Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
absque_dubio schreef:Ik ben het er wel mee eens dat guppen het beste in een warmwateraquarium kunnen. Toch heb ik er ook niks op tegen dat ze in een koudwaterbak zitten. Ze doen het daarin ook vaak prima.
Leuk dat ze met Skess mee gaan.![]()
(Die zeehond is trouwens gááf!)
WildWings schreef:Toch nog even een beetje beter je best doen op de evolutietheorie blokje, want wat je net zegt over guppen die zich aanpassen in koud water heeft met evolutie niets te maken
blokje schreef:WildWings schreef:Toch nog even een beetje beter je best doen op de evolutietheorie blokje, want wat je net zegt over guppen die zich aanpassen in koud water heeft met evolutie niets te maken
Evolutie vind nog altijd plaats.
Dat houd gewoon in dat een dier/mens zich aanpast aan zijn omgeveing.
Zo heb je op een eiland gekko's die nooit een partner konden vinden.
De vrouwtjes zijn nu instaat om zichzelf te klonen.
Dat is evolutie het dier past zich aan aan zijn omgeving.
phaser schreef:Mijn god wat lees ik hier bullshit !
Guppen zijn TROPISCHE vissen. Geen subtropische of koudwater vissen !
Guppen hebben 22 tot 26 graden nodig om ideaal te zijn.
Ze worden best gehouden in een harem ( 1 man en liefst 3 vrouw ).
In koudwater blijven ze wel leven, maar echt ideaal is het ook niet.
Een paard blijft ook leven in een stal van 2m op 2m...
Guppen hebben zinkvoer nodig, planten om in te schuilen, licht (minstens 8 en max 12u per dag), warmte...
Ik hou nu al meer dan 7 jaar tropische vissen en mijn vissen doen het echt schitterend.
Akkoord je kan guppen houden in een bokaal, maar maak het een beetje interessant voor die beestjes wil je.
Ik heb nu een aquarium van ruim 120 liter met daarin ruim 30 vissen ofzo.
Ik let zelfs op de hardheid van het water, op de ijzerconcentraties, op de nitrieten en nitraten van het water dat ik in m'n aquarium doe. Als ik hier dan lees dat deze guppen 10graden onder hun temperatuur gehouden worden, vraag ik me af hoe menselijk sommige mensen hier daadwerkelijk zijn.
Is een gup-leven minder waard dan een paardenleven ?
Voor hetzelfde geld laat ik dus een paard staan in een stal, doe ik de deur toe, zorg ik enkel voor licht als ik voer, en mest ik nooit de stal uit.
(geen verwarming voor de guppen, geen licht, GEEN ZUURSTOF zonder planten !!!, geen filter voor de afvalstoffen.)
Way to go...
PS: Er zijn al menig vissen gestorven in mijn aqua, maar het zal niet aan mijn water of iets dergelijks gelegen hebben.
Vissen zijn roofdieren en af en toe valt de zwakste af.
ikdoemaarwat schreef:overdrijven is ook een vak hoor
ze staan op kamertemperatuur......hebben 3 mooie grote planten in de bak,een bruissteen die de hele dag overdag aan staat en volop licht van buiten.....
en zo lees ik er hier wel meer die ze op die manier houden
de vissen lijken er echt niet onder te lijden en fokken maar raak dus kan je mij niet vertellen dat ze "ongelukkig" zijn voor zover een vis dat kan (geen idee)