Agressieve hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:57

Ze zijn al 5 jaar samen.. *D . Zal eens een filmpje van hem maken als hij zo doet :P, maar hij is nu oud, dat we hem idd maar een beetje laten. Als het te erg wordt, gaat hij in zn bench. Maar voor de TS, zou ik idd eerst een gedragsdeskundige eens om hulp vragen/

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 22:11

Het is niet zo dat wij geen verstand hebben van honden, mijn ouders hebben al jaren Duitse Herders die ook gehoorzaamheids cursussen gedaan hebben. Op dit moment hebben we een jonge teef die net klaar is met de cursus. Deze is de baas over de bijterd.

Wanneer er (kleine)kinderen op bezoek komen gaat de hond apart. Omdat we het niet meer vertrouwen.

We hebben de hond sinds zijn 2e jaar. Hij is opgegroeid bij studenten die hem behoorlijk verwend hebben en heeft daar geen opvoeding gehad.

Wanneer de hond een "bijtaanval" heeft zetten we zodra we de kans hebben om hem aan te pakken even in de gang. Als hij eruit komt kijkt hij nog wel enthousiast rond wie er aan de beurt is.

Frances

Re: Agressieve hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:15

Het kan best zijn dat je wel verstand hebt van honden. Maar bij bijtende honden lijkt het mij erg belangrijk er iemand bij te halen die er écht verstand van heeft. Is niet bedoelt om te zeggen dat je niks van honden weet ofzo hoor :) Maar een gedragstherapeut weet hoe hij om moet gaan met bijtende honden en kan de lichaamstaal van de hond precies lezen.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 22:18

Ik snap het! :) Ik wil ook niet zeggen dat we alles weten hoor! Maar we zijn geen beginnende honden bezitters. :)

Ik zal eens informeren bij de hondenschool, en ik ben benieuwd hoe het morgen gaat bij de trimmer..

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:20

Super dat je gaat informeren +:)+ lijkt me echt een goede zet :j Ben ook wel benieuwd naar de trimmer idd :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:24

Trimmers zijn alleen geen gedragstherapeuten he, dus ga niet helemaal af van wat zij zegt. Een kennis van mij had ook met haar hondje problemen, toen had de trimmer dus ook gezegd dat ze dat beestje op zijn rug moest drukken enzo. Dus kijk wel uit met wat ze zeggen.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 22:26

Ik bedoelde eigenlijk of hij haar heel laat.. :o

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:29

hahahaha ja dat kan ook. Merken ze vanzelf wel.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 22:32

Ze zeei er geen problemen mee te hebben, ze had wel vaker agressieve honden op de trimtafel.

Nu ik nadenk, hij zeurt echt om aandacht, springt tegen ons omhoog en blaft. Heb net tegen de rest van de familie gezegd hem niet meer te aaien als hij dat wil.

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:41

Het negeren van je hond is op dit moment het belangrijkste ;)
Denk ook aan als eerste door de deur heen gaan met uitlaten of weer thuis komen, eerst zelf eten en pas daarna de hond, als er om aandacht gevraagt wordt dan negeren want jullie bepalen de tid voor aandacht.
Hele makkelijke boekjes om te lezen waar hele goede tips in staan zijn van Jan Fenell ookwel de hondenfluisteraar genoemd, ze heeft heel veel samen gedaan met Monty Roberts (paardenfluisteraar) en heeft heel veel van hem geleerd.
Het zijn meestal de kleine dingen die je onbewust toestaat te laten gebeuren waardoor de hond zijn plek in de roesel (lees jullie gezin) kwijt is en denkt dat hij de leider moet worden.
Succes ermee en wat de rest ookal geschreven hebben, neem eens kontact op met een gedragstherapeut, die kunnen je ook heel goed begeleiden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 08:42

Diana_14 schreef:
Het is niet zo dat wij geen verstand hebben van honden, mijn ouders hebben al jaren Duitse Herders die ook gehoorzaamheids cursussen gedaan hebben. Op dit moment hebben we een jonge teef die net klaar is met de cursus. Deze is de baas over de bijterd.

Wanneer er (kleine)kinderen op bezoek komen gaat de hond apart. Omdat we het niet meer vertrouwen.

We hebben de hond sinds zijn 2e jaar. Hij is opgegroeid bij studenten die hem behoorlijk verwend hebben en heeft daar geen opvoeding gehad.

Wanneer de hond een "bijtaanval" heeft zetten we zodra we de kans hebben om hem aan te pakken even in de gang. Als hij eruit komt kijkt hij nog wel enthousiast rond wie er aan de beurt is.

dit had je ook wel even in je beginpost kunnen zetten....ik kreeg de indruk dat jullie het hondje hadden verknald.
veel mensen 'vergeten' namelijk dat een klein hondje ook een hond is die gewoon opgevoed moet worden....kijk maar eens bij de kleine gezelschapshonden op de asiel site....je zult je verbazen hoevaak erbij staat....alleen bij mensen die consequent zijn..

en wat opvoeden betreft...bij sommige honden gaat het vanzelf,bij andere moet je je stem verheffen,en een klein aantal heeft een tik nodig...lang niet allemaal.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 09:47

Slaan is in mijn ogen nooit de oplossing :)

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 10:30

geerke schreef:
Diana_14 schreef:

dit had je ook wel even in je beginpost kunnen zetten....ik kreeg de indruk dat jullie het hondje hadden verknald.
veel mensen 'vergeten' namelijk dat een klein hondje ook een hond is die gewoon opgevoed moet worden....kijk maar eens bij de kleine gezelschapshonden op de asiel site....je zult je verbazen hoevaak erbij staat....alleen bij mensen die consequent zijn..

en wat opvoeden betreft...bij sommige honden gaat het vanzelf,bij andere moet je je stem verheffen,en een klein aantal heeft een tik nodig...lang niet allemaal.

idd, dacht ook dat ze hem direct van het begin afaan hadden hoor.
Zie dat je in pekela woont, naar welke hondenschool ga je dan?

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 10:56

Wat maakt het jullie uit of ze die hond van het begin af aan had, de oplossing wordt er toch niet anders door..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:00

dat zegt vaak wel wat over de herkomst van de problemen en of de eigenaar capabel is ze op te lossen....maar als ik lees dat ts herdershonden heeft(gehad?)en daar ook cursus mee heeft gedaan werpt dat toch een heel ander licht op de zaak....vind ik....

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:07

En zoals ik al zei iedereen gaat hier met adviezen strooien zonder dat ze de hond en baas te kennen ;) Dat kan dus niet met een bijtende hond ;)

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:12

geerke schreef:
dat zegt vaak wel wat over de herkomst van de problemen en of de eigenaar capabel is ze op te lossen....maar als ik lees dat ts herdershonden heeft(gehad?)en daar ook cursus mee heeft gedaan werpt dat toch een heel ander licht op de zaak....vind ik....

kan ik het helemaal mee eens zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:26

geerke schreef:

De ouders van TS.
Of TS ze zelf heeft opgevoed is iets anders.....

Hoe dan ook, denk idd dat in dit geval een gedragstherapeut nuttig kan zijn :)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 19:05

onze hondenschool weigeren ook geen beiters en worden daarna ook begeleid!
Echte therapeuten zullen hier niet voor terug deinsen hoor! Gewoon eens rond gaan bellen/kijken en niet teveel tips van bokkers aannemen ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 19:56

Frances schreef:
Dan werk jij bij een goede hondenschool rockwitch :D

Dees [naam] ik volg je niet je zegt dus dat als een gedragstherapeut er niets mee wil doen je de hond in moet laten slapen? Misschien beter een goede gedragstherapeut zoeken dan :) En dat aanklooien dat moet dus juist niet idd daarom vind ik het niet zo slim dat hier met adviezen gestrooid wordt..

Uhm ik heb niet gezegt over de lijn gaan zoeken :) Maar in ieder geval. Ookal heb je de lijn bij de hand, dan nog duurd het té lang... En een hond op de rug leggen moet zoiezo nooit ;)

waar zie jij dat staan? gedragstherapeuten die de hond niet kunnen helpen/ niet aannemen hebben daar echt wel een goede reden voor, is de baas niet bereid om te veranderen of om adviezen aan te nemen (want nee hoor dat doet mijn lieve hond niet) dan kan je er gewoon niets mee.. de baas moet bereid zijn zich flink in te zetten om de relatie weer goed te krijgen.. is de baas daar niet toe bereid dan houd het op.. jammer voor de hond maar anders is al die moeite voor niets gedaan..
en sommige honden hebben te veel meegemaakt (denk aan verwaarlozing of mishandeling) dat ze gewoon getekend zijn voor het leven, en het gedrag soms niet meer te verbeteren valt.. heb je een hond die vreselijk agressief is naar mensen dan vind ik het beter om zo'n dier in te slapen ja.. een dier mag andere mensen niet in gevaar brengen denk, en als je weet dat je hond zo is, dan breng je mensen imo bewust in gevaar.
wij hebben een grote hond gehad die uit het niets agressief naar kinderen werd, er ging een knop om.. er zat dus iets niet goed in dat koppie, wij hebben haar in laten slapen omdat het risico te groot was dat ze wel een keer zou bijten.. stel ze ontsnapt en er loopt een kind langs. in zulke gevallen vind ik dat je je verantwoordelijkheid moet nemen, hoe moeilijk en zwaar het ook is.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 20:10

De hondenschool in Vlagtwedde.

De trimster had ik het begin wat moeite met het trimmen en heeft even een muilkorf omgedaan, maar na het wassen was hij erg braaf. Hij ziet er weer mooi uit :D

Ik heb een afspraak gemaakt voor een castratie vrijdagmorgen.
Misschien dat hij dan wat veranderd met zijn gedrag.

Ook geven we hem geen aandacht meer als hij erom vraagt.
Dan wordt hij gewoon genegeerd.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:12

dees_daan schreef:
gedragstherapeuten weigeren alleen honden waar niets aan te doen is.. de baas wil dit niet horen en gaat gewoon door met aanklooien.. tot het fout gaat.. ze weigeren honden echt niet zomaar, het is hun werk en hun inkomen, en ze willen je echt wel helpen, waarom zouden ze honden zomaar weigeren?
Frances, je moet ook niet eerst de lijn gaan zoeken natuurlijk maar meteen in kunnen grijpen dat lijkt me logisch.. voordat je een bijtgrage hond op zijn rug hebt (wat toch alleen de situatie maar verergerd) ben je vaak langer bezig dan om hem ergens anders neer te zetten.

Hier haal ik dat vandaan... Zoals ik al zei volgde ik het niet echt. Als een gedragstherapeut je weigert moet je neit gaan aanklooien tot het fout gaat, dus ik neem aan dat je dan bedoelt dat je hem moet laten inslapen als de gedragstherapeut hem weigert. Iets anders kon ik er niet echt van maken :P

@ TS: Fijn dat het toch goed ging bij de trimmer. En castratie zou ik zoiezo doen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:12

geven jullie hem wel aandacht als hij braaf is? en beloon je hem uitbundig als hij iets goeds doet?

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 20:15

Ja hoor, hij wordt altijd uitbundig beloond! Het is verder ook een hele lieve hond. Maar hij heeft af en toe van die buien dat hij zo bijt.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:17

okee, die hondenschool weet ik zo niet.
ik zou je normaal gesproken naar het HOS sturen maar ja die doet nu geen honden meer maar begravenisen haha.
Gert heeft ons toen heel erg geholpen met onze Mastino.

fijn dat het goed ging bij de trimmer. en idd ik zou ook gaan voor een castratie.

blijf er ook op letten dat de hond altijd lager is dan jullie ( dus niet bij hem op de grond gaan liggen en niet op bed laten, dan denkt de hond zowiezo dat hij boven jullie staat)