Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Diana_14 schreef:Het is niet zo dat wij geen verstand hebben van honden, mijn ouders hebben al jaren Duitse Herders die ook gehoorzaamheids cursussen gedaan hebben. Op dit moment hebben we een jonge teef die net klaar is met de cursus. Deze is de baas over de bijterd.
Wanneer er (kleine)kinderen op bezoek komen gaat de hond apart. Omdat we het niet meer vertrouwen.
We hebben de hond sinds zijn 2e jaar. Hij is opgegroeid bij studenten die hem behoorlijk verwend hebben en heeft daar geen opvoeding gehad.
Wanneer de hond een "bijtaanval" heeft zetten we zodra we de kans hebben om hem aan te pakken even in de gang. Als hij eruit komt kijkt hij nog wel enthousiast rond wie er aan de beurt is.
geerke schreef:Diana_14 schreef:Het is niet zo dat wij geen verstand hebben van honden, mijn ouders hebben al jaren Duitse Herders die ook gehoorzaamheids cursussen gedaan hebben. Op dit moment hebben we een jonge teef die net klaar is met de cursus. Deze is de baas over de bijterd.
Wanneer er (kleine)kinderen op bezoek komen gaat de hond apart. Omdat we het niet meer vertrouwen.
We hebben de hond sinds zijn 2e jaar. Hij is opgegroeid bij studenten die hem behoorlijk verwend hebben en heeft daar geen opvoeding gehad.
Wanneer de hond een "bijtaanval" heeft zetten we zodra we de kans hebben om hem aan te pakken even in de gang. Als hij eruit komt kijkt hij nog wel enthousiast rond wie er aan de beurt is.
dit had je ook wel even in je beginpost kunnen zetten....ik kreeg de indruk dat jullie het hondje hadden verknald.
veel mensen 'vergeten' namelijk dat een klein hondje ook een hond is die gewoon opgevoed moet worden....kijk maar eens bij de kleine gezelschapshonden op de asiel site....je zult je verbazen hoevaak erbij staat....alleen bij mensen die consequent zijn..
en wat opvoeden betreft...bij sommige honden gaat het vanzelf,bij andere moet je je stem verheffen,en een klein aantal heeft een tik nodig...lang niet allemaal.
geerke schreef:dat zegt vaak wel wat over de herkomst van de problemen en of de eigenaar capabel is ze op te lossen....maar als ik lees dat ts herdershonden heeft(gehad?)en daar ook cursus mee heeft gedaan werpt dat toch een heel ander licht op de zaak....vind ik....
geerke schreef:dat zegt vaak wel wat over de herkomst van de problemen en of de eigenaar capabel is ze op te lossen....maar als ik lees dat ts herdershonden heeft(gehad?)en daar ook cursus mee heeft gedaan werpt dat toch een heel ander licht op de zaak....vind ik....
Frances schreef:Dan werk jij bij een goede hondenschool rockwitch
Dees [naam] ik volg je niet je zegt dus dat als een gedragstherapeut er niets mee wil doen je de hond in moet laten slapen? Misschien beter een goede gedragstherapeut zoeken danEn dat aanklooien dat moet dus juist niet idd daarom vind ik het niet zo slim dat hier met adviezen gestrooid wordt..
Uhm ik heb niet gezegt over de lijn gaan zoekenMaar in ieder geval. Ookal heb je de lijn bij de hand, dan nog duurd het té lang... En een hond op de rug leggen moet zoiezo nooit
dees_daan schreef:gedragstherapeuten weigeren alleen honden waar niets aan te doen is.. de baas wil dit niet horen en gaat gewoon door met aanklooien.. tot het fout gaat.. ze weigeren honden echt niet zomaar, het is hun werk en hun inkomen, en ze willen je echt wel helpen, waarom zouden ze honden zomaar weigeren?
Frances, je moet ook niet eerst de lijn gaan zoeken natuurlijk maar meteen in kunnen grijpen dat lijkt me logisch.. voordat je een bijtgrage hond op zijn rug hebt (wat toch alleen de situatie maar verergerd) ben je vaak langer bezig dan om hem ergens anders neer te zetten.