Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nimroy schreef:Ik zal eens kijken voor die spellen, klinkt leuk.
We hebben wel een tuin, maar we willen onze honden niet buiten snachts.. Dus een kennel gaan we echt niet doen.. Ze is echt een binnenhond hoor ( ook al zijn ze dat van nature niet, dat gebeurt toch wel als ze altijd binnen zijn )
LADPR schreef:HB Visser: Onze hond is ook zo'n jager met een heel heftig instinct. Toch is hij echt niet ongelukkig ondanks dat hij dus huishond is en aan een riem word uitgelaten. Hij sloopt niks en is verder een voorbeeldige hond. Dus ook honden met een heftig instinct hoeven echt heen probleem honden te worden, ligt denk ik voornamelijk hoe je zelf met de hond omgaat.
Marchador schreef:Doom n.a.v. je post heb ik twee vragen
Wat als de pup zijn 'nest' wel bevuilt?
En
Je hond op zijn sodemieter geven, wat als hij dan zijn behoefte nog meer binnen gaat doen?
Dit is absoluut niet verkeerd bedoeld hoorBegrijp me niet verkeerd.
LADPR schreef:Onze hond heeft ok heel lang nog ongelukjes gehad in huis, bij zijn vorige eigenaar kreeg hij daarvoor dus ook op zn donder. Gevolg hij bleef ongelukjes houden en was daarna bang en kroop in zijn bench weg.
Nee zonder strafen kan je ze ook prima zindelijk krijgen, zelfs honden die moeilijk zindelijk worden.
Straffen doet meer kwaad dan goed.
LADPR schreef:Dat tikkie op zn koppie boos toespreken en naar buiten wieberen heeft van onze hond dus een hele bange hond gemaakt. Daar is echt niet altijd een rot schop voor nodig.