zijn er dan helemaal geen dierenvrienden meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:09

nee idd, je houd zielsveel van zo'n dier ( bij mij zijn mn honden mn eigen kinderen joh ) lijkt me ook vreselijk! Maar gelukkig zijn er ook mensen die wel stoppen met zoiets!

ik heb ook eens gehad, lag er een dode kat langs de weg, ik belde db geen gehoor..( was een 06 nr en die stond uit ) Nouja dan de politie maar. Kreeg ik te horen dat ze daar niets aan deden en de db ook niet en dat ik hem maar moest laten liggen. ja ik wist toen niet meer wat ik kon bellen ( was snachts dus kon ook geen huizen afgaan ) toen heb ik het katje aan de kant gelegd in de hoop dat de volgende dag iemand hem zag liggen, de volgende dag ben ik zelf gaan kijken toen was t katje weg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:12

dees_daan schreef:
ik zou het ook niet kunnen hoor, mijn eigen kat is doodgereden, diegene heeft haar aan de kant gelegd en de de dierenambulance gebeld, daar ben ik nog steeds dankbaar voor, ik heb afscheid kunnen nemen van een kat die er nog 'normaal' uitzag, ze had alleen een wondje bij haar bek, had diegene dit niet gedaan, dan had ik dus geen afscheid kunnen nemen..

Dus niet iedereen rijdt door, en de andere opmerking heb je toch echt helemaal aan jezelf te danken :D :D

Ik rijdt niet doro zoals ik al zei, in tegenstelling met wat jij beweerd dat IEDEREEN dooorrijdt...Maar er is wel een verschil zoals ik al zei....Ik zal altijd stoppen als de verkeerssituatie het toestaat, maar of ik mijn leven ga wagen aan een vervelende JR, nee sorrie, heb hele nare ervaringen met die hondjes. Die laat ik lopen, lezen he, ik laat ze lopen. Verders mag een ander dr mee doen wat ie leuk vindt.

Anoniem

Re: zijn er dan helemaal geen dierenvrienden meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:13

Jr's kunnen idd erg iritant zijn, maar dat vind ik geen reden om ze aan hun lot over te laten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:17

goed dat je hem toch langs de kant van de weg hebt gelegd, dan vinden ze hem de volgende dag idd wel, of een vos moet ze voor zijn maar daar kan je ook niets aan doen, je legt hem thuis ook niet in je vriezertje..
de dierenambulancemedewerkers werden zelf emotioneel van mij := ze maakten het niet vaak mee dat iemand zo overstuur was omdat hun kat was doodgereden, hier zijn de dieren ook net kinderen voor ons, daarom kan ik ook niet begrijpen dat iemand gewoon doorrijd als zo'n dier doodgereden kan worden, of een kitten van 2 dagen oud bijv. te dumpen in een zeilboot, gelukkig vonden wij die, maar anders was hij gewoon verhongerd.. mensen kunnen echt ziek zijn..
chiqa dus als ik een hekel heb aan het ras hond dat jij hebt, dan mag ik doorrijden met risico dat jou hond doodgereden wordt? dan wordt het lekker.. ik hoop maar dat het jou hond niet overkomt, ik zou het sneu vinden voor je hond, maar jij mag dan niet klagen dat mensen niet stoppen :)

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:17

Ik heb ook al meer dan 1 x een hond of kat hier opgevangen mijn beste reddingsactie heeft me ok wle veel tijd gekost, bruine labrador reu liep te zwerven bij een van de drukste straten in Amsterdam. na 20 pogingen om hem te vangen heb ik hem uiteindelijk toch te pakken gekregen, moest er niet aan denken hem daar onder de auto te zien gaan. De hond was duidelijk zoekende en had geen idee waar hij was, ik mn sjaal om hem gebonden maar t was een wildebras hoor :P Is mn moeder me tegemoet komen fietsen met de riem en halsband van onze hond en hebben we de dierenambulance gebeld. Ik heb toen nog duidelijk gezegd dat ik het erg fijn zou vinden als de eigenaren nog wat van zich zouden laten horen... nooit meer iets gehoord :(

dan doe je een reddingsactie en dan geeneens kan er een dankjewel van af.. toch jammer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:18

volgens mij mag de dierenambulance niet doorgeven wie er gebeld heeft mvs, voor het geval dat de eigenaar dus boos is op diegene die heeft gebeld..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:19

idd mvs zo zijn mensen, meestal zo ondankbaar als de pest ( gelukkig is niet iedereen zo )

En idd wat dees_daan zegt, als Chiqua een hondje of kat hebt en die mensen zouden laten lopen en je ziet hem niet meer teug mag je eigenlijk niet klagen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:20

ik ga zelf van de week ff in het opvangcentrum kijken ( is niet ver van hier vandaan ) om te kijekn of de honden er nog zitten en hoe het is afgelopen verder :) bene r wel nieuwsgierig naar :)

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:24

ik heb hem toen bij het politiebureau moeten afgeven aangezien hij niet als vermist was opgegeven bij de dierenambulance, en heb toen nog een heel formulier ingevuld. Ik had hem ook best mee naar huis willen nemen :j maar ben ook niet gebeld dat hij naar t asiel was gebracht .. zouden ze toch wel wat slimmer en dankbaarder aan kunnen pakken de Dierenambulance

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:24

Cinnepin, noem het maar helaas meer dan genoeg nare ervaringen......Heb geen zin om mijn leven te wagen aan die dingen het spijt me. Elk willekeurig ander dier ga ik stil voor staan, zal ik proberen zorg te geven of naar het baasje terug te brengen, JR mogen anderen voor mij oplossen, ben dan nog wel zo vriendelijk om het te melden bij de DB eo dierenarts.

MVS; ach als je dr zelf maar een goed gevoel aan over heb gehouden toch?

dees_daan schreef:
chiqa dus als ik een hekel heb aan het ras hond dat jij hebt, dan mag ik doorrijden met risico dat jou hond doodgereden wordt? dan wordt het lekker.. ik hoop maar dat het jou hond niet overkomt, ik zou het sneu vinden voor je hond, maar jij mag dan niet klagen dat mensen niet stoppen
:)

Geloof mij, echt iedereen stopt ;) Maak ik me totaal geen zorgen om. :)
Kan dat beest niet eens even vastzetten buiten een winkel als ik naar binnen wil, of ik moet heel MP weer af lopen speuren, dit ras wordt ontzettend vaak gestolen namelijk.
En troots je, ik zal het je vergeven je voorganger zal je al voro zijn geweest :)

Moraal van dit verhaal, niet iedereen rijdt door, niet iedereen houd niet meer van dieren, er zijn meer dan genoeg dierenliefhebbers, dr is er altijd wel één die ingrijpt, daar heb ik alle vertrowuen in.
En die kalven die een dier zonder reden zomaar kapot rijden, en hem laten liggen of het een hoop oud vuil is, zouden geen auto mogen besturen, schandalig gewoon.
Waar zit je dan met je verstand.

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:27

ja inderdaad :j Chiqa

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:30

Ik zal ook zeker niet altijd stoppen. Ben me daar een beetje gek zeg.... Ik rijd op de weg om van A naar B te gaan en 9 van de 10 keer wordt er bij B op me gewacht.

Omdat de een of andere klojo niet goed voor zijn honden zorgt wil ik daar de dupe niet van worden.

Dus alle begrip voor de mensen die doorrijden. Sommige mensen hebben nu eenmaal ook niets met honden.

Toch ben ik ook verschillende keren wèl gestopt en ook mijn ervaringen met de DierenAmbulance zijn wisselend.

Vergeet ook niet dat ze behalve dat ze vrijwilligers zijn, maar een beperkt budget hebben. Als ze direct verwacht worden op de plaatsen waar ze voor gebeld worden, dan mogen er per ambulance nog wel 3 bijkomen.... En daar is men niet bereid voor om te doneren zie ik in veel reacties hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:31

ja maar stel jij ziet een jack russel lopen. jij rijd door, degene achter jou rijd m kapot! DOOD. Het is dan zeker niet jouw schuld, maar je kan er gewoon niet vanauit gaan dat een ander ingrijpt! Voor je t weet is t te laat.
En dat dier kan er ook niks aan doen dat het een jackrussel is. Ik vind dit eigenlijk discriminatie naar t ras toe!
Ookal is t hondje een adhder ( zoals ik ze noem :P ) het heeft niet t recht om maar kapot gereden te worden!

Er zijn ook genoeg mensen die ik niet moet, of zelfs haat! Nou die rijd ik ook nie dood hoor :+

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:32

Tjonge weer appels met peren vergelijken..... mensen met dieren. Sorry maar dat is ècht overdreven.

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:35

sowieso elk hondje verdient het niet om doodgereden te worden, wat kan dat beest er nou aandoen dat hij een banketstaaf eigenaar heeft?

ongeluk zeker.. tjah de wereld is niet eerlijk maar dat vindt ik toch een beetje ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:52

Cinnepin schreef:
ja maar stel jij ziet een jack russel lopen. jij rijd door, degene achter jou rijd m kapot! DOOD.

Wist niet dat dit zo snel kan gaan, maar in zo'n geval had ik hem ook niet meer kunnen redden, of had mn eigen leven op het spel moeten zetten, en zoals ik al zei dr zijn grenzen. In zo'n geval was het dier toch al niet meer te redden.
Verders ben ik het met Slimmerik wel eens, waarom zou ik mijn leven op het spel moeten zetten voor een of andere slordevos die niet op zijn dieren wil passen?

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:53

omdat er een ander levend wezen dan jezelf in het spel is ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:56

Sorrie mijn eigen leven vind ik iets belangrijker dan die van een loslopende JR vind je dat heel erg :D

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 00:05

Is inderdaad heel erg voor de hond. Maar door te remmen/uit te wijken.... leg je behalve je eigen leven ook nog het leven van je medeweggebruikers in de waagschaal. Onverantwoord dus.

Verkeersveiligheid vóór alles dus.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 00:08

Ik zal remmen voor dieren, indien mogelijk! Eind vorig jaar heb ik met een enorme klap een duif tegen m'n voorruit gehad. Ik reed op een 70km weg in de spits, links auto's, rechts auto's en achter me auto's. Zag de duif aankomen en kon alleen maar m'n arm voor m'n gezicht houden, hoefde het niet te zien, maar móest wel doorrijden. Het maakte echt een misselijkmakende klap, toen ik in m'n spiegel keek zag ik hem niet meer.

Vond het vreselijk sneu, zat te rillen als een rietje, maar kon gewoon echt niet stoppen. Ik kan niet 'weet ik het hoeveel' mensen in gevaar brengen om een duif...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 00:41

[LZP] > [BB]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 09:13

chiqa, dat die honden vaak gejat worden boeit me niet, ras ook niet, een hond is een hond.. ik durf mijn ene hondje (beide niet, maar 1 in het bijzonder) ook niet voor te winkel te zetten, want dan weet ik dat hij ook weg is.. dat is een klein mooi hondje, en ook die worden vaak gejat.. maar wat maakt het uit? ik geloof niet dat iedereen voor jou hond (of mijn hondje) zal stoppen, er zijn namelijk héél veel mensen die bang zijn voor het ras dat jij hebt (onterecht maar dat maakt niet uit) die zullen dus wss niet stoppen. mensen stoppen niet omdat ze een hond mooi vinden, maar om de hond te helpen, al is het een spuuglelijk, vies hondje (zoals dat maltezertje bij ons) dan nog wil ik hem helpen, ongeacht ras..
ook al is het van hetzelfde ras waar ik nare ervaringen mee heb, dat ene hondje kan er toch niets aan doen dat jij met een hond van hetzelfde ras een nare ervaring hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 14:01

dees_daan schreef:
chiqa, dat die honden vaak gejat worden boeit me niet, ras ook niet, een hond is een hond..

En jij noemt jezelf een dierenvriend? :?
Maar goed maakt niet uit, je heb antwoord op je vraag, ik stop alleen als het dier me opvalt/aanstaat al gelang gezien de situatie natuurlijk.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 14:11

Ik heb op de dierenambulance gewerkt. En ik kan je zeggen dat deze mensen een hart voor dieren hebben. Je moet je voorstellen dat ze gemiddeld zo´n 7 tot 10 meldingen op warme drukke dagen krijgen. Van dieren gevonden. Dat is erg haasten want je kan hooguit maar 2 ritten achter elkaar rijden en dan moet je weer terug naar het asiel. En dan kan je niet verwachten dat wij alle dieren moeten vangen. Wij hebben zelfs strikte regels mee gekregen dat mensen de dieren al hebben moeten vangen voordat wij daar heen mogen rijden. Gewoon weg omdat er veel dieren rond lopen en dat er voor veel dieren gereden moet worden, Word het een bijna onmogelijke taak om er heen te gaan en ze te vangen. En stel je voor dat je er als ambulance heen gaat en de dieren zijn inmiddels als niet meer te traceren. De gemeente vergoed dan niks want voor niks rijden is verantwoording dus van de ambulance. En in die tijd hadden ze ook andere dieren kunnen helpen...

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 14:12

Jeetje wat een verhaal! Echt verschrikkelijk hoe de DB heeft gereageerd. Soms heb ik echt het idee dat het ze niet interesseerd. Ik had laatst ook gebeld voor een gans met een lamme vleugel, geen noodgeval, maar ik denk ik bel toch maar. Dus ik zo verteld dat die gans daar zat en de plek, en toen reageerde hij helemaal niet, bleef het echt een paar minuten stil aan de lijn. Dus ik gevraagd: 'wat gaat u er mee doen dan?'
Nou toen zei hij uiteindelijk dat hij toch wel even ging kijken. Zo laks hoe hij reageerde echt heel stom!

Ik schrik trouwens ook wel behoorlijk van bepaalde reacties hier! Je laat zo'n beestje toch niet lopen, ongeacht de leeftijd, ras enz. Dat is net zoiets als een nederlander wel helpen als hij iets mankeert maar een turks iemand niet.