Hond krijgt te weinig beweging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 19:01

Tot vorig jaar heeft mijn kleine hondje altijd super veel beweging gehad (paar keer per dag uur/anderhalf lopen in het bos) nu lukt dat niet meer :n .
Niet omdat wij geen tijd hebben, maar meer omdat mijn hond zelf niet meer langer dan stukjes van 5/10 minuutjes kan lopen (zaktie door z'n pootjes, hij is ook al 15.).
Maar genoeg beweging krijgt hij zeker, hij wordt nu zo'n 6 keer per dag uitgelaten dus misschien dat hij het uur nog wel haalt, maar het ligt er wel aan of hij een goede of slechte dag heeft....

marlies85

Re: Hond krijgt te weinig beweging

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 19:08

Ik wandel toch wel 2 uur per dag met hem verdeelt over de dag.
En zo af en toe gaan we naar het water of naar het bos.
Ik kan niet te veel wandelen met hem omdat ie anders gaat manken.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 18:52

Jeetje wat erg, zo weinig beweging. Toen onze hond verdacht werd van een kniebandscheuring moest ze 8 weken rust. Per wandeling 10 minuten, maar 10X4=40 minuten.. dus andere honden lopen nog minder?! ongelovelijk!

Gelukkig mag onze hond weer lekker opbouwen. Voorheen liep hij sochtends een half uur tot een uur, tussen de middag een uur. Smiddags (Om de dag) 1,5 uur fietsen/naar het bos, savonds een half uur en savonds laat 15 minuten.. In het weekend loopt ze nog meer..
Honden hebben gewoon beweging nodig, onze hond word doodongelukkig van zo weinig beweging.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 18:54

Paintlinger schreef:
Misschien klinkt het cru, maar als je een hond geen nauwelijks beweging in de buitenlucht kan bieden omdat 'JIJ' geen tijd hebt.....neem dan geen hond!

Een hond is geen hebbeding.....:n
Als je zo weinig tijd hebt, dan is een hond voor jou op dit moment niet hèt huisdier....

Helemaal mee eens, ik ken honden die van 8 uur smorgens tot half 6 savonds alleen binnen in de gang zitten. Sochtend even naar het veldje, savonds en dat was het. Wat een leven heeft zon hond dan... :(

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 18:55

marlinH schreef:
Paintlinger schreef:
Misschien klinkt het cru, maar als je een hond geen nauwelijks beweging in de buitenlucht kan bieden omdat 'JIJ' geen tijd hebt.....neem dan geen hond!

Een hond is geen hebbeding.....:n
Als je zo weinig tijd hebt, dan is een hond voor jou op dit moment niet hèt huisdier....

Helemaal mee eens, ik ken honden die van 8 uur smorgens tot half 6 savonds alleen binnen in de gang zitten. Sochtend even naar het veldje, savonds en dat was het. Wat een leven heeft zon hond dan... :(

dat weet jij niet.. misschien leven ze wel in een paradijs waar jij geen weet van hebt ;)

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 18:59

Ik zeg dat ik die hond ken.. Dus dat weet ik wel.. :)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 19:00

Pfff vind het erg triest als ene hond niet eens een uur per dag beweging krijgt.

Wij laten onze hond 5 tot 6 keer per dag uit. Vinden sommige mensen echt belachelijk als we dat zeggen. Wij vinden het niet meer dan normaal.

Hetzelfde dat sommige mensne ons voor gek verklaren als we niet langer dan een aantal uren op een verjaardag blijven omdat we dan naar huis gaan voor de hond. Heel vaak krijg je de reactie van wat een onzin honden kunnen best de hele dag alleen zijn. Sta dan toch vaak even met mn oren te klapperen.

Over dat los lopen, onze hond kan niet los gaat dan dus ook nergens los. Ik snap niet waarom sommige mensen los lopen nou een must vinden voor een hond.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 19:03

Onze honden kunnen de hele dag hier achter op de wei rouzen, en gaan elke dag minimaal 5 kwartier wandelen. Vaak is het meer.
Ik snap dat loslopen ook niet. Die van mij kan alleen op extreem overzichtelijke plaatsen los, want die jaagt op alles wat los en vast zit zo ongeveer. Verder blijft hij lekker vast, en dat gaat prima. En onze Golden gaat nooit los, en die heeft ook echt niets te klagen.

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 19:53

Mijn hond kan ik sinds een half jaartje niet meer loslaten, ze kan niet met andere honden en anderen mogen geen last van mijn hond hebben vind ik. Ik heb een uitschuif-riem van 5 meter en een longeerlijn voor op het veld. Vind ze prima zo, stukjes hardlopen doen we ook regelmatig.
Loop minimaal 1 x per dag 3 kwartier, daarnaast gaat ze nog ong 3 keer 20 min. naar buiten.
En daarnaast is ze bijna nooit alleen thuis, vriend en ik werken beide onregelmatig. Binnen wordt er ook genoeg gespeelt en door t huis gerend, daarnaast kan ze verschrikkelijk lui zijn en de hele dag slapen als ze zo'n bui heeft.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:01

Hahaha ik gebruik ook altijd een longeerlijn als we gaan zwemmen met de hond.

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:08

Ja vind het een goede oplossing, al raak ik regelmatig in de war met die lijn omdat deze niet inschuift haha !

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:10

Haha ja is wel ff wennen ja

bootje32

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:15

Onze honden mogen naar buiten wanneer ze willen, ze lopen/liggen/slapen driekwart van de dag buiten.
Ze worden ook nog iedere dag uit gelaten, het verschilt hoe lang, soms een half uurtje, maar soms ook anderhalf/twee uur.
En dat vinden ze helemaal geweldig altijd! Ze lopen ook gewoon los.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:20

hier bestaat gelukkig al zo een hondenuitlaat service
die komen dan je hond ophalen en gaan uren ermee wandelen.

dit is trouwens ook de reden waarom we onze hond hebben verkocht, de tijd schoot erbij in en die arme hond wilde gewoonweg veel aadacht en hechte veel waarde aan het wandelen.

gelukkig hebben we een super huisje gevonden voor onze woef
waar ze iedere dag haar aandacht en dergelijke krijgt

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:47

Ik vind het wel belangrijk dat mijn honden los kunnen. :) Die vinden het prachtig om met zijn tweeën een flink stuk te racen.

Honden die de hele dag binnen zitten en alleen buiten komen aan een riem, daar heb ik toch wel moeite mee.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:29

Mijn hond loopt niet los buiten.Als ik hem los zou laten gaat het niet goed komen als we een andere hond tegen komen of als ie kat ziet of wat dan ook.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:33

Dejavu: Waarom heb je daar moeite mee? Er zijn nou eenmaal honden die niet los kunnen, wat zou je daar dan volgens jou mee moeten doen? Waarom si aan een riem zo slecht volgens jou?

Onze hond loopt altijd aan een lijn. Daar krijgt hij niks minder beweging of wat dan ook om, hij kan nog steeds lekker spelen met andere honden, enz.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:34

Knap balen, Marlies. :(

Je wilt natuurlijk ook geen risico lopen, dus ik begrijp het volkomen. Het is natuurlijk wel jammer, in die zin: kan me indenken dat het voor je hond en jezelf leuker is als ie gewoon los kan en kan spelen met andere beesten.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:37

LADPR schreef:
Dejavu: Waarom heb je daar moeite mee? Er zijn nou eenmaal honden die niet los kunnen, wat zou je daar dan volgens jou mee moeten doen? Waarom si aan een riem zo slecht volgens jou?

Onze hond loopt altijd aan een lijn. Daar krijgt hij niks minder beweging of wat dan ook om, hij kan nog steeds lekker spelen met andere honden, enz.

Omdat ik het fijn vind dat mijn honden even een flink stuk kunnen sprinten zonder die riem. Het gaat me niet eens echt om het aantal meters/kilometers die een hond maakt, maar ik vind het wel zo leuk dat een hond even vrij kan spelen, zonder riem.

Mag ik vragen waarom jouw hond aan de riem moet?

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:38

Ik had het zelf ook fijner gevonden om m'n hond los te kunnen laten lopen in bos op het strand en bij het 'gewone' uitlaten enzo.Maar als ie een hond ofzo tegenkomt...die vliegt ie gegarandeerd aan.Dus dan maar aan een lange riem :)
M'n hond heb ik als 5 jarige uit het asiel gehaald.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:39

Prima oplossing, Marlies. Soms kun je nu eenmaal niet rechtbreien wat in het verleden verkeerd is gegaan. Zonde. Je weet nooit wat voor een hond het geworden was als ie met 8 weken bij jou gekomen was. :)

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:40

Hier is het wisselend.. de ene keer redden we het wel, de andere keer niet. (dat uur dan he!)
MAAR mijn dierenarts is super tevreden hij heeft nog nooit een jack russel gezien die zo mooi slank is en blijft (ook na sterrilisatie). Ze is in topconditie.
Ze is ook nooit alleen thuis, altijd gezelschap van de poes, en heeft het hele huis tot dr beschikking.
Mijn hond lijdt er in ieder geval niet onder als we het 1 dag niet redden (dat uur :+ )

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 22:23

dejavu: Omdat onze hond simpelweg niet bij ons blijft, we hebben een foxhound, als dat wat ruikt is hij weg en hoort je echt niet roepen om terug te komen.

Verder speelt hij net zo leuk aan de riem als los. We hebben hem namelijk een keer los gehad met een andere hond omdat we dachten dat hij wel bij die andere hond zou blijven. Hij is gewend om aan de riem te spelen dus hij speelt net zo fanatiek met een riem als zonder riem.

Ook al zou hij los kunnen dan zou ik het nog niet doen, ik ga niet het risico nemen op een boete en eventuele andere gekke dingen. Heb hier genoeg narigheid meegmaakt met loslopende honden.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 22:31

man, mijn hond zo knetter idioot worden van maar een uurtje per dag wandelen! :oo dan breekt ze de boel hier echt af :=

's ochtends een half uur tot een uur, en dan vaak nog mee naar de paarden, waar ze speelt met haar leeftijdsgenootje, tussen de middag laat ik haar plassen, 's middags een half uur, en dan 's avonds mag ze weer lekker gek doen met d'r vriendinnetje..en tussen door is ze nu met dit mooie weer lekker in de tuin.

ben nu ook heel lichtjes t fietsen aan het opbouwen. als ze ouder is wil ik ook meer met haar fietsen...

en hond is idd geen hebbeding. Voor een hond moet je tijd hebben.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 22:42

LADPR schreef:
dejavu: Omdat onze hond simpelweg niet bij ons blijft, we hebben een foxhound, als dat wat ruikt is hij weg en hoort je echt niet roepen om terug te komen.

Verder speelt hij net zo leuk aan de riem als los. We hebben hem namelijk een keer los gehad met een andere hond omdat we dachten dat hij wel bij die andere hond zou blijven. Hij is gewend om aan de riem te spelen dus hij speelt net zo fanatiek met een riem als zonder riem.

Ook al zou hij los kunnen dan zou ik het nog niet doen, ik ga niet het risico nemen op een boete en eventuele andere gekke dingen. Heb hier genoeg narigheid meegmaakt met loslopende honden.

Wat irritant dat ie niet luistert. Een foxhound is wat dat betreft niet eenvoudig, ik ken wel mensen die 'm wel los kunnen laten.

Ik struikel wel een beetje over je laatste zin. Dat je geen boete wil, daar kan ik inkomen, maar wat betreft die narigheid? >;)

Welke narigheid bedoel je? Honden zijn veel toleranter als ze los lopen dan wanneer ze aan de riem zitten.
Ik zou mijn honden nooit en dan ook nooit aan de riem houden voor eventuele narigheden. Als ze af en toe een snauw krijgen, dan is het zo. Honden lossen dat vaak zelf op.
Hondeigenaar A loopt naar links en hondeigenaar B naar rechts. :)