Het KVV "kompleet vers vlees" (wat het makkelijkst is) is in sommige supermarkten en dierenspeciaalzaken te koop. Een goed KVV is bijvoorbeeld carnibest, de verkooppunten zijn te vinden op http://www.carnibest.nl als ook een hele uitleg wat het is, hoe te voeren etc.

Ik quote mezelf nog maar even, want TS zegt wel dat wij niet lezen, maar TS heeft daar kennelijk ook problemen mee :P

Voor alles: ik heb niets tegen het voeren van brokken, laat dat duidelijk zijn. Ik heb mijn hondje ook 13 jaar! brokjes gevoerd tot volle tevredenheid. Ze heeft altijd "goed" in haar vel gezeten, maar nu nog beter nu ze op vers vlees staat.

Als je even leest op bovengenoemde link, dan zul je zien dat je helemaal niet hoeft te kunnen rekenen. Behalve dan de bepaling hoeveel je gaat voeren. Dat is afhankelijk van het gewicht van je hond. Maar hetzelfde rekenwerk heb je met brokken ook. Is dat te moeilijk, wil IK het wel voor je uitrekenen.

En vlees of brok..... weet je wel hoeveel stront een boerboel kan produceren? Dit is tot 1/3 te verminderen als je vers vlees voert. Kun je nagaan hoeveel troep (wat er teveel weer uitkomt) er in de gemiddelde brok zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:04

Dus ik heb niet goed gelezen, mijn excuses uiteraard.
Een ding blijf ik dan wel opvallend vinden, hoe wil je die boerboel pup nu gescheiden houden van de Lild en Molenvoeders????
Of eten ze in een keer hun bakjes leeg.

Even over dat Molenvoer, dat is van de Witte Molen. Ze hebben een site waar ik een jaar geleden al een sop heb lopen snuffelen, maar die schijnt een gevaar te zijn voor je computer :D :D
De Witte molen dus, doen geen moeite voor een knappe site dus hoe kan ik nu beoordelen of dit een gezond hondenbrok is?
Ik heb er niet zóveel vertrowuen in maar goed dara ging het niet over.

Ik zou zelf kiezen voro een geperste brok als Farmfood of Cavom en dan af en toe een dagje KVV tussendoor.

Laika schreef:
En vlees of brok..... weet je wel hoeveel stront een boerboel kan produceren? Dit is tot 1/3 te verminderen als je vers vlees voert.

Dat is helemaal waar :j Mijn hond kakt zéker 2-3 drollen minder op een dag als ik KVV geef of een knappe brok.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:21

Ik voer mijn hond en katten een zelf samengesteld menu van vers vlees. Ik ben begonnen volgens de BARF methode, maar ben na verloop van tijd en vooral kíjken naar hoe mijn beessies het doen mijn eigen percentages gaan aanhouden. Uiteraard staat het prooidier hiervoor model.

Het is best veel werk en het vergt een compleet andere manier van benaderen dan gewoon wat brok in een bak mieteren en eet smakelijk. Maar als je ziet wat het met je beestjes doet, hoe goed ze het ook deden op de brokken, dan weet je dat het je inspanningen waard is. En uiteindelijk wordt het gewoon ontzettend leuk om er mee bezig te zijn.

Of is dat mijn tik? ;)

Ik kan me niet voorstellen dat een gefabriceerd brokje gezonder zou zijn dan the real thing. Natuurlijk evolueren carnivoren, maar hun spijsvertering is echt nog altijd meer vergelijkbaar met een oorsponkelijke carnivoor dan met een astronaut. Ik geef mijn paard ook liever gewoon vers gras en ik zie dat dat beter is voor haar dan dat ik haar laat leven op een menu van brok en luzerne. Ook al zou dat theoretisch gezien alle voedingsstoffen (vezels, vitaminen, mineralen) bevatten. En dan moeten we de mentale voldoening van een dag grazen versus een kwartiertje kwijlen in de voerbak niet vergeten!

Ik kan me overigens wel voorstellen dat mensen tegen een barriere aanlopen bij bijvoorbeeld logeerpartijen of vakanties. Want hoe neem je dan al je diepvriesspul mee, of wie zadel je op met konijnenbillen en kippennekken? In vroeger jaren at mijn hond een combi: 2 dagen vlees (KVV als Rodi, gewoon uit de supermarkt) en 5 dagen brokken. En die Rodi is nog goedkoper dan blikvoeding ook!

Als brok kan ik zonder twijfel Orijen aanraden. Deze brok heeft een hoog percentage vlees en een lager percentage granen. Jammer genoeg is dit nog lastig verkrijgbaar.

Misschien zijn versvoerders fanatiek en wellicht een beetje over the top als het gaat om onze visie en de neiging deze te pas en te onpas te verkondigen. (Opdringen vind ik een groot woord; als je dat vindt, zou je ook eens bij jezelf te raden moeten gaan hoe je je persoonlijk laat beinvloeden door het internet.) Maar dat fanatisme heeft een oorsprong: we zijn namelijk overtuigd! En zouden zó graag zien dat meer mensen inzien hoe heerlijk je hond kan genieten van een flinke knaagpartij versus een hap-slik-weg brokje. En wat kost het je meer om eens oprecht na te denken en op te zoeken wat een andere voerbenadering nu eigenlijk inhoudt: als je je eens losmaakt van die commercie, losmaakt van wat gebruikelijk is en eens zélf nadenkt in plaats van je te laten adviseren door mensen die geld verdienen aan hun advies. :Y)

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 17:37

ik denk dat ik er mee stop want de witte molen !!!!!!!!!!!!!!!! nog nooit van gehoord.

bedankt lieve mensen voor de tips mijn hoofd zit vol van de info die ik er vandaag weer bij kreeg bij de aveve en emmers
ik wilde alle merken die hun aanprezen nog hier vermelden maar daar heb ik geen zin meer.

bedankt nikki!!! voor het mee denken voor mij
+:)+

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:40

Graag gedaan hoor Sibbe :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:41

sibbe schreef:
bedankt lieve mensen voor de tips mijn hoofd zit vol van de info die ik er vandaag weer bij kreeg bij de aveve en emmers

En wat voor voer is dat? Want daar heb k nooit van gehoort.

En even teruglezen Sibbe, ik heb me wel degelijk evrdiept in het voer van de Witte Molen;
(MOest uberhaupt zelf op die toevoeging gekomen maar goed heb die moeite wel gedaan lees maar)

Chiqa schreef:
Even over dat Molenvoer, dat is van de Witte Molen. Ze hebben een site waar ik een jaar geleden al een sop heb lopen snuffelen, maar die schijnt een gevaar te zijn voor je computer

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 17:47

kijk op de site van de dommelse watermolen en ik weet wie er dan weer goed heeft gelezen :Z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:11

Die opmerking van Nickeltje zal ook voor jou gelden Sibbe.
Allereerst bied ik mijn excuses aan, dat ik verkeerd heb gelezen. Vervolgens ga ik proberen uti te zoeken wat jij met 'molenvoer' bedoeld, zo duidelijk was je niet :D En kom uti op de Witte Molen.
Goh, ik hoef die moeite niet te doen hoor, maar was puur interesse, meedenken.
Vervolgens worden er diverse vragen gesteld, krijg je zeer interessante tips dat Vers voeren niet eens uitgerekend hoeft te worden, wat is dan het probleem, ik zie hem niet hoor.
We bedoelen het goed.

Anyway heb even op de site gekeken http://www.dommelschewatermolen.nl/vakh ... frame.html Mijn bescheiden mening, hoe moet een concument overtuigd raken ik zie geen beschijving laat staan een samenstelling van dit voer.

Dan wekt nog een ding mijn interesse,

sibbe schreef:

Wat voor voer is emmers of aveve?
En wat heeft je doen overtuigen voor die keus te gaan (Ik dacht dat je keus al vast stond) Goed het is erg verwarrend wat je verteld begrijp je dat? :)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:58

Moderatoropmerking:
Ok. Kennelijk kunnen verschillende mensen het niet opbrengen om vriendelijk te blijven. TS geeft verder aan dat het hoofd vol zit van alle info. Een mooi moment dus om dat even op een rijtje te zetten. Mochten er later opnieuw vragen zijn, kan dat aanleiding zijn voor een nieuw topic. Verder denk ik dat in deze 4 pagina's al veel adviezen langs gekomen zijn. Om verder modder gooien te voorkomen, hier een slotje.
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 27-04-09 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Eindpost genuanceerd.