Wat voor diertje is dit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 23:53

Fairytail schreef:
Ik studeer op het moment nog geen biologie wil het hier achtr na doen. Hoe bedoel je kan nog steeds zonder papiertje?
trouwens ik vind ze niet zo heel groot hoor komt omdat de foto van dichtbij genomen is

ow dat papiertje gaat over een ander topic (heb een nestje hondjes zonder stamboom...)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 23:55

malih schreef:
dit zijn echt 1000% geen ratten,

Mies en Zoo N nest toen het nog geen dag oud was. neusjes zijn dus veel stomper als deze op de foto. En voor de mensen die denken dat tamme en wilde verschillen dat is dus niet zo. Ze zijn precies t zelfde, zelfd de dierenbescherming ziet geen verschil
[/img]

dan mogen ze bij de dierenbescherming hun huiswerk weleens beter doen....[/quote]

mogen ze ook,quote]
er is wel verschil tussen zwarte en bruine ratten hoor maar daar gaat het hier niet over. het zijn geen ratten en ik denk ook geen muizen gezien het formaat!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 23:58

suuzepuus schreef:
Fairytail schreef:
Ik studeer op het moment nog geen biologie wil het hier achtr na doen. Hoe bedoel je kan nog steeds zonder papiertje?
trouwens ik vind ze niet zo heel groot hoor komt omdat de foto van dichtbij genomen is

ow dat papiertje gaat over een ander topic (heb een nestje hondjes zonder stamboom...)

:? Gaat alles over jou dan? :(:)

Fairytail; er zijn mensen die zich bioloog noemen en het bijbehorende loon vragen zonder dat ze een papiertje hebben.
Ik heb zelf ook 3 natuurwerken gedaan voor een aannemer, ik noem mezelf alleen geen bioloog en vraag ook geen 70,- p/u :+

Fairytail

Re: Wat voor diertje is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 00:10

70,- voor een bioloog is best weinig :P
maar ik wil de master biologie-ecologie gaan doen vandaar dat ik zie in wording. Maar ik doe momenteel een opleiding met veel biologie, ecologie en onderzoek. Door mijn stage bij VZZ heb ik veel zoogdieren van dichtbij levend en dood gezien vandaar dat ik toch echt wel met durf te zeggen dat het spitsmuizen zijn.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 00:24

Ach wat lief. :) Jonge spitsmuizen! Dat was het eerste dat in me opkwam toen ik de foto's zag. :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 01:42

Fairytail schreef:
70,- voor een bioloog is best weinig :P
maar ik wil de master biologie-ecologie gaan doen vandaar dat ik zie in wording. Maar ik doe momenteel een opleiding met veel biologie, ecologie en onderzoek. Door mijn stage bij VZZ heb ik veel zoogdieren van dichtbij levend en dood gezien vandaar dat ik toch echt wel met durf te zeggen dat het spitsmuizen zijn.

Dat denk ik ook hoor, ik heb geen studie in die richting maar heb al vele beesten voorbij zien komen.
Jij kunt 70,- weinig vinden, ik vind het idioot veel voor iemand die geen papieren heeft op dat gebied :P

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 01:59

potverdikkie schreef:
Ik geef het op, heb al naar marter foto's gezocht... kan die ook niet vinden.
Maar ik vind ze te groot voor spitsmuizen hihi.
Ben benieuwd naar de uitkomst

Ik kan je de uitkomst niet geven, ik weet het nl. niet. Ik dacht dat het ratten waren, omdat we er daar hier heel veel van hebben en omdat ze best groot waren...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 02:00

Het kan aan het uur liggen. Maar ik zou het toch wel uit de kluiten gewassen spitsmuizen vinden... := Ik zou ook eerder richting woelrat oid denken. (nu kan de grootte ook wel vertekenen op de foto natuurlijk. Want kwa bouw in het algemeen hebben ze idd wat weg van de spitsmuis)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 02:01

Ze waren dus een cm. of vier...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 02:03

Dan zijn het waarschijnlijk spitsmuizen :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 03:38

Dat die foto zo vertekend dan...daar lijken ze echt heel groot...maar ik heb er helemaal geen verstand van...maar ik ga mee met de meerderheid...spitsmuizen. :')

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 07:12

Ik dacht aan mollen...maar lees hier dat het niet kan, de staart neigt meer naar een rat soort.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 07:18

het zijn sowieso geen mollen, het lijken inderdaad wel spitsmuizen maar ik vind ze erg groot voor van die baby's.

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 07:19

HEt zijn idd muizen. Dat weet ik zeker. Wij vinden ze ook bij e paarden heel vaak in het Vlas. Een van ons heeft ze grootgebracht in een schoenendoos en het zijn gewone veldmuizen. de muizen die overal gaten in maken bijde paarden. In de brokken etc. dus het is gewoon een muis ;)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 07:30

4cm is dat niet erg groot voor zo'n baby-muisje?

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:49

Dit zijn zeker weten spitsmuizen hoor! :P Dat zie je overduidelijk aan die kopjes. Nu Diablo duidelijk heeft gemaakt dat ze zo'n cm. of 4 waren weet ik het 100% zeker; spitsmuizen. :D

Zitten ze er nog steeds btw?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:52

maar een spitsmuisje is maar een cm of 4 als ze groot zijn! (of wij hebben her aleen maar jonkies...)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:52

Dit zijn idd 100 % zeker spitsmuizen. Mollen worden onder de grond geboren, dus die kunnen het niet zijn.
Dit zijn 'gewoon' spitsmuizen, waarschijnlijk een dag of 2 oud. Aangezien ze nog niet echt haartjes hebben en dergelijk. Zijn ze er nog?

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:58

suuzepuus schreef:
maar een spitsmuisje is maar een cm of 4 als ze groot zijn! (of wij hebben her aleen maar jonkies...)

Dat is wel weer zo ja. Maar een volgroeide spitsmuis is nog best groot hoor! Ik denk dat er onder de spitsmuizen ook weer heel veel varianten zijn. Misschien is dit wel een zeldzaam soort! :D :D

Ik ben ook benieuwd of ze er nog zijn. :)

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:18

Afbeelding

Zie hier snuit, poot en oortjes....ja hoor het zijn spitsmuizen.
Mollen hebben trouwens een typische stand van de voorpootjes/klauwtjes, dat hebben jou gevonden babies niet....

Succes ermee, hoe schattig ook, ze vermenigvuldigen zich enorm rap.. ;)

Groetjes

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:39

De bosspitsmuis is best groot hoor. Een kleine bosspitsmuis is ruim 4 cm en hij kan tot 8 cm groot worden.
De staart is trouwens niet typisch voor een rat een spitsmuis heeft ook zo'n staartje:
http://www.arkive.org/common-shrew/sore ... 15330.html
zie ook de foto hierboven

Woelratten zijn het ook niet die hebben een totaal andere vorm, zeker de kop en zijn veel groter. (20 cm)

De jongen op de foto gaan bijna hun ogen opendoen dus veel groter worden ze niet meer. Ze krijgen nog haar enz. en dan krijgen ze hun eigen jongen alweer ;)

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:53

Ik ga ook voor de bosspitsmuis. En Diablo, wees maar heel erg blij dat je ze niet dood hebt gemaakt. Ze eten namelijk insecten en dikke spinnen.......

Ik zou ze graag hebben in mijn tuin.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 10:43

Marloez schreef:
Dit zijn zeker weten spitsmuizen hoor! :P Dat zie je overduidelijk aan die kopjes. Nu Diablo duidelijk heeft gemaakt dat ze zo'n cm. of 4 waren weet ik het 100% zeker; spitsmuizen. :D

Zitten ze er nog steeds btw?

Nee, ze waren een paar minuten later alle drie weg. Ik vermoed dus dat moeder ze weggehaald heeft. Daarom denk ik ook dat het ratten waren. Het is (toch?) typisch rattengedrag om kleintjes weg te halen als ze gestoord worden.
Als dit spitsmuizen waren, zouden ze volgens jullie al wat ouder moeten zijn en dus lijkt het me dat de moeder ze niet meer weghaalt (gaat r niet lukken ook als ze zo groot al zijn).

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 11:06

Ik begin toch te denken dat het spitsmuizen zjin. Dit zijn jonge spitsmuizen, al behaard, maar de snuitjes lijken me hetzelfde:

Afbeelding

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 12:55

En net hebben we er weer één gevonden, deze zag er precies het zelfde uit, maar was zeker een keer zo klein.